Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
ANDREJZ1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-08-24, 19:33   

Potwierdza się że to wada konstrukcyjna tego samochodu. U mnie jeszcze było trochę wody po stronie pasażera jak wróciłem z postoju do auta.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-08-24, 19:57   

ANDREJZ1 napisał/a:
U mnie jeszcze było trochę wody po stronie pasażera jak wróciłem z postoju do auta.

Wewnątrz czy na zewnątrz? Na zewnątrz to OK, wewnątrz to nie OK.
 
ANDREJZ1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-08-24, 20:08   

Wewnątrz na wycieraczce po stronie pasażera z lewej strony, nie dużo ale było widać.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-24, 21:38   

Też tak raz miałem... woda wychodzi przez otwór z okolic filtra kabinowego. Występuje to przy ekstremalnym zablokowaniu lodem odpływu wody z parownika.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-25, 09:17   

Dostałem info dzisiaj ze czesc ktora ma byc u mnie zainstalowana bedzie w polowie wrzesnia :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-08-25, 10:41   

Możesz coś więcej napisać?
Jaka część?
Czy twoja sprawa została potraktowana jako jednorazowy problem "czepialskiego klienta" czy jest szansa na jakieś globalne rozwiązanie dla nas wszystkich?
Pozdro
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-25, 10:50   

adamox napisał/a:
Możesz coś więcej napisać?
Jaka część?
Czy twoja sprawa została potraktowana jako jednorazowy problem "czepialskiego klienta" czy jest szansa na jakieś globalne rozwiązanie dla nas wszystkich?
Pozdro


Chodzi prawdopodobnie o czujnik temperatury oraz zmiana softu sterowanai tego calego ustrojstwa.
Z tego co rozmawialem to raczej jest akcja serwisowa ale jak ktos nie jest uparty i nic nie zglosi to nic nie zrobia :)
Ja napiaslame maila do RP i na drugi dzien mialem telefon po paru dniach nastepny i teraz byl kolejny ze problem powienien zostac rozwiazany w drugiej polowie wrzesnia jak czesc dotrze do serwisu. Oczywiscie dzisiaj juz serwis tez dzwonil w tej sprawie :)
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-25, 11:03   

Oba elementy zostały u mnie już wymienione - tak jak wspomniałem oblodzenie występuje nadal. Życzę powodzenia i ufam, że w Dusterze akurat coś to pomoże.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-25, 11:05   

sobol1976 napisał/a:
Oba elementy zostały u mnie już wymienione - tak jak wspomniałem oblodzenie występuje nadal. Życzę powodzenia i ufam, że w Dusterze akurat coś to pomoże.


Pożyjemy zobaczym tylko ze we wrzesniu juz tego nie sprawdze :(
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-31, 20:33   

Trochę odgrzewam.

Klima jednak szwankuje, tj. przestało wiać po około 160km za Toruniem w okolicach zjazdu na S10.
Wyjazd z Kościerzyny poprzez Kopytkowo i A1 w kierunku Łodzi.
Kościerzyna - Kopytkowo nawiew na 2 i prędkość niska.
Kopytkowo - Toruń, nawiew na 1 (wystarczyło), a prędkość 130.

Włączenie na około 3 - 5 km (jak się zorientowałem) pomogło. Nawiew więc ustawiłem na 2 i więcej nie zamarzł. Temperatura na zewnątrz średnio 24st.

Myślę, że dodatkowy sterownik klimy załatwi sprawę ponieważ będzie można jeździć z nawiewem na 2.
I druga uwaga, to nie wiem czy nie zamarza czasami filtr PP, a nie parownik. Uprzedzam pytanie i nic nie leciało z nawiewów (szron).

Będziemy męczyć ASO.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-08-31, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-01, 09:12   

Marek1603 napisał/a:



I druga uwaga, to nie wiem czy nie zamarza czasami filtr PP, a nie parownik. Uprzedzam pytanie i nic nie leciało z nawiewów (szron).

Będziemy męczyć ASO.


Moim zdaniem nie bo jest przed parownikiçem i to jakies 3-4 cm.

Na poczatku u mnie slabo chlodzilo nawet bardzo ,ale po przyciemnieniu szyb, wygluszeniu auta i i nawtykaniu gabek miedzy boczki drzwi, sufit, tylne nadkola, slupki uzyskalem niezla izolacje i nawet przy 34st .po wychlodzeniu auta klima lata na 2 biegu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 09:24   

dokładnie, potwierdzam . wygłuszenie a w sumie tez izolacja termiczna m.in. dachu w dużej mierze przyczynila się do lepszego działania klimy.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-01, 09:49   

To może serwisowi podpowiedziec co maja zrobic :):):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-01, 10:24   

BoloSr napisał/a:
To może serwisowi podpowiedziec co maja zrobic :):):)

Wygłuszanie, ale chyba na koszt użytkownika.... ;-)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1245
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-01, 10:30   

W sierpniu zrobiłem trasę Kraków - Poreć (Chorwacja) - Kraków.
Część trasy nocą, ale także kilka godzin w dzień (już w Chorwacji) tj 9.00 - 15.00.
Dużo także jeździłem na miejscu po Istrii w upałach ok. 36 - 38 stopni.
U mnie na szczęście (mimo, że auto z 2012) nie zauważyłem nic niepokojącego.
Klima (wentylator) chodziła w tych upałach zazwyczaj na 2 biegu, bo na 3 już było pasażerom za zimno w aucie. Max (4) używałem tylko zaraz po wejściu do nagrzanego auta, a w trasie (po kilkunastu minutach jazdy) wystarczył 2 bieg wentylatora.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 10:35   

Dokładnie, niech wygłuszają / izolują terminczie :)

Kiedyś nie dało się wejść do auta stojącego na słoncu po pracy i pot się lał po twarzy i po innych częściach ciała nawet po włączeniu klimy
Teraz spokojnie, mimo upałów w Polsce można wytrzymać po wejściu i włączenie klimy już wystarcza do normalnej egzystencji a jak się jedzie to nawet uchylenie okien bez klimy też daje rade.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-01, 13:37   

Skoro pracownik zamarza tylko na trzecim iczwartym biegu to żadne mody sterownika czy czujnika nie pomogą. Po prostu xle dobrano pracownik do wydajności wiatraka i potrzeb chłodniczych Dacii. Parownik jest po prostu za mały i tyle. Ja nie mam z tym problemu bo mam jasny kolor samochodu i w trasie Klima chodzi na pierwszym albo drugim biegu, a zapewne koledzy którym zamarza wymiennik maja ciemne samochody albo lubią niższe temperatury.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-09-01, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 15:30   

cookie napisał/a:
parownik zamarza tylko na trzecim iczwartym biegu

Odwrotnie - zamarza właśnie tylko na 1 i 2.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-01, 15:38   

laisar napisał/a:
cookie napisał/a:
parownik zamarza tylko na trzecim iczwartym biegu

Odwrotnie - zamarza właśnie tylko na 1 i 2.

No to w moim nie zamarza, bo nawet w największe upały na 1 i 2 biegu kompresor taktuje, co około minute albo i czesciej, a non-stop chodzi chyba tylko na 4.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-09-01, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-01, 18:40   

Kompresor włącza się i wyłącza cyklicznie niezależnie od tego na jakich obrotach chodzi nawiew. U mnie parownik zaczyna zamarzać np. jak mam długo włączony nawiew klimy na 4 a potem sobie zmniejszę na 2.
Faktycznie, jak pochodzi na niskich obrotach to prawdopodobnie oblodzenie postępuje szybciej - ale parownik musi być wcześniej dobrze zmarznięty.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-01, 19:50   

sobol1976 napisał/a:
Kompresor włącza się i wyłącza cyklicznie niezależnie od tego na jakich obrotach chodzi nawiew. U mnie parownik zaczyna zamarzać np. jak mam długo włączony nawiew klimy na 4 a potem sobie zmniejszę na 2.
Faktycznie, jak pochodzi na niskich obrotach to prawdopodobnie oblodzenie postępuje szybciej - ale parownik musi być wcześniej dobrze zmarznięty.

Długość cykli zaliczenia i przerw zależy ściśle od odbioru temperatury.im wyższy bieg wentylatora i wyższa temp powietrza tym cykle pracy kompresora są dłuższe.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-01, 19:56   

Kolejną rzecz która mi przychodzi do głowy to bezwładność zaworu rozpreznego, który ma za zadanie utrzymać odpowiednio niskie ciśnienie na skraplaczu. Może jestnon podatny na temperaturę otoczenia i w dłuższej trasie nie trzyma stabilnych parametrów?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-01, 20:17   

cookie napisał/a:
Skoro pracownik zamarza tylko na trzecim iczwartym biegu to żadne mody sterownika czy czujnika nie pomogą. Po prostu xle dobrano pracownik do wydajności wiatraka i potrzeb chłodniczych Dacii. Parownik jest po prostu za mały i tyle. Ja nie mam z tym problemu bo mam jasny kolor samochodu i w trasie Klima chodzi na pierwszym albo drugim biegu, a zapewne koledzy którym zamarza wymiennik maja ciemne samochody albo lubią niższe temperatury.

Tak jak ja... też mam jasny kolor, a zwłaszcza biały :-P
Jechałem z Trójmiasta do Lublina przez Wawę (nie autostradą) trasą S7 z włączoną klimą non stop, wentylator na 2 biegu i temp. na min i było przyjemnie chłodno, ale nie za zimno w środku. Siedziałem z tyłu, bo syn prowadził cała drogę, a podróż trwała ok. 8-9 godz z 2-3 postojami ok. 10 min. ;-)
Nic nie zauważyłem niepokojącego z działaniem klimy. Na ekspresówce czasami jechaliśmy ponad 120 km/h, momentami 140-150 km/h i spaliłem ok.14-15 l LPG. :-> Lodgy była całkowicie załadowana tj. pełny bagażnik i 4 osoby na pokładzie.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-02, 10:02   

Czy mógłbym prosić o informację czy jest chociaż jedna osoba na forum, która po wizycie w ASO pozbyła się problemu zamarzania parownika. Jeśli tak to po jakiej wymianie/naprawie.

A druga sprawa - czy ma ktoś sprawdzony adres korespondencyjny (tradycyjny pocztowy) do Renault Polska. Chciałbym przygotować oficjalne pismo ze zgłoszeniem problemu.

Dzisiaj poinformowałem ASO w Poznaniu, że usterka nadal występuje (pomimo 2 wcześniejszych wizyt serwisowych) - jak zwykle zapraszają na diagnozę, ale wyraźnie widać, że tak jak poprzednio nie mają pojęcia co zrobić. I znowu usłyszałem, że jestem jedyną osobą, która ma taki problem. :evil:
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-02, 10:16   

Zgłoś niezgodność towaru z umową. Napisz o tym, że to problem powszechny na forum i daj to do wiadomości uokik i rzecznika konsumentów, sugerując, że ta wadą powinna zostać objęta akcja przywolawczej, bo sypanie śniegiem po oczach na autostradzie grozi śmiercią. Może to ich ruszy?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne