Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-01, 08:37   

Widzisz piotr. z, wreszcie i naroście troszkę ochłonąłeś i też spojrzałeś na to zagadnienie chłodniejszym okiem. I takie było moje zamierzenie, bo jak czytałem te wypowiedzi to.....
Wiesz odnośnie serwisowania w ASO to nie od dziś wiadomo, że w PL i innych byłych krajach demokracji ludowej pracownik tej instytucji rzadko, kiedy ma wyższe kwalifikacje od brukarza. Nie będę tu opisywał, dlaczego taki stan rzeczy ma miejsce.
Podczas prac nad tym sterownikiem i zestrojeniu ich dla danego typu silnika soft odpowiedzialny za komunikację mógł po prostu w wersji finalnej zostać wycięty. Dzięki czemu program ma mniejsza objętość i można go wgrać do mniejszej kości pamięci. Czyli układ jest tańszy. Dla ciebie 1zł to żadna różnica. Ale dla korporacji, która dziennie sprzedaje 1000szt to jest 1000zł pomnóż to razy dni w miesiącu a później przez ilość miesięcy w roku to zobacz ile to kasy tylko na samej kości pamięci. Do tego w nowszej edycji sterownika zrezygnowano ze złącza LD, więc nie ma też na PCB elementów odpowiedzialnych za komunikację masz kolejne oszczędności. Oczywiście może być też i inna sytuacja. Mogli też zmienić adresy wejścia /wyjścia i trzeba mieć odpowiednio zmodyfikowany program by te parametry odczytać. Więc standardowy program próbuje odczytać dane z adresu powiedzmy AE-12-FA-CB a w tych sterownika przeniesiono je pod adres FF-FF-AA-10 Niestety ani ty ani nikt z tego forum nie zna szczegółów podpisanego kontraktu LR-Reno/Dacia. Zwróć też uwagę na statystykę na 100 linii kodu programista popełnia 7 błędów. Część jest poważnych i program nie da się nawet skompilować. A część się zostaje. Więc to, że ci odpowiadają to wcale nic nie znaczy. I nie koniecznie jest tak jak uważasz. Bo nie znasz szczegółów kontraktu i nikt ci ich nie zdradzi. Jeżeli jak jako główny importer zażyczę sobie auta tylko w kolorze czarnym to dzwonienie do lakierni żeby tobie pomalowali inaczej nic nie da. Ale odpowiadać na twoje zapytania jak najbardziej będą.
Więc jeżeli Reno/Dacia nie zleci LR zmiany parametrów przełaczania gazu to oni sami z siebie nie zainwestują pieniędzy i tego nie zrobią. Tu pisze nie tylko o zarobku programisty, ale a przede wszystkim o karach umownych z nie wywiązania się z kontraktu. Więc dopóki nie znajdzie się niezależny programista, który odpowiednio zmodyfikuje soft to nic z tego panowie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 08:51   

mikser napisał/a:
co to za akcja przywoławcza dla fabrycznego LPG? Znalazłem tylko po francusku, że coś z LPG, ale tłumacz google z franc na pol...no cóż :P kod 0BQF

"Przeprogramowanie sterownika LPG - jeśli auto nie przełącza się na zasilanie gazem".

mikser napisał/a:
czy jeżeli mam z auto z LPG i miało ono przegląd <jeszcze poprzedni właściciel je robil> po 20 000km w ASO, no i normalne na stacji diag. to teraz muszę lądować w ASO po roku od 20 000 km czy dopiero jak osiągnę 40 000?

Przegląd wynika ze spełnienia dowolnego warunku - albo po roku, albo gdy osiągniesz 40 tys., zależy po prostu co wypadnie pierwsze.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-01, 09:20   

Sytuacja robi się groźna. W niedzielę (nie pierwszy raz) w czasie wyjeżdżania z parkingu na ulicę, silnik zgasł mi w czasie przełączania z PB na LPG. Stoję (kurwa!) na środku skrzyżowania ze zgaszonym silnikiem, a z boku prosto na mnie jedzie samochód, którego szofer sądzi, że ja sobie spokojnie zjeżdżam z jego pasa. Facet nawet nie zwalnia, ja też bym nie zwolnił, a ja kręcę kluczem żeby odpalić samochód. Gdyby gość jechał szybciej dostałbym strzała w miejsce gdzie siedziały dzieci. Ten kretyński sposób przerzucania na LPG jest zwyczajnie niebezpieczny i prędzej czy później ktoś z tego powodu zginie.

I żeby było jasne: poprzedni MCV z LPG niefabryczną nie gasł przy dodaniu gazu, Fiat też mi nie gaśnie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 09:31   

jan ostrzyca napisał/a:
Sytuacja robi się groźna

Gdyby mnie coś takiego spotkało, to poszedłbym do prawnika (UOKIK?), żeby wysmażył pismo z żądaniem naprawy w terminie ... dni z warunkiem, że jak się nie wyrobią, to auto idzie do rzeczoznawcy, który potwierdzi nieprawidłową pracę instalacji, a potem na wymianę sterownika na odblokowany (oczywiście też LR) z rachunkiem dla RP.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-01, 11:54   

laisar, chyba się trochę kolega za mocno rozmarzył na temat obowiązującego u nas prawa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 12:06   

Bynajmniej.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-01, 12:20   

To życzę szczęścia, bo ja widzę potyczkę sadową na jakieś 5 lat i efektu może nie być oprócz ubytku kaski w portfelu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 13:04   

Myślę że jedyne co możemy zrobić w miarę tanio do napisać list otwarty do rzecznika praw konsumentów .
No i zawsze jest jakaś siła oddziaływania mediów motoryzacyjnych a ponieważ 99 % z nich to niemieckie marki bardzo chętnie obsmarują dacie od góry do dołu
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-10-01, 22:13   

kali,
siedzę w automotivie i wiem jak to wygląda z drobnymi oszczędnościami w produkcji wielkoseryjnej :-)
Co do ochłonięcia- ciśnienie mam na m.in. to, o czym pisze jan ostrzyca- posiadam coś takiego jak wyobraźnia i sygnalizowałem możliwe konsekwencje takiego działania instalacji LPG... Pomimo tego RP nie widzi problemu... :evil:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 22:44   

kali napisał/a:
efektu może nie być

Serio uważasz, że samochód gasnący na środku skrzyżowania z powodu fabrycznie nieprawidłowo działającej instalacji gazowej jest mniej niebezpieczny niż np piankowa piłka?


kali napisał/a:
oprócz ubytku kaski w portfelu

Po to jest UOKiK - http://www.uokik.gov.pl/z...__formularz.php

UOKiK napisał/a:
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 23:22   

a co to jest 100 tyś dla takiej firmy jak renault ?
1 dzień reklam dustera w tv mniej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-01, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-01, 23:37   

To nie o te 100 tys. głównie chodzi:

http://www.uokik.gov.pl/kompetencje.php
Cytat:
Gdy Prezes UOKiK stwierdzi, że produkt stwarza zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników, może – w drodze decyzji – nałożyć na jego producenta lub dystrybutora określone obowiązki, m.in. zakazać wprowadzania produktu na rynek lub nakazać:

* oznakowanie produktu ostrzeżeniami o zagrożeniach, jakie powoduje,

* ostrzeżenie konsumentów, np. przez zamieszczenie ogłoszenia w prasie,

* wyeliminowanie zagrożenia,

* wycofanie produktu z rynku,

* wycofanie produktu od konsumentów.

Wycofanie produktu od konsumentów oznacza, że przedsiębiorca musi go odkupić od użytkowników za cenę, po jakiej go kupili, bez względu na stopień zniszczenia. Konsument posiadający dowód zakupu może wystąpić z takim roszczeniem do dystrybutora, u którego wyrób zakupił, a w przypadku, gdy takiego dowodu nie posiada – bezpośrednio do producenta.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-02, 06:39   

Prawo w PL mamy dobre i co do tego nie mam za dużych wątpliwości. Ale wykonawstwo i egzekucja tego prawa to niestety u nas całkowicie leży.
Mógłbym tu opisać hipotetyczną drogę, jaką by trzeba przejść do ustalenia czegokolwiek łącznie z UOKiK
 
Foomi 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Zafira A
Silnik: 1.6 CNG
Rocznik: 2002
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 1
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-10-02, 21:38   

Zastanawiam się nad zakupem Dustera, więc przeczytałem cały wątek i nie tylko.
Obecnie jeżdżę Zafirą z fabryczną instalacją CNG. Mój samochód ma 270.000 przebiegu. Ja przejechałem nim 90.000. Wcześniej przejechałem ponad 120.000 Micrą z instalacją gazową II generacji więc mogę co nieco powiedzieć o samochodach zasilanych gazem. Obiektywnie uważam, że CNG jest najlepszym paliwem do ekonomicznego samochodu. Jednak polityka naszego państwa (wzrost ceny w okresie 3 lat o 50%) i likwidacja stacji powoduje ze następnym auto będzie na LPG. Nie uznaje diesli w samochodach osobowych.

NIE MOGĘ ZROZUMIEĆ JEDNEGO! PO CO ZMIENIAĆ FABRYCZNE USTAWIENIA STEROWNIKA?
W Zafirze jest fabryczna instalacja.W modelu do 2002 roku jest pełen manual. Sam decyduje na jakim paliwie jadę. Gdy skończy się gaz muszę ręczne przełączyć na benzynę. W kabinie jest tylko jeden przycisk do zmiany paliwa. Warunkiem zadziałania przełącznika jest włączony zapłon. Samochód odpala na tym paliwie na które jest ustawiony. Wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej pokazuje aktualny stan paliwa na którym jedzie samochód. Ta sama wskazówka zmienia swoje położenie przy przełączaniu z gazu na benzyne. Bardzo wygodne. Dodatkowy sterownik jest zamontowany jest w komorze silnika. Nie ma możliwości ingerencji w jego ustawienia.
Benzynowy silnik został zmodyfikowany i dostosowany jest do spalania gazu jako głównego paliwa. Na benzynie samochód jest wyczuwalnie słabszy. Nie pamiętam jakie są dokładnie modyfikacje ale najważniejsza różnica to wyższy stopień sprężania w porównaniu z silnikiem wyjściowym benzynowym. Ciekawostka jest niższa moc silnika CNG 97 KM wobec 101 w standardowej benzynie 1.6 z tego samego rocznika. Co ważne w CNG są inne świece. Zdecydowanie droższe. I zalecana częstsza wymiana co 30.000 km. BARDZO WAŻNE! Cena w ASO Opla ok 160 za komplet, a benzynowe 40 zł co 60.000 km. Polskie ASO o tym nie wiedziało. Z Oplowskiej świecy po 40.000 km urwałą się elektroda. Krótko jeździłem na popularnych pseudo świecach do LPG (Porażka). Obecnie jeżdżę na nowszym zamienniku NGK Laser Line 240 zł za komplet ale dopuszczalny dłuższy przebieg.

Jaka jest zalecana przez Dacie częstotliwością wymiany świec w LPG porównaniu z benzyną?
Czy świece zalecane przez producenta do LPG są inne niż do benzyny?


Moje wnioski są następujące:
1. Dobra fabryczna instalacja gazu nie wymaga ingerencji ze strony użytkownika. Sterownik powinien mieć optymalne parametry do pracy z danym silnikiem. Nie ma potrzeby jak w instalacji zakładanej w garażu dokonywania regulacji i modyfikacji przez "Panów Kazków" w całym okresie eksploatacji.
2. Odpowiednio dostosowany silnik benzynowy może pracować wyłącznie na paliwie gazowym.

Moje oczekiwania odnośnie Dustera LPG są następujące:
1. Ekonomiczność - warunek będzie spełniony jeżeli samochód będzie jeździł w większości na gazie.
2. Bezosobowość - warunek będzie spełniony jeżeli wymiany będą się ograniczać od filtra ewentualnie parownika.
Czy Duster z fabryczną instalacją LPG spełni moje oczekiwania?


Początkowo myślałem o wersji 4x4 i dodatkowa instalacja. Teraz poważnie skłaniam się ku wersji 4x2 z fabrycznym LPG.
Osobiście szczytem marzeń byłaby dla mnie fabryczna instalacja Vialle Liquidsi, w której przemawia do mnie brak najbardziej awaryjnego elementu jakim jest parownik za czym idzie brak ingerencji w układ chłodzenia celem jego ogrzania.

P.S.
W Micrze filtr gazu wymieniłem raz, gdy instalacja była w okresie gwarancji. Później raz wymieniono mi cały zawór gazu ten z filtrem z powodu uszkodzonej cewki. Przejechałem 120.000 km bez wymiany reduktora i około 80.000 bez wymiany filtra i jakiejkolwiek regulacji. Początkowo dbałem o samochód przełączałem na gaz dopiero gdy silnik się rozgrzał. W końcowym okresie eksploatacji Micry miałem powszechne w tym modelu uszkodzenie immobilizera. Samochód odpalał na benzynie tylko na 2-3 sekundy. Po tym czasie odcinało pompę paliwa. Rozwiązaniem byłą jazda na gazie zaraz po uruchomieniu. Tak przejechałem z 30.000 km. Micry pozbyłem się bo okresie pełnoletniości zardzewiała. W okresie eksploatacji Micry nie zauważyłem negatywnego wpływu na działanie silnika.
Na podstawie doświadczeń.
NIE WIERZE W BAJKI O NEGATYWNY WPŁYWIE GAZU NA SILNIK.
Pozdrawiam użytkowników gazu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-02, 22:00   

Foomi napisał/a:


Moje oczekiwania odnośnie Dustera LPG są następujące:
1. Ekonomiczność - warunek będzie spełniony jeżeli samochód będzie jeździł w większości na gazie.
2. Bezosobowość - warunek będzie spełniony jeżeli wymiany będą się ograniczać od filtra ewentualnie parownika.
Czy Duster z fabryczną instalacją LPG spełni moje oczekiwania?



1. Jak każda instalacja sekwencyjna przełącza sie po ok 30 C
czyli w lato 30 sek a w zimę 1-2 min
2. Teoretycznie tak
praktycznie ja problemów nie mam a sam widzisz że instalacja jest dość problematyczna

Świece wymienia się tak samo często w wersji LPG oraz zwykłej
Nie wiadomo czy świece są takie same



Ja ci szczerze radze jako właściciel 4x2 z fabryczną instalacją abys zakupił 4x4 z instalacją dedykowaną bo to jest zwykła wersją rynkowa Landi przystosowana przez Renault do tego możesz liczyć na większy zbiornik LPG (można założyć do 80 L ) w fabryce zawsze ten sam 40 L
Tak samo zachowujesz gwarancje.
Jedyny plus fabryki to wzmocnione zawory oraz jakieś drobne modyfikacje silnika .
Faktem jest że silnika od LPG w fabryce mają inne kody niż te zwykłe więc czymś tam muszą się różnic .
Czym , nie wiadomo
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-02, 22:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-10-10, 18:47   

Ja jutro wybieram się do Jaszpola w Zgierzu, w celu wymiany filtra gazu. Jako, że autko znowu zaczyna na gazie wariować, zamierzam doprosić się wymiany sterowników - zdam relację po powrocie.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-10-12, 12:36   

Foomi napisał/a:

NIE MOGĘ ZROZUMIEĆ JEDNEGO! PO CO ZMIENIAĆ FABRYCZNE USTAWIENIA STEROWNIKA?

To nie takie trudne do pojęcia: posiadasz instalację, której istnienia podczas eksploatacji nie zauważasz (i chwała tym, którzy ją tak a nie inaczej ustawili!) więc i nie ma potrzeby lekkiego "gmerania" w ustawieniach. Zmieniłbyś zdanie, jeśli miałbyś kilka niebezpiecznych sytuacji na drodze spowodowanych załączaniem się LPG podczas przyspieszania i chwilowego braku wystarczającej dawki paliwa przy dynamicznym przyspieszaniu, jeśli podczas delikatnych manewrów silnik zgaśnie bo przy ok. 1600 obr/min załączył się LPG i nie wiadomo dlaczego też zabrakło odpowiedniej dawki do podtrzymania jego pracy... Nie wiedzieć dlaczego posiadamy instalacje gdzie zafundowano najgorszą możliwość przy przełączaniu się na LPG- przy wzrastających obrotach, bez nakładania się przez krótki czas obu paliw dostarczanych do silnika ew. przy sekwencyjnym przełączaniu się poszczególnych cylindrów na LPG. Osoba z LR, o której wspominałem w poprzednich postach, również nie wie dlaczego ustawienia są właśnie takie i potwierdziła, że przełączanie przy obrotach malejących jest najprostsze do ustawienia- nie trzeba kombinować z czasami nakładania się paliw etc. I jeśli do tego po dwóch latach takiego zachowania się instalacji nie ma widoków na drobną de facto zmianę i żona zaczyna już błagać, aby coś z tym zrobić, bo więcej jeździ i ma takich sytuacji zdecydowanie więcej i się wcale jej nie dziwię, bo mnie też krew zalewa w takich sytuacjach to wiedziałbyś, za czym tęsknimy. Dlatego serdecznie odradzam kupowanie Dacii z fabrycznym LPG- przynajmniej na chwilę obecną, gdy są z nią takie przejścia z powodu takiej pierdoły, która urosła do rangi problemu nie do przejścia. Jak pisałem wcześniej- jeśli będzie mnie jeszcze stać kiedyś na nowy samochód to nawet jeśli będzie w ofercie fabryczne LPG to tę wersje będę omijał szerokim łukiem. Gdybym o tym wiedział przed złożeniem zamówienia to dzisiaj tylko współczuł bym osobom posiadającym fabryczną instalację LPG...

Podobno czarne wtryski do LPG mogą również powodować NIEKTÓRE z w/w objawów poprzez wzajemne zakłócanie się i wymiana na niebieskie pomaga (zobaczę, co uradzą Panowie z ASO we wtorek bo oddaję furę na cały dzień) ale nie wierzę, że pomoże to na emocje związane ze zgadywaniem, czy za chwilę silnik zgaśnie czy też może instalacja da radę albo trzeba będzie mocno przyspieszyć i dawka paliwa po przejściu na gaz będzie za mała.
O efektach poczynań ASO oczywiście doniosę :mrgreen:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-10-19, 20:34   Reklamacja

Czekam na odbiór Dustera z fabrycznym LPG i czytając te forum zamiast się cieszyć zaczynam martwić,Bo po upłynięciu okresu gwarancji zaczyna się problem z tym że z każdą,,pierdołą''musimy jechać do ASO mimo że gwarancja upłyneła A może by by tak napisać pozew zbiorowy do urzędu antymonopolowego,bo to jest czysto kliniczny przypadek działania monopolistycznego!
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-19, 20:43   

błędy może sczytać każdy , nawet ty sam
Nie ma co przesadzać po 1 masz najlepszy sterownik z możliwych gdyż został napisany spełnianie do twojego silnika . Żaden gaziasz w szopie tego nie ustawiał .
Silnik też do tego paliwa jest jakoś przystosowany a ewentualna odsprzedaż dużo łatwiejsza .

Uważam że jedynie moment przełączenia jest fatalnie wybrany co powoduje kontrowersje .
A fakt że ASO nie może tego przestawić zakrawa o farse .

Ostateczne rozwiązanie problemu to faktycznie wymiana jednostki sterującej jeżeli będę miał po gwarancji jakieś problemy to pewnie tak się skończy .


Pamiętajcie że za tą instalacją lpg nie stoi pan zenek gazowni tylko sztab inżynierów którzy pewne rozwiązania musieli przetestować , Landi nie może wystawić "lipy " bo renault dostało by grube odszkodowanie .
Ladi dostarcza większość intestacji fabrycznych , zainteresował bym się jak u innych np opel skoda wygląda sprawa sterownika .

Po chwili googlowania wynika że użytkownicy daci mają taki problem albo tylko oni robią z tego halo .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-19, 20:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-10-20, 09:31   

W zeszłym tygodniu Drakula była u macherów z ASO, wykonano (używam języka ASO) reprog sterownika. Odczytanie wersji softu i pliku kalibracyjnego nie wskazało aby zapakowano mi nowszy, poprzednio i teraz odczytałem, że posiadam soft RE250505G34 i wersję pliku kalibracyjnego 591217000. Czyżby tylko przeładowano ten sam?...
Na razie obserwujemy ale nie zauważam polepszenia zachowania się instalki- jak była niegrzeczna tak i jest.
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2014-10-20, 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-10-22, 18:36   

W Oplach nie ma problemów, np. Astra 1.4T z LPG, ale tam jest wszystko droższe, wiadomo, chyba po prostu Dacia za mocno na czymś przyoszczędziła i stąd takie kłopoty.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-22, 18:45   

ale sterownik jest zablokowany ? :-P
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-22, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mlody1911 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 13:08   

Witajcie, mam taką sprawę. Jestem posiadaczem DD 2014 rok, 1.6 LPG z fabryczną instalacją. Mam problem z ilością spalania gazu, mianowicie o ile jeżdżę po mieście i spalania wychodzi w granicach 10.5 - 11,5 l/100 to w trasie jest o wiele większe. Dla przykładu:
Trasa z Warszawy do Gdańska nową autostradą z prędkością maksymalną 120 km/h wynik spalania 12,5 l/100 w drodze powrotnej tą samą droga ale z prędkością powyżej 140 km/h
wynik spalania 15,5 l/100. Może ja zgłupiałem ale moim zdaniem samochód w trasie przy stałej prędkości powinien palić mniej? Samochód mam od marca zrobiłem już nim 22 tyś kilometrów, byłem 3 krotnie w serwisie na Puławskiej, powiedzieli mi że z samochodem jest wszystko ok, a to wina gazu. Nie tankuje samochodu byle gdzie tylko i wyłącznie BP lub Shell i to przeważnie te same stacje. Generalnie w wakacje byłem samochodem w Szkocji jechałem równo między 110-120 km/h i na pełnym zbiorniku nie byłem wstanie przejechać 300 km, cześć trasy pokonałem na benzynie i spalanie benzyny w trasie wyszło mi 6l/100. Miałem kiedyś samochód w gazie i po mieście palił 11 l/100 a w trasie 7 l/100 a DD ma odwrotnie. Czy w Waszych modelach też jest takie spalanie? Czy ktoś może spotkał się z takim problemem?
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-23, 13:27   

Mam niefabryczny gaz, ale mam tak samo, auto w mieście pali mniej niż na autostradzie.

Niestety, ale nasze dustery aerodynamiką nie grzeszą, a fizyki nie oszukasz - opór powietrza przyrasta mniej-więcej kwadratowo względem prędkości.

Ja już się nauczyłem, że na autostradzie jadę zawsze na tempomacie 120. No chyba, że mi się spieszy, wtedy to i 160 na tempomat ustawiam, ale to SŁONO kosztuje.

Pocieszę Cię, że kolegom z dieslami pod maską dustery na autostradzie również sporo biorą.
 
mlody1911 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-23, 13:40   

Hmm, znowu dealer Dacii mówi że to spalanie nie jest to właściwe. Znajomy mechanik powiedział mi że problem może być też z nie dogrzaniem silnika w trasie. Co o tym myślicie?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne