Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-09, 12:37
keikan napisał/a:
Koledzy
Niedługo będę "na wymianie" rozrządu w moim Dusterze z 2012 roku 1,6 16V.
Czy ten zestaw jest dla mnie odpowiedni:
w tabelce jest,więc powinien pasować - silnnik jest oczywiście bez zfr i w tabelce jest błąd - nie 77 KM tylko KW co daje nieco ponad 104KM, czyli nasz poczciwy K4M
Jeszcze nie wymieniałem od nowości.
Mam przebiegu 40.000 km, ale chcę wymienić dla świętego spokoju po 5 latach jazdy. Chciałbym zrobić to w ASO (na moich częściach), żeby robocizna była na ich gwarancji jak coś.
Jakie macie sposoby na odkręcenie śruby koła pasowego wału korbowego ?
Bo mam wrażenie , że u mnie nie pójdzie lekko a metoda blokady śrubą wałka rozrządu jest niebezpieczna i nieefektywna, że po pierwsze pasek przeskoczy prędzej niż puści śruba na wale. No i jesli zablokowal kiepska miekka sruba rozrzad, to moze mu sie wygiac ta sruba i pozniej moze byc problem z jej wyjeciem ...
tak jak tutaj
w 11:10 zablokował śrubą wałek rozrządu
a póżniej w 12:15 odkręcił śrubę wału normalnie mając silnik na podnośniku
Jakie macie sposoby na odkręcenie śruby koła pasowego wału korbowego ?
Bo mam wrażenie , że u mnie nie pójdzie lekko a metoda blokady śrubą wałka rozrządu jest niebezpieczna i nieefektywna, że po pierwsze pasek przeskoczy prędzej niż puści śruba na wale. No i jesli zablokowal kiepska miekka sruba rozrzad, to moze mu sie wygiac ta sruba i pozniej moze byc problem z jej wyjeciem ...
tak jak tutaj
w 11:10 zablokował śrubą wałek rozrządu
a póżniej w 12:15 odkręcił śrubę wału normalnie mając silnik na podnośniku
W cytrynie luzowalem śrubę solidnym pneumatem. Potem szło już gładko.
nom, nie mam pneumatu.
No i jeszcze taka istniejąca metoda na hamulec , 5-ty bieg to raczej nie przejdzie bo slizga mi sie juz sprzeglo i na pewno ono sie uslizgnie niz zeby silnie zblokowac wal a troche sily tam trzeba przylozyc.
Po 90kkm u mnie to też nie było pierwszej młodości.
A funkcjonalności? Trochę mnie martwicie tym, co piszecie. Sprzęgła w Octaviach wystarczały mi na ponad 200 tys. i sprzedawałem auta w pełni sprawne, bez żadnych oznak kłopotów ze sprzęgłem.
Ja sprzedawałem MCV-kę z przebiegiem 135kkm i nic się nie działo i nic nie było robione ze sprzęgłem. Niektórzy mają więcej przejechane. '
Jeden przypadek logana 1,4 na forum, w którym się skrzynia rozsypała po ciągnięciu przyczepy campingowej. Natomiast było to podobno na własne życzenie.
Więc wygląda wszystko raczej na sposób użytkowania. Duster to też takie trochę specyficzne auto, a przypadek kolegi corrado też jest pierwszy o ile dobrze pamiętam.
Mam hak z tyłu i była ciągnieta przyczepka , także spokojnie nie każdemu się tak szybko się będzie ślizgać.
Moja MCV ma 145 tys. km - niemiec ciągał przyczepkę bo było widać po kuli haka zużycie, a ja zrobiłem już 32 tys. km z tego przynajmniej 1/2 z przyczepką na haku ze średnim obciążeniem 500 kg + ludki i sprzęt w bagażniku i sprzęgło nie ślizga także bez paniki (materiały i sprzęt po budowach - także dostaje po dupie).
Napisałem przecież, że "na własne życzenie załatwił" więc nie wiem co tam wyprawiał. Może ciągnął pod górę i po wertepach albo po glinie chciał wjechać.
Aaaa coś mi się przypomniało, że oleju było na dnie jak rozebrał. Może właśnie wyciek był powodem, a przyczepka to tylko przyspieszyła.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 11:17
Masz rację, generalnie jak spytałem o możliwość samodzielnego zakupu mówi, ze ok ale w przypadku usterek nie bierze odpowiedzialności za części. Dlatego świadomie płacąc ceny z średniej półki zyskuje pełną gwarancję na robociznę i mechanikę. Czy Contitech robi pompy wody ?
robi,
z tanszych i dobrych firma: INA lub SKF
Polecam ten sklep - ma b. dobre ceny i w W-wie na miejscu do odbioru - przyklady cen kompletu do k9k 796
http://www.wajbex.pl/czes...85,0100453.aspx
Ciągle pojawia się wątek wymiany pompy wody przy wymianie rozrządu - czy są jakieś źródła ( książki serwisie etc.) które określają czas wymiany? mi w ASO powiedziano - "zależy w jakim jest stanie" - jakoś im nie wierzę ;)
Nie wierz w jakieś cuda. Zawsze powinno się wymieniać rozrząd razem z pompą wody. Wystarczy, że pompa, mimo że jest dobra, padnie po jakimś przebiegu o wiele krótszym niż do następnego przebiegu wymiany rozrządu. I będziesz więcej płacił za usługę, a tak masz zrobione za jednym razem wszystko. Pompa nie jest aż tak droga jak inne części, a zaoszczędzisz przy robocie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum