Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-30, 07:20
Przyczyny mogą być 3:
1 Poluzowane połączenie na kostkach przy przełączniku zespolonym lub przekaźniku świateł.
2 Uszkodzony przekaźnik świateł.
3 Uszkodzony przełącznik zespolony przy kierownicy od świateł/kierunków/klaksonu (częsta usterka)
W tej samej kolejności należy dokonać diagnozy
Wcześniej zdarzały się kilkukrotnie sytuacje, w których światła mijania wyłączały się po włączeniu lewego kierunkowskazu, jednak po chwili już wracały.
Niestety samochód nie był na przeglądzie "rocznym" u dealera. .
Nie chcę się wymądrzać nie na temat, ale:
1/ skoro masz nowe auto, to wg. mnie należało jechać do ASO z tą awarią. Po to się kupuje nowe, żeby mieć gwarancję i spokój na parę lat zarówno z poważnymi awariami jak i "duperelami".
2/ tym bardziej nie pojmuję, jak można przy nowej Dacii nie robić przeglądów w ASO (biorąc pod uwagę naprawdę groszowe ceny przeglądu) i ryzykować ewentualną utratę gwarancji już po roku.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-05-01, 15:35, w całości zmieniany 1 raz
Mnie bardziej zastanawia, czemu jeszcze nie ma ogólnoeuropejskiej akcji serwisowej z natychmiastową wymianą tego wadliwego elementu.
Bo takie akcje serwisowe zazwyczaj przeprowadzane są w okresie od 5 do 10 lat od wyprodukowania serii z wadą. Muszą mieć czas na precyzyjne określenie przyczyny seryjnych usterek, opracowanie planu naprawczego, zakup lub wyprodukowanie odpowiednich części i zorganizowanie akcji serwisowej - to musi trwać
Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.5 dCi 75KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Północ
Wysłany: 2014-05-30, 20:06
Cześć.
Wadliwy okazał się przełącznik zespolony. Elektromechanik naprawił go za 150zł. Skomentował, że oszczędności w instalacji elektrycznej są widoczne gołym okiem.
Nie mogę się wypowiedzieć dlaczego samochód nie przeszedł rocznego przeglądu, bo jestem tylko jego użytkownikiem.
Osobiście uważam, że ignorancja z jaką spotyka się klient w serwisach Dacii (+ceny przeglądów) sprawia, że można rozważyć rezygnację z gwarancji. Oceniam to po odwiedzeniu serwisu u Zdunka. Zwłaszcza w przypadku samochodów dostawczych, które codziennie na siebie zarabiają i nie ma czasu na wykłócanie się z recepcją serwisu. Oczywiście, ryzyko z tym związane to kwestia indywidualnej oceny.
Ostatnio zmieniony przez klwsz 2014-05-30, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
Witam ! Bardzo proszę kogoś kompetentnego o pomoc, mam problem z autem a jutro jadę w
dłuższą trasę. W mojej Daci logan MCV, wysiadla żarówka od prawego skrętu z przodu,
na drzwiach i z tyłyu działa ok. Jednak, gdy jadę autem dłużej i parę razy włączę kierunkowskaz
skrecie, po pewnym czasie wyłącza sie on całkowiecie, tzn nie słychać sygnału dźwiękowego
kierunkowskazu kiedy jest włączony oraz nie działają żadne na prawo, ani na drzwiach ani
z tyłu. Proszę o szybką poradę, czy to może być tylko wina żarówki, czy też elektryki,
czy mimo spalonej żarówki pozostałe żarówki powinny pracować normalnie ?
To wygląda na uszkodzenie przełącznika kierunków. Było gdzieś na tym forum opisane. Spróbuj znaleźć kostkę od przełącznika, odłącz je, zewrzyj je ze sobą na chwilę i zobacz czy działają. Jeśli tak to przełącznik jest do wymiany, a jak nie to szukać w sterowniku kierunków.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zacznij od wymiany żarówki, która wygląda na spaloną. Jeśli zaświeci, a problem z całkowitą deaktywacją pozostanie - sprawdzisz przełącznik. Choć tak na szybko, bez nowego, wiele nie zdziałasz...
Na youtubie widać moment przełączania kierunków, że podczas zmieniania z lewego na prawy zapaliła się na chwilkę kontrolka świateł długich to może oznaczać, że uszkodzony jest przełącznik-nadpalone styki albo brak kontaktu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 14:36
Dacia jest na szynie CAN? Jeżeli tak to komp też może siadać.
Miałem tak w Peugeocie Boxerze z 2010. Najpierw po kilku zapaleniach się przestawały działać kierunki i trzeba było ponownie wracać i do pozycji neutralnej i jeszcze raz włączać. Następnie zacząłem tracić w jednej z tylnych lamp światła a wymiany żarówek na krótko pomagały. Później siadły wszystkie „stopy”. Na końcu zaczęło wywaliło, że padł system „hillholder”. Znajomy podał mi kontakt do dobrego elektryka-elektronika i ten podłączył się laptopem i stwierdził, że padło programowanie. Po ponownym wgraniu wszystko jak ręką odjął.
A naczyściłem się przewodzików zanim to usunięto. Okres od pierwszych objawów do usunięcia to ponad rok.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 21:18
route2000 napisał/a:
Na youtubie widać moment przełączania kierunków, że podczas zmieniania z lewego na prawy zapaliła się na chwilkę kontrolka świateł długich to może oznaczać, że uszkodzony jest przełącznik-nadpalone styki albo brak kontaktu.
W Dokkerach z 2013 była nawet akcja serwisowa na te włączniki. Objawy identyczne jak opisane powyżej.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-04, 21:29
matucha napisał/a:
route2000 napisał/a:
Na youtubie widać moment przełączania kierunków, że podczas zmieniania z lewego na prawy zapaliła się na chwilkę kontrolka świateł długich to może oznaczać, że uszkodzony jest przełącznik-nadpalone styki albo brak kontaktu.
W Dokkerach z 2013 była nawet akcja serwisowa na te włączniki. Objawy identyczne jak opisane powyżej.
W Dusterze odwrotna - wyłączały się światła mijania przy próbie użycia kierunku.
Oczywiście wymieniono włącznik w kolumnie.
W praktycznie nowym aucie !!!!
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-07, 21:14
Zgodze sie z kolegami co do dzwigni kierunkowskazow bo u mnie tez zaczyna szwankowac (bardzo duzy luz) jak wlaczam kierunek to czasami widze jak na chwileczke zapali sie kontrolka z dlugich
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-07, 22:02
shrek, mój brat ma auto z 2013 właśnie i został wezwany do wymiany. Akurat na dzień przed wymianą nagle włącznik zdechł i nie dało się włączyć świateł. O tej porze roku to oznacza praktycznie uziemienie auta.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie za bardzo wiedziałem, gdzie założyć ten wątek z moim problemem, ale ponieważ dotyczy świateł dziennych - mijania - założę go tu.
Problem polega na tym, że "zniknęły" mi światła mijania oba. Po odpaleniu samochodu włączam światła przekręcając gałkę skokowo - zapalają się najpierw pozycyjne, dalsze przekręcenie powinno uruchomić światła mijania. Niestety nie zapalają się, palą się nadal tylko pozycyjne.
Sprawdziłem obie żarówki - są ok, sprawdziłem bezpieczniki (czerwone od świateł mijania) też są OK.
Przypuszczam, że problem może tkwić w tej gałce. Raz miałem ją wymienianą z powodu braku klaksonu.
Jak sądzicie, czy to tam tkwi przyczyna, jak to sprawdzić? Mamy weekend majowy a już wczoraj miałem dawkę horroru jadąc w nocy prawie po ciemku, od czasu do czasu mogłem używać świateł drogowych ale sporadycznie ;-(
Nieznam schematu ale na logikę, sprawdz czy w ogóle prąd dochodzi do bezpieczników, jeżeli NIE to problem jest gdzieś jeszcze przed nimi np: w manetce. A jeżeli prąd jest, to znaczy że problem leży między bez. a kostką od żarówek. Ale raczej to pierwsze zwłaszcza że brak w obydwóch świeczkach na raz.
Odwołuję mój problem, to poszły OBIE żarówki na raz :-O w nocy tego nie dostrzegłem, dziś sprawdziłem je jeszcze raz i są malutkie przerwy w włóknie. Na szczęście miałem zapas jeszcze z wakacji kiedy jechałem do Chorwacji. Dziękuję za odzew miłego weekendu życzę.
U mnie taka sama sytuacja, od razu padnięte oba światła, ale nie pojawiał się znaczek w ogóle na pulpicie co by sugerowało że nie ma napięcia, wymieniłem żarówki sprawdziłem bezpieczniki dalej nie świecą, w aso od ręki wymienili manetkę 5 min roboty, spytałem się czy to częsty problem to się tylko uśmiechnął.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-08, 20:22
ufo007 napisał/a:
spytałem się czy to częsty problem to się tylko uśmiechnął.
Jeżeli Dacki mają światła połączone po Bożemu, to diagnoza była prosta. Światła powinny być łączone na krzyż - np prawe przednie z lewym tylnym. Jak padną naraz oba przednie, to wtedy jest jasne, że to nie żarówki (małe prawdopodobieństwo, że padną naraz obie) i nie bezpiecznik (bo też musiałyby się spalić dwa, ale wtedy tył też by nie świecił). Musiał więc paść wspólny element dla obu świateł przednich - ich wyłącznik, czyli manetka. Swoja drogą - w starych samochodach przełączniki w kierownicy przeżywały auto. Rozsypywała się blacha, silnik, ale przełączniki działały nadal.
Wysłany: 2015-09-06, 10:54 Logan II światła mijania
Witam.
Zdarza się, że po włączeniu świateł mijania, nie włączają się. Pozycyjne działają normalnie, długie też. Poruszenie dźwignią czasem pomagało, ale ostatnio przestało.
Wyłącznik zespolony czy macie może inny pomysł?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum