Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-04, 00:42
Problemy z zapalaniem - diesel
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-23, 07:40   

Wujek napisał/a:
Przebieg 310K...
No FAP się świeci jak głupi... Można używany kupić ?
A jak by wyciąć DPF'a i go komputerowo emulować ?
Jeszcze słyszałem, że powinno się EGR'a wywalić.


znajdz kogos kto w tym siedzi i zrobi jak trza a w Bytomiu albo w okolicach znajdziesz jakis zaklad od chiptuningu a tam powinni sobie z tym poradzic :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 08:00   

Wujek napisał/a:

Jeszcze słyszałem, że powinno się EGR'a wywalić.


Na pewno nie przez wstawianie blaszki ( zaslepianie ), zrobilem tak w 1.9 JTD i mi sie wysrala niedlugo po tym turbosprezarka
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-23, 08:01   

corrado napisał/a:
Wujek napisał/a:

Jeszcze słyszałem, że powinno się EGR'a wywalić.


Na pewno nie przez wstawianie blaszki ( zaslepianie ), zrobilem tak w 1.9 JTD i mi sie wysrala niedlugo po tym turbosprezarka

bo wstawienie blaszki to jedno a zmiana programu to drugie :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 08:05   

No ale to koszty, takze nie polecam, bo koniec koncow i tak robisz u chiptunera, zeby ci programowo wylaczyl egr a to kosztuje i ustawil dawke paliwa, a to praktycznie kosztuje tyle co chiptuning .
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-23, 08:18   

Znalazłem coś takiego:
http://usuwanie-dpf-fap.p...1-5-dci-110-km/
U nich nie jest to jakoś horrendalnie drogie.
W sumie jest to tana zabawa.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-23, 08:25   

Też wywaliłbym FAPa na Twoim miejscu, ale pamiętaj, że formalnie bez FAP samochód może nie spełniać EURO 5 (w ramach którego jest zarejestrowany...).
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-23, 08:38   

A powiadasz sprawdzają to ?;-)
Powiedzcie mi jeszcze, czy dobrze myślę, że to może być pompa wysokiego ciśnienia lub regulator ?
Właśnie dzwoniłem do warsztatu powiedzieli mi 600...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-06-23, 08:48   

Na dzień dzisiejszy nie... ale w grudniu pytałem o DPFa na przeglądzie (jak jeszcze Duster był w moich rękach) i facet powiedział mi że są jakieś plany tego żeby wszystkie maszyny były spięte z cepikiem, a to już wymusi zawsze robienie analizy spalin (zasadniczo chyba raz mi się przytrafiło jeszcze z Sandero załapać na analizę spalin na stacji diagnostycznej) no i wynik będzie zapisywany...
Także kasa (600zł) za do żeby pozbyć się tego ustrojstwa nie jest duża, pytanie tylko jak długo jeszcze przeglądy diagnostyczne będą z grubsza (hamulce, zawieszenie, światła, opony, czasami amortyzatory...), a kiedy będzie potrzeba podstawić inny samochód i podłożyć dowód rejestracyjny :D
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-06-23, 09:04   

Przebieg 310k to raczej wszystko do remontu kapitalnego łącznie z silnikiem który jest dojechany pewnie i niedługo korba bokiem wyjdzie jak już nie wyszła, a odpalanie to cały układ zasilania do sprawdzenia wtryski, pompa, filtry, wydech zapchany katalizator, dpf itp. ktoś się pozbył trupa i kłopotu.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-23, 09:31   

Oj przesadzasz, silnik chodzi BDB, nie dymi, cicho pracuje...
Miałem samochody z większymi przebiegami i śmigały aż miło.
Samochód walił głównie trasy więc nie jeździł po mieście, czyli nie był nadto eksploatowany.
Blacha zdrowa bez rdzy, auto nie bite...
Jak dla mnie tragedii nie ma...
Się wkurze kupie rozbitka nowego jakiegoś i przełożę silnik z Sandero lub innego auta grupy renault...
Pójdzie na kontrolę jutro i wyjdzie co jest nie tak... wtedy sie zobaczy, nowy silnik czy waro walczyć.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-23, 10:05   

Jak odpali to chodzi tak:
https://goo.gl/photos/udhxE8H5ujcGnz7x5
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-24, 07:24   

Jak robił długie trasy to filtr pewnie sprawny. wydech można wypiąć. Ale jak zapali i pracuje dobrze to nie jest zbytnio zapchany. Podaj parametry bierzące. Obroty, ciśnienie na szynie, przelewy wtrysków. Jak kompresja i świece. silnik ma niski przebieg miałem takiego co miał 540 i wszystko jeszcze ori.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-24, 14:24   

Przy przebiegu 300 000 trzeba się liczyć z kosztownymi naprawami, chyba że kupuje się samochód tanio by po cofnięciu licznika o 200 000 pchnąć go ze sporym zyskiem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-24, 14:52   

Wow, ale z Ciebie Sherlock Holmes... Pewnie dlatego go kupiłem i napisałem tutaj posta... Teraz dzięki zdobytej wiedzy naprawię go po taniości, cofnę licznik i sprzedam tobie ;-) TANIO, chcesz ?!
Tak na serio, jak się okaże, ze coś nie tak z silnikiem, poprsostu kupie nowy silnik albo przywiozę sobie z Holandii rozbitka i zrobię SWAPA... napewno nie będę naprawiał układu paliwowego, jak za 2-3 tyś można mieć silnik z jeżdżącego ANGOLA...

Dostałem info. Kompresja nie wie ziom bo nie sprawdzał, jednak to nie będzie problemem.
Ciśnienie na listwie przy rozruchu 120 bar, jak odpali to jest 240-245... Chyba pompa :(
Ostatnio zmieniony przez Wujek 2015-06-24, 17:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-24, 17:42   

szybko sie poddajesz :-P
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-24, 21:27   

Hmm... mechanikiem nie jestem... To też mój pierwszy diesel... i taka mała pojemność.
Dziewczyna się uparła ( bo wysokie, pies wejdzie ), była okazja więc kupiłem. Nie wiedziałem, że te silniki są takie ciężkie do życia ;(
Teraz się jeszcze dowiaduje, że auto to złom i wogóle kupiłem je na handel...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-06-24, 21:35   

Taki przebieg to wtryski,pompa CR prawdopodobnie do wymiany, niestety comon raile sa drogie w serwisowaniu
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-06-24, 22:01   

Wtryski ok były sprawdzane. Świeci się DPF i małe ciśnienie przy odpaleniu ok 120 bar...
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-08-21, 22:29   

Witam, to już rok ;-)
Zrobiłem wtryski, jeden cały dwa wymienione końcówki, a jeden był sprawny.
Pompę wysokiego ciśnienia, świece itp.
Auto fajnie śmiga, dość długo się adaptował, ale już jest ok.
Jednak nadal mam ten sam problem, pierwsze odpalenie po dłuższym postoju, np. noc.
Trzeba chwile pokręcić by odpalił, jak by całe paliwo znikało z układu. Po pierwszym odpaleniu później już wszystko jest ok. Ma ktoś może taki problem ? Autko nie dymi ładnie się zbiera i ogólnie nie jest źle. Dzięki za pomoc.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-22, 11:27   

Zawór zwrotny?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-22, 11:46   

Marcinbzyk napisał/a:
Zawór zwrotny?

No w CR........
Podaj jak ci narasta ciśnienie na szynie i moment w którym zapal.
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-22, 14:49   

Od zbiornika do pompy chyba powinien być.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-22, 16:46   

Chyba nie. Chociaż różnej maści magicy zakładają dodatkowy na przewód. A póżniej lament że pompa opiłkami sypła.
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 157
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2016-08-22, 17:29   

Duster 1.5 cdi nie ma elektrycznej pompy paliwa, jest tylko ręczna pompka w komorze silnika (gumowa gruszka na lewym nadkolu).
Zawór zwrotny jest prawdopodobnie w tej pompce. Spróbuj przed uruchomieniem napompować ręcznie paliwo i dopiero wtedy odpalić.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-22, 18:36   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Duster 1.5 cdi nie ma elektrycznej pompy paliwa



A jaką?
Grawitacyjną?
I paliwo leci z dołu baku, do góry do silnika ? ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne