Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-01-06, 12:20
10 przykazań na ekonomiczną jazdę
Autor Wiadomość
boboo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Bestwig / Ramsbeck
Wysłany: 2014-01-03, 05:42   

_Big_Mac_ napisał/a:
Fachmani od teorii systemów na pewno mają jakąś nazwę na coś takiego

Niepełnosprytność
_________________
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-15, 12:07   

dzisiaj Renault takie coś opublikowało :

Parę zasad Ekojazdy

http://www.test.auto.pl/p...zasad-ekojazdy/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-15, 12:45   

Cytat:
do 3/4 głębokości pedała.
... Ja nie chcę !
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-16, 00:27   

Jak stosuje te eko jazdę to oszczędzam maks 1- 1,5 L gazu czyli prawie nic , a człowiek namęczy się przy tym jak głupi
eco driving jest dla dislarzy
_________________
Moje auto
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2014-07-22, 20:15   

Karenzo napisał/a:
1- 1,5 L gazu czyli prawie nic


zależy kto ile jezdzi-ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-31, 19:36   

Ja jestem w stanie oszczędzić 4-6 litrów benzynki na każdą 100 lub 5-7.5litrów gazu. Więc jest, o co się bić.
 
Gość

Wysłany: 2014-08-08, 18:51   

Spokojna jazda bez nadmiernego gazowania i hamowania a można wykręcić całkiem niezły wynik. Jednak sam często jeżdżę bardziej dynamicznie bo nie lubię monotonnej jazdy i najczęściej decyduję się na dołożenie parę groszy do baku na takie zachcianki.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 19:00   

kali napisał/a:
Ja jestem w stanie oszczędzić 4-6 litrów benzynki na każdą 100 lub 5-7.5litrów gazu. Więc jest, o co się bić.
Taa. Ktoś chyba postawił przecinek nie tam gdzie potrzeba.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 19:31   

laisar napisał/a:
_Big_Mac_ napisał/a:
Nie mam pomysłu, jak to rozwiązać

Bo, wybacz, ale jesteś po prostu skażony polskim olewactwem wszelkich zasad - a tak to rozwali się dowolnie genialny system. Tymczasem rozwiązanie jest oczywiste i właśnie bardzo proste: kombinacją marchewek (np wyświetlacze podające właściwą prędkość umożliwiającą załapanie się na zieloną falę) i kijów (mandaty) trzeba wychować kierowców do przestrzegania przepisów... I rzecz jasna - nie tylko tam, tylko wszędzie. Do końca nigdy się to nie uda, ale przynajmniej będzie lepiej.
Prosiłbym o nie mieszanie tutaj polskich kompleksów.
Ryba psuje się od głowy i niestety pół wieku nauczania że aby przeżyć trzeba kombinować też daje o sobie znać. Jeśli jadąc prostą drogą na której jest ograniczenie do 90km nagle na odcinku 200m może jest wrzucona 50 tka to nie dziwię się za bardzo że ludzie w ten sposób tracą zaufanie do znaków.
Jeśli na wisłostradzie w tunelu wisiało 50, to ja się pytam - kto tam tyle jechał ? I skąd takie ograniczenie.
Pomijam fakt że przez to że brak nam obwodnicy stolicy co powoduje że gdyby wszyscy jechali przepisowo, to całe miasto stało by się korkowym holokaustem.
Ludzi należy wychowywać. Pokazywać że ograniczenia mają sens i że opłaca się ich przestrzegać. A u nas jest wręcz przeciwnie - radzymińską jadąc zgodnie z przepisami stoimy na każdym skrzyżowaniu, a 75 - 80 i mamy zieloną falę. Gdzie tu sens ?
Nie ma oczywiście metody która wyeliminuje magicznie wszystkie korki, ale to co się dzieje czasami przyprawia o zawrót głowy. Tutaj zaczyna o sobie dawać znać odruch Pawłowa.
Niestety roi się też od cwaniaczków, którzy mają wszystko w dupie, tylko że nigdy nie widziałem żeby kogoś takiego zatrzymała policja, natomiast zatrzymania za rzekomą niezgodność koloru kierunkowskazu z obowiązującym kolorem doświadczyłem sam i co więcej musiałem wzywać lawetę.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-09, 10:58   

BigT napisał/a:
kali napisał/a:
Ja jestem w stanie oszczędzić 4-6 litrów benzynki na każdą 100 lub 5-7.5litrów gazu. Więc jest, o co się bić.
Taa. Ktoś chyba postawił przecinek nie tam gdzie potrzeba.

Jak kładę cegłę na pedale gazu na autostradzie to spalę 13l. Jadąc spokojnie 90 razem z ciężarówkami mam 5l. Więc niech kolega postawi sobie przecinek gdzie chce byle tylko zgodnie z podstawami matematyki. To samo po mieście jadąc dynamicznie i ostro trzeba poświęcić 10l jadąc delikatnie zimą mam 6,5l. Latem ze względu na klimę jest 1l więcej. Więc stawiaj przecinek gdzie chcesz, ale zgodnie......
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 10:54   

Mnie ostatnio wyszło, przy pomocy wrednego wskaźnika chwilowego spalania w Torque, że nie należy mocno przyspieszać. IMHO delikatne przyspieszanie skutkuje chwilowym zużyciem w okolicy 10 l/100km a takie normalne to 27 l/100km . ... W związku z tym zmuszam się do jazdy jak kapelusznik. :-> Co nie jest łatwe, bo wszyscy startują jak na wyścigach i gnają nawet gdy widać 200 metrów dalej zapalające się czerwone światło i wiadomo, że trzeba będzie zatrzymać się...
I czerwona fala na Fieldorfa na pewno nie wpływa pozytywnie na spalanie... A na zieloną można trafić tylko przy prędkości 70+ km/h... :-/
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-02-20, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 11:00   

wojtek_pl napisał/a:
nie należy mocno przyspieszać

To zależy - jeśli w perspektywie masz dłuższą jazdę z docelową prędkością, to wręcz przeciwnie: właśnie należy mocno przyśpieszać, bo podwyższone spalania będzie trwało na tyle krótko, że sumarycznie zużycie wyjdzie mniejsze, niż przy delikatnym rozpędzaniu się.

Jednak w mieście, pomiędzy światłami, zyski z tej metody są minimalne w porównaniu do dobrania jak najlepszej prędkości dla płynnej jazdy. (Chociaż ruszać ze świateł i tak oczywiście najlepiej sprawnie).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-23, 08:22   

Zalazłem dzisiaj taki artykuł o eko drivingu.

Polecam niektórym kolegom, którzy twierdzą z uporem maniaka, iż kierowca stosujący taki styl jazdy to zawalidroga czy kapelusznik.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-10-23, 08:39   

Co do przestrzegania ograniczeń - ktoś mówił o takim wynalazku (nie kolczatka wprawdzie) - we wsi jest radar i światła na przejściu. Jak się jedzie 50, to jest zielone, chyba, że ktoś na przejściu wciśnie guzik. Jak się jedzie 52 to radar to zmierzy i na pustym przejściu przez minutę świeci się czerwone i nawet największy cwaniak odstoi.
A eco driving polega na tym, że nie leci się w tłumie główną drogą w szarpanym rytmie świateł (kto jechał przez Barwinek na południe, ten wie), tylko skręca się w trasę alternatywną, jedzie się 60-70 przez pola i łąki swoim tempem, u celu jest się najwyżej 15 minut później - kierowca zrelaksowany, a nie 10 razy trąbił po drodze i 6 razy był otrąbiony. :!: :mrgreen: :idea:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-23, 13:04   

Tyle że ten eco draving zawsze wygląda tak samo .
Widzisz z oddali czerwone , puszczasz gaz żeby dotoczyć sie na biegu .
Nie da się już za plecami mruga jakieś postrach szos na trzyliterowej rejestracji .
Wyprzedza cie . Spokojnie dotaczasz się do świateł . W międzyczasie światła zmieniły sie na zielone ale wspominany postrach szos przyjechał wcześniej i teraz dopiero rusza wiec ty musisz hamować do zera .
Wszyscy ruszają , oczywiście postrach szos musi wszystkich popędzać , po czym osiąga prędkość np 80 km/h a ty spokojnie po 20 sek wyprzedzasz go bo jedziesz 100 .

Schemat powtarzany codziennie na modlińskiej na 5 światła między wiaduktami
Gdzie najszybciej jedzie prawy a najwolniej lewy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-23, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-10-23, 14:42   

Sprawdziłem to we wrześniu podczas wyjazdu na Bukowinę w Rumunii. Jazda płynna i mniejszymi prędkościami niż zwykle / bo co kawałek policja/ zaowocowała spalaniem 5,5 l/100 po po przebiegu 2 tys. kilometrów. pozdr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-23, 14:52   

A kto ci każe go puszczać. Niech kupi sobie helikopter jak mu się spieszy. Zwłaszcza, że i tak ze względu na światła nie pospieszy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-23, 15:33   

duże arterie są raczej 2-4 pasmowe więc nie masz na to wpływu
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-10-23, 15:44   

No jak, na dwupasmówce możesz przecież zajeżdżać mu drogę, nie oglądałeś Cieślaka w 07 zgłoś się? :mrgreen: Na 3-pasmowej trzeba mieć refleks, bo może cię objechać z prawej albo z lewej, a jak się trafi dwóch szybkich, to obu na raz nie zablokujesz... :lol: :-D
:mrgreen: :lol:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-23, 17:08   

eplus napisał/a:
Jak się jedzie 52 to radar to zmierzy i na pustym przejściu przez minutę świeci się czerwone i nawet największy cwaniak odstoi.

W Czechach to standard - dojeżdżasz ponad limit do przejście i zaraz zapala się czerwone by po zwolnieniu zmienić się na zielone :-)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-05-14, 10:27   

W RP też juz takie światła stawiają. W ostatecznym rozrachunku chyba troche działa. Jeszcze ze dwa pokolenia i będzie całkiem dobrze.
A co do skutków nadmiernie ostrej jazdy: założyłem się z mlodym, że razem ruszymy na tej samej trasie od niego spod domu do mnie pod dom. On będzie jechał jak chce, ja, zgodnie ze zdrowym rozsądkiem. Po 25 km trasy różnica była 1'12". W-g kompów różnica w zużytym paliwie 1,5 litra.
A w-g obserwacji skutkow "mandatowych": za II, III, IV kwartał 2015r i I-szy kwartał 2016r młodemu wypadło blisko 5 gr mandatu na przejechany km (dokładnie 4,97 gr/km) rocznie, nam 10 razy mniej (0,47 gr/km - 1 ale za to płatny w €). Za 2014 różnica byłaby wieksza, bo mandaty wynosiły 0 dla nas, i nie pamiętam juz ile , ale kilkaset dla mlodego. Juz nie liczę innych kosztów
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-05-14, 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-14, 21:45   

Mam u siebie w okolicy takie światła, tyle że działają ciut wadliwie. Ten który jedzie szybko przejeżdża, a następnym natychmiast zapala się czerwone - na 10s.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-05-15, 08:35   

damiaszek napisał/a:
Mam u siebie w okolicy takie światła, tyle że działają ciut wadliwie. Ten który jedzie szybko przejeżdża, a następnym natychmiast zapala się czerwone - na 10s.


działają wadliwie :-D
powinny "czerwienić się" już temu co jedzie za szybko :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-05-15, 08:49   

Jak ten fotoradar, co nie zdążył sfotografować Kawasaki Ninja i na zdjęciu wyszedł dziadek na traktorze. :lol: :mrgreen: :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-05-15, 13:00   

laisar napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
nie należy mocno przyspieszać

To zależy - jeśli w perspektywie masz dłuższą jazdę z docelową prędkością, to wręcz przeciwnie: właśnie należy mocno przyśpieszać, bo podwyższone spalania będzie trwało na tyle krótko, że sumarycznie zużycie wyjdzie mniejsze, niż przy delikatnym rozpędzaniu się.

Jednak w mieście, pomiędzy światłami, zyski z tej metody są minimalne w porównaniu do dobrania jak najlepszej prędkości dla płynnej jazdy. (Chociaż ruszać ze świateł i tak oczywiście najlepiej sprawnie).


Zgadza się !
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne