Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-20, 20:23   

morgen napisał/a:
Nie oszukujmy się z tym spalaniem. Nie warto patrzeć na komputer pokładowy. Co tydzień pokonuję trasę 320 km piątek i w niedzielę powrót też 320 km. średnia prędkość 70 km/h. Głównie trasa plus małe mijscowości po trasie. Prędkość "przelotowa 95km/h" maks 130 dwa razy po 5 minut. Spalanie wg waszego komputera ok 4,8 . Może to i prawda, bo tak mi wychodzi z wyliczeń. Jadę aż do rezerwy. Lecz ostatnio wracając z majówki, w korkach spędziłem godzinę ( kołbiel i łochów) spalanie niby też 4,8. \LEcz pełnym baku przejechałem 660 km z czego 70 km już na rezerwie. Także komputer sporo przekłamuje. Gdyż wychodzi ok 7 litrów na setkę a nie 5.


I uważasz to za tyle normalne, żeby tego nie reklamować?
Pewnie przez to, że ludzie tego nie robią, oni w ogóle ośmielają się pakować taki złom do samochodów.
Ja do tej pory nie spotkałem kompa pokładowego, który by zakłamywał o więcej niż 0,2l, a tutaj mowa o 2l.
To jest jakaś tragedia, nie można im na to pozwalać.
W końcu za komp pokładowy płaciłeś, nikt Ci go za darmo nie dał.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-20, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-20, 21:58   

Cav napisał/a:
nie można im na to pozwalać

masz jakiś pomysł?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-20, 22:04   

TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
nie można im na to pozwalać

masz jakiś pomysł?


Reklamować.
U mnie właśnie z tego powodu zastanawiają się jak to naprawić, względnie czy zabrać auto z powrotem.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-20, 22:12   

Cav napisał/a:
[,Ja do tej pory nie spotkałem kompa pokładowego, który by zakłamywał o więcej niż 0,2l


A ja nie spotkałem tak precyzyjnego, by podawał spalanie na poziomie, który jest potwierdzalny tankowaniami. Zwykle różnice między kompem a faktycznym zużyciem wynosiły (doświadczenia z wieloma autami stajni Vw/Skoda/Audi) od 0,5 (łagodna trasa) do 1 litra (w bezyniakach różnice są większe niż w dieslach). Co ciekawe, zawsze były to różnice optymistyczne, czyli pokazywały spalanie mniejsze od rzeczywistego. W mojej Rumunce natomiast komputerek jest zdecydowanie pesymistą i pokazuje spalanie od 0,2 do niemal 1 l większe niż wynika to z tankowań (na dystansie ponad 26 tys. km).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 22:20   

johnson napisał/a:
I hate you. :|

Ale dlaczego?! Przecież ja właśnie dla Ciebie się tak ślimaczo poświęcałem (((: A przecież tempomat ma też inne ustawienia niż 140kmh...

TSD, dla porównania, małe zestawienie:

- niemal taka sama średnia prędkość jak ustawiona właśnie na bebowym tempomacie - 139 kmh - i też na autostradzie, tyle że A4: zużycie 10,7 l/100km;

- niemal taka sama średnia prędkość jak mój wyjazd na majówkę - 108 kmh - ale w innych warunkach na innej trasie: zużycie 8,6 l/100km;

- niemal ta sama trasa jak majówkowa, ale starą DK2: średnia 84 kmh, zużycie 7,1 l/100km;

- niemal taka sama średnia prędkość jak w akapicie powyżej - 85 kmh - ale w innych warunkach na innej trasie: zużycie 6,0 l/100kmh.


A niektórzy płaczą, że mają inne wyniki niż podają producenci d;

(Inna rzecz, że tych można by po prostu zmusić do podawania wykresów jednostkowego zużycia paliwa - BSFC - i cały problem byłby z głowy).


pluto napisał/a:
gdyby Duster tyle palił przy tych prędkościach

Gdyby Lodgy miała taką dzielność w terenie...


morgen napisał/a:
Lecz ostatnio wracając z majówki, w korkach spędziłem godzinę ( kołbiel i łochów) spalanie niby też 4,8

Bo to jeszcze zależy od tego, kiedy był ostatni reset kompa - średnie spalanie liczone jest od niego. Im większy więc dystans, tym mniej wpływają na wynik ostatnie kilometry. Jest zatem możliwe, że pomimo niskiej wartości tego parametru rzeczywiste niedawne zużycie było duuużo wyższe.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-21, 09:08   

Cav napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
Cav napisał/a:
nie można im na to pozwalać

masz jakiś pomysł?


Reklamować.
U mnie właśnie z tego powodu zastanawiają się jak to naprawić, względnie czy zabrać auto z powrotem.

- treść Twojego poprzedniego posta zasugerowała mi, że masz pomysł na jakieś rozwiązanie systemowe, indywidualne "boje" pozostają wyłącznie dla tych którym się chce i wiedzą jak to robić...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2014-05-21, 10:29   

route2000 napisał/a:
2,9 l ?????????????? jakim cudem???? Chyba miałeś całą drogę z górki albo jechałeś tak wolniutko jak furmanka :mrgreen: :mrgreen:
Czy możesz nam opisać jak do tego doszedłeś? ;-)


Przede wszystkim tak ;
jechałem sam + sprzet do nurkowania.
wyłaczona klima nawiew radyjko nawigacja,
pozamykane okienka
odpowiednie cisnienie w oponkach,
przewidywanie sytuacji na drodze
chamowanie silnikiem,
jak dluzszy postój to wyłaczyc silnik
jechac płynnie
przyspieszac dynamiczniej tak 50-70 % mocy
oraz uzyskac jak najszybciej porzadana predkosc (podczas przyspieszania mozna pomijac ktores biegi 1-2-4-5 lub 1-2-3-5
obroty tak do 2,5 tys max
a na zakonczenie sie mocno wyluzowac ;) zeby taka jazda nie wkurzała :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-21, 11:58   

wieza napisał/a:
route2000 napisał/a:
2,9 l ?????????????? jakim cudem???? Chyba miałeś całą drogę z górki albo jechałeś tak wolniutko jak furmanka :mrgreen: :mrgreen:
Czy możesz nam opisać jak do tego doszedłeś? ;-)


Przede wszystkim tak ;
jechałem sam + sprzet do nurkowania.
wyłaczona klima nawiew radyjko nawigacja,
pozamykane okienka
odpowiednie cisnienie w oponkach,
przewidywanie sytuacji na drodze
chamowanie silnikiem,
jak dluzszy postój to wyłaczyc silnik
jechac płynnie
przyspieszac dynamiczniej tak 50-70 % mocy
oraz uzyskac jak najszybciej porzadana predkosc (podczas przyspieszania mozna pomijac ktores biegi 1-2-4-5 lub 1-2-3-5
obroty tak do 2,5 tys max
a na zakonczenie sie mocno wyluzowac ;) zeby taka jazda nie wkurzała :)


Gratulację - wypisz wymaluj zasady Eco-drivingu
Popieram ;-)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-21, 13:18   

tez często pomijam niektóre biegi jak przyspieszam to nie raz robię tak 2 4 6
ogólnie spalanie mam na poziome ok 7,8-8l benzyny i ok 9,0-9,3l gazu
jazda standardowa kilka km korki (światła) reszta trasy dwupasmowa droga i końcówka znowu miasto, wszystkiego po trochu prędkość max to 80km/h.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2014-05-21, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 13:36   

marszelest napisał/a:
tez często pomijam niektóre biegi jak przyspieszam to nie raz robię tak 2 4 6
Jaki to ma sens ?
Rozumiem metodę typu 1-2-3 i wrzucamy od razu na 5 czy 6, sam tak robię,
ale jaki sens ma wrzucanie co 2 biegu ? Poza tym że trzeba wyżej ciągnąć, niż gdyby wrzucać je po kolei.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-21, 13:41   

ja jedynkę mam bardzo krótką ,połowa Twojej :mrgreen:

jak mi się nie spieszy to wrzucam po kolei wszystkie biegi :-P

w większości przypadków jadę spokojnie i biegi zmieniam do max 2500 obrotów
w megane 1,6 16V biegi zmieniałem przy 2000 obr/min
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2014-05-21, 13:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-21, 13:43   

Jedynka jest do poruszania się w terenach offroadowych, więc można ruszać z dwójki...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-21, 17:39   

"od zawsze" ruszam z dwójki (oczywiście na utwardzonych i równych podłożach)...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 17:58   

marszelest napisał/a:
ja jedynkę mam bardzo krótką ,połowa Twojej :mrgreen:

jak mi się nie spieszy to wrzucam po kolei wszystkie biegi :-P

w większości przypadków jadę spokojnie i biegi zmieniam do max 2500 obrotów
w megane 1,6 16V biegi zmieniałem przy 2000 obr/min

w benzynie to nie jest zdowe ani oszczędne .
Normalnie biegi powinno zmieniać się przy 3 tyś a na trasie 3,5 tyś
Na zbyt niskich obrotach silnik pali więcej niż normalnie .
 
g_4 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110
Rocznik: 2015
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-21, 18:17   

Dzisiaj trasa Bydgoszcz Wrocław
Klima cała trasę
Bez przystanku zatankowany gaz do pełna w Bydgoszczy
Spalanie komputer 8,1 l/100km
Przejachane 288,3 km tankowanie gazu Wrocław 29,31l co daje 10,1 l/100km
Średnia prędkość 70 km z tego 40 km autostradą z prędkością 140 km/h.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-21, 20:00   

@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,
w dusterze jedynie jak wjeżdżam pod naprawde duże wzniesienie to trzymam w ok 3-3,5tys
na równym nie ma takiej potzreby :D
i co ciekawe na niskich obrotach pali mniej niż na wysokich zarówno dasti jak meganka wcześniej
przynajmniej w moim przypadku :)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-21, 20:10   

marszelest napisał/a:
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,


ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-21, 21:23   

Dziwne. Ja porównuję Lodgy do Xsary Pikasso, która miała 116 koni. Lodgy ma 84.
I powiem, żebnie widze róznicy w dynamice. Obydwa samochody mają podobną i wystarczającą.
Ale ja jeżdżę w kapeluszu :-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-05-22, 07:18   

Cav napisał/a:
pluto napisał/a:
A jak mierzyłeś średnią prędkość ?


Nie mierzyłem wcale średniej prędkości, tylko ustawiałem na tempomacie wskazaną prędkość i obserwowałem wskazania spalania chwilowego na kompie pokładowym.
Zapewne średnio mogłoby to wyglądać nieco inaczej, dlatego nie porównuję wprost, ale jeśli w przypadku 120 pokazuje mi około 7 l/100, a przy 130 już około 9 l/100, to wyniki średnie raczej nie wyjdą w okolicach różnicy 0,2 l.


TTTM - robiłem po 50km ekspresówką w dwie strony, 4razy z inną prędkością. DD nie jest mistrzem aerodynamiki.
80km/h 4l
100 5.5l
120 7l
140 8.5l
To że wyniki są trochę mniejsze od Twoich to tylko fakt 4x2 w miejscu 4x4

A że od dłuższego czasu staram się nie przekraczać 100km/h to i spalanie średnie mam na poziomie ~5l. Jak w majówkę przegoniłem DD po całym kraju to mimo że 100% trasa i zero miasta to wychodziło ok 6.5
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-05-22, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 755
Skąd: internet
Wysłany: 2014-05-22, 08:46   

Podróż Warszawa-Berlin i powrót (po drodze przez Gorzów Wlkp. trochę kręcenia się po mieście) w cztery osoby+ full bagażu. Spalanie pierwszego zbiornika 7,6 l, głównie autostrada prędkości podróżne 120-140km/h, poza autostradą max 110-120km/h i tam gdzie trzeba zgodnie z ograniczeniami, to tak jechałem. Spalanie drugiego zbiornika 7,8l (tutaj głównie drogi krajowe z v max 100km/h i trochę (niecałe 100km) po autobahnie tutaj 140-150km/h. Z trzeciego zbiornika zostało mi jeszcze troszkę ponad 1/2 zbiornika paliwa, więc nie wiem ile wyszło za powrót od Poznania do Warszawy (tam tankowanie, bo trafiłem Orlen z Pb za 5,19 :shock: ) . A klima non stop przy tych temperaturach :-) .
Po zrobieniu w 3 dni ponad 1500km DD spełnił swoje zadanie koncertowo, poza jednym małym szczegółem (gdybym częściej takie trasy robił-autostradowe, to zainwestować trzeba by w wyciszenie).
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-05-22, 09:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-22, 10:36   

Cav napisał/a:
marszelest napisał/a:
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,


ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.


sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,
ja mam za sobą kilkanaście lat jady tym autem
przy niskich prędkościach z 5 zrzucając na 4 i rura
ponad 80% momentu obrotowego miałem właśnie w 3750 obr/min
od 70km/h wystarczyło tylko docisnąć gaz
nie potrzeba było redukcji biegów przy normalnym wyprzedzaniu
autko było niesamowicie lekkie ,a silnik dość mocny, co skutkowało
właśnie niskim spalaniem ,bo silnik nie musiał się zbytnio wysilać
w dustim brakuje tych 30koni do pełni szczęścia :mrgreen:
ale i tak jestem zadowolony :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-22, 13:41   

marszelest napisał/a:
sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,

- gdybyś dokładnie prześledził posty kol. Cav to zauważyłbyś, że gdy tylko pojawiają się słowa:' Megane" albo "Renault silnik 1,6 16V" to kol. Cav reaguje alergicznie... :mrgreen:
- ma swoje złe doświadczenia i próbuje wszystkim zasugerować (nawet tym co mają doświadczenia diametralnie inne), że posiadł monopol na wystawianie jedynie słusznych opinii na ten temat :roll: ...
- za chwilę pewnie będzie riposta (kol. Cav nie byłby sobą gdyby pozostawił to bez komentarza) ale nic to... :mrgreen: (nawet wiem co napisze... :-P )
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-22, 14:13   

TD Pedro, napisałem jak wynika z jego wypowiedzi,
ale masz racje :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:21   

marszelest napisał/a:
Cav napisał/a:
marszelest napisał/a:
@karenzo renówki maja bardzo elastyczne silniki s,palanie w megance nie przekraczało mi nigdy więcej niż 6,5l/100km ,3,5tys obrotów to dociągałem jak musiałem bardzo ostro przyspieszyć,


ROTFL !!!!!
A jak to ostre przyspieszanie robiłeś, zmieniałeś silnik?
1.6 16V nie dość że nie jest W OGÓLE elastyczny, to W OGÓLE nie jest w stanie ostro przyspieszyć.
Więc jeśli jeżdżąc na za niskich obrotach nie czujesz że nie ciągnie, to może być tylko jeden powód - on nie ciągnie na żadnych obrotach, zawsze jest beznadziejny, więc różnica niewielka.


sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,


Jeździłem, niestety byłem zmuszony sprzedać Megane z tym silnikiem po 3 latach z powodu awaryjności.
Za to sądząc po Twoich "rurach" wolnossącym benzyniakiem, nigdy nie miałeś okazji jeździć czymś porządnym, co rzeczywiście potrafi pojechać.

Nawet turbodieslem o zbliżonej mocy.

80% momentu?
Jakiego momentu, przecież to nie posiada praktycznie tej cechy.
Miałem kłopoty z przejazdem przez Alpy nawet na 2 biegu, gdy słabszy diesel (też Megane) szedł na 3 bez problemu.
Musiałem redukować na 1 bieg, czego skutkiem był smród palonego sprzęgła, po podjazd pod Taury jest długi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-05-22, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-22, 16:23   

TD Pedro napisał/a:
marszelest napisał/a:
sądząc po wypowiedzi nigdy nie jeździłeś renówką,

- gdybyś dokładnie prześledził posty kol. Cav to zauważyłbyś, że gdy tylko pojawiają się słowa:' Megane" albo "Renault silnik 1,6 16V" to kol. Cav reaguje alergicznie... :mrgreen:


Tylko prostuję przekłamania.
Fakt - takowym jest wszystko, co o tym silniku mówi cokolwiek pozytywnego.
Poza ceną zakupu, ale jak na mój gust i tak jest za wysoka.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne