Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-12-22, 10:59   

Ten gosciu, co to niby testował tego captura to jakiś dyletant. Każdy silnik trzy cylindrowy się na jałowych telepie. Mam też od nowości aygo z 3 cylindrami i tam na jalowych jest podobnie za to dużo bardziej odczuwalne w samochodziei. Nadymanie węża w silnikach benzynowych to norma, w przeciwieństwie do diesli, które nie maja przepustnicy a ciśnienie budują dopiero pod obciążeniem. W tym silniku nie ma blow off więc jak tepak rozkreci silnik do 3000 RPM, a potem przymknie przepustnicy to to 0,9 bara musi gdzieś poczekać.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-12-22, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 19:28   

Na forum dacianer.de jest opis przypadku kompletnego zniszczenia tego silnika przy przebiegu 90 kkm. Pękł albo przeskoczył łańcuch rozrządu podobno nie dając żadnych wcześniejszych sygnałów . Szczęśliwie jeszcze na gwarancji więc wymieniono na nowy. To tak ad vocem "wiecznych" łańcuchów. ...
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-06, 19:41   

DrOzda, rzeczywiście...
http://www.dacianer.de/fo...gesprungen.html
_________________
enjoy the silence
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 810
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 18:32   

Przykra sprawa... Mam nadzieję, że to odosobniony przypadek... W końcu trochę tych samochodów już jeździ i takich sygnałów nie było.
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-08, 09:06   

Jako użytkownik silnika TCE 0.9 w renówce (captur) chciałbym napisać parę rzeczy dla potomnych.
Oczywiście miałem mega obiekcje przed zakupem czy taki mały silniczek da rade z taką masą auta (1200kg na sucho). Dodatkowo pojemność wywoływała u mnie szeroki uśmiech politowania ;)
Ale przejechałem się i dał rade. Nie oszukujmy się, nie jest to oczywiście formuła 1, ale z racji specyficznego typowo miejskiego wykorzystania auta (95% czasu GOP - 5% wyjazdy) zdecydowałem się na taką wersje silnikową.
O silniku napisaliście tutaj prawie wszystko dorzucę jednak kilka swoich uwag. Przede wszystkim co mi się podoba? Moment obrotowy jest całkiem ok. Captur z tym silnikiem daje rade w mieście do ok 80-90 km/h powyżej tej prędkości niestety jest już za słaby, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych powyżej 110 to już trzeba uważać bo brakuje mocy. Dodatkowo jazda na tempomacie z obciążonym autem (3 osoby plus pełny bagażnik) powoduje rytmiczne lekkie szarpanie, zwłaszcza gdy tempomat musi pocisnąć pod górę. Być może z racji masy to zachowanie typowe dla captura i w dacii nie ma miejsca - tego nie wiem. Przetestowałem go ostatnio podczas jazdy do Niemiec i z powrotem i pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie - 6.8 przy trasie w 99% na autostradzie. Przy tej masie uważam to za świetny wynik. Niestety w mieście nie chce zejść poniżej 7.3 nawet przy oszczędnej jeździe. Spalanie zadowalające choć do danych katalogowych brakuje jeszcze litra - myślę, że przy włączonych start-stopach i eco być może bym to uzyskał. Jednak ich nie używam. Start-stop z wiadomych względów - to wymysł chorego urzędnika z UE. Mikroskopijne zyski na paliwie nie zrekompensują droższego accu, zużycia turbiny, rozrusznika etc. Ale to mija opinia - być może ktoś tego używa i sobie chwiali ;)
Ktoś wspomniał o klangu trzycylindrowca - rzeczywiście jak jest na wolnych obrotach a zwłaszcza zimny, dźwięk na zewnątrz jest słyszalny, wewnątrz nie jest uciążliwy - być może to wyciszenie renówki. Podobnie przy prędkości ok 120km/h silnik gdy ma ok 3tyś obrotów jest wtedy prawie niesłyszalny. Dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych powyżej 4 tyś gang kosiarkowy zaczyna się przebijać do kabiny.

Oleju na razie nie bierze, spalanie ustabilizowało się po osiągnięciu przebiegu 6000 km a powyższy problem z łańcuchem rozrządu mam nadzieje odosobniony.

Edit. Zapomnialem jeszcze napisać o trochę wkurzającej turbo dziurze, niestety trzeba poczekać aż się do garów nadmucha luftu ;) Wkurza mnie jeszcze nieliniowe oddawanie mocy. Niskie obroty to kiepska dynamika. Dopiero od ok 1600 obrotów zaczyna się coś dziać a przy 2500 silnik pracuje jak należy.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2016-01-08, 22:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-08, 13:50   

W capturze masz chyba inną skrzynię i może z tego wynika to pulsowanie. W swoim poganie tego nie zauważył em ale swoją droga nie mam tempomat.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2016-01-08, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-08, 23:19   

spoogie napisał/a:
Dopiero od ok 1600 obrotów zaczyna się coś dziać a przy 2500 silnik pracuje jak należy.

Na moje oko tak od 1750 w górę - poniżej tylko do "toczenia" ;-)
W Capturze maksymalny moment jest już dostępny jak w Dacii od 2250. W Clio od 2500.
Gratuluje autka - trzeba przyznać, że jak dla mnie prezentuje się świetnie :-)
_________________
enjoy the silence
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-11, 11:50   

cookie napisał/a:
W capturze masz chyba inną skrzynię i może z tego wynika to pulsowanie. W swoim poganie tego nie zauważył em ale swoją droga nie mam tempomat.

Tego nie jestem pewien czy inna, nie wiem jak macie w sandero/loganach ale jedynka jest bardzo krótka, i potem każdy wyższy bieg obniża obroty o 1tyś.

gregorisan napisał/a:

Na moje oko tak od 1750 w górę - poniżej tylko do "toczenia"

Mam wersję EURO 5 (produkcja marzec '15) a tam wykres jest jeszcze po staremu jak w clio. Być może przy przeglądzie dostanę jakiegoś "upgrejda" :-P nie wiem jak to ASO robi.

Podczas mrozów silnik niestety długo się nagrzewa. Czasami trzeba przejechać ponad 10 km zanim z nagrzewnicy poleci coś ciepłego.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-11, 14:09   

w silnikach euro 6 jest tzn " inteligentne zażądanie ciepłem "
to nic innego jak kilka dodatkowych termostatów które przed nagrzaniem silnika w ogóle nie puszczają na niego wody

Dla mnie to trochę straszne bo jak się taki termostat zepsuje to mamy murowany pożar silnika a przecież nie ma nawet wskaźnika temperatury .
Natomiast producent chwali się spadkiem zużycia paliwa o 0,5 % dzięki szybszemu nagrzewaniu
_________________
Moje auto
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-12, 12:05   

spoogie napisał/a:
cookie napisał/a:
W capturze masz chyba inną skrzynię i może z tego wynika to pulsowanie. W swoim poganie tego nie zauważył em ale swoją droga nie mam tempomat.

Tego nie jestem pewien czy inna, nie wiem jak macie w sandero/loganach ale jedynka jest bardzo krótka, i potem każdy wyższy bieg obniża obroty o 1tyś.

gregorisan napisał/a:

Na moje oko tak od 1750 w górę - poniżej tylko do "toczenia"

Mam wersję EURO 5 (produkcja marzec '15) a tam wykres jest jeszcze po staremu jak w clio. Być może przy przeglądzie dostanę jakiegoś "upgrejda" :-P nie wiem jak to ASO robi.

Podczas mrozów silnik niestety długo się nagrzewa. Czasami trzeba przejechać ponad 10 km zanim z nagrzewnicy poleci coś ciepłego.

A nie masz sześciobiegowej skrzyni?
Ostatnio zmieniony przez cookie 2016-01-12, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-12, 12:10   

Karenzo, nie każdy termostat puszcza na zimno wodę. To chyba zależy od tego czy mieszek tertmostatyczny jest po ciepłej czy zimnej stronie układu. Widziałem różne wersje termostatu do tego samego silnika w zależności od ceny i producenta jedne miały uszczelniania kryzę inne ni, a jeszcze inne mialy otworek fi w okolicy 1mm na kryzie.
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-12, 15:57   

cookie napisał/a:

A nie masz sześciobiegowej skrzyni?


W manualu 6 biegów ma tylko diesel 110 koni.
W automacie 6 biegów ma 1.2 tce.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-12, 18:25   

A jakie masz obroty na 5 biegu przy 90 albo 120 km/h? Wydawało mi się że Clio grandtour i ctur miały 6biegowe skrzynię w wersji 0.9.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2016-01-12, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-12, 19:11   

cookie napisał/a:
A jakie masz obroty na 5 biegu przy 90 albo 120 km/h? Wydawało mi się że Clio grandtour i ctur miały 6biegowe skrzynię w wersji 0.9.


Z tego co pamietam to 3tys przy 120km/h. Dacia ile ma?
0.9 ma tylko 5 biegów.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2016-01-12, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-12, 19:46   

spoogie, prowadzisz jakiś dziennik kosztów paliwa?
_________________
enjoy the silence
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-12, 21:17   

gregorisan napisał/a:
spoogie, prowadzisz jakiś dziennik kosztów paliwa?


Problem w tym, że jestem zazwyczaj leniwy na takie rzeczy :mrgreen: ale zrobilem małe podsumowanie.
Tankuje zawsze do pełna przy ok 7-8 litrach w baku, tankowałem od 20 czerwca 14 razy (11x w PL, 3x w CZ) i wydałem na to na razie 2270 pln. Aktualnie przejechanych mam ok 6100 km.
Pamiętam jednak zazwyczaj ile pali średnio wg komputera - najwięcej było na baku 7.8 (lato, miasto, klima), najmniej 6.8L (trasa - autostrada).
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-13, 07:59   

spoogie napisał/a:
Pamiętam jednak zazwyczaj ile pali średnio wg komputera - najwięcej było na baku 7.8 (lato, miasto, klima)

Jak na GOP to całkiem sympatyczne spalanie :-)
spoogie napisał/a:
najmniej 6.8L (trasa - autostrada).

Może też będę miał w tym roku okazję "przetestować " auto na niemieckich autostradach - w obydwie strony prawie 2300 km ( z czego 2000 tysiące tylko po autostradzie). Sam jestem ciekaw jak ten samochód sprawdzi się na takim dystansie :-)
_________________
enjoy the silence
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-13, 08:38   

gregorisan napisał/a:

Jak na GOP to całkiem sympatyczne spalanie :-)

Jak na taką masę auta 1200kg to silnik 0.9 daje rade. Miałem wcześniej 1.2 16V w clio II i palił przy masie auta ok 950 kg 6.5l w mieście (ok 5.7 w trasie przy 120). Było jednak 1 członka "załogi pokładowej" mniej ;)

gregorisan napisał/a:

Może też będę miał w tym roku okazję "przetestować " auto na niemieckich autostradach - w obydwie strony prawie 2300 km ( z czego 2000 tysiące tylko po autostradzie). Sam jestem ciekaw jak ten samochód sprawdzi się na takim dystansie :-)


Myślę, że nie ma się czego obawiać. Myślałem, że 0.9l nie da rady jednak jeśli za bardzo nie będzie się szaleć (prędkości max do 130) to nie będzie na co narzekać przy dystrybutorze :) Mocy na 5 biegu starcza do ok 100-110 potem trzeba już kombinować (redukcje) ;)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-13, 11:23   

spoogie, a miałeś może u siebie takie objawy pracy silnika na wolnych obrotach?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Wątek na forum:
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1681456
_________________
enjoy the silence
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-01-13, 19:56   

gregorisan napisał/a:
Może też będę miał w tym roku okazję "przetestować " auto na niemieckich autostradach - w obydwie strony prawie 2300 km ( z czego 2000 tysiące tylko po autostradzie). Sam jestem ciekaw jak ten samochód sprawdzi się na takim dystansie

Dostaniesz trochę adrelaniny jak TIRY będą wyprzedzać pod górkę. :mrgreen:
A tak całkiem na poważnie to nie jest silnik na długie trasy.
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-01-13, 21:28   

GORDINI napisał/a:
gregorisan napisał/a:
Może też będę miał w tym roku okazję "przetestować " auto na niemieckich autostradach - w obydwie strony prawie 2300 km ( z czego 2000 tysiące tylko po autostradzie). Sam jestem ciekaw jak ten samochód sprawdzi się na takim dystansie

Dostaniesz trochę adrelaniny jak TIRY będą wyprzedzać pod górkę. :mrgreen:
A tak całkiem na poważnie to nie jest silnik na długie trasy.


Mówisz to z doświadczenia? Ciekawe. Ja w zeszłym roku zrobilem ponad 3000 na autostradach w Czechach, Austrii i Włoszech. (trasa Warszawa - okolice Rzymu). Jechaliśmy w 3 osoby + pies + bagaże. Zachowanie auta w trasie w tym wyprzedzanie bezstresowe, wiadomo nie robisz wyprzedzania jak 3 litrowy benzynowiec ale żadnych niebezpiecznych sytuacji wynikających z rzekomo niskiej mocy nie było. Auto troche muliło tylko w naprawdę ekstremalnych warunkach (+35 stopni , klima na full, lekka górka na autostradzie ) . Generalnie byłem bardzo zadowolony, a troche doświadczenia z rożnymi silnikami benzynowymi mam.
_________________

były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-13, 21:34   

gregorisan napisał/a:
spoogie, a miałeś może u siebie takie objawy pracy silnika na wolnych obrotach?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Wątek na forum:
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1681456


Czytałem o tym już na forum (a czytam sporo bo jest tu sporo wspólnych tematów) ale powiem szczerze, że takiego jakiegoś terkotania z wibracjami nie zauważyłem. Nawet dziś wieczorem specjalnie pokręciłem przy domu kierownicą i rzeczywiście obroty lekko zafalowały, ale to chyba normalne ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 21:45   

obroty "falują " bo dostosowują się do potrzeb pompy wspomagania która na postoju może pobrać nawet 80-100 A
Czym mniejszy silnik tym bardziej musi korygować obroty względem poboru prądu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-13, 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-01-13, 22:14   

Karenzo, ją podejrzewa, że ten silnik właśnie nie dostaje sygnału do podniesienia obrotów ani od pompy ani od alta tylko reaguje na obniżone obroty zapobiegając zgasnieciu silnika i stąd to telepanie. W aygo też mam elektropompe i tam obroty rosną jak tylko zaczynam kręcić kiera i nic nie telepie ani nie trzesie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 22:22   

To wynika z aktualnego trendu na eco
kiedyś obroty jałowe były zwyczajnie wyższe i wydatek energetyczny nie był odczuwalny na silniku .

Mój też podnosi obroty lekko jak zakręcę kierą
co do telepania to mój pracuje aksamitnie równo
tak więc to może być przypadłość waszych jeszcze bardziej ekonomicznych silników które te obroty ma jeszcze bardziej zaniżone
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-13, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne