Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stepway Stepwaya
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 21:56   

Zatem oby tak dalej ;-) ... zas na przapalajace sie zaroweczki moze warto przemyslec swiatła do jazdy dziennej ?
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-03-19, 22:08   

mekintosz napisał/a:
Zatem oby tak dalej ;-) ... zas na przapalajace sie zaroweczki moze warto przemyslec swiatła do jazdy dziennej ?


Koszt H4 niewielki. Prostota montażu również. A Stepway'a chyba wizualnie nie widzę z światłami do jazdy dziennej. Jestem przeciwnikiem chałupnictwa, więc jedynie w obudowie świateł przeciwmgłowych można by pomyśleć o montażu do jazdy dziennej... tylko, że wówczas chciałbym mieć także halogeny. Wiem, że są gotowe rozwiązania ale czy gra jest warta świeczki?

No i kwestia przepisów. Wydaje mi się, że nawet tutaj u nas, wątpliwości zostało poddane czy spełnione zostałby wszystkie wymagania określone w ustawie. No chyba, że znów coś się pozmieniało. Nie śledziłem od dawna wątku, bo jakikolwiek zysk wydaje mi się wątpliwy. Auto ma być funkcjonalne i to przede wszystkim.
_________________
---
Stepway
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 22:35   

Stepway napisał/a:
Koszt H4 niewielki. Prostota montażu również

Zmiana na świeże egzemplarze co jakiś czas też nie jest taka całkiem głupa...

(Gdyby padały co 3 m-ce czy tam 5 tys. km, to można by myśleć, ale tak to także MSZ szkoda zachodu).

Stepway napisał/a:
wątpliwości zostało poddane czy spełnione zostałby wszystkie wymagania określone w ustawie

Na pewno nie chodziło o miejsce świateł przeciwmgłowych - tam spełnione są wszystkie wymagania przepisowe.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 22:51   

Stepway napisał/a:
tylko, że wówczas chciałbym mieć także halogeny. Wiem, że są gotowe rozwiązania ale czy gra jest warta świeczki?

Prosta odpowiedź brzmi: nie jest. :) Można to zrobić tak, żeby wyglądało jak fabryczne i działało świetnie, ale kosztuje to kupę kasy.

Stepway napisał/a:
No i kwestia przepisów.

Wymagania odnośnie montażu są identyczne dla świateł przeciwmgłowych i do jazdy dziennej.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-20, 00:06   

Skoro Kolega Stepway potrafi szybko, bezproblemowo wymienic H4, zakladajac, ze padnie za dnia to nie mam wiecej propozycji. Koledzy Bebe/Laisar zasugerowali mało chałupnicze swiatła do jazdy dziennej zintegrowane z halogenem - tylko cena jakos nie zacheca.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-04-20, 22:49   

Korciło mnie przekonanie się jaki realny zasięg jestem wstanie pokonać na jednym baku. A że wracałem z trasy to i nadarzyła się okazja by jechać tak długo aż silnik zgaśnie :mrgreen:

Miałem już taką sytuację gdy podjeżdżałem na stację na naprawdę dużej rezerwie ;-) wówczas od tankowania pod kołami przewinęło się 855km a dystrybutor wskazał że do baku zmieściło się 49,27 L benzyny.

Dziś przy 745km od tankowania zapaliła się rezerwa. Zabezpieczyłem się na najbliższej stacji w pełen kanister, który opróżniłem po 115km. Dało to 860km od full do empty.

Wygląda na to, że rezerwa to ~6-7L. W kanistrze zmieściło się 11,3L Pb. Po tej ilości pojawiły 2 cegiełki poziomu paliwa i nie spadły pomimo przejechania 24km - dotarłem do domu :mrgreen:
_________________
---
Stepway
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-21, 05:14   

Nie musiało to oznaczać opróżnienia zbiornika. Wszystko zależy od wysokości mocowania pompki podającej paliwo, jednak raczej odradzam takie eksperymenty.W zbiorniku na jego dnie gromadzą się z biegiem czasu różne zanieczyszczenia, które mogą zaszkodzić instalacji paliwowej
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-21, 09:59   

a może warto co jakiś czas świadomie wyjeździć zbiornik "do sucha" po to by nie dopuścić do uzbierania się większej ilości ewentualnych zanieczyszczeń które - z uwagi na ich nagromadzoną dużą ilość - mogą doprowadzić w sytuacji ekstremalnej do zanieczyszczenia układu paliwowego?
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-04-21, 13:46   

Dar1962 napisał/a:
Nie musiało to oznaczać opróżnienia zbiornika. Wszystko zależy od wysokości mocowania pompki podającej paliwo, jednak raczej odradzam takie eksperymenty.W zbiorniku na jego dnie gromadzą się z biegiem czasu różne zanieczyszczenia, które mogą zaszkodzić instalacji paliwowej


Masz rację. Jazda do "ostatniej kropli" nie wpływa również dobrze na pompę. W niespełna dwuletnim aucie, który jest wyłącznie pod moją kontrolą odważyłem się pierwszy i pewnie ostatni raz doprowadzić do takiej sytuacji. Szczególnie, że to silnik benzynowy który później nie ma "czkawki" jak w przypadku wysokoprężnych motorów.

Tankuję przeważnie do pełna i to wtedy gdy mam dwie-cztery kreski. Nie lubię jeździć z duszą na ramieniu. Dodatkowo jako że preferuję Orlen (ostatnio Shell) to zawsze takową znajdę. Nie muszę wjeżdżać na pierwszą lepszą stację.

Wynik ponad 100km zasięgu, przy spokojnej jeździe 2-2.5tys obr/min dał mi jednak trochę pewności. Po 50, 70, 80, 100, 110km zwątpiłem czy mi tylko ktoś nie wmówił, że Dacię trzeba tankować :mrgreen:

Również pewny przejazd trasy ~800km na jednym zbiorniku w porównaniu do drugiego auta napawa optymizmem.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-22, 21:27   

No i mamy kwitnącą Dacię... http://www.daciaklub.pl/f...1610275#1610275 szybka, pobieżna relacja foto.

Proszę o nie komentowanie w tym temacie. Dyskusję przenieśmy do wskazanego wyżej wątku!
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-05-23, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-06-02, 17:12   

Niebawem minie kolejny, drugi rok współpracy z Dacią Sandero Stepway.

Póki co, kolejne zdjęcie do moto-archiwum :) Niestety, rosnące cyferki przypominają że lada moment trzeba będzie stanąć przed dylematem: ASO czy nieASO. Temat przewodni: rozrząd, a wewnętrzny spór serca z rozumiem - cena samej usługi. Cóż. Tak czy siak wydatek, na który muszą znaleźć się pieniądze. Szkoda tylko, że jeszcze nie wiem skąd je wziąć :)

66666.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 40,8 KB

_________________
---
Stepway
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-02, 17:15   

... łał prawie jak cyfry szatana - pozbądź się ich jak najszybciej. :-P 8-) :lol:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-06-02, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-06-02, 17:58   

:mrgreen: zło czai się wszędzie :mrgreen:

Wskazania licznika "okrągłe" ale wcale nie wyczekiwane. Ot, wybiła godzina 19ta, zaczęły się wiadomości w radio i... nie mogłem się powstrzymać.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-07-19, 16:12   

Minęły dwa lata od kiedy zasiadłem w moim Stepway'u.

Kto przejrzy wcześniejsze wpisy, znajdzie informacje dotyczące moich wcześniejszych opinii. Generalnie - jestem zadowolony, z małym 'ale'.

Z trzech Dacii, został tylko Stepway. Jest "na wyłączność", 99% używany przeze mnie, 1% to te chwile gdy wręczam kluczyki Żonie ;-) Może właśnie dlatego z kilku aut jakimi się przemieszczam, w Stepway'u czuję się najlepiej. Będę to podkreślał.

Czy jednak z perspektywy dwóch lat i 70tyś km, zdecydowałbym się na ponowny wybór Dacii? Biorąc pod uwagę podstawowe kryterium jakim jest wybór z pośród aut bezwzględnie nowych - nie używanych, mamy dziś większe pole manewru w podobnych granicach cenowych. Oczywiście umownie, z lekką tolerancją, przy założeniu zbliżonych konfiguracji wyposażenia. "Golas", "golasowi" nie równy.

Dacia spełniła i spełnia moje wymagania a to kluczowe kryterium oceny. Pomimo to apetyt rośnie w miarę jedzenia i człowiek dąży do poprawy swoich warunków , czy raczej spełniania kolejnych zachcianek. Dałbym więc szansę innym graczom, wtedy też mógłbym uczciwie zestawić Stepway'a z konkurencją.

Niewątpliwie przeraża utrata wartości pojazdu - ogólnie, bez względu na markę w tym segmencie. Raz że jest to niekorzystne - odpukać - w przypadku nawet wydawałoby się błahej kolizji. Dwa, odsprzedaż i kupno nowego auta staje się wysoce nieopłacalne. W kalkulacji potencjalnych zysków przy zmianie Dacii - spełniającej oczekiwania - nawet na nowszą wersję, brak mi argumentów (żona się cieszy).

Dwu i pół letnie Sandero Laurete znalazło nowego właściciela za 21tyś złotych.

Stepway więc pojeździ. Chociaż zarodki korozji po jednej srogiej zimie, połączone z blisko dwumiesięcznym oczekiwaniem na decyzję gwaranta, dają do myślenia.

Do tej pory serwis skupia się jedynie do wykonywania czynności przewidzianych w instrukcji. Oczywiście w ASO. Ceny jak to w ASO, ale przeze mnie do zaakceptowania. Gorzej ze zbliżającą się wizytą, połączoną m.in. z wymianą rozrządu wraz z osprzętem. Dodatkowo brak mi, oczekując na stanowisko Renault w sprawie korozji, motywacji do dalszego wspierania autoryzowanych serwisów.

Przez dwa lata zajechałem dalej i czując się pewniej, niż innymi samochodami tej klasy.

Atutem jest akceptowany poziom całkowitych kosztów eksploatacji, przede wszystkim ze względu na główną składową - zapotrzebowania motoru 1.6 MPI na paliwo. Lubię tą ośmiozawrową jednostkę również za charakterystykę pracy. Wpasowującą się w mój styl jazdy. Docenić też muszę zawieszenie - mam wrażenie niezniszczalne a do tego solidne, grube osłony pod silnikiem oraz zwiększony prześwit. Dodajmy do tego zwrotność. I mamy połączenie cech dla aut miejskich, które dzielnie przejadą przez torowisko, podjadą pod wysoki krawężnik czy poradzą sobie z objazdem przez drogę gruntową.
_________________
---
Stepway
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-07-19, 16:27   

Stepway napisał/a:
połączone z blisko dwumiesięcznym oczekiwaniem na decyzję gwaranta, dają do myślenia.


Winić za ten stan rzeczy tylko i wyłącznie ASO, bo mu nie zależy na załatwieniu sprawy swojego klienta, a tylko na sprzedaży auta. Niestety cierpimy wtedy wszyscy bo opinia idzie w świat właśnie o RP.

Stepway napisał/a:
Atutem jest akceptowany poziom całkowitych kosztów eksploatacji, przede wszystkim ze względu na główną składową - zapotrzebowania motoru 1.6 MPI na paliwo. Lubię tą ośmiozawrową jednostkę również za charakterystykę pracy. Wpasowującą się w mój styl jazdy. Docenić też muszę zawieszenie - mam wrażenie niezniszczalne a do tego solidne, grube osłony pod silnikiem oraz zwiększony prześwit. Dodajmy do tego zwrotność. I mamy połączenie cech dla aut miejskich, które dzielnie przejadą przez torowisko, podjadą pod wysoki krawężnik czy poradzą sobie z objazdem przez drogę gruntową.


I za to właśnie lubię dacię.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-10-01, 08:31   

Od maja [mamy październik!] nadal czekam na jakikolwiek ruch ze strony ASO/Renault w sprawie zgłoszenia problemów z korozją. Kontaktowałem się już przynajmniej trzykrotnie, ostatnio wczoraj. Skończyło się kolejną obietnicą. Chociaż tym razem z konkretnym terminem - w ciągu tygodnia się odezwiemy. Trzymam za słowo.

Dzisiaj natomiast przeszarżowałem. W drodze do pracy trafił mi się zawalidroga. Kierowca który na wąskiej, krętej w dodatku usianej dziurami drodze przed każdym łukiem musi prawie się zatrzymać. W dodatku cały czas trzymając się osi jezdni.

Nie jestem nerwusem, ale wybierając objazd by nie stać w korku, liczę przynajmniej na płynną jazdę. A tu ludzie wyznają zasadę: prosta - rura a zaraz hebel bo zakręt. Pokorciło mnie by wyprzedzić pojazd przede mną. Problem pojawił się w momencie gdy kierowca niczym nie zrażony (może nie patrzy w lusterka?) zjechał do środka. Ratowałem się ucieczką na lewe pobocze. Po 200m już wiedziałem... :-|

To co zrobiłem może było niemądre, ale często się zdarza ;-) natomiast kierowca przede mną jeżeli widział (mrugnąłem drogowymi) i świadomie przyspieszył, zajeżdżając mi drogę mógłby dostać mandat.

PS. DLACZEGO?! Dlaczego zawsze gdy złapię gumę, musi padać i być mokro? Gdy odkręciłem śruby, spotkała mnie "orzeźwiająca" mżawka która przeszła w intensywny deszcz.

klops.jpg
Plik ściągnięto 246 raz(y) 49,89 KB

_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-10-01, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-10-08, 08:51   

Po kalkulacji co lepsze [czyt.opłacalne] kupić nowy zestaw stalowych felg 16" (wymuszone posiadanym kompletem opon zimowych, w innym przypadku od razu kupowałbym 15") czy odtłuszczać, polerować i prostować fabryczne alufelgi, efektem rozmyślań stanęło na opcji nr 2.

I tak oto, po dwóch latach i trzech miesiącach (823 dniach) wyszło że wszystkie cztery felgi wymagały większego lub mniejszego prostowania. Oczywiście żadna nie była w takim stanie, aby kategorycznie nie nadawała się do jazdy, ale ze względu na komfort (głównie psychiczny) i mając na uwadze obciążenie łożysk, podjąłem się centrowania. Bezpośrednim impulsem było ostatnie złapanie gumy. Skoro i tak trzeba było zdejmować oponę, to przeszedłem już na zimówki i przy okazji można było "odświeżyć" felgi.

W zakładzie zajmującym się felgami usłyszałem niezbyt pochlebne opinie na temat fabrycznych alufelg. Pracownicy nie widzieli samochodu, więc zabrakło uprzedzenia do "rumuńskiej" marki co może martwić jeszcze bardziej.

16" alufelgi Stepway-a wydawały mi się solidne, fakt. Szybko i dość łatwo je porysowałem pokonując równolegle krawężniki i inne przeszkody, ale w ocenie ludzi mających więcej wiedzy ode mnie, ogólnie są bardzo miękkie i podatne na odkształcenia. Również na obwodzie, co może powodować że każda większa dziura może im zaszkodzić.

Wyjechałem z odnowionym kompletem i poradą: "panie, masz je teraz jak nowe więc sprzedaj je i kup inne lub przejdź na tańsze ale stalowe".

Nie posłucham :) obym kolejne prawie 80tys km musiał zawracać sobie głowę "takimi" sprawami :)
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-11-05, 12:28   

Po trzech tygodniach w odstawce znów powróciłem do Stepway'a, a raczej to on wrócił do mnie po wizycie w ASO Zdunek na malowaniu gwarancyjnym.

I tak od formalnego zgłoszenia w maju, w listopadzie temat uznaję za zamknięty. Wszystkie zastrzeżenia i uwagi zostały rozpatrzone pozytywnie. Stepway nabrał nowego błysku (dosłownie!).

Cieszę się że malowanie odbywało się w ramach gwarancji, oraz że wykonywało je ASO. Obecnie chyba tylko na dachu grubość lakieru nie wzbudziłaby podejrzeń :-| Na szczęście nie były to zawiłe i skomplikowane operacje, a w razie potrzeby na wyciągnięcie ręki jest dokumentacja. Zresztą materiały jakimi się tutaj dzielę również posiadam.

Może udało się poprawić fabrykę i po zimie nie będę musiał walczyć z żadnymi plamami?

Gwarant dokonał wymiany relingów. Postrzępione brzegi mi tak nie przeszkadzały, jak wychodzące bąble. Teraz pomalowane prezentują się wreszcie nienagannie. Jak w ogóle można było coś takiego wypuścić z fabryki? (było tak:http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=8241 )

Dostałem też nowe logo ( http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=8240 ) oraz... oznaczenie modelu. Do tej pory miałem znaczek Sandero, od dziś posiadam napis Sandero by Renault. Z tego co się orientowałem, Dacia od połowy 2011r nie podkreślała już w ten sposób powiązania marki. Mam więc "starszy" emblemat.

Zwrócono mi oznaczenie "full time 4WD". Niebawem wróci na swoje miejsce. Duster ma napęd dołączany, mój Stepway doklejany :mrgreen:

Daćka jest już prawie przygotowana do zimy. Prawie, bo pozostało tylko załadować łopatkę do śniegu do bagażnika :)

Opony zimowe, wymieniony płyn w chłodnicy, akumulator sprawdzony, klemy oczyszczone i przesmarowane, stan piór wycieraczek nie budzi zastrzeżeń. Przy okazji wizyty w ASO odtłuszczono i wymyto uszczelki. Ponownie je zabezpieczyłem. Jestem gotowy przywitać zimę 2013/2014.

logo.jpg
Plik ściągnięto 250 raz(y) 111,7 KB

sanderobyrenault.jpg
Plik ściągnięto 224 raz(y) 144,59 KB

_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-03-12, 11:25   

Dawno nie odświeżałem tematu, bo i w zasadznie nie ma zbyt bardzo co pisać. Stepway łyka kolejne kilometry, dopominając się jedynie o benzynę.

Ostatnie pół roku jeżdżę mniej, ale bardziej agresywnie co przekłada się na większe zużycie paliwa, ale nadal są to poziomy w pełni akceptowalne. Od września pokonałem ~12tys km, gdzie średnia za ten okres wzrosła do nieco ponad 7.5L/100km (~40% miasto).

Podczas wizyty w ASO przy 60tys km zwrócono uwagę na wysoki rant tarcz hamulcowych i zakwalifikowano je do wymiany. Już byłem skłonny dokonać wymiany, bo nie mam zamiaru oszczędzać. Oczywiście nie w ASO.

Po za autoryzowanym serwisem, nie mówiąc wiele a jedynie prosząc o ocenę układu hamulcowego... zeszlifowano rant :) pomierzono i powiedziaono że trzymają one wymiar.

Przy kolejnym przeglądzie na 80tys - nadal pierwszy komplet tarcz i klocków. Tym razem komentarz o potrzebie wymiany płynu hamulcowego. Podobno stwierdzono że zawartość wody w układzie wynosi prawie 2%, co zaraz kwalifikować będzie płyn do wymiany.

Po przygodzie z października, nie mam kompletu opon na lato. Będę musiał się ratować kupnem dwóch nowych. W drugim aucie (200KM) poprzedni sezon sprawdziły się cztery określane jako "chiński wynalazek", za to pozytywnie oceniane - Zeetex. Sęk w tym że nie ma 195/55 16" - rozmiarówki do Stepwaya, bo po własnych doświadczaniach bym się skusił. W dodatku do mniejszego auta.

Teraz mnie naszło, czy czy tarcze i klocki wersji Stepway (2011) są takie same jak do zwykłego Sandero?

86000.jpg
Plik ściągnięto 203 raz(y) 78,24 KB

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-04-30, 20:31   

Mamy koniec kwietnia, wiosna za pasem. Przyszedł czas przygotować Stepway'a do nowego sezonu. Miesiąc temu zastanawiałem się nad wyborem tarcz i klocków, wybór choć nie łatwy, padł na Bosh-a.

I tak oto zafundowałem autu "zestaw" BOSH - wentylowane tarcze 0 986 478 124, oraz komplet klocków 0 986 467 720. Do tego wymieniłem płyn hamulcowy DOT-4+ Class6 (RENAULT 7711575504). Przy okazji sprawdzony został cały układ, przesmarowane zostały tłoczki, pozostało jedynie pomalować na czerwono zaciski :mrgreen: ale to może przy okazji ;)

Do tego wcześniej zmieniłem opony wraz z felgami. Niestety, na fabryczne 16" nie mam opon letnich. Przeszedłem więc na lato na 15". Założyłem alufelgi RONAL, przyodziane w Continental ContiEcoContact 3 185/65/15. Różnicy w profilu nie odczułem, no może bardzo subiektywnie. Za to dostępność i cena 15" jest bardziej przystępna.

Całość, opony, tarcze i klocki, powodują że auto staje dęba. A że wytracam jeszcze prędkość biegami, co następuje dość płynnie, to obym nie zaskoczył nikogo z tyłu :roll: bo już niebawem kolejne odnowienie polis OC/AC. Znów okaże się że samochód stracił 15-20% wartości w ciągu roku. Do wysokości składki cieszy, ale dramatycznie spada wycena - odpukać :!: - tzw.szkody całkowitej.

Wizyta w warsztacie zbiegła się z kolejną, okrągłą liczbą na liczniku. W niespełna trzy lata opłaty serwisowe (z wymianą opon) wyniosły łącznie... Uwaga! 5 805zł :shock: Co jak co, ale podtrzymuję że Dacia to BARDZO ekonomiczny w eksploatacji samochód.

W wakacje szykuje się jubileuszówka 100'000km i... koniec gwarancji.

90000.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 33,03 KB

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-05-16, 11:01   

Wymieniłem filtr powietrza, oraz filtr kabinowy. Nie przypuszczałem że po roku (32tys km później) mogą one aż tak wyglądać :shock:

Poprzednio, rok temu 28/02/2013r, wymienione były w ASO przy okazji przeglądu, na "oryginalne". Dziś kupiłem "zamienniki" firmy MAXGEAR: powietrza AF-8076 26-0204, kabinowy KF-6151 26-0244, w cenie odpowiednio: 24,10 i 19,60.

Mam wątpliwości co do jakości wykonania. Filtr powietrza jest jakby trochę większy, a filtr kabinowy... nie posiada sztywnej ramki. Początkowo myślałem że to jest sam wkład :mrgreen: Kolejnej wymiany sądzę że dokonam jeszcze przed jesienią, tak profilaktycznie :D i tym razem może nie w ASO, ale użyję produktów renomowanych przez Renault.

Obecnie licznik wskazuje 90 888km. Stepway już prawie jest przygotowany do lata. Prawie, bo mam w planach jeszcze przegląd, oczyszczenie oraz uzupełnienie, klimatyzacji. Działać działa, ale po trzech latach warto się przyjrzeć. Po za tym zbliżamy się do końca gwarancji więc dla czystego sumienia będę chciał wszystko co możliwe szczegółowo posprawdzać.

Najbliższy serwis, po za oględzinami w szukaniu dziury w całym ;) zapowiada się na jesień. Będzie olej, ale też planuję wymienić wspomniane filtry, świece a przy okazji też przewody.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-05-28, 09:36   

W poniedziałek zaczęło coś mi "dzwonić" pod silnikiem. Dźwięki nasilały się przy pokonywaniu zakrętów. Trochę mnie to zaniepokoiło, więc nie czekając na termin w ASO podjechałem do pierwszego warsztatu z podnośnikiem.

To co zobaczyłem mocno mnie zaskoczyło. Skorodował i odpadł zaczep tłumika środkowego (bliżej kolektora). Po 15min, 30zł później, pojechałem dalej.

Po niespełna trzech latach, przy przebiegu 91716km tego typu "usterka" wydaje się że przyszła dość szybko (biorąc pod uwagę dwie "śródziemnomorskie zimy"). Chociaż czytając chociażby ten wątek: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972 wydaje się że TTM.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-06-10, 08:41   

Wiosenne wydatki poszły już w zapomnienie, a witające nas lato to okres kiedy najintensywniej korzystam z klimatyzacji (nic w tym dziwnego) :mrgreen:

Filtr kabinowy wymieniony. Przyszedł czas zadbać o samą klimatyzację. Po trzech latach dokonałem wymiany czynnika chłodzącego wraz olejem. W przewody, kanały wentylacyjne, wprowadziłem dodatkowo środek grzybobójczy.

Subiektywnie jest przyjemniej, chłodniej i ładniej pachnie. Obiektywnie? Serwis klimatyzacji za 160zł poprawił przede wszystkim samopoczucie :mrgreen: Nie żałuję.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-02, 15:47   

Z racji zbliżającego się okresowego badania technicznego po trzech latach, postanowiłem nie czekać na ostatnią chwilę i udałem się na stację diagnostyczną.

Diagnosta skrupulatnie zbadał Stepway-a. Główny nacisk położony był na moją prośbę na zawieszenie. Nie było żadnych zastrzeżeń, z wyjątkiem końcówki drążka po prawej stronie. A tak? igła :mrgreen: Jakież było zdziwienie, gdy przyszło do odczytu stanu licznika - 94 400km. Ochów i achów nad Dacią nie było końca :mrgreen: Diagnosta z niedowierzaniem przyjął że do tej pory nic a nic nie było z zawieszeniem robione.

Szykuję ogóle podsumowanie mijających trzech lat. Zrobię zestawienie po 100 000km. Mam w planach dołączyć też kilka zdjęć. To wszystko niebawem.

Wraz z badaniami technicznymi, końcowi zbliżała się polisa OC. I znów przyszedł ten czas by zagłębić się w cyferki. Nowe, kupione w polskim salonie auto ze znaczkiem Dacia, po 3 latach zostało wycenione przez ubezpieczycieli na mniej niż 50% kwoty w dniu zakupu. Jakkolwiek logicznym wydawałoby się że jest to wiadomość nawet dobra - wszak cena ubezpieczenia (AC) zależy w dużej mierze od sumy na polisie, o tyle w momencie niewinnej stłuczki, drastycznie zbliżamy się do ryzykownej granicy tzw. szkody całkowitej. A ma to dla mnie kolosalne znaczenie - spłacam kredyt.
_________________
---
Stepway
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-17, 09:59   

Dwa tygodnie temu na badaniu technicznym wyszło, że trzy lata które przeminęły pod kołami, odcisnęły swoje piętno na prawej końcówce drążka kierowniczego. Pojawił się luz, a więc nie ma co czekać. Czas na wymianę.

I tak przy stanie licznika 95 434km, w 15min, końcówka została wymieniona. Są różne szkoły wymiany, ale bez względu na zapewnienia, ja wyznaję po takiej operacji zasadę obowiązkowego dokładnego sprawdzenia zbieżności.

Trochę dla żartu udałem się do ASO. "W promocji" ustawienie geometrii wyceniono na... 149,- zł :lol: Nie chciałem już pytać ile musiałbym u nich zostawić za wymianę (robociznę) końcówki drążka (mnie kosztowało to 30zł). Oczywistym więc było udanie się na stację diagnostyczną, gdzie po kilku korektach "wyszło idealnie" - cena? 80zł.

Po 95tys km nastąpiła pierwsza ingerencja w układ zawieszenia. Ciekawe czy gdybym zwalniał przed wszechobecnymi progami zwalniającymi... :) no ale taki stan rzeczy nie daje motywacji do zmian przyzwyczajeń ;) Dacia górą!
_________________
---
Stepway
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne