to że cieknie to małe piwo w pompie wody znaczenie ma przede wszystkim koło zębate w którym jak się zatrze łożysko to urywa pasek bądź go uszkadza w inny sposób.
Marka: Dacia
Model: SANDERO
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-15, 13:44
mekintosz napisał/a:
Masz rację, generalnie jak spytałem o możliwość samodzielnego zakupu mówi, ze ok ale w przypadku usterek nie bierze odpowiedzialności za części. Dlatego świadomie płacąc ceny z średniej półki zyskuje pełną gwarancję na robociznę i mechanikę. Czy Contitech robi pompy wody ?
witam,
mam dacie sandero 1,4 mpi,
jako że na liczniku ma już ponad 88 tys km, zacząłem myśleć o zrobieniu rozrządu;
przedzwoniłem do serwisu renault-dacia, i okazało się że rozrząd robi się ....
co 4 lata lub 90 tys km,
o dziwo moja daca rocznik 2009, czyli, że miała mieć rozrząd zrobiony już w 2013/2014
Wysłany: 2015-12-05, 12:58 jakoś szybko ten rozrząd ...
nie zrobiłem wcześniej rozrządu, bo święcie przekonany byłem, że standardem jest te 90 tys km, w Lanosie robiłem koło 95 tys km, a teraz nowsze technologie ... których akurat po sandero nie widać ...
rozmawiałem z moim lokalnym mechanikiem, ręce załamał, że czasu nie ma bo to mu 2 dni zajmie... więc przedzwoniłem do warsztatu z prawdziwego zdarzenia z 5-ma stanowiskami, okazuje się że zrobią za ca 520;
post faktum to sobie myślę, że mój majster to policzyłby tyle tylko za samą robociznę
Może jakieś większe zdjęcie bo nic nie widać.
A jaki był przebieg i po 5 latach jak rozumiem ?
Mówisz Masz , większej rozdzielczości już nie mam
Przebieg był 93000 km wymiana dotyczyła nie tylko rozrządu alle i paska akcesoriów z rolkami. Taka mala uwaga przy kupnie pompy wody. Mimo że podałem szczegółowo wszystkie dane wraz z nr. vin, to i tak sprzedali mi niewłaścią pompę, jak widać na zdjęciach, dobrze że sklep był blisko i tylko na tym się skończyło.
Tak przyglądając sie temu uszkodzeniu, czy to mogło wyniknąć z samej eksploatacji samochodu. Trochę wydaje się to dziwne tym bardziej, że reszta paska nie wygląda na bardzo zużytą.
Z rozrządem nie wiadomo. Raczej wyglada na uszkodzenie mechaniczne typu zadarcie o coś.
Koło pasowe wału korbowego odkręciłeś jaką metodą ( pneumat, na tzw. poloneza - krotkim zakreceniem rozrusznikiem , .. ?)
Czy tez blokowałeś wał w okolicach rozrusznika, tak jak wałek rozrządu ?
Chyba miałem farta, że pasek ustawił się akurat w tej pozycji kiedy zajrzałem pod osłonę, bo planowo rozrząd miałem wymieniać trochę później. Ale przy takim stanie decyzja była natychmiastowa.
Jak się kupuje używany samochód, warto jest zajrzeć w każde możliwe dostępne miejsce, bez względu na ogólny stan i adnotacje w książkach serwisowych. Tak jak właśnie w moim przypadku, mogło skończyć się na wymianie silnika.
Ze względu na zaistniałą sytuację, która wymagała natychmiastowej decyzji- więc rozrząd to jedyna rzecz (ze wszystkich innych jakie wykonałem w Dusterze), którą wolałem zlecić dobremu znajomemu mechanikowi, co takie wymiany wykonuje zawodowo i na porządku dziennym. Koło było luzowane pneumatem.
DrOzda napisał/a:
W silnikach 1.4 i 1.6 wymiana paska rozrządu jest trywialne - wystarczy poluzować napinacz i już.
Chyba Masz na myśli pasek napędowy akcesorii - to z pewnością jest trochę mniej roboty
A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu
Przy swoim zrobiłem wszystko od razu po zakupie.
Muszę przyznać, iż pasek już był w fatalnym stanie.
W Scenicu 1.5 dci miałem podobną sytuację z paskiem rozrządu. Zaczął się siepać z brzegu, do tego stopnia że jego kawałek wylazł spod pokrywy Sytuacja nastąpiła około 100 tys. km gdzie w scenicu piszą, żeby rozrząd wymienić po 160 tys. km . Gdzieś potem czytałem, że za takie siepanie się paska mogą odpowiadać krzywo ustawione koła zębate.
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2015-12-07, 09:14, w całości zmieniany 1 raz
A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu
W swoim starym klekocie (citroen 1,9d) przy wymianie rozrządu też używałem sposobu na rozrusznik, zawsze jest to jakieś wyjście, ale jak pneumat leży pod ręką. Po poluzowaniu śruby, nie było konieczności blokady wału.
W naszych silniczkach jest już klin, stożki były stosowane wcześniej.
Trochę to dla mnie jest nie zrozumiale – czy planujesz wkręcić blokady a następnie kręcić rozrusznikiem? jak tak to NIE RADZĘ . Same blokady mają zapobiegać niekontrolowanym obrotom wałka rozrządu, pompy paliwa i wału podczas wymiany rozrządu .
Dobry filmik, chłopaki dokładnie przedstawiają na co, jak i kiedy uważać, można się na tym wzorować.
www.youtube.com/watch?v=2pglMbRldMg
Aronus napisał/a:
W Scenicu 1.5 dci miałem podobną sytuację z paskiem rozrządu. Zaczął się siepać z brzegu, do tego stopnia że jego kawałek wylazł spod pokrywy Sytuacja nastąpiła około 100 tys. km gdzie w scenicu piszą, żeby rozrząd wymienić po 160 tys. km . Gdzieś potem czytałem, że za takie siepanie się paska mogą odpowiadać krzywo ustawione koła zębate.
Coś musiało się dziać z tym paskiem. W moim przypadku bardziej przypomina to raczej na nacięcie a nie rozwarstwienie (może sabotaż polak kupi jego problem), gwarancji na to nie miałem.
Na nowym rozrządzie mam nakręcone 8 tk. Cały czas jest pod ścisłym nadzorem, jak na razie nic niepokojącego się nie dzieje.
A tak w ogóle koło wału korbowego jest na klinie co nie ? Nie jest jakieś stożkowe jak w starych clio ? I nie wiesz czy blokował wał w otworze przy rozruszniku ? Generalnie i tak w sumie zablokuje dla spokojności wał przy skrzyni , ale odkręcać koło pasowe to raczej będę tak jak Marek1603 pisał ,bądź na tzw poloneza ( zablokować klucz o podłużnice, wahacz i zarkęcic 1/5 sek rozrusznikiem), bo te blokady za 40pln to jednak nie chciałbym żeby się ułamała przy odkręcaniu
W swoim starym klekocie (citroen 1,9d) przy wymianie rozrządu też używałem sposobu na rozrusznik, zawsze jest to jakieś wyjście, ale jak pneumat leży pod ręką. Po poluzowaniu śruby, nie było konieczności blokady wału.
W naszych silniczkach jest już klin, stożki były stosowane wcześniej.
Trochę to dla mnie jest nie zrozumiale – czy planujesz wkręcić blokady a następnie kręcić rozrusznikiem? jak tak to NIE RADZĘ . Same blokady mają zapobiegać niekontrolowanym obrotom wałka rozrządu, pompy paliwa i wału podczas wymiany rozrządu .
Dobry filmik, chłopaki dokładnie przedstawiają na co, jak i kiedy uważać, można się na tym wzorować.
www.youtube.com/watch?v=2pglMbRldMg
Dzięki, Wszystko się zgadza co piszesz .... No tylko, że pompa paliwa nie ma blokadki, ale to się dojdzie po znakach na pasku chociażby jak się zruszy przy zdejmowaniu/nakładaniu paska. A druga sprawa to do odkręcenia koła pasowego wału korbowego można użyć otworu wizyjnego na koło zamachowe od przy skrzyni - zablokować można śrubokrętem mocnym, nie wiem po co ten rosjanin wykręcał cały rozrusznik na filmiku co wstawiłem powyżej.
Poma paliwa u nas jest ciśnieniowa, ciśnienie podawane jest na szynę i dalej na wtryski, więc nie konieczna blokada. Co innego jak jest rotacyjna, tam musi być stosowana blokada.
Rozrusznika nie trzeba wykręcać
No to tu się nie zgodzę . Mimo , że wysokiego ciśnienia, to jednak musi być w fazie z rozrządem. Po to są znaki i odległości między fazami kół pasowych , mam udowodnić np. z opisu serwisu ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-12-07, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Na rysunku widać blokadę tylko wałka. Pokrywanie znaków ma istotne znaczenie dla prawidłowego ułożenia paska na kołach i naciągu.
Piszą w instrukcji co by było gdyby koło pompy obróciło się 360 stopni?. Z wałkiem rozrządu czy wałem korbowym był by problem przy takim obrocie.
Skoro jesteśmy przy temacie instrukcji, potrzebuję do swojego dokładnego opisu osprzętu silnika, może masz takie namiary?
No tak jak pisałem , są blokady tylko na wał korbowy i rozrząd .
Obrót o 360 stopni to przecież cały pełny obrót, więc koło pompy byłoby w tym samym miejscu. A nie pokrywanie się fazy wału z rozrządem groziłyby kolizją . W pompie nie byłoby kolizji przecież ale mógłaby nie pracować poprawnie magistrala CR.
Cytat:
Skoro jesteśmy przy temacie instrukcji, potrzebuję do swojego dokładnego opisu osprzętu silnika, może masz takie namiary?
Niestety do 110KM nie posiadam. Może BoloSr będzie miał, spytaj się jego.:)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-12-07, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum