Da się wyłącznie przez podłączenie do "Clipa" w wersji minimum 146 ale MN musi być zainstalowany i podłączony do instalacji samochodu.
Clip musi mieć połączenie z serwerem Renault.
Pliki konfiguracyjne zawierają VIN pojazdu i VIN radia oraz zakres map wgrywanych do urządzania oraz uruchomienie lub nie kamery biegu wstecznego, czasowego uruchamiania silnika, minimalnej temperatury uruchamiania , długości pracy silnika, częstotliwości pracy silnika i innych - na dzień dzisiejszy jeszcze nie rozgryzionych.
Problemem jest to ze te dane wgrywane są do niedostępnej zwykłymi metodami części pamięci MN układu scalonego oznaczonego sdin5c24g
Wg nmoje informacji i wiedzy to są nówki - tak wyglądają jak są wkładane do samochodu - i takie bardzo często sa właśnie nówki u dealerów .
Ale jak wspomniałem bez dostępu do bazy Renault i Clipa nic się z tym nie da zrobić.
Marka: Renault
Model: Safrane
Silnik: 2.0 16v Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 131 Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-12-28, 18:52
potwierdzam, podłączałem lodgy pod clipa v146 i są tam opcje konfiguracji, niestety prywatnym clipem nic nie skonfiguruje, tak jak napisał jas_pik, clip przy wyborze opcji konfiguracji chce się łączyć z serwerem renault net. Jedyne co udało mi się zrobić to włączyłem obsługę kamery, zmiana języka domyślnego
Ostatnio zmieniony przez lesiu11 2015-12-28, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
wrzucam moją wariację na temat wrzuconego skina do nakładki jas_pika
mam nadzieję, że nikt się nie obrazi, jeśli coś to usunę. Zmieniłem ikonki trochę, dodałem inne skróty, wrzuciłem prędkościomierz na środku a godziną wchodzi się do kalendarza. Trzeba tylko sprawdzić ścieżki dostępu do programów w zależności kto jaką wersje nakładki u siebie posiada.
Ostatnio zmieniony przez lesiu11 2015-12-28, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie tylko się nie obrażam ale zachęcam wszystkich do dzielenia się swoimi wariacjami .
Im więcej tym lepiej . Taka twórczość pomaga wszystkim.
Oczywiście daję "pomógł"
Nowa kolorystyka map w czasie jazdy dzięki kolegom z Francji w szczególności jcol
Pliki instalacji do zmiany w formacie upgrade_root.lgu ( zwykła aktualizacja)
instalacja LINK chomikuj
dezinstalacja - powrót do oryginału Link chomika
Jak dobrze pójdzie to niedługo uda się uratować uszkodzone - wiszące MN .
Koledzy z Francji odkryli już gdzie leży błąd - to najczęściej uszkodzone clustery pamięci StorageCard2
Jeszcze tylko trzeba opracować sposób zapisu tej części pamięci tak aby nadpisać uszkodzone pliki i sprawa będzie rozwiązana
Jeśli ktoś Ci już wgrał mapy TomToma to znaczy że jest już wersja uwolniona.
Zapytaj się sprzedawcy jak aktualizować. Ale nie aktualizuj oprogramowania ze strony naviextras. Na dzień dzisiejszy musisz stosować oprogramowanie w wersji 4.0.3
Właśnie ta wersja jest 4.0.3 tak mówił że jest uwolniona z wersją nawigacji TomTom mówił tylko w skrócie że podmienia total Comanderem jest może tutaj na forum jakaś instrukcja jak to się dobywa? Dało by się uruchomić AutoMapę?
Ze względu na specyficzny rodzaj procesora nie będzie działała Automapa, jedynie albo specjalna wersja iGo Primo lub w mojej nakładce pełna wersja iGo 8.3, oraz ewentualnie nawigacja Sygic , 7Ways ( ale te nawigacje nie sa za bardzo w Polsce popularne)
Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2013
Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 86 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-01-19, 23:26
mam nadzieję, że się uda wam to zrobić bo szkoda mi tego radia. A jak by wam się udało to jak naprawa będzie wyglądała jako normalna aktualizacja czy będzie trzeba się z tym bawić.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5dC
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Miasto
Wysłany: 2016-01-19, 23:44
Witam
Jestem nowy w temacie i proszę o wyjaśnienie oraz radę.
Kupiłem Clio z 2013 r. Ma wersję softu 4.0.6 .
Przejrzałem posty i widzę, że są dwa softy do cofnięcie wersji. Jeden kolegi "jas_pik" (ten z folderu MN_ratunkowe), który jak rozumiem cofa do wersji 4.0.3 .
Drugi cofa z 4.0.6 na 4.0.2 (na chomiku "starapralka").
Którego lepiej użyć i czym się one różnią?
Jak zrobić całą operację, żeby czegoś nie spaprać?
Oba powinny zadziałać .
Na razie z mojego doświadczenia zejdź na 4.02 a następnie wgraj 4.0.3
Tak chyba będzie najbezpieczniej .
Jednak pamiętaj każda operacja zmiany oprogramowania jest niebezpieczna - w szczególności gdy UCE wyłączy napięcie.
Zalecam aby robić takie upgrade przy pracującym silniku i pod żadnym pozorem nie wyjmować pendrive dopóki nie odbędzie się rest. A reset najczęściej jest podwójny.
Mam już w swoich zasobach ( koszty badań) takie urządzenie które już nie wstaje po zbyt wczesnym wyjęciu pendraka.
wojtuq napisał/a:
to jak naprawa będzie wyglądała jako normalna aktualizacja czy będzie trzeba się z tym bawić.
Raczej nie będą to proste sposoby typu plik na pendrivie . Będą wymagały podłączenia do komputera przez złącze jtag - dostępne po otwarciu obudowy ( oraz prawdopodobnie dolutowanie jednego kabelka do płyty głównej)
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5dC
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Miasto
Wysłany: 2016-01-20, 00:32
Dzięki za szybką odpowiedź.
W weekend spróbuję wykonać operację.
Jeszcze jedna sprawa - jakiego pendriva użyć
i jak sprawdzić czy pendrive będzie się dobrze czytał ?
Cze np. testowe nagranie muzyki i poprawne odtwarzanie jest wystarczające?
Ściongnołem też najnowsze mapy iGO. Czy podmienić pliki w "mediaPIK122014.zip" przed wgraniem czy modyfikować po wgraniu "mediaPIK122014.zip" ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum