Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-05-23, 15:47   

modyfikują do 20% bezpiecznie tak mówią :)
Ostatnio zmieniony przez wieza 2014-08-13, 18:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 16:59   

coś nie wydaje żeby product zaniżał moc seryjnego silnika
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 17:05   

O ładdnie, nieźle powyżej 300Nm momentu obrotowego .... :-)
Dobry silniczek .
Ile zapłaciłeś ?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 20:26   

wieza napisał/a:
No i stało sie.

Byłem w firmie tuningowej na chipie :)

fabrycznie katalogowo 107 koni oraz 240 Nm
sprawdzenie przed modyfikacją 112,2koni oraz 260,2 Nm
chip tuning 133,7koni oraz 319,9 Nm


Znów Masz najmocniejszą dacie w klubie ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 20:41   

corrado napisał/a:
Mekintosz, będziesz też chętny na podkręcenie ? Ile masz teraz - 86KM ? Może założyć jakiś temat na grupowe czipowanie DCI na forum ?


86 KM to chciałbym mieć ;-) Aktualnie sandero moje napędza nędzne 68 kucyków. Jak zapakuję do auta 4 osoby plus bagaż + klima to ledwo toto startuje spod świateł ;-) Jeśli się uda znacznie obiżyć koszt to wchodzę w to. Gwarancja na auto mija niebawem. Poza tym niebawem przyjdzie na świat córeczka, więc ilość osób do wożenia wzrasta.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-05-23, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-23, 20:56   

Karenzo napisał/a:
coś nie wydaje żeby product zaniżał moc seryjnego silnika


zdarza się, na pewno często w TDI i dCi. HDI potrafią niestety w drugą stronę zaskakiwać.

mekintosz, na około 90KM kręcą także różnica by była spora, chociaż w Lodgy mają napisane 130KM i 280Nm a u wieży wyszło sporo więcej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-05-23, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 21:09   

Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-23, 21:43   

Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać, a przy zapasie mocy może spalanie spaść. Dodatkowo teraz powinieneś mieć 162Nm, a skrzynia jakiś zapas ma.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-05-23, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-05-23, 21:53   

To tak od poczatku komentarzy ;)

cóż poprzednie auto było chipowane ;) wiec nie narzekałem na sprawnośc i osiagi
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2014-08-13, 18:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 00:07   

czekamy na test prędkości maksymalnej
_________________
Moje auto
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-24, 07:29   

mekintosz napisał/a:
Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.


Jak ludzie wkładali do 126p (24KM) silnik 1.1 (54KM) połączone flanszą z maluchowską skrzynią i wytrzymywała więc bez obaw bym chipował do 85KM.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-05-24, 09:25   

mekintosz napisał/a:
Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.
Całkowita racja - tyle mam i w zupełności wystarcza zarówno w mieście jak i na trasie. Sam rozważałem profesjonalny tuning do ok. 100 KM i ok. 230 Nm, ale ostatecznie zrezygnowałem. Jest dobrze nie - ma co ruszać.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-24, 10:25   

też bym zrobił, ale mam już drugi soft z ASO od grudnia, boję się że będę co przegląd musiał latać i wgrywać na nowo
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 12:28   

Boogie napisał/a:
Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać
tylko po co te niuty, jak miałby nie deptać ? ;]

Karenzo napisał/a:
czekamy na test prędkości maksymalnej
to akurat najmniej przydatny parametr ;]

Lukas87 napisał/a:
Jak ludzie wkładali do 126p (24KM) silnik 1.1 (54KM) połączone flanszą z maluchowską skrzynią i wytrzymywała więc bez obaw bym chipował do 85KM.
To dość ryzykowna porada, bo jedno nie ma wiele wspólnego z drugim, a głupio by było jakby komuś padła skrzynia.
Swoją drogą ciekaw jestem sprzęgła, bo wbrew pozorom wiele im nie trzeba aby znacząco przyśpieszyć eksploatację.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-29, 12:33   

wieza napisał/a:
No i stało sie.

Byłem w firmie tuningowej na chipie :)

Firma www.Kreatormocy.pl
Super obsługa i profesjonalna.

fabrycznie katalogowo 107 koni oraz 240 Nm
sprawdzenie przed modyfikacją 112,2koni oraz 260,2 Nm
chip tuning 133,7koni oraz 319,9 Nm

auto sie poprostu wyrywa, na razie zrobiłem tylko 300km, jutro trasa wiec sie sprawdzi co nie co ;)

poniżej wykres


ładnie to wyszło :)
PS mam pytanko sterownik byl zablokowany czy nie ???
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-05-29, 20:05   

a tego to nie wiem ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2014-06-01, 21:35   

Boogie napisał/a:
Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać, a przy zapasie mocy może spalanie spaść. Dodatkowo teraz powinieneś mieć 162Nm, a skrzynia jakiś zapas ma.


Jakim cudem spalanie ma spaść przy zapasie mocy? Spali w zależności od tego jak depniesz.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-01, 21:59   

A ja mam pytanko do Wieży, czy faktycznie po chipie teraz, obroty dla danej prędkości poruszania się spadły od tych w wersji fabrycznej ? Czyli jak dla przykładu, wcześniej jechałeś 100km/h z obrotami 2300/min to teraz np jedziesz setką na 1800obr/min ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-01, 22:49   

Artus napisał/a:

Jakim cudem spalanie ma spaść przy zapasie mocy? Spali w zależności od tego jak depniesz

A ja sobie wyobrażam, że może, jeśli zachowa się ten sam styl jazdy - ponieważ fabrycznie silnik może mieć tak ustawioną mieszankę, żeby np. spalać możliwie ekologicznie, a niekoniecznie najbardziej wydajnie :)

corrado napisał/a:
A ja mam pytanko do Wieży, czy faktycznie po chipie teraz, obroty dla danej prędkości poruszania się spadły od tych w wersji fabrycznej ? Czyli jak dla przykładu, wcześniej jechałeś 100km/h z obrotami 2300/min to teraz np jedziesz setką na 1800obr/min ?

Jeżeli nie czipowano skrzyni biegów to raczej nie spadły 8-)
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 00:27   

Jeżeli masz więcej momentu niżej, to nie musisz ciągnąć tak mocno po obrotach
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 00:47   

Tak serio wam sie wydaje że kilku ludzi robi lepszy program od sztabu inżynierów którzy dostają za to grube pieniądze i odpowiadają głową ?
Na pewno chip tuning powoduje szybsze zużycie pewnych elementów oraz większe zużycie paliwa .
Chipując to nic innego jak wyciągniecie maksimum z danego silnika a producent daje bezpieczny margines błędu .
Silnik od producenta jest "debilo odporny " po chipie już trzeba się z nim odpowiedzialnie obchodzić
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 07:40   

Wg mnie powinny trochę spaść skoro na wykresie mamy większą moc i moment obrotowy przy tych samych obrotach, a prędkość maksymalna auta po chipie rośnie ( chyba że jest ograniczona programowo) . Czekam na odpowiedź wieży , bo on ma w końcu chipa i wie jak to było. :roll:

Przecież niektórzy producenci jak np SEAT czy SUZUKI proponuje fabryczną zmianę oprogramowania nowych aut uznając nadal gwarancję.
Cytat:

Suzuki oferuje chiptuning tylko jednej jednostki – 1.9 ddis i w tylko jednym samochodzie – Suzuki Grand Vitara (129 KM przed i 160 KM po chiptuningo).
 
czacha79 



Marka: Jeep | Fiat
Model: Cherokee XJ | Bravo
Silnik: 4.0 | 1.4T Jet
Rocznik: 1992 | 2008
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-02, 07:43   

Większa moc i moment obrotowy oznacza mniej czasu potrzebnego do rozpędzenia się .. a im szybciej się rozpędzisz tym krócej silnik będzie pracował na wyższych obrotach. To tyle z teorii, a jak jest w praktyce? ;)
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2014-06-02, 08:00   

corrado napisał/a:
Wg mnie powinny trochę spaść skoro na wykresie mamy większą moc i moment obrotowy przy tych samych obrotach, a prędkość maksymalna auta po chipie rośnie ( chyba że jest ograniczona programowo) .
[/quote]

Sądzisz, że tryby w skrzyni biegów same się zmieniły po chipowaniu? :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 08:33   

No nie, ale jeżeli moc wzrosła i prędkość maksymalna też to większa siła przekazywana na wał korbowy na tych samych obrotach.
Jeżeli mamy parametry przykładowego chiptuningu :
Cytat:

Parametry seryjne pojazdu Parametry po zastosowaniu opcji Chip Tuning Parametry po zastosowaniu opcji Power Box Tuning
Moment obrotowy 240 Nm 311 Nm 305 Nm
Moc silnika silnika 79 kW 91 kW 86 kW
Maksymalna osiągana prędkość 171 km/h 185 km/h

Przy założeniu, że obroty osiągalne maksymalne nie zostały zmienione i prędkość max osiągana jest na tych samych obrotach - powinny być trochę mniejsze wymagane obroty na porównywalnych prędkościach sprzed chiptuningu. :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne