Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-19, 12:06
Karenzo napisał/a:
Ale wy myślicie że te przełożenia to ktoś sobie wstawił na "pałe "
mam wydłużony 5 bieg i auto ma zupełnie inna charakterystykę.
Nieodpowiednie użytkowania może doprowadzić do uszkodzeń silnika albo nawet tragedii
4x4 jest cięższe ma większe opory dlatego bięgi są krótsze
ZNOWU wymyślasz sobie niestworzone pierdoły, bez ani śladu pokrycia w rzeczywistości.
I co gorsza publikujesz je na forum, jak prawdy objawione.
Skoro słabowity benzyniak uciągnie to samo auto, to nie ma dokładnie ŻADNYCH powodów dla których diesel, z prawie dwukrotnie wyższym momentem nie byłby w stanie tego zrobić przy DUŻO, DUŻO, DUŻO niższych obrotach.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-19, 12:12
Joozwa napisał/a:
A jak się nic nie zmieni
jeśli ten nissanowski silnik w wersji 4x4 dostanie dotychczasową 6-biegową skrzynię, to przełożenia i związane z nimi obroty będą zapewne bardzo zbliżone do obecnie montowanego "francuza" bo to przecież skrzynia decyduje o użytecznych obrotach jednostki napędowej na poszczególnych biegach. Zasadza jest prosta i od dawna empirycznie sprawdzona - benzynowej wersji 4x4 nie warto kupować z myślą o szybkich jazdach autostradowych, bo powyżej 120 km/h dłuższa podróż staje się męcząca. Na autostrady o wiele lepiej 2x4 1,2Tce - oczywiście ze skrzynią piątką.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-07-19, 12:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 12:16
Karenzo napisał/a:
Ale wy myślicie że te przełożenia to ktoś sobie wstawił na "pałe "
Trochę mam takie wrażenie
Bo dla przykładu:
dCi 90 i 110 KM (2x4) różnica mocy i momentu 20% a przełożenia skrzyni dokładnie takie same.
Karenzo napisał/a:
Podstawowym błędem jest przez was porównywanie dutera do sedanów i hatchbacków . Duży prześwit , płaski nos prowadzi do tego że auto stawia prawie 2 razy większy opór od takiego clio
które z tym silnikiem poleciało 200 , a duster ledwo 160 (waga obu aut taka sama )
Ale ja porównuję Dustera 2x4 do dustera 4x4 więc główny składnik oporu przy 140 km/h to opór powietrza a nie różnica masy auta i więcej mas wirujących w napędzie.
fotorobart napisał/a:
wystarczy pojeździć chwilę po luźnej(grząskiej) nawierzchni i już ..... nie będzie narzekania na krótką skrzynię
Tak, bardzo często jeździ się po luźnej i grząskiej nawierchni 140km/h
Powtórzę: Rozumiem 1-2-3 bieg krótsze a reszta w miarę wyrównana ale różnica w obrotach silnika 15% na biegu "bezpośrednim" to wg mnie przesada.
Cała moja dywagacja wynika z tego że zanim Małżonka przyzwyczai się do auta i zacznie jeździć głównie lokalnie (co zajmuje zazwyczaj rok ) będę musiał polatać trochę w trasy.
No ale powoli sie robi off top więc może zakończymy temam napędów do czasu ujawnienia przez producenta danych dla "nowych" benzyn.
Ponawiam za to pytanie do zorientowanych czy można wyłączyć ESP i Start-stop?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-19, 12:18
fotorobart napisał/a:
wystarczy pojeździć chwilę po luźnej(grząskiej) nawierzchni i już ..... nie będzie narzekania na krótką skrzynię
Będzie, bo ciężko się jeździ prędkościami autostradowymi po luźnej czy grząskiej nawierzchni.
Więc jedno z drugim nie ma nic wspólnego, niskie biegi szło zrobić inaczej niż wysokie biegi.
soorry ale tą skrzynie opracowali inżynierowe z dość nie małego koncernu samochodowego
a manualne skrzynie sa rozpracowane od jakiś 70-100 lat
Tutaj jest kompromis miedzy przyspieszeniem a obr silnika .
To nie jest tak proste jak się wydaje .
Nie można sobie dowolnie dobierać przełożeń biegów , wszystko musi być konsekwentne .
A różnica masowa oby pojazdów wynosi nawet ok 200-300 kg stąd ta różnica .
tak przynajmniej wynika z pomiarów wykonanych przez forumowiczów
Jedyne co mogli by zrobić to dać do 4x2 6 biegową skrzynie ale to niewiele by pomogło .
tearz na 4 biegu jest 31/32 na 5 42/32
mogli by dać na 5 biegu 40/32 i na 6 47/32
ale wtedy 6 bieg nadawał by się tylko do utrzymywania prędkości
ale wiadomo koszty koszty koszty
do 4x4 jedynie automat by coś pomógł
ale to jeszcze większe koszty
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-19, 12:34, w całości zmieniany 3 razy
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 12:30
Karenzo napisał/a:
A różnica masowa oby pojazdów wynosi nawet ok 200-300 kg stąd ta różnica .
benzyna - 4x2 1171kg vs 4x4 1286kg - 115 kg różnicy
dyzel - 4x2 1205kg vs 4x4 1320 kg - 115 kg różnicy
dane z katalogu.
No chyba że porównujemy z pasażerami i bez
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-07-20, 13:29
Sądząc po braku reakcji jestem dawno w klubie
Zostałem uznany za niaznającego się na niczym gdy zauważyłem że polecane przez niego "idealne "obroty dla silnika K4M ( tak około 4000 ) powodują że w terenie zabudowanym należało by redukować do 2 biegu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-07-20, 14:58, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3773 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 13:59
Joozwa napisał/a:
Ponawiam za to pytanie do zorientowanych czy można wyłączyć ESP i Start-stop?
ESP można wyłączyć w Dusterze Dokkerze i Lodgy (ale nie cały ESP tylko ASR zapobiegający buksowaniu kół przy ruszaniu ) z tymże aktywuje się on ponownie po przekroczeniu 40 km/h. W Loganie i Sandero guziczka brak.
A co driftować chcesz :) ?
Start-Stop ma podobno mieć możliwość deaktywacji przyciskiem po uruchomieniu silnika.
Jeszcze jedna ciekawostka - do podstawowego golasa Dustera można za 1000 PLN dołożyć przednie elektryczne szyby i centralny zamek z pilota - coś czego bardzo mi brakowało w tej wersji. Jak ktoś nie potrzebuje/ nie lubi klimatyzacji to jest to naprawdę fajna opcja za 41 tys. PLN z naprawdę niezłym silnikiem na pokładzie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-07-20, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-20, 20:36
a_jablon napisał/a:
Uzyskałem dość lakoniczne info, że to silnik z QQ
W renaultowskiej nomenklaturze ten nowy silnik w DD ma oznaczenie H4M. W Nissanach miał oznaczenie HR16DE i w ciągu lat produkcji przeszedł kilka modernizacji (np. kiedyś miał zmienne fazy rozrządu wyłącznie na ssaniu, poźniej również na wydechu). AFAIK najbardziej zbliżony do tego, który pojawi się w DD, był silnik montowany do QQ1 1.6 po FL (ph2). Najśmieszniejsze jest to, że do DD trafił nissanowski silnik z QQ1, natomiast do QQ2 zamiast 1.6 trafił... renaultowski 1.2TCe (i od tego momentu wszystkie silniki w QQ są renaultowskie!).
Dar1962 napisał/a:
pewnie trzeba dopłacić ale warto! to doskonały,
Nie ma rzeczy doskonałych . Np. z pewnością H4M nie jest doskonały, gdy ktoś ma w planach jego zagazowanie.
Dar1962 napisał/a:
bez zbędnych wynalazków
A co byś powiedział o silniku, który ma takie ficzery jak np. 2 wtryskiwacze na cylinder, a żeby wykręcic swiece trzeba najpierw zdemontować kolektor ssący?
Joozwa napisał/a:
benzyna - 4x2 1171kg vs 4x4 1286kg - 115 kg różnicy
dyzel - 4x2 1205kg vs 4x4 1320 kg - 115 kg różnicy
dane z katalogu.
Tak na margiinesie, dane z cennika/katalogu nie zawsze są prawdziwe, np. wg katalogu masa własna DD ph2 4x2 1.6 16V (jeszcze z dotychczasowym silnikiem K4M) wynosi 1171kg, a w papierach do golasa (czyli z pewnością najlżejszej wersji 4x2 1.6 16V) mam 1212kg
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-20, 23:36
DrOzda napisał/a:
Jeszcze jedna ciekawostka - do podstawowego golasa Dustera można za 1000 PLN dołożyć przednie elektryczne szyby i centralny zamek z pilota - coś czego bardzo mi brakowało w tej wersji.
Tak to przedstawiłeś, jakby była to jakaś ciekawostka/nowość (przynajmniej takie odniosłem wrażenie), a przecież pakiet komfort (CZ + el. szyby przód) za 1000zl do golasa można zamawiać już od daawna - od momentu wprowadzenia DD ph2.
Witam,
zastanawiamy sie z zona nad Dusterem. Podoba nam sie i wiemy ze to nie rajdòwka- nam pasuje.
Dostaliśmy oerte na Dustera laurete z silnikiem SCe 115 s&s .
Wspominaliście, ze to nowy silnik a przynajmniej tak wynika z kontekstu. chodzilo o to, ze pod koniec wakacji pojawi sie duster z silnikiem od nissana.
W innym dziale byla mowa o tym, ze silniki do lpg (mam zamiar miec lpg) sa dostosowane do tego paliwa - wzmocnione zawory.
Tu powstaje pytanie nr 1:
czy cos wiecie moze jak ten silnik jaki mi zaproponowane pracuje z lpg?
Pytanie nr 2:
czy warto pozostac przy slabszym silniku ale mniej zawodnym(wersje 105)
Mam mitsubishi carisme z lpg i mam dosc elektroniki ktoea jest zbyt inwazyjna w japonczykach. Wiem jak dzwonią zaworki po przejechaniu 50k km na lpg.
Nie chce powtorki tego przy innym silniku rodem z Japoni
Jestem spokojnym kierowca szosowym i chce miec auto o stosunkowo malej awaryjnosci, ktore nie wymaga technologi Nasa do naprawy czegos. Padlo na Dustera i podoba nam sie.
Zadalismy pytania do dealera ale cisza stad prosba do Was o informacje w temacie nowej wersji silnika jesli macie. Byc moze pytania wyslane dealerowi byly mniej wygodne jak chocby po zamontowaniu lpg ale to dzieki zapoznaniu sie z informacjami z tego forum-b.dobre.
ps.przepraszam za brak polskich liter ale na goraco piszemy z zona z taba po wizycie w salonie.
Ostatnio zmieniony przez Xiron 2015-07-22, 17:26, w całości zmieniany 4 razy
Trudno ci będzie pozostać przy silniki K4M 1.6 16V 105 KM
bo jest już w nowych wozach nie osiągalny
Ten silnik miał wzmocnione zawory przy zakupie fabrycznej instalacji LPG , Przy zwykłej nie miał ale nikomu jeszcze tych zaworów nie wypaliło
H4M 1.6 16V SCe 115 s&s - Start and STOP
to nissanowski silnik dostępny w od teraz w dusterze
Nie ma jeszcze w opcji LPG (fabrycznego )
Jak współpracując z dokładanymi instalacjami LPG nie wiem .
Jeżeli chcesz załapać się na dustera ze starożytnym K4M 1.6 16V 105 KM z fabryczną instalacją to właśnie jest ostatni dzwonek kiedy dillerzy mogą je jeszcze mieć na placach .
Tego auta od jakiś 2-3 tyg nie da się już zamówić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-22, 18:01, w całości zmieniany 2 razy
dziekuje za odpowiedz.
wpisano nam fabryczna lpg w ofercie chciaz tego nie ma oficjalnie . powiedziano nam, ze w zasadzie czekaja na oficjalne pozowolenie na lpg. ok pazdziernika bylby odbior.
czy masz moze informacje czy start-stop bedzie wylaczany-taka mozliwosc?
nie mam
wydaje mi się że tak jak wszędzie po uruchomieniu pojazdu będzie możliwość wyłączenia S&S na 1 cykl rozruchowy .
Ale nie ma takich rzeczy której Polacy nie przerobią
Do takiego auta obowiązkowo 5 letnie gwara, u mnie wszystko co się psuło nawaliło po 3 latach .a mam dużo prostsze auto
a psuło się :
-skrzypiący pedał sprzęgła (tulejka )
-padający akumulator (wadliwa seria , wymieniony od ręki )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-22, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
s&s czyli samochod staje, dajmy na to na swiatlach i silnik gasnie. chcemy ruszyc to sie uruchamia. tak to dziala, tak?
jesli tak to jest to pomysl chorej glowy, ktora nie slyszala nigdy kiedy sie silnik najbardziej zuzywa.
to pomysł księgowego który widzi że wymiana silnika kosztuje 50 tyś
Oczywiście nie przesadzając . obieg olejowy jest ciągle włączony więc nie wysapuje typowe tarcie jak w rozruchu na zimno .
Ale mimo wszystko rozrusznik , alternator czy akumulator są 5-10 razy droższe oraz bardziej awaryjne
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-22, 18:36, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum