Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
słabe wspomaganie kierownicy
Autor Wiadomość
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-18, 12:46   słabe wspomaganie kierownicy

witam!mam problem ze wspomaganiem w dusterku,ciężko kręci kierownica(wolna jazda,parkowanie).Latem była naprawa gwarancyjna,wymiana pompy wspomagania-2 tygodnie oczekiwania-wydawało się ,że jest lepiej ale z czasem opór na kierownicy jest większy.Jest gwarancja do stycznia ale nie zrobiłem przeglądu na 45000 km.(jest 50 i chyba szlag ją trafił)Czy moze być inna przyczyna oporu.Z góry dzięki za odp.!
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-18, 18:02   

to może być wiele rzeczy, od pompy czy zatartej maglownicy/ślimaka, jakiś czujnik po uszkodzoną końcówkę drążka czy brak płynu wspomagania.

Z Twojego opisu naprawdę ciężko jest coś więcej powiedzieć.

Jedź do mechanika, diagnoza na bank nie będzie droga
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-18, 18:09   

Sprzątają. :mrgreen:

A co za problem jechać na przegląd (nawet przy tych 50) i zgłosić usterkę. Nie powinni robić problemu, bo przecież to dla nich jest kasa.

Gdzie robiłeś pierwszy raz pompę?
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-18, 18:18   

dla mnie też kasa i 100 km lazdy do bielska-białej,no i czas.dzięki!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-18, 18:19   

A czemu nie pojedziesz do Krakowa masz jakieś 40km?
Nie musisz robić przeglądu tam gdzie kupowałeś.

Mogę ci polecić salon A. Łyko na AL. Pokoju.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-12-18, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-18, 18:31   

Jezdziłem zimą w ok.wisły po lesie w dużym sniegu i po koleinach.Po wyjezdzie na asfalt były drgania na kierownicy i fotelach(jakby podskakiwał)powyzej 50 km/godz.Po 1.5 godziny ustały-może ta jazda coś uszkodziła?

pompę wymienili(chyba)to i płynu nalali,może ta maglownica(a taka nowa-50000km-3-lata

raz-przyzwyczajenie,dwa jest po drodze na działkę.

Trzeba chyba faktycznie do mechanika bo aso już nie wierzę po naprawie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-12-18, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 22:28   

Daro możesz pisać w jednym poście i pełnymi zdaniami ? Chętnie bym doradził coś , ale nie można Cię zrozumieć :-?

Sprawdź jeszcze łożyska kolumny Makpersona czy nie zatarte, albo rozsypane, a kierownica może drgać na dołach od padniętych amortyzatorów już z przodu . Tak jak napisałeś trochę jeździłeś po dołach.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-18, 22:34   

A najprostszy temat- sprawdzałeś poziom płynu we wspomaganiu? Bo może np. przy wymianie niedokładnie odpowietrzyli, albo jakiś wężyk źle założyli i płyn uciekł.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 23:31   

Zapowietrzona pompa sama się odpowietrzy przez kręcenie kierownicą prawo - lewo, choć nie jest to tak w minutę , trochę trzeba "nakręcić" . Miałem kiedyś w AUDI , jeździłem z 5-10km bez płynu później zalałem i kręcąc "kierą" sama się odpowietrzyła, choć na początku słychać było "bulgotanie", które stopniowo się zmniejszało . :mrgreen:
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-12-19, 09:40   

W temacie utraty wspomagania może być wiele powodów - zalecam sprawdzenie przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej (dolnego).
Podobny przypadek miałem w Nexi DAEWOO. Na gwarancji wymiana pompy wspomagania nie pomogła bo nie była wadliwa. Okazało się , że zardzewiały łożyska przegubu krzyżakowego kolumny kierowniczej - jakość uszczelnienia kiepska a lokalizacja w komorze silnika nad maglownicą powodowała oddziaływanie wody i soli . Po wymianie jak ręką odjął.
Myślę, że warto sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-05, 23:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-19, 10:23   

Faktycznie, może też tak być jak pisze Andrzej Z.
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-19, 17:28   

Z tymi postami sorki ale dopiero się uczę komputra.dzięki za porady!pomyslę o poziomie płynu(niby taki banał),odpowietrzeniu i o tym przegubie krzyżakowym. Pytanie było proste-ciezko kręci kierownica-dlaczego(mimo wymiany pompy wspomagania w aso daci kilka miesiecy temu)
Ostatnio zmieniony przez daro 2013-12-19, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-19, 18:54   

corrado napisał/a:
Zapowietrzona pompa sama się odpowietrzy przez kręcenie kierownicą prawo - lewo

Oczywiście, tyle, że wtedy opadnie też poziom płynu. Jak dużo powietrza było to może go być teraz za mało i zasysa bąbelki.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-19, 21:03   

daro napisał/a:
(...)Pytanie było proste-ciezko kręci kierownica-dlaczego(mimo wymiany pompy wspomagania w aso daci kilka miesiecy temu)

Może przy okazji uszkodzenia pompy doszło do zapchania/zatarcia przekładni kierowniczej...
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-19, 21:25   

to chyba jakiś! kosmos ! mechanicy w aso powinni takie sprawy wiedzieć.Wydali teoretycznie sprawny samochód po 2 tygodniach! kobieta nie ma szans manewrować na parkingu ,nie uciągnie kierownicy(chyba że troll)
Ostatnio zmieniony przez daro 2013-12-19, 21:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-20, 15:08   

Najprawdopodobniej zatarta przekładnia.
Daro postaw przód auta na kobyłki i samemu sprawdź - wtedy wykluczysz elementy zawieszenia, typu sworzeń wahacza i łożyska kolumny McPersona;
- możesz odkręcić końcówki drążka kierowniczego - klucz 16mm - jak będzie się wydłużać i skracać drążek przy kręceniu przez drugą osobę kierownicą w aucie. Powinno być wtedy lekko kręcić na wyłączonym aucie bez wspomagania.
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-20, 17:14   

dzięki!,corrado-spróbuję z tymi kobyłami.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-20, 17:59   

Zacznij jednakowoż od oleju. Po pierwsze poziom, po drugie kolor i zapach. Zawsze diagnostykę zaczyna się od rzeczy najprostszych.

Poza tym sama maglownica też nie chodzi od tak luzem, bo na wyłączonej pompie musi przetłaczać olej. Trzeba mieć trochę doświadczenia żeby wyczuć, czy opór który daje jest prawidłowy czy nie.
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-20, 22:16   

Czyli dla amatora pozostaje mechanik(nienaciągajacy)-ILU TAKICH JEST?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-21, 16:35   

gatunek na wyginięciu ja mam starego emerytowanego , który problemy rozwiązuje starymi sprawdzonymi metodami . Niby naprawia w garażu ale nigdy nie oszukał . Samochód naprawia lepiej niż ASO bo chce go naprawdę naprawić a nie odwalić 8 godzin i iść do domu .Właściwe zawsze ma zajęte terminy i to ty do niego musisz się dostosować :lol:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-21, 16:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-21, 20:41   

powinien być jakiś ranking mechaników z lajkami-komu pomógł i do tego za uczciwą cenę-tylko kto chce się ujawniać(szara strefa)
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-21, 22:17   

Jest też inny problem- nieraz klienci mają niewiarygodne wymagania i są zawsze niezawodoleni. I wtedy nagle okazuje się, że całkiem dobry i uczciwy mechanik dostaje "dislike", bo ktoś jest wkurzony faktem, że mu się auto zepsuło i musi odreagować.

Najlepsza metoda- dać do mechanika na ocenę usterki i wycenę naprawy. Jak są wątpliwości to do drugiego, trzeciego itd, aż w końcu trafi się właściwy.
 
daro 


Marka: dacia
Model: duster 4*4
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 10
Skąd: wolbrom
Wysłany: 2013-12-22, 12:21   

tak też zrobię-kończę.dzięki za wszystkie rady!pozdrowienia i wesołych świat!
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-06-09, 05:42   słabe wspomaganie kierownicy

witam, mam pytanie o wspomaganie układu kierowniczego. Niestety w moim Sandero wspomaganie jest słabsze niż było w Daewoo Lanos rocznik 1998. Próbował ktoś może coś poprawić w tym zakresie ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-05, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 08:46   

A masz wspomaganie ? Bo coś mi świta że w 1.4 było standardem dopiero od Laureate a Ty masz Ambience ...
Jeśli masz to sprawdź poziom płynu hydraulicznego (zbiorniczek w w okolicach pasa przedniego - akumulatora ZTCP).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne