Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
samochód przy dojazdach do skrzyżowań, przy hamowaniu gaśnie
Autor Wiadomość
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-10-13, 00:29   samochód przy dojazdach do skrzyżowań, przy hamowaniu gaśnie

samochód przy dojazdach do skrzyżowań, przy hamowaniu gaśnie ale tylko gdy silnik jest zimy.
Oddałem daczkę do serwisu i stwierdzili, że trzeba:
1) przeczyścić przepustnicę i wymienić uszczelkę,
albo
2) uregulować luzy na zaworach.
Zrobili i jedno i drugie, natomiast prawdopodobnie chodziło o luzy na zaworach. Ostatnio natknąłem się na łonetowym forum na posta w kwestii opłacalności instalacji lpg, pozwolę sobie zacytować:
"...dochodzi sporo dodatkowych kosztów. Np.regulację luzów zaworowych jeżdżąc na benzynie wystarczy zrobić co 40 tys ,na gazie luzy trzeba kasować co ok. 15-18 tys , . Do tego zabiegu (który sam w sobie nie jest kosztowny) trzeba zdjąć pokrywę zaworów . Ja Każdorazowo do taiej operacji kupuję nowy zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów (dobrej firmy komplet uszczelka + 4 uszczelniacze gniazd świec + podkładki samonaprężające ) kosztuje ok. 150 zł."

Mam nadzieję, że się innym mi podobnym laikom z zakresu mechaniki samochodowej przyda .. :-)
Ostatnio zmieniony przez m-504256305 2015-10-13, 00:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-13, 05:14   

Pierwsze: "w jakim aucie"?

W silnikach MPI dacii regulacja na PB co około 100kkm (z praktyki), a LPG 20-30kkm. Wszystko zależy też od jakości wykonanych prac.
Uszczelka pod pokrywę zaworów do 1,4 kosztuje do 20zł, więc gdzie jeszcze do 150zł. Nie ma uszczelniaczy i podkładek samonaprężających.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-13, 07:44   

Marek1603 napisał/a:
Pierwsze: "w jakim aucie"?

m-504256305 napisał/a:
Oddałem daczkę do serwisu i stwierdzili, że trzeba:

Z pewną dozą nieśmiałości, przypuszczam, że prawdopodobnie chodzi o Dacię Sandero 1,4 :mrgreen: bo takowa jest wpisana pod nickiem kolegi.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-13, 08:24   

W jakim aucie takie koszty serwisu LPG. Chodzi o cytat.
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-10-13, 09:56   Re: samochód przy dojazdach do skrzyżowań, przy hamowaniu ga

m-504256305 napisał/a:
Zrobili i jedno i drugie, natomiast prawdopodobnie chodziło o luzy na zaworach.

Pomogło?

m-504256305 napisał/a:
Ostatnio natknąłem się na łonetowym forum na posta w kwestii opłacalności instalacji lpg, pozwolę sobie zacytować:[...]

Takie mądrości piszą z reguły ci, którzy w temacie LPG są tylko teoretykami. Bo praktycy dawno przestali liczyć te "dodatkowe koszty". Owszem, koszty obsługi serwisowej samochodu na LPG są z definicji wyższe. Regulacja zaworów, droższe przeglądy rejestracyjne, wymiana filtrów, regulacje, itp, itd. W niczym nie zmienia to jednak faktu, że wszystkie te dodatkowe koszty serwisowe "zjadają" zaledwie niewielki procent zysków, jakie przynosi zasilanie LPG przy dystrybutorze (oczywiście zysków kalkulowanych jako różnica w kosztach paliwa pomiędzy LPG i PB).
Mowa oczywiście o silnikach, które tolerują LPG bez większych chimer.

pozdrawiam,
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-10-14, 18:31   ten post z "łonetu" to był dla mnie oświeceniem ..

W całej historii obsługi LPG, nigdy nie regulowałem zaworów (chyba że potajemnie robił to mój mechanik, ale wątpię bo znalazłoby to odzwierciedlenie na rachunku i wtedy bym pytał). Teraz przeżyłem oświecenie że trzeba robić. Ja z takimi faktami nie polemizuję, mam taką oszczędność na LPG, że budżet na dodatkowe koszty zawsze się znajdzie. Co do samej ekonomiczności LPG ... nie trzeba mnie przekonywać. Nie ważne czy jest to 40% czy 30% bo zawsze jest mniej niż na benzynie ...
pozdrawiam
Artur
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-15, 05:47   Re: ten post z "łonetu" to był dla mnie oświecenie

m-504256305 napisał/a:
W całej historii obsługi LPG, nigdy nie regulowałem zaworów (chyba że potajemnie robił to mój mechanik, ale wątpię bo znalazłoby to odzwierciedlenie na rachunku i wtedy bym pytał). Teraz przeżyłem oświecenie że trzeba robić.


Zależy wszystko do silnika. Jak masz "ręcznie" ustawianie to musisz. Masz hydrauliczne kasowanie luzów, nie musisz. Tak w skrócie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne