Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 20:41
corrado napisał/a:
Mekintosz, będziesz też chętny na podkręcenie ? Ile masz teraz - 86KM ? Może założyć jakiś temat na grupowe czipowanie DCI na forum ?
86 KM to chciałbym mieć Aktualnie sandero moje napędza nędzne 68 kucyków. Jak zapakuję do auta 4 osoby plus bagaż + klima to ledwo toto startuje spod świateł Jeśli się uda znacznie obiżyć koszt to wchodzę w to. Gwarancja na auto mija niebawem. Poza tym niebawem przyjdzie na świat córeczka, więc ilość osób do wożenia wzrasta.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-05-23, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-23, 21:09
Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.
Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać, a przy zapasie mocy może spalanie spaść. Dodatkowo teraz powinieneś mieć 162Nm, a skrzynia jakiś zapas ma.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2014-05-23, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-24, 07:29
mekintosz napisał/a:
Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.
Jak ludzie wkładali do 126p (24KM) silnik 1.1 (54KM) połączone flanszą z maluchowską skrzynią i wytrzymywała więc bez obaw bym chipował do 85KM.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-05-24, 09:25
mekintosz napisał/a:
Generalnie mam słabszą skrzynię, która jest dedykowana do 160 Nm, więc nie chciałbym wyskakiwać powyżej 80-85 KM. i 190-200 Nm. Bardziej, by większa moc była dłużej od niższych obrotów dostępną. Myślę, że te 80-85 KM dla Sandero będzie akceptowalnym minimum do w miarę fajnego poruszania się po mieście.
Całkowita racja - tyle mam i w zupełności wystarcza zarówno w mieście jak i na trasie. Sam rozważałem profesjonalny tuning do ok. 100 KM i ok. 230 Nm, ale ostatecznie zrezygnowałem. Jest dobrze nie - ma co ruszać.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-24, 12:28
Boogie napisał/a:
Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać
tylko po co te niuty, jak miałby nie deptać ? ;]
Karenzo napisał/a:
czekamy na test prędkości maksymalnej
to akurat najmniej przydatny parametr ;]
Lukas87 napisał/a:
Jak ludzie wkładali do 126p (24KM) silnik 1.1 (54KM) połączone flanszą z maluchowską skrzynią i wytrzymywała więc bez obaw bym chipował do 85KM.
To dość ryzykowna porada, bo jedno nie ma wiele wspólnego z drugim, a głupio by było jakby komuś padła skrzynia.
Swoją drogą ciekaw jestem sprzęgła, bo wbrew pozorom wiele im nie trzeba aby znacząco przyśpieszyć eksploatację.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2014-06-01, 21:35
Boogie napisał/a:
Wiesz jeśli nie będziesz deptał w podłogę to nic sie nie powinno w sumie stać, a przy zapasie mocy może spalanie spaść. Dodatkowo teraz powinieneś mieć 162Nm, a skrzynia jakiś zapas ma.
Jakim cudem spalanie ma spaść przy zapasie mocy? Spali w zależności od tego jak depniesz.
A ja mam pytanko do Wieży, czy faktycznie po chipie teraz, obroty dla danej prędkości poruszania się spadły od tych w wersji fabrycznej ? Czyli jak dla przykładu, wcześniej jechałeś 100km/h z obrotami 2300/min to teraz np jedziesz setką na 1800obr/min ?
Jakim cudem spalanie ma spaść przy zapasie mocy? Spali w zależności od tego jak depniesz
A ja sobie wyobrażam, że może, jeśli zachowa się ten sam styl jazdy - ponieważ fabrycznie silnik może mieć tak ustawioną mieszankę, żeby np. spalać możliwie ekologicznie, a niekoniecznie najbardziej wydajnie :)
corrado napisał/a:
A ja mam pytanko do Wieży, czy faktycznie po chipie teraz, obroty dla danej prędkości poruszania się spadły od tych w wersji fabrycznej ? Czyli jak dla przykładu, wcześniej jechałeś 100km/h z obrotami 2300/min to teraz np jedziesz setką na 1800obr/min ?
Jeżeli nie czipowano skrzyni biegów to raczej nie spadły
Tak serio wam sie wydaje że kilku ludzi robi lepszy program od sztabu inżynierów którzy dostają za to grube pieniądze i odpowiadają głową ?
Na pewno chip tuning powoduje szybsze zużycie pewnych elementów oraz większe zużycie paliwa .
Chipując to nic innego jak wyciągniecie maksimum z danego silnika a producent daje bezpieczny margines błędu .
Silnik od producenta jest "debilo odporny " po chipie już trzeba się z nim odpowiedzialnie obchodzić
Wg mnie powinny trochę spaść skoro na wykresie mamy większą moc i moment obrotowy przy tych samych obrotach, a prędkość maksymalna auta po chipie rośnie ( chyba że jest ograniczona programowo) . Czekam na odpowiedź wieży , bo on ma w końcu chipa i wie jak to było.
Przecież niektórzy producenci jak np SEAT czy SUZUKI proponuje fabryczną zmianę oprogramowania nowych aut uznając nadal gwarancję.
Cytat:
Suzuki oferuje chiptuning tylko jednej jednostki – 1.9 ddis i w tylko jednym samochodzie – Suzuki Grand Vitara (129 KM przed i 160 KM po chiptuningo).
Większa moc i moment obrotowy oznacza mniej czasu potrzebnego do rozpędzenia się .. a im szybciej się rozpędzisz tym krócej silnik będzie pracował na wyższych obrotach. To tyle z teorii, a jak jest w praktyce? ;)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2014-06-02, 08:00
corrado napisał/a:
Wg mnie powinny trochę spaść skoro na wykresie mamy większą moc i moment obrotowy przy tych samych obrotach, a prędkość maksymalna auta po chipie rośnie ( chyba że jest ograniczona programowo) .
[/quote]
Sądzisz, że tryby w skrzyni biegów same się zmieniły po chipowaniu?
No nie, ale jeżeli moc wzrosła i prędkość maksymalna też to większa siła przekazywana na wał korbowy na tych samych obrotach.
Jeżeli mamy parametry przykładowego chiptuningu :
Cytat:
Parametry seryjne pojazdu Parametry po zastosowaniu opcji Chip Tuning Parametry po zastosowaniu opcji Power Box Tuning
Moment obrotowy 240 Nm 311 Nm 305 Nm
Moc silnika silnika 79 kW 91 kW 86 kW
Maksymalna osiągana prędkość 171 km/h 185 km/h
Przy założeniu, że obroty osiągalne maksymalne nie zostały zmienione i prędkość max osiągana jest na tych samych obrotach - powinny być trochę mniejsze wymagane obroty na porównywalnych prędkościach sprzed chiptuningu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum