Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wibracje przy skręcie w prawo
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 08:47   wibracje przy skręcie w prawo

heja,

Moze ktos cos madrego wymysli
Przy skrecie w prawo mam wibracje na kierownicy i przenosi sie na bude ,
jezdze teraz na zapasowce ok 5mm na tyle bo przecielo niezle opone ale tak jak wszystkie opony jest wywazona teraz przy zmianie z zimowek
ale na przodzie lewym mam kolek wsadzony po gwozdziu.

Przy puszczeniu gazu nie wiele slabna te wibracje.
Jak sciagalem w pon. kolo to nie bylo czuc luzow na lewym przodzie - sworznia ani lozyska - tuleje wahacza tez ok , chyba ze ta przednia - ale raczej nie.
Jest jeden problem z obejma guma stabilizatora bo jedna sruba mocujaca a wlasciwie gwint w sankach jest objechacny i slabo trzyma nie do konca, ale to chyba tez nie to .
Guma tam wymieniona . Wiec czy to moze byc przez "kolek" w biezniku ? Przy skrecie moze akurat ten fragment jest dociskany i stad te wibracje ?

Zadnego stukania itd nie ma.
Aha, koncowka dr. kierownicy nie miala luzow

Na wprost - jest ok , moze czasem zlapie lekkie wibracje ale to wlasnie po jakims skrecie
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-23, 19:18   

Miałem coś podobnego w Mitsubishi. Okazalo sie ze to przegub wewnetrzny i niby nic mu nie dolegalo mial tylko zadzir w jednym gniezdzie . Przy lekkim zakręcie i przy przyspieszaniu przy wyzszych predkosciach trzepalo nie tylko kierownica ale drgania przenosily sie na bude.Po odpuszczeniu gazu troche slablo. Wiec obiawy podobne do twoich. Ja wymienilem cala polos i lozysko podporowe.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-04-23, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 19:46   

tak, dzięki shreku, też tak sądze.
Podejrzewam właśnie przegub wewnętrzny chociaż go nie wyjmowałem,
Zadnych stuków, puków, a w sumie nawet dzisiaj wracałem z pracy róznymi drogami i nic nie trzęsło przy skrętach, na wprost idzie bez drgań, ale to na pewno przypadek ...
Czyli obstawiając raczej przy skręcie w prawo , obciążona jest lewy przegub ( kierowcy ) ?
Poza tym lewa półośka ma krótsze ramię więc większe naprężenia na niej , bo prawa ma podporę
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-23, 20:25   

U mnie tez nic nie pukalo i nawet dlugo z tym jezdzilem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-23, 20:57   

a czy dobrze myślę, że jak przy skręcie w prawo, to padnięty lewy przegub ( czyli krótszej półosi )?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-24, 19:51   

Ja wymienialem prawa polos ale nie pamietam czy drgalo prz skrecie w prawo czy lewo -dawno to bylo.
Wedlug mnie jak skrecasz w prawo to naped idzie na prawa polos a lewa toczy sie swoodnie, bo jest tak jak napisales bardziej dociarzona i mechanizm roznicowy ja rozlancza, bo ma dluzsza droge do przebycia.
l Moge sie jednak mylic wiec dopytaj.
Proponuje jak bedziesz mial troche czasu to rozbiez prawy przegub wewnetrzny i zobacz jego stan,wymyj,jezeli nie znajdziesz zadziorow ani innych uszkodzen,uzupelnij smar,poskladaj i zobaczysz.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-04-24, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-25, 13:38   

Też obstawiam przegub wewnętrzny - jeśli tylko na zakręcie wibruje to jeszcze trochę możesz pojeździć, ale jeśli zacznie wpadać w wibracje przy przyspieszaniu w czasie jazdy na wprost to już na 100% do wymiany. Ja dla pewności sprawdziłbym także zewnętrzny bo wibracje z jednoczesnym brakiem "terkotania" przy skręcaniu moga świadczyć o początkowej fazie zużycia przegubu zewnętrznego.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 10:49   

ile mozna pojezdzic z takim przegubem wewnetrznym oczywiscie delikatnie ?
smar w srodku jest i zostal uzupelniony protekcyjnie...

Wogole sprzedaja te krzyzaki do wewnetrznych przegubow bo tam przegub tzw. tripod jak we wszystkich renowkach widze ? widze tylko na necie przeguby zewnetrzne do dustera. Pozostaje cala polos chyba do dustera jesli chce sie wymienic... ?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-06, 11:02   

corrado napisał/a:
ile mozna pojezdzic z takim przegubem wewnetrznym oczywiscie delikatnie ?
smar w srodku jest i zostal uzupelniony protekcyjnie...


jak masz lawetę w ubezpieczeniu to do końca :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 14:57   

a jak nie mam lawety w ubezpieczeniu to ile ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-08-06, 15:25   

W moim przypadku jezdzilem tak około roku ale równie dobrze może sie rozleciec po dwóch dniach.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 17:30   

zrobione, temat mozna zamknac :-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-11, 07:37   

corrado napisał/a:
zrobione, temat mozna zamknac :-)

A co w końcu było? ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-07, 08:13   

Mam wrażenie , że problem powraca, czasami jakby wibrowało , oczywiście to może 20% co podczas lata,... ale jednak ...
Czy to znowu przegub ?
Niewymieniana lewa strona ma trochę luzy przy wewnętrznym i stuka jak się robi pokrzywke, wiec może to ona ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-07, 08:53   

Byc moze problem powraca.Moim zdaniem jak niewiymieniony ma luz i to znacznie wiekszy od noweg, to moze byc przyczyna.Normalnie to przegob nie powinien miec luzu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-07, 09:24   

Wcześniej przed wymiana prawego wewnętrznego, lewa też trochę miała luz i dlatego miałem wątpliwości która jest zła . No więc, chyba zamówię na allegro lewą półoś ...
Dobrze, że nie jest tak strasznie droga. :roll:

ps. Jeszcze jest możliwość , że poducha - bardziej lewa - skrzyni biegów miewa luzy , bo prawa sztywna mocno - przy wymianie koła 5tego beigu podnośiłem skrzynie lekko i dość szybko się przesuwała tył /przód.

no i jeszcze takie coś wyczytałem szukając po necie objawów wibracji od przegubu wewn. :
"
Kiedyś miałem forda Scorpio i też trzęsło budą .Nikt nie wiedział dlaczego.Wszystko ustąpiło przypadkiem po wymianie sprzęgła.Po prostu okładziny były nierówno wytarte i przeniesienie napędu nie było wyważone,a to powodowało wibracje "
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-09-07, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 10:22   

Znalazłem taki opis testu na padnięcie przegubów :

Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać.
• Postawić samochód na twardym podłożu.
• Zaciągnąć hamulec postojowy.
• Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie
przeciwnej niż badana półoś.
• Unieść przednie koło ponad podłoże.
• Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na
wprost.
• Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie
się obracać.
• Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą
nogą obciążyć napęd.
• Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła,
oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że
uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
• Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić
maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą
stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach
rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu
przegubu zewnętrznego.
• Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić
samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi
po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie
na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały
się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło.
UWAGA!
Z oczywistych względów, opisanego testu nie da się przeprowadzić w pojeździe z
uruchomionym systemem kontroli trakcji (ASR).
© Motomax sp. z o.o. http://motomax.pl

http://przeguby.com/instrukcje/test-przegubow.pdf
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-09-09, 10:32   

przeguby powinny stukać w czasie jazdy przy pełnym skręcie kół, jak tak zdiagnozowałem kiedyś Puga 205, stkukało przy skręcie w prawo i tak strona była uszkodzona,
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-09-09, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 13:18   

mówisz o zewnętrznych , a chodzi o wewnętrzne ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 10:34   

Tak sobie myślę , że mogła się wytrzepać od tych wibracji jednak poduszka silnika , i bardziej podejrzewam tą lewą - skrzyni biegów, bo ta przy rozrzadzie jest raczej ok bo ja dobrze widac. Trochę odchodze od wymiany lewej polosi z przegubem wewnetrznym, bo odczuwam troche wibracje na wolnych obrotach na postoju , kiedys raczej takich nie mialem i co wiecej wibracje budy sa czasem wyczuwalne na luzie gdy sie tocze - chyba ze to "wybulwiona" opona :)

Czy poduszke pod skrzynie 112201332R kupowac orginalna ? 92 pln
czy mozna polski zamiennik typu PROTTEGO ORIGINAL za 57pln ? ktos zna ta firme
:roll:
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 08:45   

Różnica rzędu butelki wódki 0.7, warto kombinować ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne