abo go w schowku szukałem, kufa nie było gdzie tylko na samym dnie... do tej pory od strony silnika to miałem a nie w dołku od kapci pasażera... no cóż w pracy jestem w białej koszuli to se nie sprawdzę od razu
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-11, 12:13
Ale w nowych Daćkach (Lodgy , Dokker , Sandero i Logan 2 na pewno) jest inny model filtra i trochę inaczej się go wyjmuje. W tamtym wątku jest opis starych modeli.
...jak na górnym zdjęciu. Zintegrowany z plastikowym zamknięciem.
Moim skromnym zdaniem ten firmowy to takie zabezpieczenie przed śmieciami, filtr powienien być węglowy.
Po założeniu filtra z węglem zmniejsza się przepływ powietrza (większy opór) i nawiew jest cichszy ale słabszy, szyba nie zachodzi kurzem tak szybko. A spaliny aut z przodu nie walą od razu tak intensywnie w nos.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-13, 17:36
Dominus napisał/a:
DrOzda, czyli jednak nie taki jak w nowych Daćkach tylko taki sam jak w przedliftowym Duster'ze
Zajrzałem do katalogów producentów filtrów. Niestety, albo jeszcze niebardzo uwzględniono w nich ph2, albo wręcz w ogóle (np. Filtron). W związku z tym, tam gdzie się już dało (np. Mann, Knecht/Mahle), wybrałem Dustera z silnikiem 1.2TCe 125KM, żeby mieć "pewność", ze chodzi już o ph2. Wg tamtych danych faktycznie jest taki sam filtr kabinowy dla ph1 i ph2:
1) CU 1829 (Mann)
2) LA 230 (Knecht/Mahle)
Dominus napisał/a:
Kolega widzę zdziwiony, ja jakoś nie
Ja nie zdziwiłbym sie zbytnio, gdyby zmienili ... w końcu np. filtr powietrza zmienili w ph2 (przynajmniej K4M - 1.6 16V). Po co?? Tylko żeby mogło być drożej , czy może również z powodu np. jakiejś unifikacji z 1.2TCe?? Czy filtr powietrza w DD ph2 1.6 16V jest taki sam jak w 1.2TCe 125KM?
Wie ktoś?
racer1972 napisał/a:
A może ktoś podać symbole węglowych ?
Nierzadko filtry węglowe mają, w stosunku do "normalnych", w oznaczeniu dodaną literę "K" lub "C". Oto kilka przykładów:
1) LA 230 --> LAK 230 (Knecht Mahle)
2) CU 1829 --> CUK 1829 (Mann)
3) AH207 --> AHC207 (Purflux)
Czy ktoś tu ma doświadczenia - poza filtrem oryginalnym - z zamiennikami, np z zamiennikiem Filtrona K1152?
Konkretnie interesuje mnie, czy takie czy inne filtry stawiają duży opór w układzie wentylacji... Do tej pory używałem węglowych, które niestety mocno ograniczały przepływ powietrza i chyba jestem gotów wymienić je na lato na zwykły filtr, dzięki któremu klima będzie mocniej dmuchała. Chciałbym jednak uniknąć jakiegoś papierowego szmelcu i kupić coś podobnego do miękkiego i "przepustliwego" oryginału
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 00:45
Obawiam sie, ze oryginał jest namniej "oporny" dla strumienia powietrza. Miałem kiedyś węglowy i jakiś inny. Przy obu wentylacja na 2 by było czuć , zaś przy oryginalnym zazwyczaj wystarczy 1 bieg. Poza ASO oryg np moto-dynamic są za ok 50 zł z wysyłką. Ja używam ten:
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-29, 07:50
miałem zarówno węglowy jak i z tej białej włókniny. I pozostałem przy tym ostatnim, bo zauważyłem,że szczególnie latem lepiej sprawuje się klimatyzacja (najwidoczniej tkanina filtra stawia mniejszy opór wentylatorowi) Pomijam już fakt,że jest zauważalnie tańszy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum