Wysłany: 2015-04-23, 08:47 wibracje przy skręcie w prawo
heja,
Moze ktos cos madrego wymysli
Przy skrecie w prawo mam wibracje na kierownicy i przenosi sie na bude ,
jezdze teraz na zapasowce ok 5mm na tyle bo przecielo niezle opone ale tak jak wszystkie opony jest wywazona teraz przy zmianie z zimowek
ale na przodzie lewym mam kolek wsadzony po gwozdziu.
Przy puszczeniu gazu nie wiele slabna te wibracje.
Jak sciagalem w pon. kolo to nie bylo czuc luzow na lewym przodzie - sworznia ani lozyska - tuleje wahacza tez ok , chyba ze ta przednia - ale raczej nie.
Jest jeden problem z obejma guma stabilizatora bo jedna sruba mocujaca a wlasciwie gwint w sankach jest objechacny i slabo trzyma nie do konca, ale to chyba tez nie to .
Guma tam wymieniona . Wiec czy to moze byc przez "kolek" w biezniku ? Przy skrecie moze akurat ten fragment jest dociskany i stad te wibracje ?
Zadnego stukania itd nie ma.
Aha, koncowka dr. kierownicy nie miala luzow
Na wprost - jest ok , moze czasem zlapie lekkie wibracje ale to wlasnie po jakims skrecie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-23, 19:18
Miałem coś podobnego w Mitsubishi. Okazalo sie ze to przegub wewnetrzny i niby nic mu nie dolegalo mial tylko zadzir w jednym gniezdzie . Przy lekkim zakręcie i przy przyspieszaniu przy wyzszych predkosciach trzepalo nie tylko kierownica ale drgania przenosily sie na bude.Po odpuszczeniu gazu troche slablo. Wiec obiawy podobne do twoich. Ja wymienilem cala polos i lozysko podporowe.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-04-23, 19:22, w całości zmieniany 1 raz
tak, dzięki shreku, też tak sądze.
Podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny chociaż go nie wyjmowałem,
Zadnych stuków, puków, a w sumie nawet dzisiaj wracałem z pracy róznymi drogami i nic nie trzęsło przy skrętach, na wprost idzie bez drgań, ale to na pewno przypadek ...
Czyli obstawiając raczej przy skręcie w prawo , obciążona jest lewy przegub ( kierowcy ) ?
Poza tym lewa półośka ma krótsze ramię więc większe naprężenia na niej , bo prawa ma podporę
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-24, 19:51
Ja wymienialem prawa polos ale nie pamietam czy drgalo prz skrecie w prawo czy lewo -dawno to bylo.
Wedlug mnie jak skrecasz w prawo to naped idzie na prawa polos a lewa toczy sie swoodnie, bo jest tak jak napisales bardziej dociarzona i mechanizm roznicowy ja rozlancza, bo ma dluzsza droge do przebycia.
l Moge sie jednak mylic wiec dopytaj.
Proponuje jak bedziesz mial troche czasu to rozbiez prawy przegub wewnetrzny i zobacz jego stan,wymyj,jezeli nie znajdziesz zadziorow ani innych uszkodzen,uzupelnij smar,poskladaj i zobaczysz.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-04-24, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Też obstawiam przegub wewnętrzny - jeśli tylko na zakręcie wibruje to jeszcze trochę możesz pojeździć, ale jeśli zacznie wpadać w wibracje przy przyspieszaniu w czasie jazdy na wprost to już na 100% do wymiany. Ja dla pewności sprawdziłbym także zewnętrzny bo wibracje z jednoczesnym brakiem "terkotania" przy skręcaniu moga świadczyć o początkowej fazie zużycia przegubu zewnętrznego.
ile mozna pojezdzic z takim przegubem wewnetrznym oczywiscie delikatnie ?
smar w srodku jest i zostal uzupelniony protekcyjnie...
Wogole sprzedaja te krzyzaki do wewnetrznych przegubow bo tam przegub tzw. tripod jak we wszystkich renowkach widze ? widze tylko na necie przeguby zewnetrzne do dustera. Pozostaje cala polos chyba do dustera jesli chce sie wymienic... ?
Mam wrażenie , że problem powraca, czasami jakby wibrowało , oczywiście to może 20% co podczas lata,... ale jednak ...
Czy to znowu przegub ?
Niewymieniana lewa strona ma trochę luzy przy wewnętrznym i stuka jak się robi pokrzywke, wiec może to ona ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-07, 08:53
Byc moze problem powraca.Moim zdaniem jak niewiymieniony ma luz i to znacznie wiekszy od noweg, to moze byc przyczyna.Normalnie to przegob nie powinien miec luzu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wcześniej przed wymiana prawego wewnętrznego, lewa też trochę miała luz i dlatego miałem wątpliwości która jest zła . No więc, chyba zamówię na allegro lewą półoś ...
Dobrze, że nie jest tak strasznie droga.
ps. Jeszcze jest możliwość , że poducha - bardziej lewa - skrzyni biegów miewa luzy , bo prawa sztywna mocno - przy wymianie koła 5tego beigu podnośiłem skrzynie lekko i dość szybko się przesuwała tył /przód.
no i jeszcze takie coś wyczytałem szukając po necie objawów wibracji od przegubu wewn. :
"
Kiedyś miałem forda Scorpio i też trzęsło budą .Nikt nie wiedział dlaczego.Wszystko ustąpiło przypadkiem po wymianie sprzęgła.Po prostu okładziny były nierówno wytarte i przeniesienie napędu nie było wyważone,a to powodowało wibracje "
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-09-07, 09:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2015-09-09, 10:32
przeguby powinny stukać w czasie jazdy przy pełnym skręcie kół, jak tak zdiagnozowałem kiedyś Puga 205, stkukało przy skręcie w prawo i tak strona była uszkodzona,
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-09-09, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Tak sobie myślę , że mogła się wytrzepać od tych wibracji jednak poduszka silnika , i bardziej podejrzewam tą lewą - skrzyni biegów, bo ta przy rozrzadzie jest raczej ok bo ja dobrze widac. Trochę odchodze od wymiany lewej polosi z przegubem wewnetrznym, bo odczuwam troche wibracje na wolnych obrotach na postoju , kiedys raczej takich nie mialem i co wiecej wibracje budy sa czasem wyczuwalne na luzie gdy sie tocze - chyba ze to "wybulwiona" opona :)
Czy poduszke pod skrzynie 112201332R kupowac orginalna ? 92 pln
czy mozna polski zamiennik typu PROTTEGO ORIGINAL za 57pln ? ktos zna ta firme
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum