Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Moje Sandero :D
Autor Wiadomość
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-24, 17:33   

niedawno Sandacz po raz kolejny miał szansę wykazać się na dłuższej trasie i jak zwykle (odpukać ;) ) dał radę :) Tym razem była to wycieczka do Drezna na koncert. Przy prędkościach rzędu 120 - 130 km/h spalanie 5,8 litra na 100-kę więc nie jest źle :D Naprawdę jazda tym autkiem sprawia mi ogromną frajdę i cieszę się że zdecydowałem się właśnie na Daćkę a nie coś innego :)

błękitna strzała.JPG
Plik ściągnięto 196 raz(y) 125,96 KB

błękitna strzała3.JPG
Plik ściągnięto 249 raz(y) 187,03 KB

 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-05-24, 19:48   

Zacnie się prezentuje w tej wiosennej oprawie !
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-25, 17:25   

Ajgor napisał/a:
Zacnie się prezentuje w tej wiosennej oprawie !


Dzięki :)
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-06-09, 19:49   

27185 (odpukać :-) ) bezawaryjnie przejechanych kilometrów w przeciągu niecałych 2 lat. W przyszłym tygodniu błękitna strzała będzie miała 2-gi w swoim motoryzacyjnym życiu ;-) przegląd w ASO. Mam pewną koncepcję przy okazji tego przeglądu, ale o tym więcej jak uda mi się ją zrealizować i sprawdzę to co mam w planach :-)

wnętrze.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 209,97 KB

 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-06-09, 19:52   

Koncepcja małżowinki ;-) (realizacja koncepcji już moja, oj było z tym zabawy w Corel-u jako że normalnie na necie zdjęcia są malutkie i w tragicznej rozdzielczości) tego Pana chyba nikomu nie trzeba przedstawiać :-) a więc GOOOOOOOOOOOOOOOOD NEWS ...

DACIA SANDERO.jpg
Plik ściągnięto 215 raz(y) 227,44 KB

Ostatnio zmieniony przez PrzemekS30 2015-06-09, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-19, 20:58   

witam po kolejnej dłuższej przerwie :-) Przyszedł czas na kolejną "małą" modyfikację mojej błękitnej strzały, a mianowicie montaż filtra K&N w miejsce standardowego filtra powietrza - w czwartek jadę na przegląd po 2 latach i filterek trafi na swoje miejsce. Wtedy też podzielę się z wami większą ilością wiadomości co do zachowania autka. Będę też przeprowadzał testy co do spalania itd. Wiem że (jak wszędzie) są zwolennicy i przeciwnicy pewnych rozwiązań, ja należę do tych pierwszych :-) Wiem że silniczek 1.2 16V jest mały i silnika wyczynowego z niego nie zrobię ale jestem zdania że każdy siwek i skrawek momentu obrotowego in + jest wart wyszukania ;-) Jako że autko zostaje ze mną na dłużej to realizuję stopniowo ale do przodu plan, który sobie założyłem a przede mną jeszcze trochę do realizacji zostało :-)

p.s.
KU PRZESTRODZE DLA POSIADACZY SANDACZY TAKICH JAK MÓJ: UNIKAJCIE FILTRON-a jeśli chodzi o filtry kabinowe do waszych autek. FILTRON pomino identycznych oznaczeń swoich filtrów jak filtr, który jest oryginalnie montowany w naszych autkach (sprawdzone w 2 różnych sklepach motoryzacyjnych) NIE PASUJE !!! prowadnice filtra są zrobione w złych miejscach i po wsadzeniu filtr się wygina. Szkoda że SĘDZISZÓW nie produkuje filtrów kabinowych :-(

K&N.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 105,49 KB

K&N 2.JPG
Plik ściągnięto 187 raz(y) 90,68 KB

K&N 3.JPG
Plik ściągnięto 212 raz(y) 105,33 KB

Ostatnio zmieniony przez PrzemekS30 2015-07-19, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-20, 07:26   

Jak nie FILTRON to innej firmy np. Purflux alko Knecht. :-) Ja nigdy już od dawna nie kupuję FILTRON-a.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-23, 18:49   

błękitna strzała w końcu po przeglądzie :-) Jak już wcześniej wspominałem w miejsce standardowego filtra powietrza trafiła wkładka K&N (oryginalny filtr był już tak zasyfiony że strach było na niego patrzeć a co dopiero czekać na wymianę do tych zalecanych na jego wymianę 60000 km) Mechanik, który działał z moim autkiem jak wyczytał że klient życzy sobie wymianę filtra powietrza to od razu przybiegł z filtrem oryginalnym (wiadomo ASO musi zarobić :-) ) ale całe szczęście udało mi się przekonać do montażu mojego filtra czyli K&N. Spostrzeżenia: co prawda nie zrobiłem po wymianie nie wiadomo ile km ale po tych, które zrobiłem -> autko dużo przyjemniej i bardziej ochoczo reaguje na przyciśnięcie pedału gazu, chętniej wkręca się na obroty, nie jest już takie ospałe. Silnik pracuje inaczej, tak jakby ciszej i ma taki specyficzny pomruk. Będę teraz testował spalanie (wiem ile Sandacz palił mi dotychczas) więc porównam te dane z tym co będzie teraz i oczywiście podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Ogólnie rzecz ujmując uważam wymianę filtra oryginalnego na K&N za dobrą inwestycję :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-23, 19:17   

ja filtron kupuje: mam teraz wlasnie powietrza , i bede zmienial olej to tez z filtrem filtrona.
odnosnie K&N - panelowych, to nie polecam, mialem kiedys SIMOTA i krotko po tym moze kolo roku, zaczal padac przeplywomierz , widocznie bawelna za duzo puszczala i ten olejek z niej tez niszczyl czujniki przeplywomierza, ale generalnie performancowo bylo troszke lepiej .
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-23, 19:42   

corrado napisał/a:
...odnosnie K&N - panelowych, to nie polecam,...


LEKKA POPRAWA MOCY I MOMENTU OBROTOWEGO
Mniejsze opory powietrza w układzie dolotowym to lepsza reakcja na pedał gazu i lekka poprawa dynamiki auta (mocy i momentu obrotowego silnika). Producent filtrów K&N podaje, że po zmianie fabrycznej wkładki na ich sportowy odpowiednik moc wzrasta w zakresie 1-4 koni mechanicznych.

Wyniki te są zbieżne z pomiarami wielokrotnego Mistrza Polski w wyścigach Rallycrossie, Jacka Chojnackiego (www.chojnacki.com.pl), który od ponad 30 lat prowadzi firmę modyfikującą silniki i sprawdza rezultaty zmian na własnej hamowni:

Właściciel CHMS, Jacek Chojnacki potwierdza na podstawie ponad 300 pomiarów na hamowni pozytywny wpływ sportowych wkładek powietrza na moc i moment obrotowy silnika:

„Po zweryfikowaniu parametrów ponad 300 silników, w których takie filtry zostały zamontowane mam następujące wrażenia. W około 10% przypadków dało się zauważyć radykalny wzrost mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika, gdzie zwyżka parametrów była w granicach pod 10%.
W przeważającej ilości, czyli w około 75% przypadków podane parametry wzrosły w granicach 3%. Również przy tej wartości dało się zauważyć różnicę na korzyść w zachowaniu się silnika bez potrzeby uciekania się do pomiarów trakcyjnych samochodu. W około 15% przypadków nie dało się zauważyć prawie żadnego wpływu na parametry silnika podczas jazdy kontrolnej. Dokładne pomiary trakcyjne wykazały jednak nieznaczny przyrost mocy i momentu, były to jednak wartości minimalne. Wkłady filtrów montowane były do bardzo wielu różnych typów samochodów. Nie można jednoznacznie stwierdzić, że w jakimś typie samochodu działają wyjątkowo skutecznie.

Dobre efekty daje stosowanie tych filtrów w silnikach turbodoładowanych bez wzglądu na rodzaj zastosowanego paliwa oraz w silnikach diesel-a – bez doładowania. Natomiast w silnikach TDI po tuningu elektronicznym – są moim zdaniem niezbędne.”

Znam Jacka Chojnackiego nie od dziś, ratował 2 samochody moich rodziców i wiem że nie wciska ściemy, a za jego wiedzę i podejście do tematu naprawdę WIELKI SZACUNEK.
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-23, 19:47   

Jeszcze trochę teorii w temacie :-)

Sportowe wkłady filtrów powietrza - Tak ! - Jacek Chojnacki

Ostatnio często otrzymuję pytania związane z zastosowaniem sportowych wkładów filtra powietrza jak alternatywę do filtrów stożkowych.
W przeciwieństwie do filtrów stożkowych jestem zdecydowanym zwolennikiem tego rozwiązania.
Nigdy nie stwierdziłem negatywnego wpływu na trwałość silnika po zastosowaniu tych filtrów w przeciwieństwie do opisanych poprzednio problemów wynikających czasami z powodu stosowania filtrów stożkowych.
Producenci filtrów obiecują wzrost mocy silnika w granicach 10%. Po zweryfikowaniu parametrów ponad 300 silników , w których takie filtry zostały zamontowane mam następujące wrażenia.
W około 10% przypadków dało się zauważyć radykalny wzrost mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika , gdzie zwyżka parametrów była w granicach pod 10%.
W przeważającej ilości czyli w około 75% przypadków podane parametry wzrosły w granicach 3%. Również przy tej wartości dało się zauważyć różnicę na korzyść w zachowaniu się silnika bez potrzeby uciekania się do pomiarów trakcyjnych samochodu.
W około 15% przypadków nie dało się zauważyć prawie żadnego wpływu na parametry silnika podczas jazdy kontrolnej. Dokładne pomiary trakcyjne wykazały jednak nieznaczny przyrost mocy i momentu , były to jednak wartości minimalne.
Wkłady filtrów montowane były do bardzo wielu różnych typów samochodów. Nie można jednoznacznie stwierdzić , że w jakimś typie samochodu działają wyjątkowo skutecznie. Podobna relacja zachodzi w przypadku minimalnego pozytywnego wpływu. Istniejące rozbieżności , należy sądzić, są wynikiem stanu technicznego samochodu. Również silnik nowy lub prawie nowy nie musi być wcale w idealnym stanie , przynajmniej pod względem funkcjonowania układu zasilania paliwem oraz układu wydechowego. Przeprowadzone próby z wymianą w takim przypadku układu wydechowego w samochodzie nawet o minimalnym przebiegu na inny fabryczny przeznaczony do tego samego modelu , dały zadziwiające efekty w postaci zdecydowanej reakcji na korzyść silnika podczas kolejnych pomiarów. Okazało się wtedy , że ten sam silnik z zamontowanym filtrem sportowym wykazał się zauważalną poprawą parametrów. Sugeruje to dość duże rozbieżności produkcyjne układów wydechowych mieszczące się w granicach 10% jeśli chodzi o skuteczność działania. Problem ten dotyczy przede wszystkim samochodów o niewielkiej pojemności skokowej silnika , a w zasadzie w tych silnikach o niewielkiej ostatecznie mocy jest szczególnie zauważalny.
Problemy z rozbieżnością mocy silnika z powodu niedoskonałości układu paliwowego przede wszystkim wynikają z różnicy parametrów sondy Lambda. Niektóre sondy mają zbyt ?proekologiczne? parametry co wcale nie powoduje, że samochody będą bardziej bezpieczne dla Natury. Poza nieco mniejszą mocą silnika w granicach do 10% mogą mieć negatywny wpływ na trwałość katalizatora. Rozbieżności takie są normalnymi produkcyjnymi odstępstwami. Podobny problem dotyczy czujników ciśnienia bezwzględnego.
Jest jeszcze kilka innych powodów mniejszej mocy silników ale poprzestanę na dwóch opisanych.

Dobre efekty daje stosowanie tych filtrów w silnikach turbodoładowanych bez wzglądu na rodzaj zastosowanego paliwa oraz w silnikach diesel-a - bez doładowania.
Natomiast w silnikach TDI po tuningu elektronicznym - są moim zdaniem niezbędne.
Swoje doświadczenie z filtrami opieram na produktach K&N oraz BMC oraz sporadycznie KINGDRAGON.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-23, 19:53   

akurat w turbodieslu niewiele pomoze, turbo zassie i skompresuje tyle ile bedzie chcialo, obejrzyj sobie wyniki z hamowni jak nie wierzysz, natomiast na pewno skroci zywot przeplywomierza w kazdym aucie ( niestety sam tego doswiadczylem ), jesli cena przeplywki jest dla ceibei niestraszna to oczywiscie "dobra sprawa" ;)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-23, 20:42   

No właśnie. Wszyscy mówią i podają wyniki. Jest to prawda, a ja się z nią zgadzam.
Nikt natomiast nie mówi jaki ma to wpływ na żywotność silnika (ogólnie).
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-24, 15:33   

tak jak już wcześniej pisałem :-) istnieją zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy pewnych rozwiązań, tak było jest i będzie ;-) Ja ze swojej strony będę obserwował zachowanie autka, spalanie itd i będę się na bieżąco dzielił swoimi spostrzeżeniami :-)
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-26, 20:03   

dziś była fajna pogoda więc Sandacz zaliczył kolejną małą sesję zdjęciową ;-)

Sandacz.jpg
Plik ściągnięto 238 raz(y) 119,61 KB

Sandacz2.jpg
Plik ściągnięto 176 raz(y) 134,59 KB

Sandacz3.jpg
Plik ściągnięto 287 raz(y) 72,19 KB

 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-30, 21:03   

dla zainteresowanych :-) poniżej link do filmiku, którego wrzuciłem na youtube-a gdzie możecie posłuchać jak pracuje silnik po zmianie stock-owego filtra powietrza na wkładkę K&N w moim autku. Miłego oglądania :-)

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-30, 12:21   

Cześć i czołem po dłuższej nieobecności :-) sprawy codzienne niestety ostatnio nie pozwalały mi dość często odwiedzać forum :-( Pomimo tego cały czas jednak czuwam nad nowościami, które pojawiają się w świecie naszej ukochanej marki samochodów ;-) Idzie zima więc będę miał więcej czasu nad koncepcjami dotyczącymi mojej błękitnej strzały ;-) Póki co chciałbym się z wami podzielić zdjęciami bliźniaczego renault sandero w wersji GT line na 2016. Osobiście taka stylizacja przypadła mi bardzo do gustu i myślę iść w podobnym kierunku ze swoim autkiem.

p.s. filtr k&n spisuje się na + i spełnia moje oczekiwania (silnik pracuje równiej i chętniej wkręca się na obroty a spalanie jest ciut niższe)

ImgNoticias007_sandero-gt-line-2016-21.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 151,39 KB

Renault-Sandero-GT-Line-3.jpg
Plik ściągnięto 207 raz(y) 44,08 KB

Renault-Sandero-GT-line-2016 (2).jpg
Plik ściągnięto 218 raz(y) 56,2 KB

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-30, 13:48   

PrzemekS30 napisał/a:
filtr k&n spisuje się na + i spełnia moje oczekiwania (silnik pracuje równiej i chętniej wkręca się na obroty a spalanie jest ciut niższe)

A możesz cyknąć fotkę jak to wygląda w komorze silnika? (jaki to jest filtr? czy zmienia się obudowa filtra? czy obudowa taka sama a filtr sportowy?)
Gdzie taki filtr można kupić? (nawet w necie) ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-09-30, 13:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-30, 13:55   

obudowa filtra się nie zmieniła (zabiliby mnie w ASO gdybym coś kombinować z obudową ;-) ) także obudowa jest 100% stock-owa natomiast wkładka (filtr) jest mniejszy na wysokość od standardowego. Ja swój kupiłem w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym (czekałem 1 dzień)
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-27, 13:28   

BLUE - BLACK Limited ;-) taka mała wariacja w Photoshop-ie póki co. Jak myślicie fajnie to będzie wyglądać ??

Sandacz.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 80,4 KB

 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-27, 15:22   

przy tablicy jeszcze na czarno to wypełnienie zrób ( moje zdanie ) sam też tak zrobiłem.
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-27, 20:11   

SilverTM napisał/a:
przy tablicy jeszcze na czarno to wypełnienie zrób ( moje zdanie ) sam też tak zrobiłem.
coś w ten deseń ;-) ??

Koncepcja była następująca:

- lekko przyciemnione szyby
- folia czarny mat na słupkach, zderzakach i w miejscu gdzie w wersji Laureat są reflektory przeciwmgielne
- delikatnie przyciemnione lampy tył

Wszelkie komentarze i wskazówki mile widziane ;-)

Sandacz.jpg
Plik ściągnięto 205 raz(y) 73,92 KB

Sandacz3.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 110,83 KB

Sandacz8.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 77,74 KB

Ostatnio zmieniony przez PrzemekS30 2015-10-28, 08:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne