Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-10-13, 16:12   

to że cieknie to małe piwo w pompie wody znaczenie ma przede wszystkim koło zębate w którym jak się zatrze łożysko to urywa pasek bądź go uszkadza w inny sposób.
 
iparts 



Marka: Dacia
Model: SANDERO
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-15, 13:44   

mekintosz napisał/a:
Masz rację, generalnie jak spytałem o możliwość samodzielnego zakupu mówi, ze ok ale w przypadku usterek nie bierze odpowiedzialności za części. Dlatego świadomie płacąc ceny z średniej półki zyskuje pełną gwarancję na robociznę i mechanikę. Czy Contitech robi pompy wody ?


Tutaj masz odpowiedź na Twoje pytanie: http://www.iparts.pl/czes...wp3-580674.html
_________________
http://www.iparts.pl/auto/dacia,139.html
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-25, 22:56   

Fotorelacja - wymiana rozrządu w Dacia Duster 1.5 dci 110KM ( z blokadami walu i rozrządu )
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-12-04, 18:59   rozrząd

witam,
mam dacie sandero 1,4 mpi,
jako że na liczniku ma już ponad 88 tys km, zacząłem myśleć o zrobieniu rozrządu;
przedzwoniłem do serwisu renault-dacia, i okazało się że rozrząd robi się ....
co 4 lata lub 90 tys km,
o dziwo moja daca rocznik 2009, czyli, że miała mieć rozrząd zrobiony już w 2013/2014

a jak to u Was wygląda ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 19:07   

a to czemu nie zrobiłeś w nim rozrządu ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 19:14   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=480
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-05, 00:13   

Przy swoim zrobiłem wszystko od razu po zakupie.
Muszę przyznać, iż pasek już był w fatalnym stanie.

Kopia.jpg
Plik ściągnięto 31776 raz(y) 17,85 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 09:57   

Może jakieś większe zdjęcie bo nic nie widać.
A jaki był przebieg i po 5 latach jak rozumiem ?
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-12-05, 12:58   jakoś szybko ten rozrząd ...

nie zrobiłem wcześniej rozrządu, bo święcie przekonany byłem, że standardem jest te 90 tys km, w Lanosie robiłem koło 95 tys km, a teraz nowsze technologie ... których akurat po sandero nie widać ...

rozmawiałem z moim lokalnym mechanikiem, ręce załamał, że czasu nie ma bo to mu 2 dni zajmie... więc przedzwoniłem do warsztatu z prawdziwego zdarzenia z 5-ma stanowiskami, okazuje się że zrobią za ca 520;

post faktum to sobie myślę, że mój majster to policzyłby tyle tylko za samą robociznę
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-05, 13:57   

corrado napisał/a:
Może jakieś większe zdjęcie bo nic nie widać.
A jaki był przebieg i po 5 latach jak rozumiem ?


Mówisz Masz , większej rozdzielczości już nie mam ;-)
Przebieg był 93000 km wymiana dotyczyła nie tylko rozrządu alle i paska akcesoriów z rolkami. Taka mala uwaga przy kupnie pompy wody. Mimo że podałem szczegółowo wszystkie dane wraz z nr. vin, to i tak sprzedali mi niewłaścią pompę, jak widać na zdjęciach, dobrze że sklep był blisko i tylko na tym się skończyło.
Tak przyglądając sie temu uszkodzeniu, czy to mogło wyniknąć z samej eksploatacji samochodu. Trochę wydaje się to dziwne tym bardziej, że reszta paska nie wygląda na bardzo zużytą. :?: :?:

https://picasaweb.google.com/joldare/WymianaRozrzadu?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNSbovv2k-2iNw&feat=directlink
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 14:23   

Z rozrządem nie wiadomo. Raczej wyglada na uszkodzenie mechaniczne typu zadarcie o coś.

Koło pasowe wału korbowego odkręciłeś jaką metodą ( pneumat, na tzw. poloneza - krotkim zakreceniem rozrusznikiem , .. ?)
Czy tez blokowałeś wał w okolicach rozrusznika, tak jak wałek rozrządu ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 13:00   

W silnikach 1.4 i 1.6 wymiana paska rozrządu jest trywialne - wystarczy poluzować napinacz i już.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3501
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-06, 17:45   

A koła rozrządu się nie blokuje? Znaki jakieś są?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-06, 18:51   

Chyba miałem farta, że pasek ustawił się akurat w tej pozycji kiedy zajrzałem pod osłonę, bo planowo rozrząd miałem wymieniać trochę później. Ale przy takim stanie decyzja była natychmiastowa.
Jak się kupuje używany samochód, warto jest zajrzeć w każde możliwe dostępne miejsce, bez względu na ogólny stan i adnotacje w książkach serwisowych. Tak jak właśnie w moim przypadku, mogło skończyć się na wymianie silnika.
Ze względu na zaistniałą sytuację, która wymagała natychmiastowej decyzji- więc rozrząd to jedyna rzecz (ze wszystkich innych jakie wykonałem w Dusterze), którą wolałem zlecić dobremu znajomemu mechanikowi, co takie wymiany wykonuje zawodowo i na porządku dziennym. Koło było luzowane pneumatem.

DrOzda napisał/a:
W silnikach 1.4 i 1.6 wymiana paska rozrządu jest trywialne - wystarczy poluzować napinacz i już.

Chyba Masz na myśli pasek napędowy akcesorii - to z pewnością jest trochę mniej roboty :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 19:20   

eplus napisał/a:
A koła rozrządu się nie blokuje? Znaki jakieś są?

Nie ma potrzeby.
Tak są znaki na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego.

dardus napisał/a:
Chyba Masz na myśli pasek napędowy akcesorii - to z pewnością jest trochę mniej roboty

Wymiana bez wymiany pompy wody dla wprawnego mechanika to pół godziny roboty max.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-06, 19:59   

Dardus napisał/a:
Koło było luzowane pneumatem.


A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-07, 09:07   

Dardus napisał/a:
Przy swoim zrobiłem wszystko od razu po zakupie.
Muszę przyznać, iż pasek już był w fatalnym stanie.

W Scenicu 1.5 dci miałem podobną sytuację z paskiem rozrządu. Zaczął się siepać z brzegu, do tego stopnia że jego kawałek wylazł spod pokrywy :shock: Sytuacja nastąpiła około 100 tys. km gdzie w scenicu piszą, żeby rozrząd wymienić po 160 tys. km :shock: . Gdzieś potem czytałem, że za takie siepanie się paska mogą odpowiadać krzywo ustawione koła zębate.
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-07, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-07, 19:21   

A jak jest z trwałością łancuchów rozrządu w Dusterze? Niby na wieki, ale w praktyce u różnych producentów jest różnie.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-07, 19:24   

corrado napisał/a:
Dardus napisał/a:
Koło było luzowane pneumatem.


A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu


W swoim starym klekocie (citroen 1,9d) przy wymianie rozrządu też używałem sposobu na rozrusznik, zawsze jest to jakieś wyjście, ale jak pneumat leży pod ręką. Po poluzowaniu śruby, nie było konieczności blokady wału.
W naszych silniczkach jest już klin, stożki były stosowane wcześniej.
Trochę to dla mnie jest nie zrozumiale – czy planujesz wkręcić blokady a następnie kręcić rozrusznikiem? jak tak to NIE RADZĘ . Same blokady mają zapobiegać niekontrolowanym obrotom wałka rozrządu, pompy paliwa i wału podczas wymiany rozrządu .
Dobry filmik, chłopaki dokładnie przedstawiają na co, jak i kiedy uważać, można się na tym wzorować.
www.youtube.com/watch?v=2pglMbRldMg

Aronus napisał/a:

W Scenicu 1.5 dci miałem podobną sytuację z paskiem rozrządu. Zaczął się siepać z brzegu, do tego stopnia że jego kawałek wylazł spod pokrywy :shock: Sytuacja nastąpiła około 100 tys. km gdzie w scenicu piszą, żeby rozrząd wymienić po 160 tys. km :shock: . Gdzieś potem czytałem, że za takie siepanie się paska mogą odpowiadać krzywo ustawione koła zębate.


Coś musiało się dziać z tym paskiem. W moim przypadku bardziej przypomina to raczej na nacięcie a nie rozwarstwienie (może sabotaż polak kupi jego problem), gwarancji na to nie miałem.
Na nowym rozrządzie mam nakręcone 8 tk. Cały czas jest pod ścisłym nadzorem, jak na razie nic niepokojącego się nie dzieje.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 19:38   

Dardus napisał/a:
corrado napisał/a:
Dardus napisał/a:
Koło było luzowane pneumatem.


A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu


W swoim starym klekocie (citroen 1,9d) przy wymianie rozrządu też używałem sposobu na rozrusznik, zawsze jest to jakieś wyjście, ale jak pneumat leży pod ręką. Po poluzowaniu śruby, nie było konieczności blokady wału.
W naszych silniczkach jest już klin, stożki były stosowane wcześniej.
Trochę to dla mnie jest nie zrozumiale – czy planujesz wkręcić blokady a następnie kręcić rozrusznikiem? jak tak to NIE RADZĘ . Same blokady mają zapobiegać niekontrolowanym obrotom wałka rozrządu, pompy paliwa i wału podczas wymiany rozrządu .
Dobry filmik, chłopaki dokładnie przedstawiają na co, jak i kiedy uważać, można się na tym wzorować.
www.youtube.com/watch?v=2pglMbRldMg


Dzięki, Wszystko się zgadza co piszesz .... No tylko, że pompa paliwa nie ma blokadki, ale to się dojdzie po znakach na pasku chociażby jak się zruszy przy zdejmowaniu/nakładaniu paska. A druga sprawa to do odkręcenia koła pasowego wału korbowego można użyć otworu wizyjnego na koło zamachowe od przy skrzyni - zablokować można śrubokrętem mocnym, nie wiem po co ten rosjanin wykręcał cały rozrusznik na filmiku co wstawiłem powyżej.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-07, 19:51   

Poma paliwa u nas jest ciśnieniowa, ciśnienie podawane jest na szynę i dalej na wtryski, więc nie konieczna blokada. Co innego jak jest rotacyjna, tam musi być stosowana blokada.
Rozrusznika nie trzeba wykręcać
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 19:53   

No to tu się nie zgodzę . Mimo , że wysokiego ciśnienia, to jednak musi być w fazie z rozrządem. Po to są znaki i odległości między fazami kół pasowych , mam udowodnić np. z opisu serwisu ?

Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-12-07, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-12-07, 20:32   

Na rysunku widać blokadę tylko wałka. Pokrywanie znaków ma istotne znaczenie dla prawidłowego ułożenia paska na kołach i naciągu.
Piszą w instrukcji co by było gdyby koło pompy obróciło się 360 stopni?. Z wałkiem rozrządu czy wałem korbowym był by problem przy takim obrocie.
Skoro jesteśmy przy temacie instrukcji, potrzebuję do swojego dokładnego opisu osprzętu silnika, może masz takie namiary?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 20:52   

No tak jak pisałem , są blokady tylko na wał korbowy i rozrząd .
Obrót o 360 stopni to przecież cały pełny obrót, więc koło pompy byłoby w tym samym miejscu. :roll: A nie pokrywanie się fazy wału z rozrządem groziłyby kolizją . W pompie nie byłoby kolizji przecież ale mógłaby nie pracować poprawnie magistrala CR.

Cytat:
Skoro jesteśmy przy temacie instrukcji, potrzebuję do swojego dokładnego opisu osprzętu silnika, może masz takie namiary?

Niestety do 110KM nie posiadam. Może BoloSr będzie miał, spytaj się jego.:)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-12-07, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 13:45   

Jakiej firmy lepiej kupić tzw."rozrząd" ( bez pompy wody ) - INA, czy RENAULT ? ewentualnie jakaś inna firma , którą polecacie ? :)

Ad2.

Instrukcja rosyjska z fotkami - wymiany rozrządu w DUSTERZE 1.5 dci
http://renault-drive.ru/b...le-1-5-k9k.html

Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-01-20, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne