Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-20, 20:23
morgen napisał/a:
Nie oszukujmy się z tym spalaniem. Nie warto patrzeć na komputer pokładowy. Co tydzień pokonuję trasę 320 km piątek i w niedzielę powrót też 320 km. średnia prędkość 70 km/h. Głównie trasa plus małe mijscowości po trasie. Prędkość "przelotowa 95km/h" maks 130 dwa razy po 5 minut. Spalanie wg waszego komputera ok 4,8 . Może to i prawda, bo tak mi wychodzi z wyliczeń. Jadę aż do rezerwy. Lecz ostatnio wracając z majówki, w korkach spędziłem godzinę ( kołbiel i łochów) spalanie niby też 4,8. \LEcz pełnym baku przejechałem 660 km z czego 70 km już na rezerwie. Także komputer sporo przekłamuje. Gdyż wychodzi ok 7 litrów na setkę a nie 5.
I uważasz to za tyle normalne, żeby tego nie reklamować?
Pewnie przez to, że ludzie tego nie robią, oni w ogóle ośmielają się pakować taki złom do samochodów.
Ja do tej pory nie spotkałem kompa pokładowego, który by zakłamywał o więcej niż 0,2l, a tutaj mowa o 2l.
To jest jakaś tragedia, nie można im na to pozwalać.
W końcu za komp pokładowy płaciłeś, nikt Ci go za darmo nie dał.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-20, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
[,Ja do tej pory nie spotkałem kompa pokładowego, który by zakłamywał o więcej niż 0,2l
A ja nie spotkałem tak precyzyjnego, by podawał spalanie na poziomie, który jest potwierdzalny tankowaniami. Zwykle różnice między kompem a faktycznym zużyciem wynosiły (doświadczenia z wieloma autami stajni Vw/Skoda/Audi) od 0,5 (łagodna trasa) do 1 litra (w bezyniakach różnice są większe niż w dieslach). Co ciekawe, zawsze były to różnice optymistyczne, czyli pokazywały spalanie mniejsze od rzeczywistego. W mojej Rumunce natomiast komputerek jest zdecydowanie pesymistą i pokazuje spalanie od 0,2 do niemal 1 l większe niż wynika to z tankowań (na dystansie ponad 26 tys. km).
A niektórzy płaczą, że mają inne wyniki niż podają producenci d;
(Inna rzecz, że tych można by po prostu zmusić do podawania wykresów jednostkowego zużycia paliwa - BSFC - i cały problem byłby z głowy).
pluto napisał/a:
gdyby Duster tyle palił przy tych prędkościach
Gdyby Lodgy miała taką dzielność w terenie...
morgen napisał/a:
Lecz ostatnio wracając z majówki, w korkach spędziłem godzinę ( kołbiel i łochów) spalanie niby też 4,8
Bo to jeszcze zależy od tego, kiedy był ostatni reset kompa - średnie spalanie liczone jest od niego. Im większy więc dystans, tym mniej wpływają na wynik ostatnie kilometry. Jest zatem możliwe, że pomimo niskiej wartości tego parametru rzeczywiste niedawne zużycie było duuużo wyższe.
Reklamować.
U mnie właśnie z tego powodu zastanawiają się jak to naprawić, względnie czy zabrać auto z powrotem.
- treść Twojego poprzedniego posta zasugerowała mi, że masz pomysł na jakieś rozwiązanie systemowe, indywidualne "boje" pozostają wyłącznie dla tych którym się chce i wiedzą jak to robić...
2,9 l ?????????????? jakim cudem???? Chyba miałeś całą drogę z górki albo jechałeś tak wolniutko jak furmanka
Czy możesz nam opisać jak do tego doszedłeś?
Przede wszystkim tak ;
jechałem sam + sprzet do nurkowania.
wyłaczona klima nawiew radyjko nawigacja,
pozamykane okienka
odpowiednie cisnienie w oponkach,
przewidywanie sytuacji na drodze
chamowanie silnikiem,
jak dluzszy postój to wyłaczyc silnik
jechac płynnie
przyspieszac dynamiczniej tak 50-70 % mocy
oraz uzyskac jak najszybciej porzadana predkosc (podczas przyspieszania mozna pomijac ktores biegi 1-2-4-5 lub 1-2-3-5
obroty tak do 2,5 tys max
a na zakonczenie sie mocno wyluzowac ;) zeby taka jazda nie wkurzała :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-21, 11:58
wieza napisał/a:
route2000 napisał/a:
2,9 l ?????????????? jakim cudem???? Chyba miałeś całą drogę z górki albo jechałeś tak wolniutko jak furmanka
Czy możesz nam opisać jak do tego doszedłeś?
Przede wszystkim tak ;
jechałem sam + sprzet do nurkowania.
wyłaczona klima nawiew radyjko nawigacja,
pozamykane okienka
odpowiednie cisnienie w oponkach,
przewidywanie sytuacji na drodze
chamowanie silnikiem,
jak dluzszy postój to wyłaczyc silnik
jechac płynnie
przyspieszac dynamiczniej tak 50-70 % mocy
oraz uzyskac jak najszybciej porzadana predkosc (podczas przyspieszania mozna pomijac ktores biegi 1-2-4-5 lub 1-2-3-5
obroty tak do 2,5 tys max
a na zakonczenie sie mocno wyluzowac ;) zeby taka jazda nie wkurzała :)
Gratulację - wypisz wymaluj zasady Eco-drivingu
Popieram
tez często pomijam niektóre biegi jak przyspieszam to nie raz robię tak 2 4 6
ogólnie spalanie mam na poziome ok 7,8-8l benzyny i ok 9,0-9,3l gazu
jazda standardowa kilka km korki (światła) reszta trasy dwupasmowa droga i końcówka znowu miasto, wszystkiego po trochu prędkość max to 80km/h.
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2014-05-21, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:36
marszelest napisał/a:
tez często pomijam niektóre biegi jak przyspieszam to nie raz robię tak 2 4 6
Jaki to ma sens ?
Rozumiem metodę typu 1-2-3 i wrzucamy od razu na 5 czy 6, sam tak robię,
ale jaki sens ma wrzucanie co 2 biegu ? Poza tym że trzeba wyżej ciągnąć, niż gdyby wrzucać je po kolei.
jak mi się nie spieszy to wrzucam po kolei wszystkie biegi
w większości przypadków jadę spokojnie i biegi zmieniam do max 2500 obrotów
w megane 1,6 16V biegi zmieniałem przy 2000 obr/min
w benzynie to nie jest zdowe ani oszczędne .
Normalnie biegi powinno zmieniać się przy 3 tyś a na trasie 3,5 tyś
Na zbyt niskich obrotach silnik pali więcej niż normalnie .
Dzisiaj trasa Bydgoszcz Wrocław
Klima cała trasę
Bez przystanku zatankowany gaz do pełna w Bydgoszczy
Spalanie komputer 8,1 l/100km
Przejachane 288,3 km tankowanie gazu Wrocław 29,31l co daje 10,1 l/100km
Średnia prędkość 70 km z tego 40 km autostradą z prędkością 140 km/h.
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,
w dusterze jedynie jak wjeżdżam pod naprawde duże wzniesienie to trzymam w ok 3-3,5tys
na równym nie ma takiej potzreby :D
i co ciekawe na niskich obrotach pali mniej niż na wysokich zarówno dasti jak meganka wcześniej
przynajmniej w moim przypadku :)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-21, 20:10
marszelest napisał/a:
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,
ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.
Dziwne. Ja porównuję Lodgy do Xsary Pikasso, która miała 116 koni. Lodgy ma 84.
I powiem, żebnie widze róznicy w dynamice. Obydwa samochody mają podobną i wystarczającą.
Ale ja jeżdżę w kapeluszu
Nie mierzyłem wcale średniej prędkości, tylko ustawiałem na tempomacie wskazaną prędkość i obserwowałem wskazania spalania chwilowego na kompie pokładowym.
Zapewne średnio mogłoby to wyglądać nieco inaczej, dlatego nie porównuję wprost, ale jeśli w przypadku 120 pokazuje mi około 7 l/100, a przy 130 już około 9 l/100, to wyniki średnie raczej nie wyjdą w okolicach różnicy 0,2 l.
TTTM - robiłem po 50km ekspresówką w dwie strony, 4razy z inną prędkością. DD nie jest mistrzem aerodynamiki.
80km/h 4l
100 5.5l
120 7l
140 8.5l
To że wyniki są trochę mniejsze od Twoich to tylko fakt 4x2 w miejscu 4x4
A że od dłuższego czasu staram się nie przekraczać 100km/h to i spalanie średnie mam na poziomie ~5l. Jak w majówkę przegoniłem DD po całym kraju to mimo że 100% trasa i zero miasta to wychodziło ok 6.5
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-05-22, 07:19, w całości zmieniany 1 raz
Podróż Warszawa-Berlin i powrót (po drodze przez Gorzów Wlkp. trochę kręcenia się po mieście) w cztery osoby+ full bagażu. Spalanie pierwszego zbiornika 7,6 l, głównie autostrada prędkości podróżne 120-140km/h, poza autostradą max 110-120km/h i tam gdzie trzeba zgodnie z ograniczeniami, to tak jechałem. Spalanie drugiego zbiornika 7,8l (tutaj głównie drogi krajowe z v max 100km/h i trochę (niecałe 100km) po autobahnie tutaj 140-150km/h. Z trzeciego zbiornika zostało mi jeszcze troszkę ponad 1/2 zbiornika paliwa, więc nie wiem ile wyszło za powrót od Poznania do Warszawy (tam tankowanie, bo trafiłem Orlen z Pb za 5,19 ) . A klima non stop przy tych temperaturach .
Po zrobieniu w 3 dni ponad 1500km DD spełnił swoje zadanie koncertowo, poza jednym małym szczegółem (gdybym częściej takie trasy robił-autostradowe, to zainwestować trzeba by w wyciszenie).
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-05-22, 09:06, w całości zmieniany 4 razy
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,
ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.
sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,
ja mam za sobą kilkanaście lat jady tym autem
przy niskich prędkościach z 5 zrzucając na 4 i rura
ponad 80% momentu obrotowego miałem właśnie w 3750 obr/min
od 70km/h wystarczyło tylko docisnąć gaz
nie potrzeba było redukcji biegów przy normalnym wyprzedzaniu
autko było niesamowicie lekkie ,a silnik dość mocny, co skutkowało
właśnie niskim spalaniem ,bo silnik nie musiał się zbytnio wysilać
w dustim brakuje tych 30koni do pełni szczęścia
ale i tak jestem zadowolony
- gdybyś dokładnie prześledził posty kol. Cav to zauważyłbyś, że gdy tylko pojawiają się słowa:' Megane" albo "Renault silnik 1,6 16V" to kol. Cav reaguje alergicznie...
- ma swoje złe doświadczenia i próbuje wszystkim zasugerować (nawet tym co mają doświadczenia diametralnie inne), że posiadł monopol na wystawianie jedynie słusznych opinii na ten temat ...
- za chwilę pewnie będzie riposta (kol. Cav nie byłby sobą gdyby pozostawił to bez komentarza) ale nic to... (nawet wiem co napisze... )
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:21
marszelest napisał/a:
Cav napisał/a:
marszelest napisał/a:
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,
ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.
sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,
Jeździłem, niestety byłem zmuszony sprzedać Megane z tym silnikiem po 3 latach z powodu awaryjności.
Za to sądząc po Twoich "rurach" wolnossącym benzyniakiem, nigdy nie miałeś okazji jeździć czymś porządnym, co rzeczywiście potrafi pojechać.
Nawet turbodieslem o zbliżonej mocy.
80% momentu?
Jakiego momentu, przecież to nie posiada praktycznie tej cechy.
Miałem kłopoty z przejazdem przez Alpy nawet na 2 biegu, gdy słabszy diesel (też Megane) szedł na 3 bez problemu.
Musiałem redukować na 1 bieg, czego skutkiem był smród palonego sprzęgła, po podjazd pod Taury jest długi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-22, 16:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:23
TD Pedro napisał/a:
marszelest napisał/a:
sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,
- gdybyś dokładnie prześledził posty kol. Cav to zauważyłbyś, że gdy tylko pojawiają się słowa:' Megane" albo "Renault silnik 1,6 16V" to kol. Cav reaguje alergicznie...
Tylko prostuję przekłamania.
Fakt - takowym jest wszystko, co o tym silniku mówi cokolwiek pozytywnego.
Poza ceną zakupu, ale jak na mój gust i tak jest za wysoka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum