Witam
Chciałbym "odświeżyć" trochę temat.
Przymierzam się do zakupu a następnie montażu Webasto Thermo top C lub E. Wersja benzynowa.
Czy moglibyście się podzielić zdjęciami lub opisem kolejnych etapów montażu?
Lokalizacja pieca - najprawdopodobniej nadkole.
W jaki sposób podłączyliście układ webasto ze sterowaniem wentylatorami ?
Sposób podłączenia zasilania (paliwa) - czy naprawdę trzeba iść do baku ? Nie da rady zrobić jakiegoś trójnika i zasilić się z powrotu do baku ?
Przejście do wnętrza auta - w którym miejscu i w jaki sposób to zrobiliście ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3786 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-09, 10:50
Ja bym nie kombinował z przerabianiem na własną rękę przetestowanej przez producenta instrukcji instalacji. Zwłaszcza przy tak łatwo palnym paliwie jak benzyna ....
Znalazłem dwie instrukcję do montażu.
Instrukcje są po angielsku.
Niestety nie mogę dodać plików pdf.
Chętnych proszę o PW.
P.s.
Czytałem ten temat przed napisaniem posta. Poprosiłem również użytkownika, który zamontował to w Dusterze o zdjęcia i instrukcję, którą się chwalił, ale bez odzewu.
Dlatego właśnie "odświeżyłem" temat.
Webasto Thermo Top E i C.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 74,4 KB
Webasto Thermo Top Evo.png
Plik ściągnięto 64 raz(y) 136,27 KB
Ostatnio zmieniony przez Harry718 2015-10-14, 14:25, w całości zmieniany 4 razy
Też o tym myślałem, tym bardziej, że takie grzałki są łatwe w montażu i tanie. (coś koło 200-300zł). Ale jak na razie, to zimy z Lechistanu sobie poszły precz i nie wiadomo, czy jeszcze kiedyś powrócą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-31, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-02, 10:27
Odkopie troche temat z racji tego, ze u mnie -2 st. i oglaszaja stan kleski zywiolowej, bo kaluze zamarzaja
Chce kupic i zamontowac Fionie cos takiego http://www.sklep.elektrow...45.html?cPath=9 , bo pokonuje dystansy 1-3 km i wiadomo, trzeba drapac szyby, auto niedogrzane etc. Do tej grzalki chce jeszcze podlaczyc przekaznik, ktory bedzies sterowac wentylatorem nawiewu dokladnie jak w Webasto + maly prostownik impulsowy to wszystko zamkniete w skrzynce 20x15 cm.
Zastanawiam sie nad jednym. Jaki lepszy 1500w czy 1850w? Roznica w cenie 10 pln.
No i najwazniejsze gdzie mozna kupic te wtyczki i jak sie nazywaja http://www.sklep.elektrow...56.html?cPath=9 , bo cena 180 pln za kable 2,5m +1,5m to troche duzo.
Może to absurdalne ale lepiej wygrzejesz środek auta dmuchawą elektryczną.
Żadnych przeróbek , szybko rozmrozi szyby koszty o połowę mniejsze.
A jak masz czas odpalać taką grzałkę która pewnie z 10 min musi pochodzi to nie szybciej odpalić auto i zostawić na te 10 min ?
Jedno i drugie rozwiązanie to drut bo nikt nie przewidzi skutków szmerów w płynie chłodniczym a może to doprowadzić nawet do kawitacji.
Taki układ liczy się miesiącami nie po to żeby potem ktoś sobie wstawił trójniczek.
Zresztą podgrzewanie płynu przed nagrzewnicą to zły kierunek bo występuje ogromne straty , raczej trzeba iść w stronę ogrzewanej elektrycznie nagrzewnicy
takie wynalazki potrafią nagrzać się w pare sekund http://allegro.pl/nagrzew...6661965920.html
Ja bym w coś takiego celował
https://www.elektroda.pl/...pic2419404.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-02, 22:00, w całości zmieniany 3 razy
...
Jedno i drugie rozwiązanie to drut bo nikt nie przewidzi skutków szmerów w płynie chłodniczym a może to doprowadzić nawet do kawitacji.
Taki układ liczy się miesiącami nie po to żeby potem ktoś sobie wstawił trójniczek.
...
Kawitacji od trojniczka bym sie nie obawial, zmniejszenie przekroju bedzie niewielkie, predkosc plynu w przewodach nie jest tak duza, zeby za skryzowaniem poprzez trojnik ciecz zmieniala sie w gaz.
Chyba, ze zle szacuje poziom cisnienia i predkosc cieczy w przewodach chlodniczych.
innych problemow z przeplywem tez nie, szczegolnie, ze przy takich wstawkach zazwyczaj dajesz zawory zwrotne.
Choc osobiscie mam duze obawy co do stosowania takich urzadzen w oprzyrzadowaniu silnika. Jak strzeli albo sie rozszczelni na autostradzie, to moze byc konic dla motoru...
Te grzalki nie sa jakies wyjatkowo wytrzymale, jak podejrzewam
To jest piecyk z zestawu i pewnie różni się tym, że nie wygląda jak farelka i kabel nie sterczy z drzwi, bo wymaga instalacji defy (teoretycznie). Dałem przykład tylko. Chodzi w poziomie/pionie. Nie robi się gorące (w Zafirze było w nogach pasażera).
Inna sprawa, że takiej za 70 zł bałbym się zostawić uruchomioną w aucie. A jaki sens kupowania czegoś takiego, stania i pilnowania. Można auto po prostu odpalić ;)
I tak i nie. Zależy od zaplecza i funduszy. Każde rozwiązanie ma zalety i wady.
Elektryczne:
- cena od 400-1600 zł
- Prosty montaż i konstrukcja
- wymaga infrastruktury
- mała ingerencja w auto
Spalinowe (wodne) Webasto/TermoTop:
- cena od 3000 (rozsądny piecyk z pilotem/zegarem to 4-4,5) w górę
- bardziej skomplikowana konstrukcja
- działa gdziekolwiek (w naszych warunkach zimowych)
- zero wymagań infrastruktury
- wymaga większej ingerencji i wiedzy jeśli chcemy podłączyć (paliwo/wiązka) inaczej bałwanek buli (montaż leci od 6 tyś w górę z piecykiem)
No :P I tyle. Będąc na północy Norwegii nawet pod supermarketami były na parkingach gniazdka 230V pod elektryczne grzałki. U nas wiadomo, pod blokiem/sklepem czy pracą próżno szukać ze względów oczywistych Mieszkając w domku/bliźniaku miałbym Defe. Na blokowisku Webasto. Z webastem też jest wszystko fajnie dopuki się nie zepsuję. Wtedy drogo. Zeszłej zimy na urlopie obsługa hotelowa do mnie dzwoniła o 5 rano, że auto mi się pali na parkingu :D A to piecyk zastrajkował :D Coś w ten deseń:
https://www.youtube.com/watch?v=Pj7pVI9RkK0
I tanio nie jest wtedy
No I trochę mnie martwi rozmiar aku w Dackach. Jak Webasto uruchomi dmuchawę to może być krucho.
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-12-05, 05:14, w całości zmieniany 1 raz
Dobra, ja rozumiem Skandynawia, ale jaki jest sens takich zabaw w Polsce? Jestem raczej zmarzluchem, ale po dwóch minutach jazdy przy takiej pogodzie jak teraz jest w samochodzie ciepło. Przy -15 trzeba doliczyć kolejne dwie minuty. To jest warte tych kilku tysięcy? Bo z tego co zrozumiałem, nie mówimy wyłącznie o dieslach...
Od 4 lat jeżdżę samochodami elektrycznymi produkcji PSA które z oczywistych względów mają jako jedyny rodzaj ogrzewania własnie Webasto Termotop C.
Poznałem dogłębnie problemy i mam kilka rozwiązań.
Używane urządzenia można bez problemu samemu zregenerować - każda część bez problemu da się kupić. Sterowanie też jest proste jak konstrukcja cepa. Pobór prądu samego pieca w czasie pracy to 45 - 50 W z akumulatora - tak że nie ma się czego bać . Jedynie trzeba minimalnie przerobić instalację aby wraz z załączeniem webasto zadziałał wentylator wnętrza.
Najważniejsza zaleta że można sobie zdalnie włączyć wcześniej - oryginalne piloty działają już za odległości do 1 km. Ale są dość drogie. Dużo prostszym i tańszym rozwiązaniem jest tzw dzwonek bezprzewodowy który też uruchomi Webasto :)
A sam schemat elektryczny jest tak prosty że każdy elektryk samochodowy zrobi wam podłączenie za kilka groszy.
Jedynie o czym trzeba pamiętać to odpowiednie ( przemyślane wpięcie się w układ hydrauliczny) .
W załączeniu schemat podstawowy z telestartem
To jest warte tych kilku tysięcy? Bo z tego co zrozumiałem, nie mówimy wyłącznie o dieslach...
Tak samo wielu ludzi mówiło o klimatyzacji. Naciskasz przycisk/ustawiasz zegar i zapominasz o przyziemnych kwestiach jak odmrażanie szyb, zamków, zimna kierownica czy fotel. Można też sobie rozbudować o wietrzenie w lato.
Ty stawiasz sobie znak zapytania, a Ja od 6 lat zawsze mam Webasto/defe w aucie i nie wyobrażam sobie inaczej
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-12-05, 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-05, 15:38
Wszystko jasne. Kupilem webasto. Troszke wiecej zabawy z zamontowaniem, ale przynajmniej bardziej praktyczne jak dla mnie. Pierwsza sprawa to kabel, ktory kosztuje 180 zl wystarczy, ze raz zapomne odpiac i kabel wtyczka lub zderzak ulegnie uszkodzeniu. No i jak jezdze noca to czasami ucinam sobie drzemke i tu webasto jak znalazl. Fakt jest taki, ze kupilem webasto na benzyne( w super cenie) do diesla i trzeba bedzie dodatkowy zbiornik paliwa zamontowac, ale to nie problemem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-12-05, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Ten film reklamowy Webasto świetnie pokazuje zalety
@Shrek .
Do benzynowego bez problemu możesz używać paliwa do biokominków ( we Francji jest o ile pamiętam tańsze w przeliczeniu na litr w Auchan chyba 20 E za 20 litrów i nie ma zapachu benzyny)
Było testowane także na benzynie E85 - działa poprawnie ale na odpalenie trzeba czekać ze 2 x dłużej.
Chodzi także na dieslu - ale nie spala dokładnie wszystkiego - i zapach taki jaki znamy z lotnisk :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-05, 18:52
Jest przewidziane na etyline to bedzie pracowac na etylinie. Na bioetanolu e85 bedzie chodzic tak jak samochod, czyli zadnej oszczednosci. Co z tego taniej jak pali 30% wiecej. Prwerabialem temat e85 benzyniakow, ale o tym biokominkowym nie slyszalem. Zobaczymy. Pierwszy test seicento
No ale jednak to klimatyzacja stała się standardowym wyposażeniem pojazdu, a nie ogrzewanie postojowe.
Znaczy spokojnie, ja doskonale rozumiem zalety i nawet powiedzmy, że jestem w stanie pójść na kompromis ekologiczny, tylko jednak koszty stanowczo za duże, ingerencja w pojazd na gwarancji również (tak, wiem, nie tracę gwarancji). Gdybym miał fabrycznie, z przyjemnością bym używał (a może nawet dopłacił, ale właśnie fabrycznie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum