Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 10:19   

"zima i śnieg jest niebezpieczna ", prawda ogólnie znana

Nawet jak widać przynosi żniwo w lecie :lol:
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-02, 10:21   

Tu będę miał problem bo samochód jest kupiony na firmę - jednoosobową, ale to nic i tak UOKIK i rzecznik konsumenta takich olewa. Liczę na kolegów, którzy kupili prywatnie.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-02, 11:39   

Uokik powinien zainteresować się niebezpiecznym produktem. Jak dostaną kilka opisów analogicznych przygód od różnych osób to powinni ruszyć tylko w tej sprawie.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-09-02, 13:32   

A może dałoby się jakoś podpisać pod tym oficjalnym pismem.
Podpisalibyśmy się wszyscy, niezadowoleni wtedy może ktoś by się tym zajął?
Można by zainteresować sprawą jakiegoś dziennikarza i link podesłać.
 
ANDREJZ1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Lubań
Wysłany: 2015-09-02, 14:52   

Podpisuje się pod tym. Potwierdzam wszystkie problemy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-02, 15:13   

sobol1976 napisał/a:
Czy mógłbym prosić o informację czy jest chociaż jedna osoba na forum, która po wizycie w ASO pozbyła się problemu zamarzania parownika. Jeśli tak to po jakiej wymianie/naprawie.


Ja się pozbyłem.
Wymienili zawór rozprężny i czujnik temperatury.
Klima chodziła wyraźnie lepiej, przy wyraźnie wyższej temperaturze na zewnątrz niż rok temu (37 vs 30 stopni).

Inna sprawa, że mogło faktycznie nigdy mi nie zamarzać, bo szron nie leciał, a rok temu nie wiedziałem że muszę używać 3 biegu żeby było chłodno, tylko jeździłem na 1 biegu dmuchawy, tak jak w normalnych samochodach.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-02, 15:14   

sobol1976 napisał/a:
Tu będę miał problem bo samochód jest kupiony na firmę - jednoosobową


To jeszcze lepiej - odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-09-02, 18:50   

Cav
może nie jeździłeś po tej wymianie w dłuższe trasy?
pytam, bo ja miałem wymieniony zawór rozprężny i bez rezultatu
A z moich obserwacji wynika, że nie ma znaczenia bieg a raczej temperatura zewnętrzna i czas pracy klimy. Bo przestawała chłodzić już na 2 biegu po przejechaniu ok 200 km przy ponad 30 - 35 stopniach na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony przez adamox 2015-09-02, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 19:05   

adamox napisał/a:
już na 2 biegu

Jeszcze. Jeszcze na 2. Im wyższy bieg, tym mniejsza szansa na zamarznięcie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-02, 19:20   

laisar napisał/a:
adamox napisał/a:
już na 2 biegu

Jeszcze. Jeszcze na 2. Im wyższy bieg, tym mniejsza szansa na zamarznięcie.


Czy to znaczy, że jeśli będę miał klimę na 3 biegu (głośno, nie da się rozsądnie słuchać radia/muzyki) to klima będzie działać sprawniej (na pewno szybciej chłodzi) i nie zamarznie/wyłączy się po 150 km?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 19:23   

piku napisał/a:
na pewno szybciej chłodzi

To zależy od ustawienia pokrętła temperatury.

piku napisał/a:
nie zamarznie/wyłączy się po 150 km?

Są na to duże szanse, bo parownik nie zdąży aż tak schłodzić powietrza, które na niższych biegach przepływa przez niego wolniej.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-02, 19:44   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
na pewno szybciej chłodzi

To zależy od ustawienia pokrętła temperatury.


Żeby mieć chłód w aucie muszę jeździć w upały na najniższej możliwej temperaturze; nie ma miejsca na jakąkolwiek regulację. Ta się pojawia jesienią, gdy włączam klimę w wilgotne dni w celu osuszenia powietrza. Wtedy nie zauważyłem problemu z wyłączaniem się/zamarzaniem klimy.


laisar napisał/a:
piku napisał/a:
nie zamarznie/wyłączy się po 150 km?

Są na to duże szanse, bo parownik nie zdąży aż tak schłodzić powietrza, które na niższych biegach przepływa przez niego wolniej.

No tak, ale z nawiewem na 3 już nie ma komfortu jazdy. Tak nastawiam tylko na początku po wejściu do rozgrzanego auta, żeby szybciej uzyskać jako taki komfort wewnątrz. Jeżdżę na 1 (jeśli wystarcza) lub częściej - na 2 (zwykle już wystarcza, zwł. w trasie).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 19:51   

piku napisał/a:
Żeby mieć chłód w aucie muszę jeździć w upały na najniższej możliwej temperaturze

Skuteczniejszy - i zdrowszy! - jest większy przepływ powietrza o średniej temperaturze, niż mały przepływ takiego o bardzo niskiej.


piku napisał/a:
na 3 już nie ma komfortu jazdy

Rozumiem, że zamarznięty parownik daje większy? <;
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-02, 19:55   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
Żeby mieć chłód w aucie muszę jeździć w upały na najniższej możliwej temperaturze

Skuteczniejszy - i zdrowszy! - jest większy przepływ powietrza o średniej temperaturze, niż mały przepływ takiego o bardzo niskiej.

Rozumiem, i w Skodzie tak robię; w Dusterze niestety w upały się nie da. Ddy temperatura na dworze zelży, można w trasie nieco podkręcić (ale niewiele)


laisar napisał/a:
piku napisał/a:
na 3 już nie ma komfortu jazdy

Rozumiem, że zamarznięty parownik daje większy? <;


Zamarza po 130-150 km, a wcześniej daje się jechać . Potem przerwa ... i znów jazda. W innych autach, które używałem nie miałem takich problemów.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 20:12   

Ostatnio jak robiłem większą trase (8 godz jazdy ) klimatyzacja pracowała tylko 30 % .
Tzn nawiew na 1 bieg i zależenie od potrzebny dołączana klima .
Klimka popracowała 30 min i przerwa na 60 min .
Po kilku dniach takiej jazdy z klimy śmierdzi (zagrzybiała )
Faktycznie po odłączaniu klimy wyczuwalna fala wilgotnego powietrza

Wydaje mi sie wiec że klimatyzacja pół automatyczna nie rozwiąże tematu a jeszcze go pogorszy .

Gdzie znajduje się wężyk odprowadzający ciecz z parownika ? tzn obok czego
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 20:17   

piku napisał/a:
w Dusterze niestety w upały się nie da

Z tego co pisałeś wynikało, że się da, tylko nie odpowiada Ci wtedy hałas wentylacji - kwestia gustu, oczywiście.


(Dla jasności: nowa klima jest rzecz jasna niesprawna - nie ma tu czego bronić - ale doprowadzenie jej do sprawności to zmuszenie do częstszego taktowania albo inne, najlepiej czasowe, obniżenie sprawności parownika przy niskich biegach wentylacji. Nie widać innego sposobu).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-09-02, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 20:22   

Karenzo napisał/a:
Gdzie znajduje się wężyk odprowadzający ciecz z parownika ? tzn obok czego

Mniej więcej zawsze pod blokiem wentylacji, oczywiście - w różnych modelach jedynie trochę przesunięty.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-02, 20:51   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
w Dusterze niestety w upały się nie da

Z tego co pisałeś wynikało, że się da, tylko nie odpowiada Ci wtedy hałas wentylacji


Oczywiście można jeździć w niekomfortowym hałasie nawiewu, podobnie, jak otworzyć okna i wyłączyć klimę, ale nie o to chodzi.
Co do regulacji temperatury klimy w Dusterze - jest dość dziwne. Gdy włączę na minimalną, a potem podkręcę o 1-2 "cyknięcia" w zasadzie nie czuję różnicy. Może takie podkręcenie - pozornie nieodczuwalne - pomogłoby na owo wyłączanie w trasie? Za mało robię długich tras, żeby to wiarygodnie sprawdzić. Generalnie, klima w moim Dusterze jest słaba i trzeba chłodzić na maks, żeby zapewnić sobie jako taki komfort w aucie podczas upałów.
Co do podnoszenia temperatury w "okresie grzewczym" - żeby ogrzać auto muszę nastawić temperaturę na maksa, a gdy zacznie grzać (gdy to odczuję), obniżyć do wymaganego poziomu. Gdy jedynie "podkręcę" nieznacznie (na początek - 2-3 kreski - czerwonego oznaczenia), nie odczuwam ciepłego powietrza z nawiewów - to tylko taka "funkcjonalna" uwaga na marginesie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 21:00   

piku napisał/a:
Może takie podkręcenie - pozornie nieodczuwalne - pomogłoby na owo wyłączanie w trasie?

Nie - nagrzewnica jest _za_ parownikiem, czyli ogrzewa już wcześniej schłodzone powietrze.

Mógłby natomiast pomóc ten 3 bieg - i wtedy przydaje się regulacja temperatury, gdyby było zbyt zimno.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-02, 21:03   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
Może takie podkręcenie - pozornie nieodczuwalne - pomogłoby na owo wyłączanie w trasie?
Nie - nagrzewnica jest _za_ parownikiem, czyli ogrzewa już wcześniej schłodzone powietrze.
Mógłby natomiast pomóc ten 3 bieg - i wtedy przydaje się regulacja temperatury, gdyby było zbyt zimno.


Zatem być może także 2 bieg i leciutko "podkręcona" temperatura też... Trzeba kiedyś spróbować (pewnie już nie tego roku, bo upały się kończą).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-02, 21:52   

adamox napisał/a:
Cav
może nie jeździłeś po tej wymianie w dłuższe trasy?
pytam, bo ja miałem wymieniony zawór rozprężny i bez rezultatu
A z moich obserwacji wynika, że nie ma znaczenia bieg a raczej temperatura zewnętrzna i czas pracy klimy. Bo przestawała chłodzić już na 2 biegu po przejechaniu ok 200 km przy ponad 30 - 35 stopniach na zewnątrz.


Tak, do Chorwacji i z powrotem przy mega upale (dochodziło do 37 stopni).
Dała radę, na biegu III ale chłodziła.

Rok temu nie dała rady przy 30 stopniach w Grecji.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-03, 06:21   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
Może takie podkręcenie - pozornie nieodczuwalne - pomogłoby na owo wyłączanie w trasie?

Nie - nagrzewnica jest _za_ parownikiem, czyli ogrzewa już wcześniej schłodzone powietrze.

Mógłby natomiast pomóc ten 3 bieg - i wtedy przydaje się regulacja temperatury, gdyby było zbyt zimno.


Może od razu niech sie załącza 4 bieg i z ASO dostaniemy nauszniki zeby nie slyszec tego hałasu :):)
Tak nie moze byc ze na 1 i 2 cos sie dzaieje a na 3 i 4 juz nie mialem poprzednie auta z klima manualna i nigdy takich cyrkow nie bylo tylko tu sie cos dzieje i bede tak ich dlugo meczyl az to zrobia .
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 07:31   

chłopie życia ci nie starczy :roll:
:lol:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-09-03, 07:37   

corrado napisał/a:
chłopie życia ci nie starczy :roll:
:lol:


pozyjemy zobaczymy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-03, 13:19   

BoloSr napisał/a:
Tak nie moze byc ze na 1 i 2 cos sie dzaieje a na 3 i 4 juz nie

Jeszcze raz: tak, to jest nieprawidłowość - ale ja podpowiadam możliwy sposób zapobieżenia zamarznięciu dopóki tego nie naprawią.

(I bez przesady z tym hałasem nawiewu - mój stary logan jest głośniejszy, a nawet na 4 uszy nie więdną).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne