Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-24, 08:37
majkel, raczej nie będę wymieniał - tym bardziej, że chyba powinno się to zrobić przy mniejszym przebiegu. Raczej stosuję się do zaleceń producentów - ufam ich doświadczeniu
Teraz technologia jest na takim poziomie, że pewne "stare nawyki" nie mają racji bytu - tak mi się przynajmniej wydaje. Np. w silnikach TSI w VW Polo pierwsza wymiana jest przewidziana po 2 latach lub jakimś tam przebiegu - chyba 30 tysięcy.
A co do spalania - no cóż o katalogowym można zapomnieć, ale i tak nie ma tragedii. Bez problemu na trasie przy przepisowej jeździe można uzyskać 5 litrów. Przy dynamicznej jeździe w granicach 5,5-6 litrów. Miasto to w moim przypadku 6,5-7,5 w zależności od warunków.
A osiągi jak dla mnie zadowalające - silnik poza kulturą pracy to jedna z mocniejszych stron SS II.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-24, 08:39, w całości zmieniany 1 raz
Odbyłem jazdę testową Sandero z tym silnikiem. Średnie spalanie z tej jazdy po Warszawie wyniosło 8 litrów. Dynamika silnika mnie nie zachwyciła. Obecnie jeżdżę KIA Venga 1.6 benzyna 122 km i mój silnik zdecydowanie lepiej się zbiera. W moim spalanie po Warszawie to 8.5 litra.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-11-24, 09:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-24, 09:36
Piitubski, 90 vs. 122 na pewno robi różnicę. Nie wiem, kiedy jeździłeś SS II, ale teraz Tce 90 Euro 6 ma 140 Nm.
Po prostu jazdy tym silnikiem trzeba się nauczyć
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-11-24, 09:51, w całości zmieniany 2 razy
majkel, raczej nie będę wymieniał - tym bardziej, że chyba powinno się to zrobić przy mniejszym przebiegu. Raczej stosuję się do zaleceń producentów - ufam ich doświadczeniu
Teraz technologia jest na takim poziomie, że pewne "stare nawyki" nie mają racji bytu - tak mi się przynajmniej wydaje. Np. w silnikach TSI w VW Polo pierwsza wymiana jest przewidziana po 2 latach lub jakimś tam przebiegu - chyba 30 tysięcy.
A co do spalania - no cóż o katalogowym można zapomnieć, ale i tak nie ma tragedii. Bez problemu na trasie przy przepisowej jeździe można uzyskać 5 litrów. Przy dynamicznej jeździe w granicach 5,5-6 litrów. Miasto to w moim przypadku 6,5-7,5 w zależności od warunków.
A osiągi jak dla mnie zadowalające - silnik poza kulturą pracy to jedna z mocniejszych stron SS II.
Też tak samo zrobiłem, że pierwszą wymianę oleju po zakupie dokonałem przy przebiegu ok. 20 tys.km (I przegląd), a nie po 3-5 tys. km (własna wola kierowcy starej daty).
Teraz dobiegam do 36 tys. km (przez 7 m-cy nawinąłem blisko 16 tys.km) i nic narazie się nie dzieje
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-24, 10:25
sereq napisał/a:
Półtora roku temu w sprzedaży raczej był jeszcze Euro 5, on miał chyba ciut mniej Nm (135?)
Dokładnie - 135 vs. 140.
Mój pasierb ma Opla Astrę G 1.8 bodajże 125 KM z jakimś tam guziczkiem z "opcją turbo" i był naprawdę zaskoczony jak Sandero się "zbiera"
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-09, 14:57
Zaliczyłem sobie trasę ponad 140 km w obydwie strony na drodze krajowej 45. Dałem Sandero ostro w kość z maksymalną prędkością 155 km\h. Spalanie wyszło 6,4 l\100km.
Było tam kilka fajnych prostych odcinków i przetestowałem sobie tryb Eco przy takich prędkościach. Ustawiłem ogranicznik prędkości oraz spalanie chwilowe na komputerze i kilkanaście razy włączałem\wyłączałem Eco - i rzeczywiście przy włączonym trybie spalanie spadało za każdym razem. Także gdzieś na autostradzie idzie troszkę zaoszczędzić
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-09, 16:03
majkel napisał/a:
Szatan
Nie chcę go za bardzo "zamulić" - więc czasami dostaje w palnik jak warunki pozwalają.
Chciałem to nagrać na komórce, ale jechałem samemu i przy takich prędkościach Daćka jest troszkę nerwowa, aby ją prowadzić jedną ręką i grzebać jeszcze pod kierownicą. Co do przecinka Ci nie powiem - ale za każdym razem był to mniej więcej litr mniej. Np. jak było 9,7 to spadało na 8,...
Na święta chcę wyskoczyć do Wisły i pojadę przez Czechy - tam mają świetne drogi, więc poproszę żonę, aby przytrzymała telefon i może uda się coś nagrać
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-09, 21:41
A w jaki sposób to testowałeś? Czy był włączony też tempomat, czy normalnie jechałeś 'na nodze' - tylko włączając tryb eko? Zastanawia mnie, co ten tryb tak naprawdę robi: ogranicza zbyt duże dodawanie gazu, (niejako łagodzi efekt ciężkiej nogi) czy też w inny sposób ingeruje w pracę silnika. Czy jest możliwe uzyskanie oszczędności przy jeździe stałą prędkością, na tempomacie z trybem eko (z tą samą prędkością).
Zastanawiam się z czysto akademickiej ciekawości.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-09, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-09, 22:32
Żadne tam testy - tak po prostu zrobione na szybko obserwacje
Prosta, równa droga - ustawiony ogranicznik prędkości i kilka razy włączany i wyłączany tryb Eco. Na komputerze wtedy widać jak obniża się chwilowe spalanie. Zresztą każdy sobie może samemu zrobić taki "teścik". Jak ktoś jeździ po ekspresówkach i autostradach to w ten sposób można zaoszczędzić kilka złotych.
Ponoć obniża moc silnika o 10% jeżeli dobrze pamiętam. Zresztą jak już kupisz Dacię to sie samemu przekonasz
A tutaj mały cytat z testu Clio 0,9 Tce:
Cytat:
Po jego wciśnięciu auto przechodzi w tryb oszczędzania paliwa i za nic w świecie nie chce jechać, nawet ostro poganiane pedałem gazu. Jestem pewien, że w tym trybie auto spali mniej benzyny, ale trzeba mieć odporność psychiczną nosorożca, żeby w taki sposób jeździć po stolicy. Ja wytrzymałem tylko kilka minut eko-jazdy i długo nie mogłem się potem pozbierać...
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-10, 09:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-13, 17:08
Piitubski napisał/a:
A jak się spisuje Twój Stepway poza asfaltem?
Często jeżdżę do domu na wieś a tam mam ponad 100 metrów dojazdu po polnej drodze i SS daje radę. Ale to żaden ciężki teren. Jak do tej pory jeszcze się nigdzie głębiej w teren nie zapuszczałem - pewnie wiosną czy latem będzie ku temu okazja. Większy prześwit świetnie sprawdza się w mieście. Aby zaparkować u siebie pod oknem to przy "zatoczce" muszę sforsować trzema kołami wysokie krawężniki i robię to bez żadnych obaw, że "przyhaczę". Na te nasze polskie drogi takie autko spisuje się świetnie.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-13, 17:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-13, 19:50
gregorisan napisał/a:
Zresztą jak już kupisz Dacię to sie samemu przekonasz
Żaden model z gamy daci nie spełnia moich kryteriów Ale "tryb eko-podobny" ma każde auto które biorę pod uwagę, więc pewnie zasada działania ta sama. Zobaczymy będziemy się dzielić wrażeniami i prowadzić święte wojny religijne na temat "który system robi z auta większego muła".
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-14, 08:23
Piitubski napisał/a:
Gregorisian, czy sparowałeś telefon? Jak działa książka telefoniczna w Stepway?
Mam zwykłe radio. Parowanie działa bez problemów. System głośnomówiący również. Książka adresowa nie wyświetla polskich znaków - mam krzaczki. Akurat cały system obsługi radia jest bardzo prosty i czytelny. Jedynie do czego można się przyczepić to dźwięk wydobywający się z głośników - u mnie w przyszłości głośniki prawdopodobnie do wymiany.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-14, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum