Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ogrzewanie postojowe - elektryczne / webasto / LPG
Autor Wiadomość
Harry718 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster Ph2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-09, 10:39   

Witam
Chciałbym "odświeżyć" trochę temat.
Przymierzam się do zakupu a następnie montażu Webasto Thermo top C lub E. Wersja benzynowa.
Czy moglibyście się podzielić zdjęciami lub opisem kolejnych etapów montażu?
Lokalizacja pieca - najprawdopodobniej nadkole.
W jaki sposób podłączyliście układ webasto ze sterowaniem wentylatorami ?
Sposób podłączenia zasilania (paliwa) - czy naprawdę trzeba iść do baku ? Nie da rady zrobić jakiegoś trójnika i zasilić się z powrotu do baku ?
Przejście do wnętrza auta - w którym miejscu i w jaki sposób to zrobiliście ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-09, 10:50   

Ja bym nie kombinował z przerabianiem na własną rękę przetestowanej przez producenta instrukcji instalacji. Zwłaszcza przy tak łatwo palnym paliwie jak benzyna ....
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-10-09, 11:46   

Harry718 napisał/a:
Czy moglibyście się podzielić zdjęciami lub opisem kolejnych etapów montażu?

A co nie czytałeś?
http://www.daciaklub.pl/f...1623634#1623634
Harry718 napisał/a:
W jaki sposób podłączyliście układ webasto ze sterowaniem wentylatorami ?

Masz to w instrukcji montażu pieca ja zrobiłem to inaczej i pokazałem.
Harry718 napisał/a:
Sposób podłączenia zasilania (paliwa) - czy naprawdę trzeba iść do baku ? Nie da rady zrobić jakiegoś trójnika i zasilić się z powrotu do baku ?

Jak znajdziesz przewód powrotny w samochodzie w którym go nie ma to możesz się wpiąć.
Daj to komuś bo bez wiedzy zginiesz, a i auto zepsujesz.

Harry718 napisał/a:
Przejście do wnętrza auta - w którym miejscu i w jaki sposób to zrobiliście ?

Przez fabryczny przelot miejsca sporo.
 
Harry718 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster Ph2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-13, 18:19   

Znalazłem dwie instrukcję do montażu.
Instrukcje są po angielsku.
Niestety nie mogę dodać plików pdf.
Chętnych proszę o PW.

P.s.
Czytałem ten temat przed napisaniem posta. Poprosiłem również użytkownika, który zamontował to w Dusterze o zdjęcia i instrukcję, którą się chwalił, ale bez odzewu.
Dlatego właśnie "odświeżyłem" temat.

Webasto Thermo Top E i C.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 74,4 KB

Webasto Thermo Top Evo.png
Plik ściągnięto 64 raz(y) 136,27 KB

Ostatnio zmieniony przez Harry718 2015-10-14, 14:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
Harry718 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster Ph2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-11-09, 15:49   

Zgodnie z jedną z próśb - umieściłem linki na dysku sieciowym:
Webasto - EN

U mnie niestety z powodu dużej ilości pracy zawodowej i kolejnych studiów - webasto w tym roku raczej nie będzie realizowane :/
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-31, 19:44   

http://www.daciaklub.pl/f...1689815#1689815
jas_pik napisał/a:
zamontuję podgrzewacz w bloku silnika

Też o tym myślałem, tym bardziej, że takie grzałki są łatwe w montażu i tanie. (coś koło 200-300zł). Ale jak na razie, to zimy z Lechistanu sobie poszły precz i nie wiadomo, czy jeszcze kiedyś powrócą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-31, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-02, 10:27   

Odkopie troche temat z racji tego, ze u mnie -2 st. i oglaszaja stan kleski zywiolowej, bo kaluze zamarzaja ;-)
Chce kupic i zamontowac Fionie cos takiego http://www.sklep.elektrow...45.html?cPath=9 , bo pokonuje dystansy 1-3 km i wiadomo, trzeba drapac szyby, auto niedogrzane etc. Do tej grzalki chce jeszcze podlaczyc przekaznik, ktory bedzies sterowac wentylatorem nawiewu dokladnie jak w Webasto + maly prostownik impulsowy to wszystko zamkniete w skrzynce 20x15 cm.

Zastanawiam sie nad jednym. Jaki lepszy 1500w czy 1850w? Roznica w cenie 10 pln.
No i najwazniejsze gdzie mozna kupic te wtyczki i jak sie nazywaja http://www.sklep.elektrow...56.html?cPath=9 , bo cena 180 pln za kable 2,5m +1,5m to troche duzo.
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-12-02, 11:25   

1850 bedzie szybszy i w mej ocenie sprawniejszy, tylko deko prądu zje więcej ale dla Fiony wszystko co naj :->
_________________
RowerekCombi
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-02, 21:52   

Może to absurdalne ale lepiej wygrzejesz środek auta dmuchawą elektryczną.
Żadnych przeróbek , szybko rozmrozi szyby koszty o połowę mniejsze.
A jak masz czas odpalać taką grzałkę która pewnie z 10 min musi pochodzi to nie szybciej odpalić auto i zostawić na te 10 min ?
Jedno i drugie rozwiązanie to drut bo nikt nie przewidzi skutków szmerów w płynie chłodniczym a może to doprowadzić nawet do kawitacji.
Taki układ liczy się miesiącami nie po to żeby potem ktoś sobie wstawił trójniczek.
Zresztą podgrzewanie płynu przed nagrzewnicą to zły kierunek bo występuje ogromne straty , raczej trzeba iść w stronę ogrzewanej elektrycznie nagrzewnicy
takie wynalazki potrafią nagrzać się w pare sekund http://allegro.pl/nagrzew...6661965920.html
Ja bym w coś takiego celował
https://www.elektroda.pl/...pic2419404.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-12-02, 22:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-02, 22:15   

Fruxo napisał/a:

...
Jedno i drugie rozwiązanie to drut bo nikt nie przewidzi skutków szmerów w płynie chłodniczym a może to doprowadzić nawet do kawitacji.
Taki układ liczy się miesiącami nie po to żeby potem ktoś sobie wstawił trójniczek.

...


Kawitacji od trojniczka bym sie nie obawial, zmniejszenie przekroju bedzie niewielkie, predkosc plynu w przewodach nie jest tak duza, zeby za skryzowaniem poprzez trojnik ciecz zmieniala sie w gaz.
Chyba, ze zle szacuje poziom cisnienia i predkosc cieczy w przewodach chlodniczych.
innych problemow z przeplywem tez nie, szczegolnie, ze przy takich wstawkach zazwyczaj dajesz zawory zwrotne.
Choc osobiscie mam duze obawy co do stosowania takich urzadzen w oprzyrzadowaniu silnika. Jak strzeli albo sie rozszczelni na autostradzie, to moze byc konic dla motoru...
Te grzalki nie sa jakies wyjatkowo wytrzymale, jak podejrzewam
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-02, 22:28   

zewrze można kupić gotowy zestaw
http://allegro.pl/dogrzew...iant=6958260939
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-03, 02:17   

Defa jest popularna w Skandynawii. I mam taką dmuchawę dołączaną do grzałki płynu. Może warto ją zaadaptować?

https://sklep.intercars.com.pl/produkty/200337-ogrzewacz-wnetrza-termini-1850-w-defa-430063

Kurczę xd Nie widziałem, że to tyle kosztuje. A u mnie się kurzy na poddaszu gdzieś xd
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-03, 16:29   

to jest na 230V? Czym to się różni od np. tego: https://www.sferis.pl/ter...o-szary-p377606
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-03, 17:58   

Lza napisał/a:
Czym to się różni

Jakością. DEFA zawsze była naprawdę porządną firmą.
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-04, 02:55   

To jest piecyk z zestawu i pewnie różni się tym, że nie wygląda jak farelka i kabel nie sterczy z drzwi, bo wymaga instalacji defy (teoretycznie). Dałem przykład tylko. Chodzi w poziomie/pionie. Nie robi się gorące (w Zafirze było w nogach pasażera).

Inna sprawa, że takiej za 70 zł bałbym się zostawić uruchomioną w aucie. A jaki sens kupowania czegoś takiego, stania i pilnowania. Można auto po prostu odpalić ;)
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-04, 21:58   

webasto to jedyna odpowiedz na dylemat dotyczący kupowania grzałek do wody ;-)
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 04:34   

I tak i nie. Zależy od zaplecza i funduszy. Każde rozwiązanie ma zalety i wady.

Elektryczne:
- cena od 400-1600 zł
- Prosty montaż i konstrukcja
- wymaga infrastruktury
- mała ingerencja w auto

Spalinowe (wodne) Webasto/TermoTop:
- cena od 3000 (rozsądny piecyk z pilotem/zegarem to 4-4,5) w górę
- bardziej skomplikowana konstrukcja
- działa gdziekolwiek (w naszych warunkach zimowych)
- zero wymagań infrastruktury
- wymaga większej ingerencji i wiedzy jeśli chcemy podłączyć (paliwo/wiązka) inaczej bałwanek buli (montaż leci od 6 tyś w górę z piecykiem)

No :P I tyle. Będąc na północy Norwegii nawet pod supermarketami były na parkingach gniazdka 230V pod elektryczne grzałki. U nas wiadomo, pod blokiem/sklepem czy pracą próżno szukać ze względów oczywistych :roll: Mieszkając w domku/bliźniaku miałbym Defe. Na blokowisku Webasto. Z webastem też jest wszystko fajnie dopuki się nie zepsuję. Wtedy drogo. Zeszłej zimy na urlopie obsługa hotelowa do mnie dzwoniła o 5 rano, że auto mi się pali na parkingu :D A to piecyk zastrajkował :D Coś w ten deseń:
https://www.youtube.com/watch?v=Pj7pVI9RkK0

I tanio nie jest wtedy :lol:

No I trochę mnie martwi rozmiar aku w Dackach. Jak Webasto uruchomi dmuchawę to może być krucho.
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-12-05, 05:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 10:16   

Dobra, ja rozumiem Skandynawia, ale jaki jest sens takich zabaw w Polsce? Jestem raczej zmarzluchem, ale po dwóch minutach jazdy przy takiej pogodzie jak teraz jest w samochodzie ciepło. Przy -15 trzeba doliczyć kolejne dwie minuty. To jest warte tych kilku tysięcy? Bo z tego co zrozumiałem, nie mówimy wyłącznie o dieslach...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 10:30   

Od 4 lat jeżdżę samochodami elektrycznymi produkcji PSA które z oczywistych względów mają jako jedyny rodzaj ogrzewania własnie Webasto Termotop C.
Poznałem dogłębnie problemy i mam kilka rozwiązań.
Używane urządzenia można bez problemu samemu zregenerować - każda część bez problemu da się kupić. Sterowanie też jest proste jak konstrukcja cepa. Pobór prądu samego pieca w czasie pracy to 45 - 50 W z akumulatora - tak że nie ma się czego bać . Jedynie trzeba minimalnie przerobić instalację aby wraz z załączeniem webasto zadziałał wentylator wnętrza.
Najważniejsza zaleta że można sobie zdalnie włączyć wcześniej - oryginalne piloty działają już za odległości do 1 km. Ale są dość drogie. Dużo prostszym i tańszym rozwiązaniem jest tzw dzwonek bezprzewodowy który też uruchomi Webasto :)
A sam schemat elektryczny jest tak prosty że każdy elektryk samochodowy zrobi wam podłączenie za kilka groszy.
Jedynie o czym trzeba pamiętać to odpowiednie ( przemyślane wpięcie się w układ hydrauliczny) .
W załączeniu schemat podstawowy z telestartem

Thermo_Top_schemat_podlaczenia.jpg
Plik ściągnięto 1071 raz(y) 55,64 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 12:20   

gfedorynski napisał/a:
To jest warte tych kilku tysięcy? Bo z tego co zrozumiałem, nie mówimy wyłącznie o dieslach...

Tak samo wielu ludzi mówiło o klimatyzacji. Naciskasz przycisk/ustawiasz zegar i zapominasz o przyziemnych kwestiach jak odmrażanie szyb, zamków, zimna kierownica czy fotel. Można też sobie rozbudować o wietrzenie w lato.

Ty stawiasz sobie znak zapytania, a Ja od 6 lat zawsze mam Webasto/defe w aucie i nie wyobrażam sobie inaczej
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-12-05, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-05, 15:38   

Wszystko jasne. Kupilem webasto. Troszke wiecej zabawy z zamontowaniem, ale przynajmniej bardziej praktyczne jak dla mnie. Pierwsza sprawa to kabel, ktory kosztuje 180 zl wystarczy, ze raz zapomne odpiac i kabel wtyczka lub zderzak ulegnie uszkodzeniu. No i jak jezdze noca to czasami ucinam sobie drzemke i tu webasto jak znalazl. Fakt jest taki, ze kupilem webasto na benzyne( w super cenie) do diesla i trzeba bedzie dodatkowy zbiornik paliwa zamontowac, ale to nie problemem.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-12-05, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 18:42   

Ten film reklamowy Webasto świetnie pokazuje zalety

@Shrek .
Do benzynowego bez problemu możesz używać paliwa do biokominków ( we Francji jest o ile pamiętam tańsze w przeliczeniu na litr w Auchan chyba 20 E za 20 litrów i nie ma zapachu benzyny)
Było testowane także na benzynie E85 - działa poprawnie ale na odpalenie trzeba czekać ze 2 x dłużej.
Chodzi także na dieslu - ale nie spala dokładnie wszystkiego - i zapach taki jaki znamy z lotnisk :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-05, 18:52   

Jest przewidziane na etyline to bedzie pracowac na etylinie. Na bioetanolu e85 bedzie chodzic tak jak samochod, czyli zadnej oszczednosci. Co z tego taniej jak pali 30% wiecej. Prwerabialem temat e85 benzyniakow, ale o tym biokominkowym nie slyszalem. Zobaczymy. Pierwszy test seicento :mrgreen:
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-06, 09:09   

Cytat:
Tak samo wielu ludzi mówiło o klimatyzacji.


No ale jednak to klimatyzacja stała się standardowym wyposażeniem pojazdu, a nie ogrzewanie postojowe.

Znaczy spokojnie, ja doskonale rozumiem zalety i nawet powiedzmy, że jestem w stanie pójść na kompromis ekologiczny, tylko jednak koszty stanowczo za duże, ingerencja w pojazd na gwarancji również (tak, wiem, nie tracę gwarancji). Gdybym miał fabrycznie, z przyjemnością bym używał (a może nawet dopłacił, ale właśnie fabrycznie).
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-06, 09:28   

A ja tam lubie fabryke poprawiac ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne