Wysłany: 2014-04-26, 00:24 Biała polarna Lodgy by route2000
No i w końcu stało się. W dniu 25 kwietnia 2014 r. zostałem posiadaczem nowej Dacii Lodgy w kolorze bieli polarnej z dodatkowym pakietem Allroad. Ma silnik benzynowy 1,6 MPI o mocy 84 KM. W przyszłości planuję założyć instalację gazową stąd taki wybór silnika.
Oprócz tego ma dodatkowe wyposażenia tak jak ESP, kierownica i gałka zmiany biegów w skórze, radio PLUG&RADIO, aluminiowe felgi 16 cali, wszystkie szyby sterowane elektrycznie. Niestety, nie załapałem się na opcję tempomatu, mam tylko ogranicznik prędkości. Dodatkowo zamontowałem 4 czujniki cofania z wskaźnikiem nad lusterkiem wstecznym firmy Valeo. I, co najważniejsze, już ma naklejoną klubową naklejkę
W przyszłości zamierzam dodać parę usprawnień, ale to już później w następnych postach ...
Poniżej fotki robione w salonie tuż przed odbiorem.....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-04-26, 09:11
gratulacje - i niech ktoś powie,że biały nie jest fajny - prawdziwy "Moby Dick"
Z takim pakiecikiem teraz Lodzia bardzo mi się podoba.
Gdybym potrzebował samochodu o takich gabarytach to Lodzia były by już u Mnie w identycznym zestawieniu
Dziękuję bardzo wszystkim za pochwały odnośnie mojej Lodzi
Muszę się przyznać, że większą zasługę w tym wyborze auta i zestawu miał mój starszy syn, który jest pasjonatem motoryzacji oraz moja Ż, która ma duży gust odnośnie w doborze kolorów. Dziękuję im za to!
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Do Lodzi dokupiłem wykładzinę bagażnika i chlapacze na przód i tył firmy Rezaw-plast.
Ciągle padający deszcz uniemożliwił mi montaż chlapaczy więc narazie nie ma tej fotki. Jak już będzie lepsza pogoda na fotografowanie to zrobię je i wrzucę tutaj.
20140516_172143 (Medium).jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 148,33 KB
Ostatnio zmieniony przez route2000 2014-05-16, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Jak będziesz montował chlapacze to zwróć uwagę czy nie dotykają lakierowanej części błotnika. Kiedyś kupiłem taki do Seicento. Ocierały się o lakier, teraz lakieru w tym miejscu nie ma, jest wielka rdza i problem.
Wiem i będę uważał. Zresztą wykorzystam śruby, które były wykorzystane do montażu pakietu allroad. Z tyłu jest plastikowy błotnik więc nie ma problemu, a z przodu są nadkola i tam je wykorzystam oraz część nadkola z pakietu.
Jak zamontuję je to wrzucę fotki i zdam relację z montażu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
wrzuć parę nowych fotek, a mnie na priw podeslij kalkulację ile cię takie wybajerowane auto wyniosło (ojcu mojemu się bardzo spodobało w takiej kombinacji)
Oglądałem "na żywo" twoją Lodgy i muszę przyznać, że dopiero z pakietem Allroad ten samochód wygląda tak jak powinien, te czarne wstawki na nadkolach optycznie "powiększają" koła i nie ma się wrażenia, że do wielkiej bryły nadwozia ktoś omyłkowo doczepił maleńkie kółeczka.
Nasza Lodzia została poddana zabiegowi w ASO.
Zainstalowano instalację LPG firmy BRC Sequent 24.11 (taką chciałem, bo miałem w poprzednim aucie i sprawowała bez zarzutu). Montaż trwał dwa dni. Została wzorowo (w/g mnie) wykonana i wygląda jakby była montowana w fabryce (tam nie żadnego druciarstwa).
Aha, jeszcze jedna informacja dla innych użytkowników aut z LPG: moje wtryskiwacze LPG cicho pracują, praktycznie niesłyszalnie. Świadkiem jest mój syn, który ma słuch melomana, potwierdził ten fakt. Może kiedyś wrzucę na YT (jeszcze nie mam tego filmiku).
Oprócz tego zmieniłem dysze spryskiwacza na mgłowe (kupione od kol. Dominusa przeznaczone do DD). Działają duuużo lepiej niż fabryczne. Polecam na 100% innym użytkownikom Dacii Lodgy.
A teraz zagadka dla ciekawskich: jak umieściłem pełnowymiarowe koło zapasowe (nie uznaję żadnych zestawów naprawczych) bez żadnych dodatkowych zaczepów czy pasów?
Nadmieniam, że rozwiązanie jest genialne, bo jak mam zapełniony bagażnik to bez ich wypakowywania mogę zmienić koło w razie złapania gumy
Odpowiedź w następnym poście, a w międzyczasie czekam na odpowiedzi od innych
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-07-18, 11:53
a pamiętali o porządnym zabezpieczeniu blachy pod klapką wlewu paliwa po wywierceniu otworu? - bo to miejsce źle zabezpieczone antykorozyjnie szybko potrafi rdzewieć
Dar1962, oczywiście, że ich upomniałem przed montażem o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Tam jest już pomalowana i nałożona jakby mastyka pod gniazdem (na zdjęciu widać trochę po lewej stronie wlewu LPG czarna mastyka).
Powiedziałem im, że jestem strasznie upierdliwy i zrobię awanturę jak ruda się pojawi.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
No nie, widzę, że przełącznik LPG-benzyna masz zamontowany w normalnym miejscu. Że też ja o tym nie pomyślałem.
U mnie jest na środkowym tunelu przed lewarkiem zmiany biegów, niewygodnie o tyle, że żeby zobaczyć ile gazu w zbiorniku muszę odsuwać smycz od kluczyków, która zawsze tak zwisa, że skutecznie zasłania mi przełącznik.
U mnie - mimo, że instalacja nie zakładana w ASO - wtryskiwacze LPG również pracują niemal bezszelestnie, praca silnika na benzynie i gazie w zasadzie się nie różni głośnością i płynnością i dziwię się, że niektórym te wtryskiwacze "cykają".
Jak umieściłeś koło? Nasuwa mi się rozwiązanie z Syreny 101 - przymocowane "jakoś" pionowo do jednej ze ścianek bagażnika :)
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2014-07-22, 06:50, w całości zmieniany 1 raz
Przed montażem uzgadniałem z instalatorem, gdzie ma być przełącznik, wlew gazu itp. czyli wszystko na moje życzenie.
Już odpowiadam jak umieściłem koło zapasowe w bagażniku.
Umieszczone pionowo i w poprzek szerszego oparcia.
Zdjęcia pokazują umieszczenie koła i sposób wyjmowania jest niemal bezproblemowy w przypadku zapakowania bagażu na full.
koło zapasowe3 (Medium).jpg Uchwyt od futerału wisi na pałąku od pasów bezpieczeństwa, a koło opiera się o dno bagażnika, więc nie urwie się.
Plik ściągnięto 577 raz(y) 158,75 KB
koło zapasowe2 (Medium).jpg Już opuszczam oparcie na kanapę...
Plik ściągnięto 395 raz(y) 146,33 KB
Koło zapasowe1 (Medium).jpg ... i można wyjąć lub włożyć koło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum