Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-09, 19:56
Moja ocena Vitara vs Duster po jazdach testowych:
Auto ma być dla małżonki na codzienną jazdę podmiejską, z dzieciakami do przedszkola itp. Ale też dla rodzinki na wypady weekendowe nad jezioro do lasu itp więc 4x4 must be.
Byliśmy na jazdach próbnych jednego dnia w obu salonach.
Vitarka naprawdę mnie zaskoczyła na pozytyw dynamiką (mimo że na co dzień mam diesla 140KM 360Nm) i jak czytam raporty spalania to dla mnie silnik 1,6 to hit. Fajne te systemy tempomatu aktywnego i radaru hamowania ale czy konieczne? Wygodnie się siedzi, do 120-130 jest w miarę cicho. Jechałem jeszcze Scrossem ale odpadł bo dla małżonki za niski i boi się o krawężniki . Wygodnie się siedzi, do 120-130 jest w miarę cicho.
Po przesiadce do Dacii widać „budżetowość”. Przeraziła mnie regulacja fotela kierowcy w górę (trzeba wstać żeby go podnieść) i nie wygodnie było mi regulować klimę (za nisko panel) a przy braku automatycznej to ma znaczenie. Silnik niestety był 105KM bo nie mają jeszcze 115Sce, ale jak da się tym jechać to 115 powinno być wystarczające. Jeżeli nowy będzie trochę oszczędniejszy niż poprzedni benzyniak to będzie jeszcze lepiej. Co do reszty mam odczucia neutralne, nie jestem fetyszystą plastików i czy są twarde czy miękkie jest dla mnie obojętne, ważne żeby nie skrzypiały itp. Widoczność OK i większy bagażnik też na plus Dustera. Po testach fotelikowych (2 szt z tyłu) wydaje mi się, że na tylnej kanapie w Dusterze jest szerzej.
Auto ma być dla małżonki i po porównaniu stwierdziła, że czuje się dużo bardziej swojsko w Dacii niż w Suzuce, bo nie ma tych wszystkich „piszczących systemów i tabletów ” (wersja premium)
Po przemyśleniu „toporność” Dustera nie jest doskwierająca, fotel reguluje się raz a regulacja klimy to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Decyzja nie będzie łatwa i chyba będziemy musieli wziąć oba na kilka godzin, przejechać się na spokojnie i postawić oba obok siebie żeby się zdecydować.
Niestety nie jest tak, że Suzuki jest jedyne 5000 droższa bo trudno porównywać do suzukowego 1,6 inny silnik niż 115 Sce
Porównanie cen aut gotowych do jazdy:
Duster Urban Explorer 4x4 1,6 115KM z maksymalnym możliwym wyposażeniem (fotele grzane, tempomat, koło, el szyby tył), ubezpieczenie i gwarancja na 5 lat: około 67500zł
Nie da się dobrać idealnie pasującego wyposażenia Suzuki, jest albo uboższe (Comfort) albo bogatsze (Premium). Ma oczywiście 7 poduszek (a nie 4) i dla niektórych lepszą markę ale ma mniejszy prześwit i kąt natarcia
Vitara Comfort 4x4 1,6 (brak: tempomatu, grzanych luster, grzanych foteli, relingów, alusuów itp.) z drobnymi dodatkami żeby wyrównać do wyposażenia dustera (płyta pod silnik, osłony drzwi, koło zapas), ubezpieczenie i gwarancja na 5 lat – 76000zł (już z odjętym od wyjściowej ceny 78000zł rabatem 2000, tyle dostałem po naprawdę ostrych negocjacjach).
Wersja Premium to dodatkowo 9000. Więc Suzuki kosztuje albo 9000 albo 18000 więcej
Vitara to jak najbardziej konkurent Dustera, szczególnie w opcji 4x4 (pozostałe „SUV-y” w większości napęd 4x4 mają tylko w topowych wersjach z dieslem) ale wg mnie ciężko powiedzieć że w podobnej cenie.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś swoje spostrzeżenia odnośnie tego konkretnego "konkurenta" dacii to chętnie poczytam bo decyzje jeszcze nie zapadły.
Joozwa,
a porównywałeś komfort jazdy, obsługi, faktyczną wielkość bagażnika, pojemność auta (np. możliwość włożenia nart czy rowerów do środka) itp.? Może wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję...
Bardzo mnie interesuje porównanie tych aut. Nie miałem okazji jeździć Vitarą, ani nawet obmacać dokładnie.
na niekorzyść vitary
-1 rok gwarancji na lakier
-nowy czynnik w klimatyzacji
-brak nawigacji (nie ma nawet możliwości PL )
-niższe zawieszenie
-belka z tyłu (duster wielowachacz )
-zerowe upusty
-brak możliwości LPG
-5 biegowa skrzynia
Polecam zapoznać się z cx-3
W cenie vitary dostaniesz 4x4 2.0 16v 150 KM 6 biegową skrzynie ale z tyłu jest mniej miejsca
Subaru XV też jest godne uwagi . Podobny silnik do mazdy ale 4x4 full time do 90 tys sie zmieścisz + rabat
Jak dla mnie aktualnie faworytem jest mazda oferuje w zasadzie to samo co suzuki ale dużo lepszy silnik i skrzynie .
Jak merkel dalej będzie tak z tymi uchodźcami kombinować to euro spadnie na tyle ze najtańsze będzie subaru bo sprzedają go za euro
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-09, 21:10, w całości zmieniany 3 razy
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-09, 21:21
piku napisał/a:
Joozwa,
a porównywałeś komfort jazdy, obsługi, faktyczną wielkość bagażnika, pojemność auta (np. możliwość włożenia nart czy rowerów do środka) itp.? Może wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję...
Bardzo mnie interesuje porównanie tych aut. Nie miałem okazji jeździć Vitarą, ani nawet obmacać dokładnie.
Ciężko porównac komfort w trakcie krótkiej jazdy teztowej.
Tak jak napisałem wcześniej, skończy się chyba tym że wezmę oba auta na cały dzień (w Dacii raczej za darmo, w Suzuki (tylko na 3-4h bo jedna testówka) za 200zł zwrotne przy zakupie).
No i trudno pakowanie rowerów wykonać pod salonem
Karenzo napisał/a:
na niekorzyść vitary
Widziałem Karenzo że czytasz też forum suzuki więc liczyłem na Twój odzew
-1 rok gwarancji na lakier - fakt nie dopatrzyłem ale jak dla mnie sprawa pomijalna, ile nowych aut ma z tym problemy?
-nowy czynnik w klimatyzacji - pomijalne. Przez 5 lat nie powinno ubyć a potem można zmienić na R134a (zmiana czujnika ciśnienia)
-brak nawigacji (nie ma nawet możliwości PL ) - pomijalne, mirror link ze smartfona i jazda choć fakt że jest to olewanie klienta w PL
-niższe zawieszenie - to fakt ale można wrzucić opony o 1cm wyższym profilu i już jest 19cm
-belka z tyłu (duster wielowachacz) - trudno określić czy to wada czy zaleta jeżeli komfort jazdy będzie dobry a belka mniej awaryjna, w teren wiadomo lepszy Duster (wykrzyż)
-zerowe upusty - dostałem ponad 2 razy większy niż w Dacii (2000zł i czujniki parkowania + pierwszy przegląd z materiałami gratis) -brak możliwości LPG - tu zdania są podzielone, a Dusterze z 115 Sce niby Dacia będzie miała ale w QQ podobno były problemy (może to taki zam mit jak z suzuki). Z drugiej strony przy średnim spalaniu 6l to trochę bez sensu
-5 biegowa skrzynia - ale przy 140 obroty 3600 a w Dusterze 4000
Polecam zapoznać się z cx-3 - mam mazdę i już nigdy więcej - KOROZJA KOROZJA KOROZJA, pozatym CX3 to prześwit 16 cm jeszcze mniej niż S-cross. Wolałbym Suzuki bo silnik 1,6 jak dla mnie styka.
Subaru XV też jest godne uwagi . Podobny silnik do mazdy ale 4x4 full time do 90 tys sie zmieścić + rabat - to jest dobra sugestia ale nie ma ich gdzie obejżeć bo nie ma na razie modeli na 2016 a 2015 sprzedany. Rabatów też pewnie nie będzie bo nowy rocznik. Znajomy narzekał na hałas silnika 2.0 ale podobno coś wyciszyli.
Ostatnio zmieniony przez Joozwa 2015-10-09, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Ciężko porównac komfort w trakcie krótkiej jazdy teztowej.
(....)No i trudno pakowanie rowerów wykonać pod salonem
Ja pakowałem do Dustera to, co zamierzałem potem wozić (narty, rowery),a co mogło potem być krytycznym czynnikiem przy np. podróży wakacyjnej. Słabości klimy nie przewidziałem...
Z tego co wiem klima w vitarze ma taką sama pojemność czynnika jak w dusterze .
Tak że jej wydajność jest podobna
o ile w wariancie Premium jest automatyczna
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-09, 23:08
Karenzo napisał/a:
gdzie masz rozpiskę przełożeń w vitarze ?
Przeliczyłem na oko obroty przy 140km/h
cytat z forum suzuki, mam nadzieję że autor MrPyrek sie nie obrazi
Vitara Wersja 4x4 manual, włączona klima, zwykle pasażer 50kg, światła dzienne:
- miasto 6,9-7,2 L (we wrześniu)
- lekka trasa 90-110km/h - 5,6 L
- autostrada 120 km/h (tempomat), obroty silnika 3100 - 6,5 L
- autostrada 127 km/h (tempomat), obroty silnika 3300 - 7,1 L (na tej się fajnie jedzie i jeszcze dość cicho)
- autostrada 130 km/h (tempomat), obroty silnika 3400 - 7,6 L
Prędkości powyżej są z tempomatu, zwykle o 4-5 km/h większe niż z GPS-a ze stacji Bosha-a. I na tempomacie zużywa 0,3-0,4 L więcej niż na nodze z podobną prędkością.
Co 10km/h więcej jeden litr więcej. Od obrotów 3500 wzwyż wyje i żłopie.
Odcinek zamknięty 180-192 km/h (odczyt z GPS-a) - 14,5 L.
Karenzo napisał/a:
na forum vitari polecali mi jeszcze honde CRV
Dla mnie za droga, 4x4 105kzł, i mało "terenowa"
Karenzo napisał/a:
Pamiętaj też że vitara jest twardsza bo siedzi na oponach o wysokości 50 /55
kiedy w dusterze masz 65
szerokość jest taka sama 215
Jak dla mnie za bardzo pojechali w wygląd, 215/55R17 trochę niskie a w scross to już wogóle porażka 205/50R17. Zapytałem u dilera o opcję założenia 215/60R17 na razie cisza.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-10, 04:36
Karenzo napisał/a:
Polecam zapoznać się z cx-3
W cenie vitary dostaniesz 4x4 2.0 16v 150 KM 6 biegową skrzynie ale z tyłu jest mniej miejsca
Dla rodziny się nie nada, koszmarnie małe, o dobry numer mniejsze niż Duster i Vitara.
No i prześwit rodem z rodzinnych sedanów, a nie suvów - Mazda 6 ma taki sam.
To tylko udaje crossovera niestety, już lepiej Sandero Stepway rozważyć.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-10, 04:42
Karenzo napisał/a:
Z tego co wiem klima w vitarze ma taką sama pojemność czynnika jak w dusterze .
Tak że jej wydajność jest podobna
Wątpię.
Nie spotkałem jeszcze auta z wydajnością klimy podobną do Dustera (znaczy zbliżoną do zera).
Vitara stojąca pod salonem w pełnym słońcu, potrafiła całkowicie schłodzić wnętrze podczas krótkiej jazdy próbnej, bez korzystania z wysokich obrotów dmuchawy - Duster tego nie potrafi nawet gdy ruszysz z cienia i jedziesz sobie przez kilka godzin z cały czas pracującą klimą.
Musisz użyć przynajmniej 3 biegu dmuchawy, żeby w ogóle było czuć że klima działa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-10, 04:46
Joozwa napisał/a:
Karenzo napisał/a:
gdzie masz rozpiskę przełożeń w vitarze ?
Przeliczyłem na oko obroty przy 140km/h
cytat z forum suzuki, mam nadzieję że autor MrPyrek sie nie obrazi
Vitara Wersja 4x4 manual, włączona klima, zwykle pasażer 50kg, światła dzienne:
- miasto 6,9-7,2 L (we wrześniu)
- lekka trasa 90-110km/h - 5,6 L
- autostrada 120 km/h (tempomat), obroty silnika 3100 - 6,5 L
Długą miałeś tą jazdę próbną, mnie nie udało się w podobnych warunkach zejść poniżej 8 l, ale fakt, zrobiłem ledwie kilka, może kilkanaście km, głównie miasto i ekspresówka.
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-10, 07:38
Cav napisał/a:
Joozwa napisał/a:
Karenzo napisał/a:
gdzie masz rozpiskę przełożeń w vitarze ?
Przeliczyłem na oko obroty przy 140km/h
cytat z forum suzuki, mam nadzieję że autor MrPyrek sie nie obrazi
Vitara Wersja 4x4 manual, włączona klima, zwykle pasażer 50kg, światła dzienne:
- miasto 6,9-7,2 L (we wrześniu)
- lekka trasa 90-110km/h - 5,6 L
- autostrada 120 km/h (tempomat), obroty silnika 3100 - 6,5 L
Długą miałeś tą jazdę próbną, mnie nie udało się w podobnych warunkach zejść poniżej 8 l, ale fakt, zrobiłem ledwie kilka, może kilkanaście km, głównie miasto i ekspresówka.
Dane jak zaznaczyłem wcześniej wziąłem z forum suzuki a nie z mojej jazdy próbnej
Jazde miałem nie za długą, trochę ekspresówki, trochę kręcenia się po uliczkach brukowanych troche świateł. Auto miało średnią 6,2 nie skasowaną a po mojej jeździe śrenia nie skoczyła w górę. W S crossie skasowałem kompa i po przejeździe tą samą trasą miałem 6,8 więc nieduża różnica
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-10, 10:19
Joozwa napisał/a:
Cav napisał/a:
Joozwa napisał/a:
Karenzo napisał/a:
gdzie masz rozpiskę przełożeń w vitarze ?
Przeliczyłem na oko obroty przy 140km/h
cytat z forum suzuki, mam nadzieję że autor MrPyrek sie nie obrazi
Vitara Wersja 4x4 manual, włączona klima, zwykle pasażer 50kg, światła dzienne:
- miasto 6,9-7,2 L (we wrześniu)
- lekka trasa 90-110km/h - 5,6 L
- autostrada 120 km/h (tempomat), obroty silnika 3100 - 6,5 L
Długą miałeś tą jazdę próbną, mnie nie udało się w podobnych warunkach zejść poniżej 8 l, ale fakt, zrobiłem ledwie kilka, może kilkanaście km, głównie miasto i ekspresówka.
Dane jak zaznaczyłem wcześniej wziąłem z forum suzuki
Wiesz, na forach różne bzdury można wyczytać.
Wystarczy przejrzeć jakie banialuki ludzie wypisują tutaj w wątku o spalaniu.
4, 5 czy 6 litrów są na porządku dziennym.
A potem wsiadasz do Dustera i diesel nie chce zejść poniżej 8 l w mieście czy na autostradzie.
Więc takie info trzeba weryfikować samemu.
Na sprintmonitorze też lepiej przyjąć górne zakresy przedziału niż dolne, bo rozbieżności potrafią sięgać 50%.
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-10, 11:10
Cav napisał/a:
Wiesz, na forach różne bzdury można wyczytać.
Wystarczy przejrzeć jakie banialuki ludzie wypisują tutaj w wątku o spalaniu.
4, 5 czy 6 litrów są na porządku dziennym.
A potem wsiadasz do Dustera i diesel nie chce zejść poniżej 8 l w mieście czy na autostradzie.
Więc takie info trzeba weryfikować samemu.
Na sprintmonitorze też lepiej przyjąć górne zakresy przedziału niż dolne, bo rozbieżności potrafią sięgać 50%.
Nie sądzę żeby ludzie wymyślali sobie ile ich auta palą żeby się głupio pochwalić. Po prostu każdy ma inny styl jazdy a skoro tobie auta palą zawsze więcej niż innym to widocznie taki preferujesz styl jazdy i musisz brać na to poprawkę . Inną sprawą jest że podawanie z komputera jest obarczone błędem, ważne jest spalanie z dystrybutora i prędkośc z GPS.
Z mojego doświadczenia wynika że jestem przeciętnym statystycznym kierowcą bo wszystkie moje samochody spalają średnio mniej więcej tyle ile podają raporty autocentrum itp więc mogę przyjąć że czy to vitara czy duster będzie spalać tyle ile podaje taka średnia.
A jak będzie jeździć małżonka to pewnie jeszcze z litr mniej.
Z resztą spalanie było podane przy okazji bo chodziło głównie o obroty przy 140km/h o które pytał Karenzo
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-10, 19:23
Karenzo napisał/a:
ale z tymi obrotami to uważaj .
w dusterze wyliczasz z katalogu gdzie prędkość jest rzeczywista
w vitarze na oko
po pierwsze licznik zaniża a po drugie ludzkie oko jest bardzo złudne
Zgadza się, ale w różnych źródłach podają podobne wartości czyli coś pomiędzy 3600-3700 @ 140 km/h
np: Pri rýchlosti 130 km/h točí motor 3500 ot/min a hluk nie je veľký.
W każdym razie Vitara trochę lepsza na szosę a Duster na szutrówki. Przy czym oczywiście oba nie są stworzone typowo do jazdy autostradami.
Podejrzewam że końcową decyzję podejmie małżonka a znacząca będzie "przestrzeń dla babci" czyli pomiędzy fotelikami na tylnej kanapie. Jak dla mnie oba mają zalety i wady i oba mi się podobają.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-11, 11:51
Joozwa napisał/a:
Cav napisał/a:
Wiesz, na forach różne bzdury można wyczytać.
Wystarczy przejrzeć jakie banialuki ludzie wypisują tutaj w wątku o spalaniu.
4, 5 czy 6 litrów są na porządku dziennym.
A potem wsiadasz do Dustera i diesel nie chce zejść poniżej 8 l w mieście czy na autostradzie.
Więc takie info trzeba weryfikować samemu.
Na sprintmonitorze też lepiej przyjąć górne zakresy przedziału niż dolne, bo rozbieżności potrafią sięgać 50%.
Nie sądzę żeby ludzie wymyślali sobie ile ich auta palą żeby się głupio pochwalić.
Tu nie ma nic do sądzenia, to są fakty.
Sprawdzone empirycznie kilka razy - jeszcze nigdy żaden samochód kierowcy, który deklarował dziwnie niskie zużycie paliwa, nie potwierdził tego zużycia podczas wspólnej jazdy.
Wystarczy np. pojechać z takim w dłuższą trasę, żeby zobaczyć że jego auto dziwnym trafem nagle pali o 20% więcej niż mówił, za to Twoje nagle zaczyna palić 20% mniej, bo nie możesz jechać jak człowiek, tylko musisz się wlec za takim kapelusznikiem, albo za nim czekać co chwilę.
W efekcie - auto niby palące mniej zaczyna tankować częściej niż Ty, na tej samej trasie, z tymi samymi prędkościami itd itp
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-10-11, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-11, 12:21
Cav napisał/a:
Wystarczy np. pojechać z takim w dłuższą trasę, żeby zobaczyć że jego auto dziwnym trafem nagle pali o 20% więcej niż mówił, za to Twoje nagle zaczyna palić 20% mniej,
Joozwa napisał/a:
Inną sprawą jest że podawanie z komputera jest obarczone błędem, ważne jest spalanie z dystrybutora i prędkośc z GPS.
I tutaj jest pies pogrzebany. Ludzie podają spalanie z komputera i prędkość z licznika.
Na przykład moja mazda 5 przekłamuje o 1 litr w dół na kompie i o 10km/h w górę na liczniku (przy około 130km/h). Jak podam spalanie wg tych parametrów to przy 140km/h na autostradzie wyjdzie mi około 6,6 l/100km a w rzeczywistości wychodzi 7,9 l/100km i to daje spokojnie Twoje 20% różnicy
Cav napisał/a:
bo nie możesz jechać jak człowiek, tylko musisz się wlec za takim kapelusznikiem, albo za nim czekać co chwilę.
Joozwa napisał/a:
Po prostu każdy ma inny styl jazdy a skoro tobie auta palą zawsze więcej niż innym to widocznie taki preferujesz styl jazdy i musisz brać na to poprawkę
A to jest właśnie Twój styl jazdy vs styl jazdy innego kierowcy i dlatego Twój samochód spala 20% więcej a jego 20% mniej. na tej samej trasie.
A na to czy jeździ w kapeluszu, z nosem przy szybie czy z łokciem za oknem (tobie na ogonie) to już nic nie poradzimy ani ja ani Ty.
Ostatnio zmieniony przez Joozwa 2015-10-11, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-11, 14:42
Joozwa napisał/a:
A to jest właśnie Twój styl jazdy vs styl jazdy innego kierowcy i dlatego Twój samochód spala 20% więcej a jego 20% mniej. na tej samej trasie.
Chyba nie zrozumiałeś - wyraźnie napisałem, że jego spala 20% więcej niż on mówi, w efekcie więcej niż mój.
To że używając dynamicznie gazu ZAZWYCZAJ spala się więcej, to zgoda, nawet niech to będzie 10 czy 20 %.
Ale nie jest tak, że da się spalić jeszcze o kolejne 20% mniej, podobnie jeżdżąc.
Owszem, jak ktoś sobie dla poprawienia samopoczucia podaje spalanie przy 70 km/h, nie informując o tym jasno, to takich zeznań po prostu NIE MOŻNA brać pod uwagę i tyle.
O niczym więcej nie pisałem, jakby ktoś nie zrozumiał przekazu..
Sam takich znałem
trasa 100 km , 90 km jedzie za tirem 80 na godzinę
10 km dwupasmówki jedzie 120
a potem gada że pali mu 5 na 100 przy prędkościach autostradowych
Tylko jak gdzieś jechaliśmy to trzeba było to pomnożyć razy dwa przy zrzutce na paliwo
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-11, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum