Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-05, 04:16
johnson napisał/a:
kicia napisał/a:
Spalanie miasto+autostrada (odcinek 25 km) obliczone na podstawie tankowania wynosi u mnie niecałe 10 l (motostat), a na co dzień jeżdżę z prędkością 130-160 km/h. Więc można jeździć Dusterem po autostradach, ale skrzynia biegów w wersji 4x4 nie jest do tego stworzona.
Jeśli ktoś chce jechać autostradą szybciej i oszczędniej, to nie SUVem.
strasznie duzo pali, 4x4 tce z racji skrzyni i masy pewnie spali 11 w takich warunkach
W trasie pali mniej niż 4x4 dci, przynajmniej przy 130.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-06-05, 13:28
Cav napisał/a:
W trasie pali mniej niż 4x4 dci, przynajmniej przy 130.
mozliwe, nie jezdzilem.
Za to taki tryb mieszany ze spalaniem 10 4x2 i pewnie pod 11 w 4x4 jest lekka przesada, Renault nawet downsizing robi po swojemu. Czyli do d...
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-06-05, 13:29, w całości zmieniany 1 raz
Za to taki tryb mieszany ze spalaniem 10 4x2 i pewnie pod 11 w 4x4 jest lekka przesada, Renault nawet downsizing robi po swojemu. Czyli do d...
To nie jest mieszana trasa, tylko trasa mocno paliwożerna: 50% autostrada (140 km/h) + 50% zakorkowane miasto.
I tak spala mi mniej niż moje stare auto z wolnossącą benzyną 1.6 - tam 10 litrów to miałam, ale w mieście.
Gdy zaczęłam jeździć do pracy autostradą, to spalanie wzrosło mi do 11 - 12 litrów (czyli 2 litry więcej niż Duster).
A to było coupe, czy auto dużo bardziej opływowe niż Duster.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-06-06, 08:43
kicia napisał/a:
johnson napisał/a:
Za to taki tryb mieszany ze spalaniem 10 4x2 i pewnie pod 11 w 4x4 jest lekka przesada, Renault nawet downsizing robi po swojemu. Czyli do d...
To nie jest mieszana trasa, tylko trasa mocno paliwożerna: 50% autostrada (140 km/h) + 50% zakorkowane miasto.
I tak spala mi mniej niż moje stare auto z wolnossącą benzyną 1.6 - tam 10 litrów to miałam, ale w mieście.
Gdy zaczęłam jeździć do pracy autostradą, to spalanie wzrosło mi do 11 - 12 litrów (czyli 2 litry więcej niż Duster).
A to było coupe, czy auto dużo bardziej opływowe niż Duster.
ok ze teraz pali mniej niz Twoje stare auto, w wartosciach bezwzglednych to dalej duzo, mniej niz jakies inne auto ale dalej duzo.
Ja jezdze w takich samych warunkach i dci pali duzo mniej.
Roznica 4.3 k pln w cenie miedzy dci a tce 4x4 przy roznicy spalania okolo 3l czyli ok 15 pln na 100km zwroci sie po 30 tys km. Dla mnie po roku.
Ja jezdze w takich samych warunkach i dci pali duzo mniej.
johnson,
daj furę kici to zobaczysz ile "wyciśnie" litrów/100km z Twojego dci
Nawet jeśli będzie jechało dwóch kierowców jednocześnie, po tej samej trasie, to różnice w spalaniu mogą być znaczne bo każdy będzie miał inny- nazwijmy to- temperament. Tak więc takie porównywanie- tym bardziej be znajomości jak dana osoba jeździ- to moim zdaniem nie mam sensu. Nie wiemy ile by Tce spalił przy Twoim stylu jazdy- to dopiero byłoby bardziej miarodajne.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-06-06, 22:26
piotr. z napisał/a:
johnson napisał/a:
Ja jezdze w takich samych warunkach i dci pali duzo mniej.
johnson,
daj furę kici to zobaczysz ile "wyciśnie" litrów/100km z Twojego dci
Nawet jeśli będzie jechało dwóch kierowców jednocześnie, po tej samej trasie, to różnice w spalaniu mogą być znaczne bo każdy będzie miał inny- nazwijmy to- temperament. Tak więc takie porównywanie- tym bardziej be znajomości jak dana osoba jeździ- to moim zdaniem nie mam sensu. Nie wiemy ile by Tce spalił przy Twoim stylu jazdy- to dopiero byłoby bardziej miarodajne.
ale to proste warunki, autostrada/miasto, ja na autostradzie zapinam 150 na tempomacie i tak jade. Miasto to korki, stoisz, jedziesz, stoisz jedziesz. Zwlaszcza ze jezdzimy po tym samym miescie....
ale to proste warunki, autostrada/miasto, ja na autostradzie zapinam 150 na tempomacie i tak jade. Miasto to korki, stoisz, jedziesz, stoisz jedziesz. Zwlaszcza ze jezdzimy po tym samym miescie....
Jest też kwestia ruszania spod świateł czy włączania się do ruchu. Przy ponad 3,5 tys. obrotów domyślam się, że spalanie mocno skacze w górę.
Zauważyłam, że mało który kierowca rusza równie dynamicznie co ja - spod świateł tylko naprawdę nieliczni są w stanie mnie nieco wyprzedzić (częściej to ja zostawiam innych daleko w tyle).
A na zjeździe z autostrady w Karkonoską (czy jak tam się nazywa ten fragment drogi w Bielanach) zjeżdżam na lewy pas jeśli tylko jest wolny - bo jeszcze mi się nie zdarzyło żeby samochód przede mną wystarczająco szybko przyspieszał.
No i jeszcze dochodzi nastawienie kierowcy - kupiłam TCe, bo nie zwracam uwagi na spalanie tylko na przyjemność z jazdy (m. in. jak bardzo autko rwie do przodu).
Zresztą, przy moich 12 tys. km rocznie diesel zwróciłby mi się pewnie dopiero krótko przed wymianą na nowszy model.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 09:38
DD napisał/a:
bebe napisał/a:
Ale ja nie mowię, że się nie da. :) Z mojego doświadczenia powyżej 100 km/h zaczynają więdnąć uszy.
To Twoje doswiadzenie jest z Twojej MCV-ki z K4M, czy może np. z DD ph2 z K4M?
Moje doświadczenie jest z Dustera ph1 z dCi 110 KM 4x4 (nie znam na pamięć oznaczeń silników, poza własnym :) i z Dustera ph1 K4M. Wiem, że w ph2 poprawiono wyciszenie, ale nie chce mi się wierzyć, że różnica jest duża. Może powinienem wysępić nowego Dustera do testów. :]
MCVki nie brałem pod uwagę, bo rozmawiamy o Dusterze. Miałem wrażenie, że w MCV jest ciszej niż w Dusterze dCi 4x4 i mniej więcej tak samo w Dusterze z K4M (inny charakter szumów - więcej wiatru, mniej silnika, no i krócej jechałem).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-08, 18:07
bebe napisał/a:
DD napisał/a:
bebe napisał/a:
Ale ja nie mowię, że się nie da. :) Z mojego doświadczenia powyżej 100 km/h zaczynają więdnąć uszy.
To Twoje doswiadzenie jest z Twojej MCV-ki z K4M, czy może np. z DD ph2 z K4M?
Moje doświadczenie jest z Dustera ph1 z dCi 110 KM 4x4 (nie znam na pamięć oznaczeń silników, poza własnym :) i z Dustera ph1 K4M. Wiem, że w ph2 poprawiono wyciszenie, ale nie chce mi się wierzyć, że różnica jest duża.
Trzeba było słuchać jak Lajkonik zaczął doszukiwać się różnic w uszczelkach między swoim Ph1, a moim Ph2.
Nawet nie wiedziałame, że tyle uszczelek mam w samochodzie.
Od kilku dni posiadam dustera cosmos niebieski z silnikie 1,2TCe. Jak dla mnie Rewelacja. To mój trzeci logan. Pierwszy 2007 1,4 sprawowal się bardzo dobrze. Od 2011 użytkowałem Dustera 1,6. Porównując z poprzednimi zmiana jest zasadnicza, posiada bardzo dużo poprawionych i nowych rzeczy jak media-nav. Silnik jest bardzo elastyczny, wspaniale przyśpiesza i bardzo cichy. Do tego skrzynia sześciobiegowa wspaniale zestopniowana. Moja wersja posiada mnóstwo dodatków dobrze, że nie ma Stop-Start są za to czujniki ciśnienia w oponach dla mnie nie przydatne gdyż posiadam drugi komplet opon zimowych wraz z felgami.
Niezdecydowanych zachęcam do kupna - warto.
Jest możliwość uzyskania bardzo taniego ubezpieczenia. Reno Polska posiada umowę z PZU. ZA OC, AC (w tym zastępczy samochód na cały okres naprawy, holowanie do 1000km,wymiana w trasie spalonej żarówki itd.) oraz przedłużenie gwarancji do 5 lat zapłaciłem 700zł. Przy alliansie za samo ubezpieczenie AC i OC bym zapłacił około 1700zł. Kto będzie teraz kupował Dacię niech się upomni o taki pakiet.
wladek, oferta na 5letnią gwarancję i OC+AC jest dobra, lecz ja przy zakupie Dustera (wcześniej żadnej Daćki ani Renaulta nie miałem) zapłacilem 600zł za to. Więc w przypadku że to Twoja 3 Daćka ze strony Renault żaden rabat
Rabat otrzymałem na montaż akcesoriów, zamontowano za darmo z ceną detaliczną samych akcesoriów.
Gość
Wysłany: 2015-06-20, 18:01
Ja dostałem przedłużenie gwarancji do 5 lat przy zakupie nowego auta za 0zł i OC/AC/NNW za 1 zł na rok. I nie mam żadnej drugiej Dacii ani wcześniej żadnej Dacii nie miałem. No i dodatkowo ta promocja na LPG za 2900 zł mnie ucieszyła zamiast coś około 4000 zł.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2015-06-20, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Takie małe pytanie do tych, którzy mieli porównanie golasa i wyższych wersji. W golasie są nieregulowane fotel kierowcy, kierownica i pasy bezpieczeństwa. W jakich mniej więcej pozycjach są one ufiksowane w stosunku do wersji z regulacją?
Mam "golasa" ;)
Mam też 182 cm wzrostu i jak dla mnie siedzisko jest ciut za wysoko (przyzwyczaiłam się już, ale po fordzie fusion z regulowanym fotelem i kierownicą było mi na początku niewygodnie).
Kierownica Ok, ale ja lubię kierownicę wysoko. Pasy...oczywiście za nisko :( ale może to przez mój wzrost ;)
Jeździłam wersją Ambiance (służbowy) i było mi wygodniej, choć nie przestawiałam fotela (ale na codzień jeździli nim faceci, więc przypuszczam, że było opuszczone).
Nie wiem czy takiej odpwoiedzi się spodziewałeś ;) ale...może coś Ci to podpowie ;)
Żeby urosnąć?
Co do foteli to zapewne lewy w golasie jest taki sam, jak prawy, bo prawy w żadnej wersji nie jest regulowany. Ustawiając lewy równo z prawym emulujemy golasa.
Dzięki za odpowiedzi - ja do wysokich nie należę i jeżdżę w ustawieniu fotel na maksa do góry, kierownik na dole, tak samo pasy. Postaram się przymierzyć do jakiegoś golaska to porównam, bo to najważniejsze różnice dla mnie między duster a ambiance.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum