W przypadku BRC to cena oscyluje się w granicach 150 zł za całość (poza ASO).
To wiem, w poprzednim aucie (Mondeo Mk4) już miałem taką instalację i za przegląd płaciłem 160 zł. Rozumiem, że te 90 - 100 zł ponad tą cenę to opłata za "przyjemność" korzystania z ASO
zbliża mi się 1 przeglad po roku użytkowania, w Koninie jest 1 serwis więc konkurencji nie ma.
jak zrobić to najtaniej - na czym polegają ryczałty serwisowe i komu to się zgłasza lub jak zgłosić ze dają cześci a oni mnie kasują za robociznę... jakoś jak znam tego dilera to bedzie się opierał na obniżanie cen wiec jak sam nie powiem to niczego nie ugram
ubezpieczenie 1,9% w pzu mi się zmienia u nich na 4,1% wiec raczej przejdę gdzie indziej - moze tu też macie jakies doświadczenia?
Na wszystko nie odpowiem ale chociaż troszkę:
Jak dzwonili do mnie, żeby umówić mnie na przegląd to po prostu zapytałem czy respektują ceny z ryczałtów serwisowych dostępne na dacia.pl w zakładce serwis. Pani powiedziała, żeby wszystko co tam jest wydrukować i skoro producent to umieszcza to oni mają obowiązek to uwzględnić. Wydrukowałem, na miejscu sprawdzili i przegląd w tej cenie wykonali :)
Swoją drogą jakoś tak miło wspominam to rzeszowskie ASO zawsze jak coś chcę od nich to miło i od ręki można załatwić :)
Na wszystko nie odpowiem ale chociaż troszkę:
Jak dzwonili do mnie, żeby umówić mnie na przegląd to po prostu zapytałem czy respektują ceny z ryczałtów serwisowych dostępne na dacia.pl w zakładce serwis. Pani powiedziała, żeby wszystko co tam jest wydrukować i skoro producent to umieszcza to oni mają obowiązek to uwzględnić. Wydrukowałem, na miejscu sprawdzili i przegląd w tej cenie wykonali :)
Swoją drogą jakoś tak miło wspominam to rzeszowskie ASO zawsze jak coś chcę od nich to miło i od ręki można załatwić :)
I tak i nie . Bardzo dobrze, że w Rzeszowie respektują ryczałty serwisowe, ale de facto, to ASO nie mają obowiązku ich honorowania i bywa z tym różnie, ja akurat w W-wie nie mam z tym problemów, ale koledzy bodajże z forum z Lublina już tak.
Najlepiej się właśnie zapytać podczas umawiania się na przegląd i tyle. Zapłacić cirka 330 pln, a 500-600+pln za to samo to jest różnica Tu jedna uwaga dla kolegi @kris konin:
wymiana filtra przeciwpylkowego nie wchodzi w ramy ryczałtu, warto kupić filtr samemu i samemu wymienić, banalnie prosta operacja, a w ASo, krzyczą za to ok. 100pln
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
to ciekawe ile wyjdzie przegląd w dusterze ... i jaki oni olej od siebie tam proponują ? auto zrobiło 10 000 km więc jakoś niczego więcej nie trzeba chyba zmieniać w salonie ... filtr powietrza i filtr kabiny to sobie sam zmienię
to ciekawe ile wyjdzie przegląd w dusterze ... i jaki oni olej od siebie tam proponują ? auto zrobiło 10 000 km więc jakoś niczego więcej nie trzeba chyba zmieniać w salonie ... filtr powietrza i filtr kabiny to sobie sam zmienię
W ramach ryczałtu wszystko na materiałach (olej też) Motrio. Przy normalnej eksploatacji silnik nie odczuje różnicy, a portfel na pewno . Co najważniejsze dla Ciebie, to to że spełnia on normy Renault i przez to utrzymuje gwarancje . Cena ryczałtu to obecnie 335 bądź 349 -przepraszam dokładnie nie pamiętam (a umawiałem się kilka dni temu na przegląd) obejmuje już i olej oraz materiały dla silnika 1,6.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2015-03-09, 14:21, w całości zmieniany 2 razy
A tak apropo wymiany samemu filtra przeciwpyłkowego ( kabinowego ) czy tego nie musi zrobić serwis? Z listy co powinien zawierać przegląd jest wymiana właśnie owego filtra. Jeśli sam sobie go wymienię nie będzie później cyrków z wymigiwaniem się Renault Polska od napraw np klimatyzacji?
Nie powinni , o ile tylko zachowasz np fv zakupu filtra, gdzie będzie wyraźnie wpisany nr części odpowiadający oryginałowi Renault.
Teoretycznie filtr i olej sam (nie w ASO) też możesz wymienić i o ile udowodnisz, że zalałeś olek zgodny z normą to nie bardzo mogą się przyczepić. Inna sprawa, że przy cenach ryczałtowych nawet nie warto szukać wymiany oleju gdzie indziej .
prędzej by się mogli np. przyczepić nie tyle samego filtra, czy oleju, ale braku przeglądu jakby coś się zaczęło dziać z silnikiem.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
A napiszę z własnego doświadczenia odnośnie podejścia Renault Polska do napraw gwarancyjnych.
Pękły mi lampy to okazało się że nie mają żadnego diagnosty który robi objazdowo wszystkie serwisy w Polsce i podejmuje decyzję o naprawach, decyzja jest podejmowana z tego co napisze ASO i na tym się kończy cała gwarancja.
Miałem do czynienia z serwisem Opla problem w aucie na szczeblu bujającego się fotela ( u mnie kierownica w oplu drgała podczas hamowania ) przyjechał Pan z Warszawy przejechał się powiedział wymieniać i na tym się skończyło. Działa działa.
Jeśli każda usterka w Renault/Dacii podlega schematowi:
Występuje w wielu daciach ( klimatyzacja, bujanie fotela, falowanie obrotów itp. ) ten typ tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Koniec
Występuje jednostkowo ( pękające lampy albo zerwany rozrząd ) tylko u Pana coś takiego wystąpiło więc to nie jest wina producenta ani dystrybutora. Koniec ( ewentualnie od humoru pogody będą w jakimś stopniu partycypować w kosztach ale i tak na końcu okazuje się że przez to partycypowanie zabierają uszkodzone elementy )
Dla tego ja bym się zastanowił mocno i przedyskutował jak wygląda podejście firmy bo może się okazać że kompletnie się nie opłaca robić przeglądu za 600-700 zł ( lublin ) tylko pojechać do dobrego warsztatu i zrobić to samo za 250-300zł
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-09, 20:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-03-09, 21:13
SilverTM napisał/a:
A napiszę z własnego doświadczenia odnośnie podejścia Renault Polska do napraw gwarancyjnych.
Pękły mi lampy to okazało się że nie mają żadnego diagnosty który robi objazdowo wszystkie serwisy w Polsce i podejmuje decyzję o naprawach, decyzja jest podejmowana z tego co napisze ASO i na tym się kończy cała gwarancja.
Miałem do czynienia z serwisem Opla problem w aucie na szczeblu bujającego się fotela ( u mnie kierownica w oplu drgała podczas hamowania ) przyjechał Pan z Warszawy przejechał się powiedział wymieniać i na tym się skończyło. Działa działa.
Jeśli każda usterka w Renault/Dacii podlega schematowi:
Występuje w wielu daciach ( klimatyzacja, bujanie fotela, falowanie obrotów itp. ) ten typ tak ma i nic się nie da z tym zrobić. Koniec
Występuje jednostkowo ( pękające lampy albo zerwany rozrząd ) tylko u Pana coś takiego wystąpiło więc to nie jest wina producenta ani dystrybutora. Koniec ( ewentualnie od humoru pogody będą w jakimś stopniu partycypować w kosztach ale i tak na końcu okazuje się że przez to partycypowanie zabierają uszkodzone elementy )
Dla tego ja bym się zastanowił mocno i przedyskutował jak wygląda podejście firmy bo może się okazać że kompletnie się nie opłaca robić przeglądu za 600-700 zł ( lublin ) tylko pojechać do dobrego warsztatu i zrobić to samo za 250-300zł
ja nie znam warsztatu gdzie za 150-170 pln zmienia olej, sprawdza samochod, podlacza clipa, wgraja nowy soft i umyja auto, do tego pozwola utrzymac gwarancje.
W takich cenach nie widze sense jezdzic gdzie indziej, glupie sprawdzenie klimy kosztuje wszedzie 100pln, tutaj zglaszasz ze zle dmucha i przynajmniej zrobie to samo, ok moze nie naprawia (w sumie nigdzie nie naprawia)ale przeglad klimy za free.
Przy tych cenach nie chce mi sie zwyczajnie jezdzic gdzie indziej.
Czy widziałeś czynności jakie wykonują podczas przeglądu auta? Podłączenie komputera to jest dodatkowy koszt, wgranie softu też nie jest tak że od razu wgrywają. Koszt wymiany oleju to 30zł robocizna w każdym normalnym warsztacie.
Jeszcze sytuacja komplikuje się kiedy ktoś posiada auto z instalacją LPG coroczny wydatek około 400zł dodatkowo. A jeszcze zabawniej jak ktoś ma silnik w którym trzeba regulować zawory usłyszałem w ASO że co 15 tyś km koszt 600zł. Dla mnie to jakiś niesmaczny żart jest.
W najgorszym wypadku roczny serwis Dacii to 600-700zł przegląd z częściami, 400zł serwis gazu, 600zł regulacja zaworów. 1700zł za auto klasy sandero/logan to lekka przesada. Jak ktoś jeszcze ma 5 Letnią gwarancję to ta kwota x 5. Pytanie ile w aucie musiało by się napsuć rzeczy by pokryć tą różnicę.
johnson napisał/a:
ja nie znam warsztatu gdzie za 150-170 pln zmienia olej,
30zł robocizna + 120zł Olej ze znanego sklepu internetowego z przesyłką ( można kupić ten sam olej za 90zł w hurtowniach ) I podczas wymiany oleju mechanik zrobi ten sam przegląd okresowy co w ASO. Bo ta lista to też śmiech na sali.
Ja na razie zastanawiam się nad serwisowaniem w ASO. Zawsze serwisowałem auta w ASO ale posiadam jeszcze Opla Insignię i tam podejście w serwisie jest zupełnie inne. Ceny 199zł wymiana oleju ( z olejem oczywiście i filtrami ) gdzie łącznie koszt przeglądu auta to średnio 500zł z olejem i tam filtrami. Tylko że mówimy o 4x droższym aucie z innego segmentu.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-09, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-03-09, 22:12
SilverTM napisał/a:
Czy widziałeś czynności jakie wykonują podczas przeglądu auta? Podłączenie komputera to jest dodatkowy koszt, wgranie softu też nie jest tak że od razu wgrywają. Koszt wymiany oleju to 30zł robocizna w każdym normalnym warsztacie.
Jeszcze sytuacja komplikuje się kiedy ktoś posiada auto z instalacją LPG coroczny wydatek około 400zł dodatkowo. A jeszcze zabawniej jak ktoś ma silnik w którym trzeba regulować zawory usłyszałem w ASO że co 15 tyś km koszt 600zł. Dla mnie to jakiś niesmaczny żart jest.
W najgorszym wypadku roczny serwis Dacii to 600-700zł przegląd z częściami, 400zł serwis gazu, 600zł regulacja zaworów. 1700zł za auto klasy sandero/logan to lekka przesada. Jak ktoś jeszcze ma 5 Letnią gwarancję to ta kwota x 5. Pytanie ile w aucie musiało by się napsuć rzeczy by pokryć tą różnicę.
johnson napisał/a:
ja nie znam warsztatu gdzie za 150-170 pln zmienia olej,
30zł robocizna + 120zł Olej ze znanego sklepu internetowego z przesyłką ( można kupić ten sam olej za 90zł w hurtowniach ) I podczas wymiany oleju mechanik zrobi ten sam przegląd okresowy co w ASO. Bo ta lista to też śmiech na sali.
Ja na razie zastanawiam się nad serwisowaniem w ASO. Zawsze serwisowałem auta w ASO ale posiadam jeszcze Opla Insignię i tam podejście w serwisie jest zupełnie inne. Ceny 199zł wymiana oleju ( z olejem oczywiście i filtrami ) gdzie łącznie koszt przeglądu auta to średnio 500zł z olejem i tam filtrami. Tylko że mówimy o 4x droższym aucie z innego segmentu.
za 30 to mozesz sie za przeproszeniem po tylku podrapac, koles puknie w kolo i powie ze jest dobrze, no nie zartuj ze za 30 pln ktos zrobi cokolwiek, ciesz sie jak Ci silnika nie zaleja olejem przy zmianie.
Co do gazu to Twoj wybor, wiedziales jakie to koszta ale mialo byc tanio...
Komputer zawsze podlaczaja przynajmniej u mnie, jak jest OTS to wgraja wszystko
Czesci kupione samodzielnie kosztuja tyle samo czy robisz u swojego Mietka za 30 czy w ASO.
Masz inne auto to powinienes miec troche bardziej logiczne spojrzenie.
Porownaj sobie ile bierze Opel a ile Chevrolet za prace tego samego mechanika jak jeszcze mieli jeden serwis. Tutaj opel jest ok? przeciez powinien Ci liczyc jak za Chevroleta...
Ile kosztuje godzina pracy w VW, Skodzie, Audi, Porsche? Ten sam serwis, ten sam mechanik, ten sam klucz, tylko cena o 200% rozna.
Za spokoj sie placi, doplacasz i masz gwarancje i luz, nie doplacasz i albo masz szczescie albo wykladasz ze swoich.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-03-09, 22:13, w całości zmieniany 2 razy
grapess, jeśli masz gaz założony od początku to niestety przegląd jest po 15 tys.km
Każda instalacja LPG ma swój przegląd po 1 tys. potem po 15 tys., dalej po 30 tys. itd. czyli po każdym przebiegu 15 tys. km.
Natomiast przegląd samochodu jest po każdym 20 tys. km. (20, 40, 60 itd. km).
To są dwa niezależne przeglądy: LPG i samochodu.
Mam zamontowany LPG ale już po 5 tys.km więc przepada mi podwójny przegląd auta czyli po 20 tys.km
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-03-09, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
W dokumentacji od gazu powinno być napisane co ile km ma być przegląd - jeśli w papierach, które otrzymałeś do gazu jest napisane co rok lub 20 000 km to nie widzę konieczności robienia częściej.
za 30 to mozesz sie za przeproszeniem po tylku podrapac,
Aż zrobię ci zdjęcie cennika ba nawet na Bosch service jest cennik o ile pamiętam. Więc najpierw sprawdź jakie są ceny w normalnych warsztatach.
I nie zamontowałem jeszcze gazu w aucie żony właśnie ze względu na koszta w ASO ( instalacja firmowa 4,5 tyś i jakieś 1000zł rocznie za serwis ) dla wielu osób może to być cenna informacja przy podejmowaniu decyzji odnośnie montowania fabrycznej ( czy tam specjalnego kitu od RP ) instalacji gazowej a utratą "gwarancji" spowodowanej montażem własnej instalacji i własnego serwisu auta.
Chciałem zauważyć że do tej pory jeśli chodzi o naprawy gwarancyjne to albo słyszę Tak ma być albo że to moja wina. Wcześniej do przykładów zapomniałem dopisać o hałasującej skrzyni biegów w sandero/logan 1.2. Wałek wyciskowy czy jakiś tam hałasuje jak w 18 letnim aucie z przebiegiem 200 tyś i tak ma być.
Jak widzisz serwisy są różne u nas w Lublinie przegląd to przegląd mechanik zmienia olej, wymieni filtr kabiny, popatrzy na klocki, sprawdzi ilość płynów i tyle. Wątpię by za każdym razem podpinali u Ciebie za każdym razem komputer przy zwykłym przeglądzie bo z listy jaką widzę co musi wykonać serwis nie ma takiego punktu.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-10, 09:38
W moim ulubionym warsztacie płacę 20zł za wymianę oleju. Za wymianę kompletu rozrządu (pasek, pompa, napinacz) 400zł razem z częściami. Wymiana klocków hamulcowych przód - komplet 140zł (razem z częściami).
za 30 to mozesz sie za przeproszeniem po tylku podrapac,
Aż zrobię ci zdjęcie cennika ba nawet na Bosch service jest cennik o ile pamiętam. Więc najpierw sprawdź jakie są ceny w normalnych warsztatach.
I nie zamontowałem jeszcze gazu w aucie żony właśnie ze względu na koszta w ASO ( instalacja firmowa 4,5 tyś i jakieś 1000zł rocznie za serwis ) dla wielu osób może to być cenna informacja przy podejmowaniu decyzji odnośnie montowania fabrycznej ( czy tam specjalnego kitu od RP ) instalacji gazowej a utratą "gwarancji" spowodowanej montażem własnej instalacji i własnego serwisu auta.
Chciałem zauważyć że do tej pory jeśli chodzi o naprawy gwarancyjne to albo słyszę Tak ma być albo że to moja wina. Wcześniej do przykładów zapomniałem dopisać o hałasującej skrzyni biegów w sandero/logan 1.2. Wałek wyciskowy czy jakiś tam hałasuje jak w 18 letnim aucie z przebiegiem 200 tyś i tak ma być.
Jak widzisz serwisy są różne u nas w Lublinie przegląd to przegląd mechanik zmienia olej, wymieni filtr kabiny, popatrzy na klocki, sprawdzi ilość płynów i tyle. Wątpię by za każdym razem podpinali u Ciebie za każdym razem komputer przy zwykłym przeglądzie bo z listy jaką widzę co musi wykonać serwis nie ma takiego punktu.
Po pierwsze muszę przyznać, że analizując posty z forum to poza kilkoma wyjątkami nasuwają mi się dwa wnioski a propos Lublina i okolic:
1- całkiem sporo klubowiczów pochodzi z tego rejonu Polski
2- Serwis ASO w waszych rejonach leży i kwiczy w porównaniu z np RRG w Warszawie:-(
@SilverTM- właśnie sprawdziłem cennik Bosch Service i wymiana filtra oleju i oleju w Dusterze to 50pln, a nie 30....(demontaż pokrywy silnika), najtańszy olej Motrio -taki spełniający wymogi producenta (gwarancja) to koszt 167 pln, dodaj filtr za ok. 30pln i masz za wymianę oleju i filtra cirka 250pln, sorry, ale jeżeli ja w ASO mam to +pozostałą (niech będzie ubogą diagnostykę, ale mam-dodaj choćby koszt nawet samego umycia auta...) za niecałą stówkę więcej i spokój z gwarancją to gra jest nie warta świeczki żebym szukał jeździł taniej itd. Sorry ale taniej niż przy ryczałcie serwisowym z utrzymaniem gwarancji, się już po prostu nie da!!!! Takie ceny za przeglądy w ASO to były , jak w 1999/2000 serwisowałem Felkę. Serwisowałem w ASO Poloneza, Skodę i Fiata i tak tanio jak teraz z Dusterem to jeszcze nie było. Po gwarancji , bez faktury, u "Pana Zdzisia" pewnie można taniej , a może i czasem solidniej-nie mówię nie, ale tak, ażeby utrzymać gwarancję to na prawdę ryczałty serwisowe to najtańsza i najpewniejsza opcja, szkoda tylko, że nie wszystkie ASO chcą je honorować:-(
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2015-03-10, 09:47, w całości zmieniany 2 razy
Olej 110 zł elf i to ten lepszy, 24zł filtr renault, podkładka 3zł, ja płaciłem za wymianę 30 ale co za różnica.
W Renault Polska panuje jakaś amerykanka że jedne serwisy akceptują ryczałty jedne nie. W jednym serwisie koszt robocizny za serwis to 200-250 zł a w innym 500.
Albo to Opel ma jakiś super tani serwis aut.
Mnie interesuje sens utrzymywania tej gwarancji bo im dłużej czytam wypowiedzi na forum odnośnie walki z Renault to odnoszę wrażenie że nasze Dacie się praktycznie nigdy nie psują. Tylko ten typ tak ma.
Ale tak już jest i tyle.
Wracając do tematu czy ktoś wie czy jeśli sam wymienię filtr przeciwpyłkowy i poinformuję o tym ASO żeby nie wymieniali nowego filtra co się stanie z gwarancją? W Gwarancji jest podpunkt o przestrzeganiu przeglądów.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-03-10, 10:22, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum