Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Urwany błotnik
Autor Wiadomość
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-22, 22:28   Urwany błotnik

Mam taki problem, pisałem o nim w swoim wątku ale, chyba nikt nie zauważył, więc zakładam oddzielny wątek.

Odchodzi mi przedni zderzak, wygląda to tak:



Jak to naprawić? Podobno urwany jest jakiś element trzymający zderzak. Koszt w ASO 230 PLN.

Szukam informacji jak zderzak mocowany jest, Jak go zdjąć.
Chcę to naprawić sam.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-08-23, 01:20   Re: Urwany błotnik

grapess napisał/a:
Jak to naprawić? Podobno urwany jest jakiś element trzymający zderzak. Koszt w ASO 230 PLN.

Szukam informacji jak zderzak mocowany jest, Jak go zdjąć.
Chcę to naprawić sam.


Cześć.
Daj spokój, skorzystaj z gwarancji, bo:
1. drogi jest ten element,
2. jeżeli jest to takie samo rozwiązanie, jak w Dusterze - to ów element jest jakoś specjalnie przynitowany do "czegośtam" w nadwoziu,
3. przy zdejmowaniu zderzaka łatwo możesz go uszkodzić (i już wtedy w ASO nie przejdzie, że "samo się tak zrobiło".

Jeśli jednak się upierasz przy zdejmowaniu samodzielnym (co naprawdę Ci odradzam), to nie wiem, jak wygląda sprawa w Lodgy, ale Dusterze zrobiłem to tak:
1. odkręciłem wszystkie możliwe śruby z boku i od spodu zderzaka (po dwie z boku, przykręcone do nadkoli, i kilka od dołu, trzymających zderzak przy płycie spodniej);
2. odkręciłem 4 śrubki trzymające atrapę z logo - dostępne po otwarciu maski;
3. więcej śrub nie ma; teraz delikatnie poruszając zderzakiem zobaczyłem, że po obu bokach trzymał się właśnie na jakichś takich czarnych zaczepach/języczkach (to pewnie ten element możesz mieć uszkodzony);
4. cienki śrubokręt (zabezpieczony koszulką termokurczliwą, żeby nie porysować lakierowanego zdesia; wystawało tylko ostrze śrubokrętu) wsadziłem między zderzak a błotnik i delikatnie podważając, zdjąłem ten pierwszy z kolejnych zaczepów;
5. to samo z drugiej strony reflektora i zderzak "wyszedł" razem z atrapą.
Zapewne u Ciebie jest podobnie. Ale serio piszę - daj sobie spokój, niech w ASO się gimnastykują.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-23, 07:11   

leo napisał/a:
Daj spokój, skorzystaj z gwarancji,


Z chęcią bym tak zrobił, ale to podobno moja wina, że zderzak odpadł.

Na zderzaku nie ma śladu uderzenia,
Ani Ja ani żona, nie mieliśmy żadnej odpukać stłuczki czy incydentu.

No ale skoro to Ja sam rozwaliłem, pewnie siła woli albo za szybko jechałem i wiatr połamał, trudno kupiło się papierowy samochód to trzeba uważać.

Dlatego chcę samemu najpierw zajrzeć i zobaczyć co tam się połamało.
Jak się da to naprawić.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-08-23, 07:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-23, 07:56   

wygląda jak problem ze ślizgiem zderzaka. Tak z doświadczenia z innymi autami to pewnie trzeba odkręcić plastikowe osłony nadkoli od zderzaka i parę śrubek po obwodzie zderzaka i powinien zejść
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-23, 09:28   

Mi w sandero notorycznie odpadały zaślepki mocujące chlapacze i ASO przy przeglądzie bez gadania je bezpłatnie uzupełniało. Jak nie ma śladów uderzenia bezdyskusyjnie ASO ma naprawić.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-08-24, 01:53   

grapess napisał/a:
Z chęcią bym tak zrobił, ale to podobno moja wina, że zderzak odpadł.

Pojedź do drugiego ASO. W Wa-wie masz taką możliwość przecie. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-24, 16:51   

ok pojadę do innego ASO.
Ale to nie zmienia faktu, że chciałbym się dowidzieć jak wygląda ten wspornik, który to niby mi pękł,

Ma ktoś jakiś schemat ?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-24, 20:59   

grapess napisał/a:
to podobno moja wina, że zderzak odpadł. Na zderzaku nie ma śladu uderzenia,.


Jest faktem, że zderzaki w Daciach montowane są fatalnie, bardzo słabiutko. To jest jeden z tych "nienormalnych" elementów w Daciach. Mi też "wyskoczyły" jakieś mocowania w zderzaku i lekko odstawał. ASO poprawiło bez problemu na gwarancji. Teraz będę sprawdzał drugi, bo też w jednym miejscu nie jest sztywno. Upieraj się, ze mają to zrobić w ramach gwarancji. Pisz też bezpośrednio do Renault. Mi odpisali. Tobie pewnie też odpiszą.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 21:59   

grapess napisał/a:
jak wygląda ten wspornik

Chodzi zapewne o nr 5 na schemacie na samym dole - ref. 622210972R, 205 zł brutto (mocowany do nadwozia nitem 7705096011).

Relacje z podobnej naprawy w dusterze - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9374

lodgy_zderzak-blotnik-nadkole_przod.png
Plik ściągnięto 18761 raz(y) 48,24 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 23:29   

Mi nie chcieli tego naprawić bo auto miało przygodę (najechanie z 20 km/h) oczywiście naprawiałem w aso .
Jeszcze mi na przeglądzie proponowali naprawę po "promocyjnej cenie " :evil:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-24, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-25, 14:14   

laisar, Dzięki, pomógł :mrgreen:

laisar napisał/a:
205 zł brutto
, to by się zgadzało.

A ile może kosztować wymiana tego czegoś ( robocizna ), czy da się naprawić?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 14:45   

grapess napisał/a:
ile może kosztować wymiana tego czegoś ( robocizna )

Sam wspornik 0,1 rbg, ale najpierw trzeba zdjąć zderzak - dodatkowe 0,6 rbg.

(Stawka w ASO: 170 zł/rbg brutto).

grapess napisał/a:
czy da się naprawić?

Zależy co się stało - ale jak całkiem połamany, to pewnie nie...
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-25, 15:57   

Zastanawiam się, czy to co ASO twierdzi jest możliwe?
A twierdzą, że uszkodzenie powstało podczas eksploatacji auta.


Moim zdaniem jest inaczej, szkoda powstała przy montażu. A do teraz zderzak trzymał się bo był wciśnięty pod błotnik.


Zastanawiam się, w jaki sposób ktoś lub coś mogłoby ułamać ten element nie pozostawiając śladów na zderzaku? Może jednak nie mam racji?
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-08-25, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-25, 19:35   

Może ktoś jednak CI pyknął na parkingu. Miałem tak w poprzednim aucie, że mi gościu puknął z tyłu na światłach i tez zaczepy popękały ale na samym zderzaku żadnych śladów uderzenia. Gdybym przy tym nie był pewnie też bym się zastanawiał co się stało.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-26, 08:02   

No właśnie, ale jeżeli tak jest jak mówisz to znaczy, że te mocowania to wielki badziew,

Jeżeli samochód pęka od lekkiego uderzenia, które nie pozostawia na karoserii śladu uderzenia to, masakra.

Przejrzałem wątki, które wskazał Laisar, tam taki plastik kosztuje cirka ebaułt niecałe 30 PLN i to ma sens. Ale ponad 300?

Zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-08-26, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-26, 12:14   

1200 kg masy w tak dużym aucie (czyli mniej niż w niejednym kompakcie) musi sprawiać, że auto jest delikatne i należy nim uderzać w nic, ani w niego niczym :-)
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-26, 12:18   

No tak benyo, ale to oznacza, że produkt ten nie spełniałby podstawowego zadania do jakiego został stworzony.

Chyba, że jak go używam niezgodnie z przeznaczeniem i wyjeżdżam nim na ulicę.

BOŻE!!!!!!, ja nim dzieci wiozłem :shock: :shock: :shock:
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-26, 12:59   

Auto chyba nie jest po to, żeby uderzać, ale żeby jeździć. A w ogóle to pisałeś w innym poście, że nie są ci potrzebne pasy, ABS, i inne esy a teraz się martwisz o bezpieczeństwo dzieci ??

Zrób ankietę na forum ilu osobom w Lodgy odpadł zderzak, poszukaj po forach innych aut, ilu tam osobom odpadł zderzak po uderzeniu, podejrzewam, że statystycznie tyle samo przypadków. Ja sam jestem takim przypadkiem - w poprzednim moim samochodzie, po uderzeniu a nawet bardziej lekkim puknięciu uchwyty się połamały w zderzaku ale sam zderzak nie miał nawet rysy. Być może tak ma być ze przy uderzeniu ma się rozpaść wszystko co możliwe, żebyś ty mógł przeżyć. Ale pewnie ty nie chcesz, żeby ktoś dbał o Twoje bezpieczeństwo, bo jak piszesz sam sobie zadbasz :-D
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-26, 13:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 759
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-26, 21:49   

Pisałem, ze sam chce decydowac co ma miec mój samochód.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-08-27, 01:16   

grapess napisał/a:
ale to oznacza, że produkt ten nie spełniałby podstawowego zadania do jakiego został stworzony.


Ojtam ojtam... To tylko wynik wykonania "po taniości". Niezbyt trafnie przemyślany sposób mocowania na te śmieszne zaczepy + badziewne nitowanie bezpośrednio do blachy błotnika (nitami aluminiowymi, a jakże - takimi samymi, jakich połowa z nas do majsterkowania używa). Może to ładnie wygląda w chwili wyjazdu z fabryki, ale w użytkowaniu... :-/
Mój to nawet w chwili odbioru z salonu ładnie nie wyglądał - prawy róg zderzaka lekko zwisał z jednego krańca tego zaczepu. Widoczna była szersza szpara. A to dlatego, że tuż przed odbiorem na moje żądanie wymienili na inny cały błotnik... Wystarczyło więc jedno odkręcenie przez FACHOWCÓW :lol: z ASO i już widać, że chyba jakaś ingerencja była.
Mogli się konstruktorzy trochę lepiej postarać, oj, mogli...
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 01:58   

a można tak z tym jeździć czy mi zderzak odpadnie ? :->
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-27, 08:22   

Najpierw powykłócaj się z ASO - może ustąpią. Może inne ASO okaże się mieć bardziej ludzkie podejście? Jak nic nie uzyskasz, to cóż - odpaść nie powinno, ale pięknie to nie wygląda, ale tyle płacić za taka duperelę? Może uda Ci się zrobić prowizorkę, żeby zderzak wrócił na miejsce i czegoś się trzymał? Takie prowizorki często są trwalsze niż fabryczne rozwiązania.
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2014-08-27, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 08:34   

Powiem Wam tak, już trochę zębów na tym zjadłem i z lewej i z prawej strony.
Raz przydzwoniłem w zwierzaczka na drodze , raz zdejmowałem by zdjąć lampy i za każdym razem stwierdzam że plastik w zderzaku jest bardzo miękki i nietrwały.
Gorszy niż w golfie IV, który zdejmowałem kiedy tylko chciałem i nigdy nie kleiłem bo nie było potrzeby czy nawet w starym fiacie .

Najlepiej albo skleić na gorąco z innego plastiku i wzmocnić pozaginanym drutem albo siateczką stalową można wtopić na gorąco zwykłą lutownicą. To najlepsza sprawa i jest lepsze niż fabryczna plastelina.
Sam ślizg , zaczep na błotniku to jeszcze nie taki najgorszy , chociaż też już wymieniałem w prawym błotniku, bo się ułamał ząbek.

Jednym słowem zawsze tak będzie jeśli samemu się nie poprawi tego.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-29, 21:25   

benyo napisał/a:
1200 kg masy w tak dużym aucie


W dowodzie rejestracyjnym mojego Dustera napisano "masa własna 1387 kg". To więcej niż "kompaktowa" Octavia
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-01, 13:31   

laisar napisał/a:
grapess napisał/a:
jak wygląda ten wspornik

Chodzi zapewne o nr 5 na schemacie na samym dole - ref. 622210972R, 205 zł brutto (mocowany do nadwozia nitem 7705096011).

Relacje z podobnej naprawy w dusterze - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9374


Skąd bierzecie te schematy zderzaków? Interesowałby mnie schemat do Sandero I.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne