Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 14:18   

Znalazłem ciekawy manual wymiany paska w silniku 1.2 16V D4F:
http://www.cempol.pl/imag...006002%20pl.pdf
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-09, 07:56   

Koledzy
Niedługo będę "na wymianie" rozrządu w moim Dusterze z 2012 roku 1,6 16V.
Czy ten zestaw jest dla mnie odpowiedni:

http://www.renault-czesci...379,942%29.aspx

OPIS:

Nowy Oryginalny RENAULT zestaw rozrządu stosowany w silnikach 1.4 16V oraz 1.6 16V

silniki K4J, K4M (bez zmiennych faz rozrządu)

ps.
czy w naszym silniku są zmienne fazy ?bo wreszcie nie wiem, czy to zestaw do mojego auta..
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 10:07   

Raczej nie masz bo mialbys >110KM przy 1.6 .

Ja też będę włąsnie wymieniał .
I to chyba sam , chyba że znajdę gdzieś tanio .
Ile keikan masz przebiegu od ostatniej wymiany ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-09, 12:37   

keikan napisał/a:
Koledzy
Niedługo będę "na wymianie" rozrządu w moim Dusterze z 2012 roku 1,6 16V.
Czy ten zestaw jest dla mnie odpowiedni:

w tabelce jest,więc powinien pasować - silnnik jest oczywiście bez zfr i w tabelce jest błąd - nie 77 KM tylko KW co daje nieco ponad 104KM, czyli nasz poczciwy K4M

a.JPG
Plik ściągnięto 9295 raz(y) 31,53 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 13:03   

ZTCP były dwie wersje pomp wody dla silników z Euro 4 i Euro 5 - lepiej wcześniej sprawdzić.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-11, 06:32   

corrado napisał/a:
Raczej nie masz bo mialbys >110KM przy 1.6 .


Ile keikan masz przebiegu od ostatniej wymiany ?


Jeszcze nie wymieniałem od nowości.
Mam przebiegu 40.000 km, ale chcę wymienić dla świętego spokoju po 5 latach jazdy. Chciałbym zrobić to w ASO (na moich częściach), żeby robocizna była na ich gwarancji jak coś.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-11, 07:32   

A to spokojnie , masz jeszcze 2 lata :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-22, 19:49   

Jakie macie sposoby na odkręcenie śruby koła pasowego wału korbowego ?
Bo mam wrażenie , że u mnie nie pójdzie lekko a metoda blokady śrubą wałka rozrządu jest niebezpieczna i nieefektywna, że po pierwsze pasek przeskoczy prędzej niż puści śruba na wale. No i jesli zablokowal kiepska miekka sruba rozrzad, to moze mu sie wygiac ta sruba i pozniej moze byc problem z jej wyjeciem ...

tak jak tutaj

w 11:10 zablokował śrubą wałek rozrządu
a póżniej w 12:15 odkręcił śrubę wału normalnie mając silnik na podnośniku
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-22, 20:09   

corrado napisał/a:
Jakie macie sposoby na odkręcenie śruby koła pasowego wału korbowego ?
Bo mam wrażenie , że u mnie nie pójdzie lekko a metoda blokady śrubą wałka rozrządu jest niebezpieczna i nieefektywna, że po pierwsze pasek przeskoczy prędzej niż puści śruba na wale. No i jesli zablokowal kiepska miekka sruba rozrzad, to moze mu sie wygiac ta sruba i pozniej moze byc problem z jej wyjeciem ...

tak jak tutaj

w 11:10 zablokował śrubą wałek rozrządu
a póżniej w 12:15 odkręcił śrubę wału normalnie mając silnik na podnośniku

W cytrynie luzowalem śrubę solidnym pneumatem. Potem szło już gładko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-22, 20:25   

nom, nie mam pneumatu.
No i jeszcze taka istniejąca metoda na hamulec , 5-ty bieg to raczej nie przejdzie bo slizga mi sie juz sprzeglo i na pewno ono sie uslizgnie niz zeby silnie zblokowac wal a troche sily tam trzeba przylozyc.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-23, 05:05   

Jedynka i hamulec. Tak robiłem odkręcając i zakręcając w MCV-ce.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-23, 06:18   

spoko, u mnie juz kiepskie sprzęgło
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-23, 07:32   

Po 90kkm u mnie to też nie było pierwszej młodości.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-09-23, 07:35   

Marek1603 napisał/a:
Po 90kkm u mnie to też nie było pierwszej młodości.


A funkcjonalności? Trochę mnie martwicie tym, co piszecie. Sprzęgła w Octaviach wystarczały mi na ponad 200 tys. i sprzedawałem auta w pełni sprawne, bez żadnych oznak kłopotów ze sprzęgłem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-23, 09:25   

Ja sprzedawałem MCV-kę z przebiegiem 135kkm i nic się nie działo i nic nie było robione ze sprzęgłem. Niektórzy mają więcej przejechane. '
Jeden przypadek logana 1,4 na forum, w którym się skrzynia rozsypała po ciągnięciu przyczepy campingowej. Natomiast było to podobno na własne życzenie.
Więc wygląda wszystko raczej na sposób użytkowania. Duster to też takie trochę specyficzne auto, a przypadek kolegi corrado też jest pierwszy o ile dobrze pamiętam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-23, 10:25   

Mam hak z tyłu i była ciągnieta przyczepka , także spokojnie nie każdemu się tak szybko się będzie ślizgać. :-)
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 533
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-09-23, 19:42   

corrado napisał/a:
Mam hak z tyłu i była ciągnieta przyczepka , także spokojnie nie każdemu się tak szybko się będzie ślizgać. :-)


Moja MCV ma 145 tys. km - niemiec ciągał przyczepkę bo było widać po kuli haka zużycie, a ja zrobiłem już 32 tys. km z tego przynajmniej 1/2 z przyczepką na haku ze średnim obciążeniem 500 kg + ludki i sprzęt w bagażniku i sprzęgło nie ślizga także bez paniki (materiały i sprzęt po budowach - także dostaje po dupie).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-09-24, 05:01   

Napisałem przecież, że "na własne życzenie załatwił" więc nie wiem co tam wyprawiał. Może ciągnął pod górę i po wertepach albo po glinie chciał wjechać.
Aaaa coś mi się przypomniało, że oleju było na dnie jak rozebrał. Może właśnie wyciek był powodem, a przyczepka to tylko przyspieszyła.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-26, 17:28   

Witam

Planuje niebawem wymienić rozrząd. Mechanik zaopatruje się w części w Intercars i proponuje:

ROZRZADY:

RUVILLE 420,00
BOSCH 500,00
CONTITECH 510,00
HEPU 420,00

Myślałem o Moto Dynamic i oryginałach, jednak bym nie miał problemów w przypadku reklamacji muszę się zdecydować na jakiś zestaw j.w. Co Polecacie ?
 
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-09-27, 10:35   

Ja osobiście zamontowałem ostatnio Ruville - gdyż ruville to pakowacz i często dają oryginalne rolki, łożyska itd.

Ale jak chcesz mieć pewność jakościowy to polecam Contitech'a

Co do części twój mechanik pewnie ma mega upusty w sklepie i ceny podane przez Ciebie nie są prawdziwe gdyż są o wiele niższe dla niego.

Dla sprawdzenia poproś o rachunek za części bądź fakturę nigdy jej nie dostaniesz. Jedyne co to za usługę serwisową. :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 11:17   

Masz rację, generalnie jak spytałem o możliwość samodzielnego zakupu mówi, ze ok ale w przypadku usterek nie bierze odpowiedzialności za części. Dlatego świadomie płacąc ceny z średniej półki zyskuje pełną gwarancję na robociznę i mechanikę. Czy Contitech robi pompy wody ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 11:24   

robi,
z tanszych i dobrych firma: INA lub SKF
Polecam ten sklep - ma b. dobre ceny i w W-wie na miejscu do odbioru - przyklady cen kompletu do k9k 796
http://www.wajbex.pl/czes...85,0100453.aspx
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-10-12, 19:37   

koledzy koleżanki,

Ciągle pojawia się wątek wymiany pompy wody przy wymianie rozrządu - czy są jakieś źródła ( książki serwisie etc.) które określają czas wymiany? mi w ASO powiedziano - "zależy w jakim jest stanie" - jakoś im nie wierzę ;)
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-12, 19:53   

Nie wierz w jakieś cuda. Zawsze powinno się wymieniać rozrząd razem z pompą wody. Wystarczy, że pompa, mimo że jest dobra, padnie po jakimś przebiegu o wiele krótszym niż do następnego przebiegu wymiany rozrządu. I będziesz więcej płacił za usługę, a tak masz zrobione za jednym razem wszystko. Pompa nie jest aż tak droga jak inne części, a zaoszczędzisz przy robocie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-12, 20:32   

a ja nie wymieniam chyba ze auto ma pod 200tys albo spod pompy przecieka/ucieka plyn chlodzacy , teraz tez nie bede.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne