Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-02, 11:11
Dziś kolejne tankowanie do pełna - spalanie wg. komputera to 9l/100km, a w rzeczywistości wyszło 8.34 litra, tak więc ładnie się stabilizuje .
Silniczek oczywiście już dotarty od kilku ładnych dni.
Drzwi z przodu i z tyłu wyciszone. Będzie jeszcze wyciszenie maski i chyba na tym koniec.
Mniejsze spalanie rzeczywiste, niż podane przez komputer to rzadkość. Jeździłeś głównie po mieście czy w trasach. Jak najszybciej do tej pory jechałeś?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-02, 19:47
SilverTM napisał/a:
Co do spalania i wskazań komputera to jest ok w moim sandero pokazuje praktycznie 100% idealnie w porównaniu do dystrybutora.
U mnie również.
majkel napisał/a:
Dziś kolejne tankowanie do pełna - spalanie wg. komputera to 9l/100km, a w rzeczywistości wyszło 8.34 litra, tak więc ładnie się stabilizuje .
A liczyłeś samemu czy poprzez Motostat? Bo mnie on w ogóle nie "podszedł" - jakoś tak źle wylicza to spalanie.
Kolega z forum podrzucił mi coś takiego i tutaj jest o wiele lepiej.
http://fuelstat.net/
Doliczałeś paliwo wlane u dilera?
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-02, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Jak motostat może przekłamywać jak to najprostsza matematyka? Łącznie mam ponad 500 tankowań i zawsze wychodziło dobrze ( warunek jest jeden tankowanie zawsze do pełna i zawsze do pierwszego odbicia ) Zapraszam na profil :) http://www.motostat.pl/user-vehicles/22114
Na przykładzie opla widać jak zmienia się fabryczne oprogramowanie silnika z programu na docieranie silnika na normalną pracę.
Więc majkel jeszcze nie katuj mocno silnika ;) poczekaj jeszcze chwilę , ale też nie przesadź i nie zamulaj ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-02, 20:25
SilverTM napisał/a:
( warunek jest jeden tankowanie zawsze do pełna i zawsze do pierwszego odbicia )
Może dlatego. Ale z tym tankowaniem do pierwszego odbicia to też nie do końca jest wiarygodna metoda.
Dlatego wolę sobie samemu wyliczać wg. tego co do tej pory wlałem do baku.
Niestety jest za dużo zmiennych, różnice w dystrybutorach, pistoletach, temperatury ciśnienie paliwa. Jednak zawsze najdokładniejsze wyniki osiąga się tankując do pierwszego na tej samej stacji i najlepiej w tym samym dystrybutorze. Z gazem jest jeszcze inaczej bo tutaj ciśnienie z jakim tankują nam gaz na stacji ma duże znaczenie czasami nawet wielo zawór nie zaskoczy ( czy jakoś tak )
Jednak sandero mnie zaskakuje jeśli chodzi o obliczenia komputera, pokazuje że spalił 42,5L a pistolet odbija przy 42,4 np. W porównaniu do opla który przekłamuje prawie o 2Litry ( oczywiście optymistycznie przekłamuje ), to sandero super oblicza.
Wszelkie pomiary spalania powinno się robić na wiosnę lub na jesieni, gdy temperatury oscylują w granicach 19-21°C. Co do ciśnienia podawania paliwa na dystrybutorach - to nie ma większego znaczenia. Tzn. nie ma zbytnich rozbieżności, w każdym dystrybutorze paliwowym pompa jest ustawiana w trakcie legalizacji na podobne wartości i zostaje zaplombowana przez dozór techniczny. Wraz ze wzrostem temperatury paliwo zwiększa swoją objętość a ze spadkiem zmniejsza (te 2-3 klików po pierwszym odbiciu to max. na którym powinno się zaprzestać dalszego "dotankowywania", gdyż pozostały "luz" to właśnie te 5-7% pojemności tego układu na zabezpieczenie ewentualnego rozszerzania się paliwa). Ciężar właściwy benzyny to 0,720 do 0,785 kg/dm³, a w przypadku ON jest to: 0,82–0,845 kg/dm3, łatwo więc sobie obliczyć o ile więcej/mniej może się zmieścić.
Trochę inaczej wygląda to w przypadku LPG. Zimą, gdy temperatury są dużo niższe (co skutkuje obniżeniem ciśnienia w zbiorniku gazu), mieszanka LPG (propan+butan) powinna zawierać większą niż w okresach letnich, ilość propanu, gdyż wpływa to w sposób znaczący na ciśnienie tej mieszaniny (niestety propan jest droższy od butanu i nie mamy wpływu na skład mieszanki, jaką kupuje dana stacja benzynowa, przez co przeważnie "dopalamy" powstałą przez zimę "butanową poduszkę", jeszcze przez kilka wiosennych tankowań). Pod koniec mroźniejszej zimy, może nam się zdarzyć, że tankując taka sama ilość gazu jak zwykle przejeżdżamy dużo mniejsze dystanse. Im mniejszy udział propanu w mieszaninie, tym ciśnienie jest mniejsze - dla użytkownika może to objawić się np.: brakiem możliwości osiągnięcia pełnej mocy silnika, albo w przypadku systemów wtryskowych - spadkiem ciśnienia do poziomu powodującego automatyczny powrót do zasilania benzyną - efekt z punktu widzenia kierowcy, jest prawie identyczny jak podczas wyczerpania gazu w zbiorniku.
Ostatnio zmieniony przez dundee447 2015-12-02, 22:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-03, 11:39
No to żeście się rozpisali .
Silnika nie katuje - nawet jeżdżę spokojniej i z większym wyczuciem niż przez te 1000 km bo lepiej poznałem silnik i jego kulturę pracy.
Co do spalania to komputer przekłamuje na pewno dlatego, że (jak już pisałem wcześniej) robię dużo krótkich odcinków na zimnym silniku, a ponadto lubię sobie postać na włączonym silniku i pogrzać się trochę. Z tego co widziałem, to komputer podczas postoju nie podaje pewnych informacji o spalaniu (już nie pamiętam których), a więc jego wyliczanie średniej również się "rozjeżdża" .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-06, 17:37
No i przyszedł czas na wyciszenie maski Dynamat'em Hoodliner.
Wrażenia akustyczne są na plus - nie będę rozpisywał się zbyt poetycko, ale napiszę tylko, że nawet żona słyszy różnicę - jest ona najbardziej słyszalna przy spokojnej jeździe.
Te otwory na dole na wężyki spryskiwaczy zostawiłem w połowie odsłonięte.
Efekty pracy poniżej:
20151206_170512.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 176,64 KB
Ostatnio zmieniony przez majkel 2015-12-06, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Mniej więcej tyle płaciłem w ASO Kia za zamontowanie maty pod maską ceed'a. Różnica w poziomie hałasu była niewielka - szkoda kasy. Może osłona zamontowa u Majkela da lepsze wygłuszenie...
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-12-07, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-07, 14:31
gregorisan napisał/a:
kilazz, dla kolegi majkel, jest to czas "świętowania" a nie zimnej kalkulacji
gregorisan jak zwykle trafił w sedno . Lubię czasem pomajstrować przy aucie
A tak BTW ta mata zdecydowanie lepiej się sprawdzi w Dieslach więc jeśli ktoś chciałby kalkulować to nie opłaca się jej dawać do benzyniaków, a jeśli chciałby dać cokolwiek to poleciłbym matę GMC.
na wytłumienie odgłosów silnika mata pod maskę niewiele da, bo gro odgłosów silnika "idzie" przez gródź kabiny i podłogę, chyba ze ktos chce zaizolować termicznie silnik by tak szybko si nie chłodził na postoju...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-11, 17:12
Kolejne tankowanie i wyszło 9.17 litra/100 km, ale było jak dotąd najwięcej krótkich odcinków, niższa temperatura otoczenia niż poprzednio i dużo podgrzewanych foteli.
Co ciekawe komputer pokazał 9,8 litra/100 km więc nadal zawyża.
Myślę, że na trasie można by zejść śmiało do 8 litrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum