Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster Majkel'a
Autor Wiadomość
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-02, 11:11   

Dziś kolejne tankowanie do pełna - spalanie wg. komputera to 9l/100km, a w rzeczywistości wyszło 8.34 litra, tak więc ładnie się stabilizuje :-) .
Silniczek oczywiście już dotarty od kilku ładnych dni.
Drzwi z przodu i z tyłu wyciszone. Będzie jeszcze wyciszenie maski i chyba na tym koniec.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-02, 11:23   

Mniejsze spalanie rzeczywiste, niż podane przez komputer to rzadkość. Jeździłeś głównie po mieście czy w trasach. Jak najszybciej do tej pory jechałeś?
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-02, 11:56   

Piitubski, większość jeżdżę po mieście, a najszybciej rozpędziłem się do 130 km/h.
Słychać wtedy dość duży hałas w kabinie.
Ostatnio zmieniony przez majkel 2015-12-02, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 12:16   

Można mówić że dotarty jako tako silnik to jest po 4-5 tyś km. A ogólnie silniki w autach osiągają swoje najlepsze osiągi w okolicach 10-11 tyś km.

Ale teraz i tak docieranie ma mniejsze znaczenie jak kiedyś :)

Co do spalania i wskazań komputera to jest ok w moim sandero pokazuje praktycznie 100% idealnie w porównaniu do dystrybutora.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-02, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-02, 19:47   

SilverTM napisał/a:
Co do spalania i wskazań komputera to jest ok w moim sandero pokazuje praktycznie 100% idealnie w porównaniu do dystrybutora.

U mnie również.
majkel napisał/a:
Dziś kolejne tankowanie do pełna - spalanie wg. komputera to 9l/100km, a w rzeczywistości wyszło 8.34 litra, tak więc ładnie się stabilizuje .

A liczyłeś samemu czy poprzez Motostat? Bo mnie on w ogóle nie "podszedł" - jakoś tak źle wylicza to spalanie.
Kolega z forum podrzucił mi coś takiego i tutaj jest o wiele lepiej.
http://fuelstat.net/
Doliczałeś paliwo wlane u dilera?
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-02, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 20:13   

Jak motostat może przekłamywać jak to najprostsza matematyka? Łącznie mam ponad 500 tankowań i zawsze wychodziło dobrze ( warunek jest jeden tankowanie zawsze do pełna i zawsze do pierwszego odbicia ) Zapraszam na profil :) http://www.motostat.pl/user-vehicles/22114

Na przykładzie opla widać jak zmienia się fabryczne oprogramowanie silnika z programu na docieranie silnika na normalną pracę.

Więc majkel jeszcze nie katuj mocno silnika ;) poczekaj jeszcze chwilę , ale też nie przesadź i nie zamulaj ;)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-02, 20:25   

SilverTM napisał/a:
( warunek jest jeden tankowanie zawsze do pełna i zawsze do pierwszego odbicia )

Może dlatego. Ale z tym tankowaniem do pierwszego odbicia to też nie do końca jest wiarygodna metoda.
Dlatego wolę sobie samemu wyliczać wg. tego co do tej pory wlałem do baku.
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-02, 20:46   

Niestety jest za dużo zmiennych, różnice w dystrybutorach, pistoletach, temperatury ciśnienie paliwa. Jednak zawsze najdokładniejsze wyniki osiąga się tankując do pierwszego na tej samej stacji i najlepiej w tym samym dystrybutorze. Z gazem jest jeszcze inaczej bo tutaj ciśnienie z jakim tankują nam gaz na stacji ma duże znaczenie czasami nawet wielo zawór nie zaskoczy ( czy jakoś tak )

Jednak sandero mnie zaskakuje jeśli chodzi o obliczenia komputera, pokazuje że spalił 42,5L a pistolet odbija przy 42,4 np. W porównaniu do opla który przekłamuje prawie o 2Litry ( oczywiście optymistycznie przekłamuje ), to sandero super oblicza.
 
dundee447 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-02, 21:58   

Wszelkie pomiary spalania powinno się robić na wiosnę lub na jesieni, gdy temperatury oscylują w granicach 19-21°C. Co do ciśnienia podawania paliwa na dystrybutorach - to nie ma większego znaczenia. Tzn. nie ma zbytnich rozbieżności, w każdym dystrybutorze paliwowym pompa jest ustawiana w trakcie legalizacji na podobne wartości i zostaje zaplombowana przez dozór techniczny. Wraz ze wzrostem temperatury paliwo zwiększa swoją objętość a ze spadkiem zmniejsza (te 2-3 klików po pierwszym odbiciu to max. na którym powinno się zaprzestać dalszego "dotankowywania", gdyż pozostały "luz" to właśnie te 5-7% pojemności tego układu na zabezpieczenie ewentualnego rozszerzania się paliwa). Ciężar właściwy benzyny to 0,720 do 0,785 kg/dm³, a w przypadku ON jest to: 0,82–0,845 kg/dm3, łatwo więc sobie obliczyć o ile więcej/mniej może się zmieścić.
Trochę inaczej wygląda to w przypadku LPG. Zimą, gdy temperatury są dużo niższe (co skutkuje obniżeniem ciśnienia w zbiorniku gazu), mieszanka LPG (propan+butan) powinna zawierać większą niż w okresach letnich, ilość propanu, gdyż wpływa to w sposób znaczący na ciśnienie tej mieszaniny (niestety propan jest droższy od butanu i nie mamy wpływu na skład mieszanki, jaką kupuje dana stacja benzynowa, przez co przeważnie "dopalamy" powstałą przez zimę "butanową poduszkę", jeszcze przez kilka wiosennych tankowań). Pod koniec mroźniejszej zimy, może nam się zdarzyć, że tankując taka sama ilość gazu jak zwykle przejeżdżamy dużo mniejsze dystanse. Im mniejszy udział propanu w mieszaninie, tym ciśnienie jest mniejsze - dla użytkownika może to objawić się np.: brakiem możliwości osiągnięcia pełnej mocy silnika, albo w przypadku systemów wtryskowych - spadkiem ciśnienia do poziomu powodującego automatyczny powrót do zasilania benzyną - efekt z punktu widzenia kierowcy, jest prawie identyczny jak podczas wyczerpania gazu w zbiorniku.
Ostatnio zmieniony przez dundee447 2015-12-02, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-03, 11:39   

No to żeście się rozpisali :-) .
Silnika nie katuje - nawet jeżdżę spokojniej i z większym wyczuciem niż przez te 1000 km bo lepiej poznałem silnik i jego kulturę pracy.
Co do spalania to komputer przekłamuje na pewno dlatego, że (jak już pisałem wcześniej) robię dużo krótkich odcinków na zimnym silniku, a ponadto lubię sobie postać na włączonym silniku i pogrzać się trochę. Z tego co widziałem, to komputer podczas postoju nie podaje pewnych informacji o spalaniu (już nie pamiętam których), a więc jego wyliczanie średniej również się "rozjeżdża" ;-) .
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-03, 21:50   

Majkel, czy patrzyłeś jakie było spalanie chwilowe przy prędkościach powyżej 100km/h?
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-04, 10:03   

Piitubski, nie, na chwilowe spalanie nigdy nie patrzę.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-04, 10:13   

Piitubski napisał/a:
Majkel, czy patrzyłeś jakie było spalanie chwilowe przy prędkościach powyżej 100km/h?

Na tym etapie "dotarcia silnika" uwierz, że te informacje są bardzoooooooo rozbieżne :-)
_________________
enjoy the silence
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-06, 17:37   

No i przyszedł czas na wyciszenie maski Dynamat'em Hoodliner.
Wrażenia akustyczne są na plus - nie będę rozpisywał się zbyt poetycko, ale napiszę tylko, że nawet żona słyszy różnicę - jest ona najbardziej słyszalna przy spokojnej jeździe.
Te otwory na dole na wężyki spryskiwaczy zostawiłem w połowie odsłonięte.
Efekty pracy poniżej:

20151206_170512.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 176,64 KB

Ostatnio zmieniony przez majkel 2015-12-06, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 21:08   

Majkel, gratulacje. Sam to zrobiłeś? Czy to dużo roboty?
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-06, 21:27   

Piitubski, nie. Odrysowujesz szablon od fabrycznej osłony, wycinasz i przyklejasz.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 09:10   

Czyli fabryczna osłona jest zdjęta? Jaki koszt tej operacji?
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-07, 09:16   

Piitubski, tak fabryczna osłona jest zdjęta.
Koszt operacji to koszt maty, czyli ok. 370 zł.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2015-12-07, 10:52   

straszna drożyzna, naprawde 1.6 sce jest tak głośny że warto ładować 400zł w kawałek gąbki na folii?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-07, 12:54   

kilazz, dla kolegi majkel, jest to czas "świętowania" a nie zimnej kalkulacji ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 14:15   

Mniej więcej tyle płaciłem w ASO Kia za zamontowanie maty pod maską ceed'a. Różnica w poziomie hałasu była niewielka - szkoda kasy. Może osłona zamontowa u Majkela da lepsze wygłuszenie...
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-12-07, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-07, 14:31   

gregorisan napisał/a:
kilazz, dla kolegi majkel, jest to czas "świętowania" a nie zimnej kalkulacji

gregorisan jak zwykle trafił w sedno :mrgreen: . Lubię czasem pomajstrować przy aucie ;-)

A tak BTW ta mata zdecydowanie lepiej się sprawdzi w Dieslach więc jeśli ktoś chciałby kalkulować to nie opłaca się jej dawać do benzyniaków, a jeśli chciałby dać cokolwiek to poleciłbym matę GMC.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 17:57   

na wytłumienie odgłosów silnika mata pod maskę niewiele da, bo gro odgłosów silnika "idzie" przez gródź kabiny i podłogę, chyba ze ktos chce zaizolować termicznie silnik by tak szybko si nie chłodził na postoju...
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2015-12-11, 17:12   

Kolejne tankowanie i wyszło 9.17 litra/100 km, ale było jak dotąd najwięcej krótkich odcinków, niższa temperatura otoczenia niż poprzednio i dużo podgrzewanych foteli.
Co ciekawe komputer pokazał 9,8 litra/100 km więc nadal zawyża.
Myślę, że na trasie można by zejść śmiało do 8 litrów.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 21:49   

Na trasie 8L, ale chyba nie przekraczając 100km/h.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne