witam!mam problem ze wspomaganiem w dusterku,ciężko kręci kierownica(wolna jazda,parkowanie).Latem była naprawa gwarancyjna,wymiana pompy wspomagania-2 tygodnie oczekiwania-wydawało się ,że jest lepiej ale z czasem opór na kierownicy jest większy.Jest gwarancja do stycznia ale nie zrobiłem przeglądu na 45000 km.(jest 50 i chyba szlag ją trafił)Czy moze być inna przyczyna oporu.Z góry dzięki za odp.!
Jezdziłem zimą w ok.wisły po lesie w dużym sniegu i po koleinach.Po wyjezdzie na asfalt były drgania na kierownicy i fotelach(jakby podskakiwał)powyzej 50 km/godz.Po 1.5 godziny ustały-może ta jazda coś uszkodziła?
pompę wymienili(chyba)to i płynu nalali,może ta maglownica(a taka nowa-50000km-3-lata
raz-przyzwyczajenie,dwa jest po drodze na działkę.
Trzeba chyba faktycznie do mechanika bo aso już nie wierzę po naprawie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-12-18, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Daro możesz pisać w jednym poście i pełnymi zdaniami ? Chętnie bym doradził coś , ale nie można Cię zrozumieć
Sprawdź jeszcze łożyska kolumny Makpersona czy nie zatarte, albo rozsypane, a kierownica może drgać na dołach od padniętych amortyzatorów już z przodu . Tak jak napisałeś trochę jeździłeś po dołach.
A najprostszy temat- sprawdzałeś poziom płynu we wspomaganiu? Bo może np. przy wymianie niedokładnie odpowietrzyli, albo jakiś wężyk źle założyli i płyn uciekł.
Zapowietrzona pompa sama się odpowietrzy przez kręcenie kierownicą prawo - lewo, choć nie jest to tak w minutę , trochę trzeba "nakręcić" . Miałem kiedyś w AUDI , jeździłem z 5-10km bez płynu później zalałem i kręcąc "kierą" sama się odpowietrzyła, choć na początku słychać było "bulgotanie", które stopniowo się zmniejszało .
W temacie utraty wspomagania może być wiele powodów - zalecam sprawdzenie przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej (dolnego).
Podobny przypadek miałem w Nexi DAEWOO. Na gwarancji wymiana pompy wspomagania nie pomogła bo nie była wadliwa. Okazało się , że zardzewiały łożyska przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej - jakość uszczelnienia kiepska a lokalizacja w komorze silnika nad maglownicą powodowała oddziaływanie wody i soli . Po wymianie jak ręką odjął.
Myślę, że warto sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-05, 23:47, w całości zmieniany 3 razy
Z tymi postami sorki ale dopiero się uczę komputra.dzięki za porady!pomyslę o poziomie płynu(niby taki banał),odpowietrzeniu i o tym przegubie krzyżakowym. Pytanie było proste-ciezko kręci kierownica-dlaczego(mimo wymiany pompy wspomagania w aso daci kilka miesiecy temu)
Ostatnio zmieniony przez daro 2013-12-19, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
to chyba jakiś! kosmos ! mechanicy w aso powinni takie sprawy wiedzieć.Wydali teoretycznie sprawny samochód po 2 tygodniach! kobieta nie ma szans manewrować na parkingu ,nie uciągnie kierownicy(chyba że troll)
Ostatnio zmieniony przez daro 2013-12-19, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Najprawdopodobniej zatarta przekładnia.
Daro postaw przód auta na kobyłki i samemu sprawdź - wtedy wykluczysz elementy zawieszenia, typu sworzeń wahacza i łożyska kolumny McPersona;
- możesz odkręcić końcówki drążka kierowniczego - klucz 16mm - jak będzie się wydłużać i skracać drążek przy kręceniu przez drugą osobę kierownicą w aucie. Powinno być wtedy lekko kręcić na wyłączonym aucie bez wspomagania.
Zacznij jednakowoż od oleju. Po pierwsze poziom, po drugie kolor i zapach. Zawsze diagnostykę zaczyna się od rzeczy najprostszych.
Poza tym sama maglownica też nie chodzi od tak luzem, bo na wyłączonej pompie musi przetłaczać olej. Trzeba mieć trochę doświadczenia żeby wyczuć, czy opór który daje jest prawidłowy czy nie.
gatunek na wyginięciu ja mam starego emerytowanego , który problemy rozwiązuje starymi sprawdzonymi metodami . Niby naprawia w garażu ale nigdy nie oszukał . Samochód naprawia lepiej niż ASO bo chce go naprawdę naprawić a nie odwalić 8 godzin i iść do domu .Właściwe zawsze ma zajęte terminy i to ty do niego musisz się dostosować
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-21, 16:36, w całości zmieniany 1 raz
Jest też inny problem- nieraz klienci mają niewiarygodne wymagania i są zawsze niezawodoleni. I wtedy nagle okazuje się, że całkiem dobry i uczciwy mechanik dostaje "dislike", bo ktoś jest wkurzony faktem, że mu się auto zepsuło i musi odreagować.
Najlepsza metoda- dać do mechanika na ocenę usterki i wycenę naprawy. Jak są wątpliwości to do drugiego, trzeciego itd, aż w końcu trafi się właściwy.
witam, mam pytanie o wspomaganie układu kierowniczego. Niestety w moim Sandero wspomaganie jest słabsze niż było w Daewoo Lanos rocznik 1998. Próbował ktoś może coś poprawić w tym zakresie ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-05, 23:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 08:46
A masz wspomaganie ? Bo coś mi świta że w 1.4 było standardem dopiero od Laureate a Ty masz Ambience ...
Jeśli masz to sprawdź poziom płynu hydraulicznego (zbiorniczek w w okolicach pasa przedniego - akumulatora ZTCP).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum