Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 23:08   

Ale ta mata bituma jest pod uszczelką seryjną, jak coś to przylepi się do uszczelki fabrycznej a nie do szyby :roll:
A druga sprawa jest niższa tempertura bo jest na rancie wewnętrznym a nie zewnętrznym drzwii.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 23:10   

tego nie napisałeś :->
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-21, 23:12   

ee tam, nie myślisz logicznie. No a po co zdejmowali uszczelkę ? i czemu zaznaczony rant drzwii ?
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-22, 13:17   

Karenzo napisał/a:
Dekarka to najgorszy materiał ale najtańszy . Lepiej już wygłuszać matami apb koszt ok 5 zł za arkusz a lżejsze oraz wytrzymalsze .
Jeśli mowa o twardych matach, to w ogóle nie polecam nikomu. Nie są ani lżejsze, a już na pewno nie wytrzymalsze - to jedyne jakie miały mi okazję popękać zimą. Mata dekarska niestety wymaga większej liczby warstw, ale tak położona nie robi już potem większych problemów problemów.
Jedynym zastosowaniem twardej maty jest zasklepianie otworów technologicznych.
Radzę inwestować w najtańszy butyl z jakiegoś gmsa np.

Karenzo napisał/a:
Mate z czasem (około miesiąc ) traci swoje właściwości. Czym mniejsze kawałki tym są mniej odporne .
Słupki w aucie mocno się nagrzewają więc mata na 100 % popłynie i zaklei ci szybę .
W najlepszym razie czeka ci kilka godzin mozolnego zdzierania roztopionej gumy z szyby . Równie dobrze może się zapiec i nie otworzyć albo szyba będzie do wymiany (bo ją np porysujesz ) . Gorzej jak coś się stanie i będziesz musiał otworzyć szybę a ona stanie .. :!:
Sam widziałem efekty złego wygłuszenia drzwi gdzie guma spłynęła na otwarte okno


Nie chce cie straszyć ale weź to wyjmij puki jeszcze nie narobiłeś sobie kłopotów .

żeby nie być gołosłownym
http://diyaudio.pl/showth...nie-róbcie-tego

Znam ten temat i z tego co pamiętam to ktoś nie odtłuścił drzwi i potem się dziwił że mata odeszła...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 11:58   

Wczoraj wygłuszałem filcem, podnóżki , kanał konsoli środkowej i wpychałem ile się dało na ścianę grodziową od dołu . Poszło mi ok 2.5m2 filcu, takiego dosyć lekkiego.
Zdjąłem też radyjko i kolumnę nawiewu okleiłem , licznik zdemontowałem i też tam upchałem trochę filcu. Nie robiłem pod styropianem który jest tuż przy fotelach bo bym musiał wyciągać fotele . Od strony pasażera dosyć łatwo tam się wykleja ścianę grodziową ( za airbagiem ) jest dużo miejsca na rękę a ściana płaska.

Pracka zajęła ze 3-4h.

Filc którego użyłem :

http://allegro.pl/mata-wy...4221379292.html
-> 90cm x 50cm
-> Grubość = 12mm
->gramatura 900g/m2
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-05-23, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 16:52   

Dzisiaj wyciszyłem trochę pod maską : :-D

Za zbiornikiem płynu do szyb:




Za osłoną silnika grodziową, lekko odciągając z mocowań:
Tak wygląda seryjnie :



Moje "naklejanki" :lol:



 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 11:30   

Dzisiaj pojeździłem m.in. obwodnicą i łopuszańską
i nareszcie to auto zaczyna być autem :) Czuję , że zmiany idą w dobrym kierunku.
Pozdrawienia dla wszystkich.

Aha, posłuchałem wczoraj kilka autek SUV , w tym duży diesel SUV Mercedesa nowy model jak sądzę , niestety nie wiem co za model i ... muszę przyznać, że silnik "nawalał" głośno jak traktor !
Chyba tam coś kiepsko tą maskę wygłuszono ... a niby MB :roll:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-05-25, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-25, 11:35   

Otwórz zakład, kupuj dacie z 1.5dci, wytłumienie i gwiazdy, a potem sprzedaj jako nowe suvy mercedesa ;)
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1608
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-25, 13:06   

Dziś odbyłem niewielką trasę (100km) i jak zaobserwowałem choć mam uszczelki w rowku nad drzwiami nadal coś ciągnie powietrze. Muszę wciągnąć dodatkowe sznury wkońcu to będzie lepiej (chyba)

Zobaczyłem jak sprawa tyczy się uszczelki wokół szyby i faktycznie trzeba zrobić jak kolega corrado radzi.
Po otwarciu szyby czuć że pod uszczelką w którą szyba "wjeżdza" jest luz, i należy go uzupełnić.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 07:45   

Karenzo napisał/a:
corrado nie wiem ja kupiłem na allegro .
Co do odczuć to mam mieszane z jednej strony coś to dało a z drugiej strasznie się namęczyłem i porwałem uszczelkę .

Tzn uszczelkę kierowcy zrobiłem za 1 razem a już pasażera może za 40 razem wciągania gumy .
Zawsze mi się gumy zrywała (podejrzewam że była stara ) poszła cała puszka preparatu smarującego jak wd-40 ( firma bio line polecam ) tylko 4 razy tańsza .

Jak zrobiłem w bagażniku to mi się bagażnik nie domykał ale może źle uszczelkę założyłem .
Ostrzegam że może po założeniu uszczelki zabraknąć 2-3 cm do zamknięcia obwodu , trzeba ją naciągnąć na rantach . To dla mnie było największe dziadostwo w daci żeby żałowali 3 cm uszczelki


Czy w uszczelkę drzwii kierowcy i pasażera maksymalnie wejdzie 8mm uszczelka sznurowa ? Może lepiej mniejszą - 6 lub 7mm przekroju ?
Pytam się bo mam założony, wąż gumowy do wody itd 6mm śr. wewn. /9mm zewnętrzna i mi się drzwii nie domykały, musiałem przypalić troszkę nad ogniem żeby zmiękła.

Teraz się zamykają drzwii kierowcy ale z trudem, chce to poprawić.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 09:08   

Ja mam 8 mm , ale dużo ważniejsze jest ułożenie uszczelki niż jej grubość .
Niestety ale uszczelką daci to śmiech na sali trzeba ja naciągać po rantach żeby starczyło a z drugiej strony jak będzie za luźna to nie zamkniemy drzwi .
U mnie większy opór powoduje pozostałe uszczelki . Aby zamknąć drzwi trzeba delikatnie je rozpędzić , bo jeżeli zaufamy tylko siłownikowi to się odbiją .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-26, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-29, 06:18   

Witam
W lodgy znaczna poprawa confortu podrozowania przy wszystkich zakresach predkosci po wklejeniu wszczelki typu d okolo 8 m tak jak na foto oraz wyciszenie wszystkich 4 drzwi

Sans titre.png
Plik ściągnięto 173 raz(y) 213,27 KB

DSCN1142.JPG
Plik ściągnięto 332 raz(y) 150,56 KB

DSCN1143.JPG
Plik ściągnięto 287 raz(y) 156,25 KB

 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-29, 08:36   

@Dominus Czy mógłbyś podsumować temat dodatkowych uszczelek podając typ uszczelki, gdzie jest zamontowana oraz jej sumaryczną długość szacunkową.
Bardzo to ułatwi planowanie zakupu w przypadku jeśli ktoś chciałby się posiłkować Twoim tutorialem w tym temacie.
_________________

 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1608
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-29, 14:24   

Daster napisał/a:
@Dominus Czy mógłbyś podsumować temat dodatkowych uszczelek podając typ uszczelki, gdzie jest zamontowana oraz jej sumaryczną długość szacunkową.
Bardzo to ułatwi planowanie zakupu w przypadku jeśli ktoś chciałby się posiłkować Twoim tutorialem w tym temacie.


Ok, uzupełnienie konkretnymi danymi mój post gdzie hurtem wrzucilem zdjęcia uszczelkowania
 
axi 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 19
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-05-29, 21:40   

Hallo shrek!!
Czy mozesz cos wiecej napisac co to za uszczelka "typu d" i gdzie mozna ja ewentualnie kupic? I jeszcze nie rozumiem trzeciej Fotki-co chciales przez nia pokazac???
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 21:44   

http://lmgtfy.com/?q=uszczelka+typ+d
_________________
Moje auto
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-30, 05:46   

axi napisał/a:
Hallo shrek!!
Czy mozesz cos wiecej napisac co to za uszczelka "typu d" i gdzie mozna ja ewentualnie kupic? I jeszcze nie rozumiem trzeciej Fotki-co chciales przez nia pokazac???


uszczelka typu d to taka jak na zdjeciu.Ja kupilem w markecie budowlanym.Trzecie zdjecie to wklejona uszczelka (zle widac) pomiedz drzwiami przednimi i tylnymi.Odchyl ta uszczelke tak jak na foto i zobaczysz miejsce do wklejenia uszczelki .

Sans titre.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 63,52 KB

Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-05-30, 05:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-30, 07:37   

shrek, ile mb tej uszczelki trzeba kupić by uszczelnić wszystkie zakamarki, które sam zrobiłeś w Lodgy? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-30, 08:11   

Ja kupilem paczke w ktorej bylo 10 metrow i zostalo moze 2 metry.Okolo 8 metrow ,godzinka pracy a efekt jak dla mnie super
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-05-30, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-30, 08:41   

shrek, czy użyłeś takiego przekroju o wymiarze 9 x 7,4, tak jak pokazałeś na zdjęciu?

Aha, czy użyłeś pojedynczej czy podwójnej uszczelki do Lodgy?
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-05-30, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-30, 09:47   

dokladnie taka jak na zdjeciu jest to uszczelka do okien.Uzylem pojedynczej.wklejasz tak aby skleic oryginalna uszczelke z karoseria.3/4uszczelki zachodzi na oryginalna i 1/4 na karoserie wtedy po zamknieciu dzwi wyglada estetycznie.Nie naklejaj wyzej niz zaokraglona krawedz zaznaczona czarna strzalka.

DSCN1142.JPG
Plik ściągnięto 295 raz(y) 151 KB

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-30, 09:57   

Ok, kumam....
Tylko mam mały problem, nie mogę znaleźć uszczelki typu D w kolorze czarnym w marketach budowlanych w swoim mieście (są tylko białe lub brązowe) :-(
Chyba będę zmuszony kupić na allegro, bo tam jest....
Mimo wszystko dzięki za pomoc. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-30, 09:59   

shrek,
Pisałeś, że wyciszyłeś drzwi.
Mógłbyś coś więcej napisać? Czy zdejmowałeś boczki i oklejałeś czymś?
Pytam się bo od jakiegoś czasu moje auto wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki
jak jadę wolno na drodze z kostki albo z drobnymi nierównościami.
Hałas jest bardzo wkurzający, jakby plastiki skręcały się, trzeszczą i gadają.

W sumie to chciałbym się dowiedzieć jak rozebrać boczki, żeby nie stracić gwarancji i czegoś nie zepsuć/urwać.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-30, 10:05   

Właśnie i oto shreka grzecznie prosimy.. :-)
Będzie to tutorial dla pozostałych kolegów lodgowców :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-30, 11:20   

grapess, temat poruszany wiele razy - cofnij się o parę stron :)

W lodgy drzwi są chyba takie same, albo bardzo podobne do dokkera - gdzieś zrobiłem opis wraz ze zdjęciami jak to wszystko ściągać.

Wytłumianie drzwi, a trzeszczące plastiki to różne tematy. Na to drugie zawsze pomagało mi rozebranie plastików w trzeszczących miejscach i zapewnienie na każdym styku, czy miejscu montażu jednej warstwy szmacianej taśmy klejącej - takiej jak do organizowania kabli instalacji elektrycznej.

A co do mat powiem tylko tyle - nie ma sensu przesadnie oszczędzać, kup cokolwiek butylowego, jakiegoś gms-a przynajmniej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne