Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster: koszty eksploatacji diesel / benzyna
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-05, 09:04   

Karenzo napisał/a:
ale jazda z niskimi obrotami w benzynie to zabójstwo dla układu korbowego i sprzęgła .
pomijam że silnik pije wtedy jak smok .
Przy przyspieszaniu z 1,5 tys obr w benzynie idą ogromne przeciążenia
zresztą przy 1200 obr to już bardzo blisko do żabki

Masz na to jakieś badania, dowody czy tylko tak sądzisz?
Jeżdżę tak Laguna z silnikiem K4M od 1999r, mam 242 tyś na liczniku i fabryczne sprzęgło. Spalanie mam na poziomie 7l/100
To kiedy zarżnę sinik i sprzęgło - przy 500 tyś???
Jeździłem automatem z podobnym silnikiem ( opel 1,6 PB ) i miał ustawione zmiany przy 2200, spadało do 1000 i szło w górę w trybie normalnym, w sportowym oczywiście granice były od 2000 do 3500 obrotów, ale spalanie o 30% wyższe.
Ja zacząłem tak jeździć z czystego lenistwa - dużo jeżdżę po lokalnych drogach, jak wyjadę z mojej wsi to wrzucam 5-tkę, przy wjeżdzie do kolejnej puszczam gaz, hamowanie silnikem do 50/h, przejazd przez wieś i płynnie przyspieszam , nie muszę machać biegami :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-08-05, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-05, 09:50   

No właśnie. Mnóstwo ludzi nie wie, że można hamować silnikiem. Powiem więcej, niektórzy nawet nie chcą się nauczyć. Niektórzy to jeszcze celowo wciskają sprzęgło i dopiero hamują zamiast do hamować i dopiero sprzęgło. Potem się dziwią, że po 20kkm mają klocki zjechane albo tarcze do wymiany.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-05, 11:28   

Ja tak robię, że mało używam sprzęgła (tylko do zmiany biegów i tyle), a tak tylko operuję gazem, że przyspieszam spokojnie i zwalniam, tam gdzie trzeba (hamowanie silnikiem), a hamulec nożny używam do zatrzymania w ostateczności lub mocniejszego przyhamowania pojazdu bez użycia sprzęgła. ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-08-05, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-05, 15:41   

Marek1603 napisał/a:
Laisar to jest nas już dwóch.


Do czego to doszło - ktoś się chwali swoim kapelusznictwem.....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 15:55   

Cav napisał/a:
ktoś się chwali swoim kapelusznictwem

Jeżeli umiejętność jazdy autem inaczej niż "gaz-hamulec" świadczy o kapelusznictwie - to mogę być dumny z takiego nakrycia głowy, dziękuję.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-05, 16:14   

Trzeba to gdzieś zapisać, ponieważ jest chyba pierwszą pochwałą kogokolwiek i czegokolwiek.
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 70
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2015-08-05, 20:45   

No to jest nas już trzech. Kapelusza co prawda nie posiadam ale jazdę poniżej 2000 obr. stosuję na co dzień i to w warunkach miejskich jak i podmiejskich. Oprócz wydatków na paliwie oszczędzam na sprzęgle, hamulcach, żarówkach stopu i swoich nerwach :)
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-05, 21:15   

dodek napisał/a:
No to jest nas już trzech. Kapelusza co prawda nie posiadam ale jazdę poniżej 2000 obr. stosuję na co dzień


Naprawdę nie ma się czym chwalić.
Raczej się wstydzić i po cichu w kącie się chować...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 21:47   

Cav - kurcze czemu Cie to drażni, że ktoś jeździ płynnie, starając się przewidywać sytuację na drodze, zgodnie z przepisami turla się po mieście 50 max 60 km h. Ja tak nie potrafię ale też daleki jestem od nazywania Kolegów przez to kapelusznikami. Co rozumiesz przez słowo kapelusznik ? Pierdoła drogowa która raz na ruski rok wyjeżdża na drogi publiczne, czy kierowcę ze spokojnym usposobieniem ?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-08-05, 21:55   

mekintosz napisał/a:
Cav - kurcze czemu Cie to drażni


Bo Cav źle wygląda w kapeluszu i zazdrości :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 22:25   

dodek napisał/a:
jazdę poniżej 2000 obr. stosuję na co dzień

Różnym Cavom tego świata najywraźniej się wydaje, że to oznacza nigdy nie przekraczanie tych obrotów - jakby nie można było startować nawet słabeńką daćką pierwszym ze świateł, kręcąc np do 5 kob, przy 50 kmh sobie odpuszczać, turlając się do kolejnego skrzyżowania z odpowiednio dobraną prędkością, żeby trafić w kolejne zielone.

No ale nie - lepiej pewnie dojechać stówką, walnąć po hamplach, a potem szukać jedynki jak się zazieleni. Czyli lasyczny "gaz-hamulec" pełno gembo <:


mekintosz napisał/a:
zgodnie z przepisami

Tym razem to ja będę pierwszy: przestrzeganie przepisów to hitleryzm - nie widziałeś?! d;

EOT
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-05, 22:37   

W kwestii kapelusznictwa - niestety, w Polsce zanika. I nie dlatego, że nie każdemu w kapeluszu do twarzy. Niektórzy nawet z charakteru się do kapelusza nie nadają - kapelusz jest dla ich za elegancki. Stąd coraz trudniej kupić porządne męskie kapelusze (np. fedory z króliczej wełny, zwłaszcza inne niż czarne). Rozpowszechniły się najpodlejsze kaszkiety, niby w typie angielskim, czy wręcz zwykłe bejsbolówki - nawet nie francuskie baciarki, cięte z ośmiu trójkątów. To zupełnie inny styl, niż kapelusz i całkiem inne zachowania oznacza.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 23:11   

chodzi o jazde wolniejszą od ogólnego ruchu aut .
Zwykle występuje na 3 pasmowych jezdniach w mieście gdzie taki osobnik kurczowo trzyma się środkowego . Owocuje to wyprzedzaniem takiego kierowcy z każdej strony przez innych uczestników ruchu .
Kapelusze denerwują również na drogach przelotowych jednopasmowych gdzie wszyscy normalnie jeżdżą ok 100 km/h a taki kapelusz 70 . Często takich osobników wyprzedzają tiry co jest skrajnie niebezpieczne . Ale nie ma co się dziwić zawodowy kierowca ma do zrobienia założoną liczbe kilometrów dziennie . Jeżeli będzie jechał za takim osobnikiem 2-3 godziny nie dojedzie do np. bezpiecznego miejsca na nocleg
Innu przykład to trasy ekspresowe gdzie taki zawodnik wyprzedza tira spowalniając potok aut na lewym pasie .Ogólnie przyjęta zasadą jest jazda na prawym ok 90-100 a na lewym 140 . Kapelusznik wyprzedza ze stała prędkością np 110 której kurczowo się trzyma bo szkoda mu kilu kropel benzyny.
Normalny kierowca jak wyprzedza lewym pasem na 2 pasówce daje gaz do dechy żeby w minimalnym stopniu spowolnić ruch . kapelusznik sie tym nie przejmuje
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-05, 23:53   

Karenzo napisał/a:
Normalny kierowca jak wyprzedza lewym pasem na 2 pasówce daje gaz do dechy żeby w minimalnym stopniu spowolnić ruch



A i tak w momencie znajdzie sie jakiś mistrz kierownicy, który nie może ewentualnie odpuścić gazu - nie hamować - bo zaraz światła i klakson :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 00:42   

na takich na autostradach mam płyn do spryskiwaczy
zawsze działa
_________________
Moje auto
 
Gość

Wysłany: 2015-08-06, 08:32   

Dziękuję wszystkim za rzeczowy i merytoryczny udział w dyskusji, a moderatora proszę o zamknięcie / przeniesienie 90% wątku do innego działu. Pozdrawiam :mrgreen:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-06, 09:19   

Karenzo napisał/a:
chodzi o jazde wolniejszą od ogólnego ruchu aut .
Zwykle występuje na 3 pasmowych jezdniach w mieście gdzie taki osobnik kurczowo trzyma się środkowego . Owocuje to wyprzedzaniem takiego kierowcy z każdej strony przez innych uczestników ruchu .
Kapelusze denerwują również na drogach przelotowych jednopasmowych gdzie wszyscy normalnie jeżdżą ok 100 km/h a taki kapelusz 70 . Często takich osobników wyprzedzają tiry co jest skrajnie niebezpieczne . Ale nie ma co się dziwić zawodowy kierowca ma do zrobienia założoną liczbe kilometrów dziennie . Jeżeli będzie jechał za takim osobnikiem 2-3 godziny nie dojedzie do np. bezpiecznego miejsca na nocleg
Innu przykład to trasy ekspresowe gdzie taki zawodnik wyprzedza tira spowalniając potok aut na lewym pasie .Ogólnie przyjęta zasadą jest jazda na prawym ok 90-100 a na lewym 140 . Kapelusznik wyprzedza ze stała prędkością np 110 której kurczowo się trzyma bo szkoda mu kilu kropel benzyny.
Normalny kierowca jak wyprzedza lewym pasem na 2 pasówce daje gaz do dechy żeby w minimalnym stopniu spowolnić ruch . kapelusznik sie tym nie przejmuje

To ja na ten zaszczytny tytuł nie zasługuję - drogi trzypasmowe widuję na urlopie za granicą ( choć od czasu jak sobie upodobałem różne wyspy tez nie) oraz od czasu do czasu we Wrocławiu - ale tam żadnym pasem nie da się jechać 50/h ,bo wszystkie jadą w porywach 30 :-D
A co do odpowiedzi dla autora wątku to tak jak pisano na początku - jak jeździsz powyżej 20 tyś to raczej diesel ( tylko licz się z tym że jak ktoś sprzedaje 2-3 letniego diesla to ma on zdecydowanie powyżej 100 tyś przebiegu ) poniżej - benzyna. Czyli jak Ci brakuje na nowego diesla to bezpieczniej kupić benzynowy z gazem.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-06, 09:39   

PiotrWie napisał/a:
jak ktoś sprzedaje 2-3 letniego diesla to ma on zdecydowanie powyżej 100 tyś przebiegu


Zgadzam się, że diesel warto brać, gdy się jeździ powyżej 20 tys. km. Są jednak osoby, które sprzedają diesle w tym wieku (2-3 lata) z mniejszym przebiegiem, np. ok. 50-70 tys. km.

Faktycznie, należałoby utworzyć wątek odzieżowo-motoryzacyjny "kapelusznicy i baciarzy". Od razu podpowiem pierwszy post: "jak jeździć w Dusterze w kapelszu"; drugi: "Gdzie położyć baciarkę w Dusterze ph1" ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-06, 10:14   

piku napisał/a:


Zgadzam się, że diesel warto brać, gdy się jeździ powyżej 20 tys. km. Są jednak osoby, które sprzedają diesle w tym wieku (2-3 lata) z mniejszym przebiegiem, np. ok. 50-70 tys. km.

Mam co do tego duże wątpliwości - a jak rzeczywiście to z reguły maja kogoś z rodziny/znajomych który chętnie kupi - więc w ogłoszeniach raczej się nie zdarzają.
Sam znam człowieka, co go stać i zmienia samochód co 3 lata na nowy - ale kiedyś powiedział że już rok przed zmianą ma co najmniej czterech chętnych kupców.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-06, 16:54   

mekintosz napisał/a:
Cav - kurcze czemu Cie to drażni, że ktoś jeździ płynnie,


Proste - bo jak ten ktoś nie używa gazu tak jak napisali, to wolno przyspiesza, wlecze się jak żółw, żeby nie trzeba było hamować.
A ja lubię jeździć dokładnie odwrotnie.

I taki ktoś korkuje każdy możliwy kawałek jezdni swoją zbędną ślamazarną obecnością.
Kiedyś spotkkałem nawet na autostradzie paniusię, która poginała lewym pasem 80 km/h.
I miała gdzieś że wszyscy ją wyprzedzali prawym i trąbili.
Też widać nie chciała używać gazu i hamulca, bo to drogie jest...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-06, 16:55   

Karenzo napisał/a:
chodzi o jazde wolniejszą od ogólnego ruchu aut .
Zwykle występuje na 3 pasmowych jezdniach w mieście gdzie taki osobnik kurczowo trzyma się środkowego . Owocuje to wyprzedzaniem takiego kierowcy z każdej strony przez innych uczestników ruchu .
Kapelusze denerwują również na drogach przelotowych jednopasmowych gdzie wszyscy normalnie jeżdżą ok 100 km/h a taki kapelusz 70 . Często takich osobników wyprzedzają tiry co jest skrajnie niebezpieczne . Ale nie ma co się dziwić zawodowy kierowca ma do zrobienia założoną liczbe kilometrów dziennie . Jeżeli będzie jechał za takim osobnikiem 2-3 godziny nie dojedzie do np. bezpiecznego miejsca na nocleg
Innu przykład to trasy ekspresowe gdzie taki zawodnik wyprzedza tira spowalniając potok aut na lewym pasie .Ogólnie przyjęta zasadą jest jazda na prawym ok 90-100 a na lewym 140 . Kapelusznik wyprzedza ze stała prędkością np 110 której kurczowo się trzyma bo szkoda mu kilu kropel benzyny.
Normalny kierowca jak wyprzedza lewym pasem na 2 pasówce daje gaz do dechy żeby w minimalnym stopniu spowolnić ruch . kapelusznik sie tym nie przejmuje


Otóż to, lepiej tego oddać nie idzie.
Ale wszystko jest ok, bo przecież nie naciskają ani gazu ani hamulca.....
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-06, 17:46   

piku napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Laisar to jest nas już dwóch.


Sądzę, że znacznie więcej, choć praktyka błyskania światłami stop po oczach następnego kierowcy jest w naszym pięknym kraju nagminna.

Ja bardzo rzadko używam pedału hamulca. Czyli jestem "kapelusznikiem".
Sytuację na drogach należy przewidywać, zachowywać na trasie odpowiedni odstęp - wtedy lepiej widać przy wyprzedzaniu.
Ponieważ często jeżdżę w terenie górskim to widzę kierowców z rej. z terenów nizinnych, którzy absolutnie nie potrafią hamować biegami (światła stopu zapalone non - stop przez prawie 3-7km).
Nawet skrzynie automatyczne mają taką możliwość.
Aby nie było Dacią jeżdżę dynamicznie o czym już w którymś wątku napisałem a spalanie - no cóż oscyluje pomiędzy 6-8 litrów. Poniżej się nie da.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-06, 18:07   

GORDINI napisał/a:

Aby nie było Dacią jeżdżę dynamicznie o czym już w którymś wątku napisałem a spalanie - no cóż oscyluje pomiędzy 6-8 litrów. Poniżej się nie da.


Kapelusz potrafi, niejeden się już chwalił, jakby było czym.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-06, 18:33   

Za bardzo nie kumam o co chodzi (ze wsi jestem)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-06, 18:37   

więc kto ma większe koszty eksploatacji Dustera:

1. Kapelusznik w dieslu?
2. Kapelusznik w benzynie?
3. "NieKapelusznik" w dieslu?
4. "NieKapelusznik" w benzynie?

Proszę ułożyć pozycjami 1-4 wg kosztów.

Dziękuję :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-08-06, 18:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne