Ja mam gaz w swoim od 2009r STAG-a 4. Bezproblemowo do dziś. I jazda za grosze. Na dzień dzisiejszy 420 km na 35L przy cenie niecałe 2zł za litr to jest jak za darmo.
Auto Gaz Serwis z Lublina, z tego co patrzyłem to mają autoryzację na stronie Czakramu, więc wydaje się być ok. Ale chodzi mi o to czy ktoś już do podobnego silnika to montował
Instalacja BRC, jak i STAG jest dobra, tylko ważny jest POPRAWNY montaż, a nie druciarstwo.
Miałem w Scenicu BRC i bezproblemowo przejechałem ponad 5 lat blisko 100 tys.km. Ważne jest tylko przestrzeganie okresowego przeglądu instalacji i wymiany filtrów LPG.
Obecnie mam w Lodgy też BRC i śmiga bezproblemowo już ponad 16 tys. km. Była już na przeglądzie LPG i nic nie wymagała jakiejś korekty.
arte, zapraszam na priv.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-30, 09:52
arte napisał/a:
Auto Gaz Serwis z Lublina, z tego co patrzyłem to mają autoryzację na stronie Czakramu, więc wydaje się być ok. Ale chodzi mi o to czy ktoś już do podobnego silnika to montował
W Lublinie mogę polecić firmę Trans Wag. Instalowali mi już dwa zestawy: Landi Renzo Omega (Dacia) i Lovato Smart (Fiat). Oba chodziły idealnie aż do sprzedaży aut. Nie mam do nich żadnych negatywnych uwag, a niektórzy wiedzą że jak mam takie to wyrażam je raczej śmiało. Trans Wag zakładał kiedyś tzw fabryczne instalacje dla Nazaruka.
Gdybym miał zakładać teraz bym wybrał Lovato - ok. 2300-2500 zł
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Witam ! Mam pytanie. Zamontowano mi w nowym Loddgy instalacje LPG u dilera, zbiornik gazu pod samochodem. Zbiornk nie został osłoniety osłona, ani też pokryty farbą zabezpieczajacą do powozi samochodów, krótko mówiąc jest jedynie pokryty lakierem producenta. Czy tak macie również zamontowane zbiorniki ?
Mam tak samo i nic się nie dzieje, bo taki zbiornik z zewnętrznymi zaworami (mocowany z boku zbiornika) jest przystosowany na zewnątrz.
Nie mam żadnej osłony zabezpieczającej zbiornik, tylko osłonkę wielozaworów.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-09-02, 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Owszem.
Nie rozumiem czym się przejmujesz - to jest pancerz a nie wydmuszka z 1mm blachy. poza tym na zbiornik dostajesz homologację na 10 lat i po tym okresie musi być nowy (jak auto nie wyląduje na złomie).
Witam, nie chciałem zakładać osobnego tematu bo raczej wpisuje się to w ten temat, więc powiedzmy że chciałbym tu dodać wątek.
Rozmyślam nad założeniem do mojej Dacii instalacji LPG. Kieruje mną tylko i wyłącznie oszczędność - w pół roku zrobiłem ok. 10kkm, więc jeśli chcę by Dacia była ze mną co najmniej 5 lat LPG może być rozsądnym rozwiązaniem.
Chciałbym się dowiedzieć, bo z LPG nie miałem nigdy styczności, na co zwrócić uwagę. Nie mam pojęcia jaką "generację" mam wkładać, jakie są mniej więcej koszta, a może macie jakieś polecane zakłady zajmujące się tym, na Górnym Śląsku.
Ciekawi mnie też oszczędność płynąca z LPG. O ile mniej więcej wzrasta spalanie (l/100km) w porównaniu do benzyny.
Wydaje mi się, że mój silnik bardzo dobrze znosi gaz (tzn, te 1.4 MPi) dlatego tak rozważam tę opcję.. Auto ogólnie jest w dobrej kondycji, 114kkm ma przejechane, więc nie jest to trupek
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3777 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 15:49
Nie zastanawiaj się w takim razie. Gazu powinien spalać 20% więcej niż benzyny. Koniecznie dobra sekwencja bez oszczędzania na komponentach , ogarnięty gazownik i będziesz zadowolony - 2500 PLN to orientacyjna cena w Warszawie. Wymieniaj co roku olej , filtry i rób od razu regulację luzu zaworowego.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-09-03, 15:50, w całości zmieniany 1 raz
20 % jeżeli nie spalisz ani kropli beny na rozruchu
jeżeli chodzi o pobór ciągły max 10 %
W rzeczywistości nie ma żadnej różny ponieważ pierwszy kilometr silnik pracuje na benzynie .
Na trasie od tankowania do tankowania można poczuć różnice 0,5 l - 1 l
ale w mieście nie da się tego wyczuć .
W zasadzie będzie palił tyle co zawsze + 0,2 l benzyny na rozruch i rozgrzanie
Byłbym zadowolony. zamiast 7 litrów benzyny, 8,5 litrów gazu tańszego o ponad połowę.. :)
Karenzo napisał/a:
W zasadzie będzie palił tyle co zawsze + 0,2 l benzyny na rozruch i rozgrzanie
A to to już zupełnie :)
Do pracy mam jakieś 4-5 kilometrów, ale jak łatwo wyliczyć - często jadę za miasto. O ile spalanie na trasie da się fajnie obniżyć, o tyle w drodze do i z pracy jestem bezradny.
DrOzda napisał/a:
2500 PLN
Myślałem że raczej do 2k maksymalnie dobije. Chyba, że ja miałem w głowie cenę zagazowania gorszymi komponentami, a Ty napisałeś już takimi porządnymi.
DrOzda napisał/a:
Wymieniaj co roku olej , filtry i rób od razu regulację luzu zaworowego.
Taki coroczny przegląd instalacji gazowej bym powiedział. Ile taka przyjemność wynosi?
I ponawiam pytanie do ludzi z GŚ - czy macie jakiś polecany zakład do zagazowania? Nie chciałbym oddać do pierwszego lepszego (gorszego) zakładu. Muszę mieć zaufanie.
od razu dostaniesz wycenę
cenna zależy od komponentów , z racji wieku twojego auta nie pchał bym się w super instalacje .
Tanie sekwencje kosztują 800-900 zł + butla + montaż
tak więc można zmieścić się poniżej 2 tyś
Najlepiej jak dostaniesz wycenę to sprawdź sam ile kosztują dane podzespoły w internecie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-03, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
Karenzo, dzięki. Napisałem, zobaczymy, może ktoś się odezwie. Napewno nie oddam auta byle komu ;)
Karenzo napisał/a:
z racji wieku twojego auta nie pchał bym się w super instalacje
Nie wiem czym różni się super instalacja od zwykłej, ale ja nie toleruję (w samochodzie) prowizorki i niedoróbek. Prędzej zostałbym na benzynie niż kupił instalację z której miałbym być niezadowolony
Miałem kompletną instalację BRC w Scenicu i śmigałem ponad 5 lat bezproblemowo (tylko robiłem coroczne lub co 15 tys. przeglądy). Kosztowała mi 2500 zł, ale jak się znajdzie kumaty gazownik z dobrymi podzespołami różnych firm ale KOMPATYBILNYMI do pracy z danym silnikiem to też będziesz śmigał bezawaryjnie. Ważne jest dokładne zestrojenie instalacji LPG z tym silnikiem (silnik silnikowi nierówny).
Teraz w Lodgy mam BRC i jest OK. Kosztowała mi 3 tys. zl.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ja założyłem kilkanaście dni temu instalację sekwencyjną 32 bit BRC. Długo zastanawiałem się nad wyborem producenta ale wybór padł właśnie na tą. Mam prosty silnik w swojej Lodzi 1,6 - ponoć najbardziej wdzięczny do instalacji gazowej ze względu na swoją prostotę i niezawodność. Wszystko pracuje płynnie i jak na razie po przebiegu ok 700 km jestem bardzo zadowolony zwłaszcza podczas wizyt na stacji paliw Moim zdaniem ( a to moje drugie auto z instalacją LPG ) podstawą zadowolenia z instalacji jest jej właściwy montaż przez wykwalifikowanego instalatora a wybór instalacji to już druga sprawa. Tymi kryteriami moim zdaniem powinniśmy się kierować przy wyborze warsztatu. Ja założyłem instalację u pana który jest już kilkanaście lat na rynku i ma baaardzo dobre notowania wśród klientów. Z resztą o jego pracy świadczy wykonanie instalacji. Estetyka ułożenia przewodów elektrycznych, montażu poszczególnych części składowych instalacji.
Dodatkowo muszę dodać, że lokalny dealer Dacii do tego właśnie instalatora przywozi nowe Daćki do zagazowania. Potem ta instalacja nazywa się ,,fabryczna" Różnica polega na tym, że ja za tą ,,fabryczną" zapłaciłem 2700 zł a ta sama montowana przez tego gazownika ale w aucienowym powierzonym przez dealera kosztuje średnio... 2000 zł więcej. Rozbój w biały dzień.
Ostatnio zmieniony przez Jacekbigoski 2015-09-26, 01:11, w całości zmieniany 1 raz
,,Instalacja Fabryczna " - istotnie, winna nią być taka jaką zamontują podczas składania auta w fabryce gdzie jest wyprodukowane. Jeśli brać dosłownie tą nazwę. Fakty są jednak inne. Rozpytałem lokalnego dealera Dacii który powiedział, że instalacja montowana przez nich w ,, salonie" też jest uznawana przez nich jako ,, fabryczna". Tak to wygląda.
Co do ,,wzmocnionej głowicy cylindra " to posłużę się własnym przykładem. W roku 2003 kupiłem od znajomego Opla Vectrę B z silnikiem ECOTEC 1,6 16v. Auto w chwili zakupu miało 42 000 przebiegu. Doposażyłem ten samochód w instalację LPG marki BRC na monowtrysk. ( metalowy kolektor ) W tym okresie gazowanie tych silników było zdaniem coniektórych dużym ryzykiem bowiem silniki te ponoć nie lubiły za bardzo gazu a szczególnie komputer sterujący tym silnikiem.. Jednak warsztat który mi zakładał instalację twierdił, że mają dobry komputer do sterowania gazem który przewiduje wymagania tego silnika. Niecałe dwa lata temu przed zakupem obecnej Lodzi - sprzedałem ten samochód. Miał najechane 190 000 czyli 148 000 na samym gazie. Autem byłem trzy razy we Włoszech plus jazda codzienna na dłuższych i całekiem krótkich odcinkach. Instalacja nigdy mnie nie zawiodła. Wymiana oleju dobrej jakości co 13 000 - 15 000 km bez żadnych dolewek. W trakcie 11 letniej eksploatacji auta, wymieniłem jedynie komplet uszczelek wraz z membramą w parowniku i nic więcej. Oczywiście wykonywaem okresowe kontrole instalacji z kontrolą parametrów na laptopie.
Nie uważam zatem, że prosty silnik w mojej Daćce będzie mniej odporny na wypalanie gniazd zaworów w wyniku spalania gazu. Wszak silniki Ecotec zawsze należały do ,,delikatnych" a jednak nic mu się nie działo. Dodatkowo muszę poinformować, że obecna instalacja w jaką wyposażyłem Lodgy, ma funkcję dotryskiwania paliwa właśnie w celu dodatkowej ochrony gniazd zaworów. Więc przy solidności i prostocie silnika 1,6 o jego trwałość jestem spokojny... Funkcja dotryskiwania paliwa do gazu uruchamia się automatycznie po przekroczeniu 3000 obr/min ( tak mam ustawione ) oraz z chwilą, gdy komputer wyda komunikat o dotrysku paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Jacekbigoski 2015-09-29, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
witajcie instalacje sie zmieniaja wieć to co było polecane dwa lata temu moze już trącić myszką (jak nasze Dacki;)).
chciał bym zamontować LPG duster 1.6 4x2 ph2 euro5 w okolicach Warszawy (Wołomina). za jakies 2500-3500 np
intalacja Landi Renzo,
- reduktor LI02,
- elektrozawór gazowy Med,
- elektrowtryskiwacze RGI,
- elektroniczna jednostka sterująca Omegas,
- zbiornik Stako ok 70l, brutto
wiem jestem kolejny na 60stronach tego watku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum