Ale ta mata bituma jest pod uszczelką seryjną, jak coś to przylepi się do uszczelki fabrycznej a nie do szyby
A druga sprawa jest niższa tempertura bo jest na rancie wewnętrznym a nie zewnętrznym drzwii.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-22, 13:17
Karenzo napisał/a:
Dekarka to najgorszy materiał ale najtańszy . Lepiej już wygłuszać matami apb koszt ok 5 zł za arkusz a lżejsze oraz wytrzymalsze .
Jeśli mowa o twardych matach, to w ogóle nie polecam nikomu. Nie są ani lżejsze, a już na pewno nie wytrzymalsze - to jedyne jakie miały mi okazję popękać zimą. Mata dekarska niestety wymaga większej liczby warstw, ale tak położona nie robi już potem większych problemów problemów.
Jedynym zastosowaniem twardej maty jest zasklepianie otworów technologicznych.
Radzę inwestować w najtańszy butyl z jakiegoś gmsa np.
Karenzo napisał/a:
Mate z czasem (około miesiąc ) traci swoje właściwości. Czym mniejsze kawałki tym są mniej odporne .
Słupki w aucie mocno się nagrzewają więc mata na 100 % popłynie i zaklei ci szybę .
W najlepszym razie czeka ci kilka godzin mozolnego zdzierania roztopionej gumy z szyby . Równie dobrze może się zapiec i nie otworzyć albo szyba będzie do wymiany (bo ją np porysujesz ) . Gorzej jak coś się stanie i będziesz musiał otworzyć szybę a ona stanie ..
Sam widziałem efekty złego wygłuszenia drzwi gdzie guma spłynęła na otwarte okno
Nie chce cie straszyć ale weź to wyjmij puki jeszcze nie narobiłeś sobie kłopotów .
Wczoraj wygłuszałem filcem, podnóżki , kanał konsoli środkowej i wpychałem ile się dało na ścianę grodziową od dołu . Poszło mi ok 2.5m2 filcu, takiego dosyć lekkiego.
Zdjąłem też radyjko i kolumnę nawiewu okleiłem , licznik zdemontowałem i też tam upchałem trochę filcu. Nie robiłem pod styropianem który jest tuż przy fotelach bo bym musiał wyciągać fotele . Od strony pasażera dosyć łatwo tam się wykleja ścianę grodziową ( za airbagiem ) jest dużo miejsca na rękę a ściana płaska.
Dzisiaj pojeździłem m.in. obwodnicą i łopuszańską
i nareszcie to auto zaczyna być autem :) Czuję , że zmiany idą w dobrym kierunku.
Pozdrawienia dla wszystkich.
Aha, posłuchałem wczoraj kilka autek SUV , w tym duży diesel SUV Mercedesa nowy model jak sądzę , niestety nie wiem co za model i ... muszę przyznać, że silnik "nawalał" głośno jak traktor !
Chyba tam coś kiepsko tą maskę wygłuszono ... a niby MB
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-05-25, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Dziś odbyłem niewielką trasę (100km) i jak zaobserwowałem choć mam uszczelki w rowku nad drzwiami nadal coś ciągnie powietrze. Muszę wciągnąć dodatkowe sznury wkońcu to będzie lepiej (chyba)
Zobaczyłem jak sprawa tyczy się uszczelki wokół szyby i faktycznie trzeba zrobić jak kolega corrado radzi.
Po otwarciu szyby czuć że pod uszczelką w którą szyba "wjeżdza" jest luz, i należy go uzupełnić.
corrado nie wiem ja kupiłem na allegro .
Co do odczuć to mam mieszane z jednej strony coś to dało a z drugiej strasznie się namęczyłem i porwałem uszczelkę .
Tzn uszczelkę kierowcy zrobiłem za 1 razem a już pasażera może za 40 razem wciągania gumy .
Zawsze mi się gumy zrywała (podejrzewam że była stara ) poszła cała puszka preparatu smarującego jak wd-40 ( firma bio line polecam ) tylko 4 razy tańsza .
Jak zrobiłem w bagażniku to mi się bagażnik nie domykał ale może źle uszczelkę założyłem .
Ostrzegam że może po założeniu uszczelki zabraknąć 2-3 cm do zamknięcia obwodu , trzeba ją naciągnąć na rantach . To dla mnie było największe dziadostwo w daci żeby żałowali 3 cm uszczelki
Czy w uszczelkę drzwii kierowcy i pasażera maksymalnie wejdzie 8mm uszczelka sznurowa ? Może lepiej mniejszą - 6 lub 7mm przekroju ?
Pytam się bo mam założony, wąż gumowy do wody itd 6mm śr. wewn. /9mm zewnętrzna i mi się drzwii nie domykały, musiałem przypalić troszkę nad ogniem żeby zmiękła.
Teraz się zamykają drzwii kierowcy ale z trudem, chce to poprawić.
Ja mam 8 mm , ale dużo ważniejsze jest ułożenie uszczelki niż jej grubość .
Niestety ale uszczelką daci to śmiech na sali trzeba ja naciągać po rantach żeby starczyło a z drugiej strony jak będzie za luźna to nie zamkniemy drzwi .
U mnie większy opór powoduje pozostałe uszczelki . Aby zamknąć drzwi trzeba delikatnie je rozpędzić , bo jeżeli zaufamy tylko siłownikowi to się odbiją .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-26, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-29, 06:18
Witam
W lodgy znaczna poprawa confortu podrozowania przy wszystkich zakresach predkosci po wklejeniu wszczelki typu d okolo 8 m tak jak na foto oraz wyciszenie wszystkich 4 drzwi
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-29, 08:36
@Dominus Czy mógłbyś podsumować temat dodatkowych uszczelek podając typ uszczelki, gdzie jest zamontowana oraz jej sumaryczną długość szacunkową.
Bardzo to ułatwi planowanie zakupu w przypadku jeśli ktoś chciałby się posiłkować Twoim tutorialem w tym temacie.
@Dominus Czy mógłbyś podsumować temat dodatkowych uszczelek podając typ uszczelki, gdzie jest zamontowana oraz jej sumaryczną długość szacunkową.
Bardzo to ułatwi planowanie zakupu w przypadku jeśli ktoś chciałby się posiłkować Twoim tutorialem w tym temacie.
Ok, uzupełnienie konkretnymi danymi mój post gdzie hurtem wrzucilem zdjęcia uszczelkowania
Hallo shrek!!
Czy mozesz cos wiecej napisac co to za uszczelka "typu d" i gdzie mozna ja ewentualnie kupic? I jeszcze nie rozumiem trzeciej Fotki-co chciales przez nia pokazac???
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-30, 05:46
axi napisał/a:
Hallo shrek!!
Czy mozesz cos wiecej napisac co to za uszczelka "typu d" i gdzie mozna ja ewentualnie kupic? I jeszcze nie rozumiem trzeciej Fotki-co chciales przez nia pokazac???
uszczelka typu d to taka jak na zdjeciu.Ja kupilem w markecie budowlanym.Trzecie zdjecie to wklejona uszczelka (zle widac) pomiedz drzwiami przednimi i tylnymi.Odchyl ta uszczelke tak jak na foto i zobaczysz miejsce do wklejenia uszczelki .
Sans titre.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 63,52 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-05-30, 05:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-30, 09:47
dokladnie taka jak na zdjeciu jest to uszczelka do okien.Uzylem pojedynczej.wklejasz tak aby skleic oryginalna uszczelke z karoseria.3/4uszczelki zachodzi na oryginalna i 1/4 na karoserie wtedy po zamknieciu dzwi wyglada estetycznie.Nie naklejaj wyzej niz zaokraglona krawedz zaznaczona czarna strzalka.
Ok, kumam....
Tylko mam mały problem, nie mogę znaleźć uszczelki typu D w kolorze czarnym w marketach budowlanych w swoim mieście (są tylko białe lub brązowe)
Chyba będę zmuszony kupić na allegro, bo tam jest....
Mimo wszystko dzięki za pomoc.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
shrek,
Pisałeś, że wyciszyłeś drzwi.
Mógłbyś coś więcej napisać? Czy zdejmowałeś boczki i oklejałeś czymś?
Pytam się bo od jakiegoś czasu moje auto wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki
jak jadę wolno na drodze z kostki albo z drobnymi nierównościami.
Hałas jest bardzo wkurzający, jakby plastiki skręcały się, trzeszczą i gadają.
W sumie to chciałbym się dowiedzieć jak rozebrać boczki, żeby nie stracić gwarancji i czegoś nie zepsuć/urwać.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-30, 11:20
grapess, temat poruszany wiele razy - cofnij się o parę stron :)
W lodgy drzwi są chyba takie same, albo bardzo podobne do dokkera - gdzieś zrobiłem opis wraz ze zdjęciami jak to wszystko ściągać.
Wytłumianie drzwi, a trzeszczące plastiki to różne tematy. Na to drugie zawsze pomagało mi rozebranie plastików w trzeszczących miejscach i zapewnienie na każdym styku, czy miejscu montażu jednej warstwy szmacianej taśmy klejącej - takiej jak do organizowania kabli instalacji elektrycznej.
A co do mat powiem tylko tyle - nie ma sensu przesadnie oszczędzać, kup cokolwiek butylowego, jakiegoś gms-a przynajmniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum