Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
asystent zmiany biegów
Autor Wiadomość
marttinj23 


Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1800
Rocznik: 1999
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-02-01, 18:10   asystent zmiany biegów

Witam koledzy znajomy tydzień temu odebrał nowego dustera jak ustawić żeby pokazywało kiedy zmieniać biegi w zegarach???
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-02-01, 20:43   

Ja nie musiałem nić ustawiać , po prostu pokazuje , wyświetla się na zielono albo w wajcha w górę albo w dół . To mnie zaskoczyłeś tym pytaniem chyba zajrzę do instrukcji :roll:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1203
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-02-02, 08:16   

a tak w ogóle to wersja laureate a nie laurente. Może się czepiam, ale laurent to nabogatsza wersja... Skody :)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3503
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-02, 12:01   

A nie Laurin-Klement :?: :-D :-D :-D

mercurysable napisał/a:
Ja nie musiałem nić ustawiać , po prostu pokazuje , wyświetla się na zielono albo w wajcha w górę albo w dół . To mnie zaskoczyłeś tym pytaniem chyba zajrzę do instrukcji :roll:

Dwa dodatkowe kierunkowskazy :idea: :?:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-02-02, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-02, 23:18   

eplus napisał/a:
Dwa dodatkowe kierunkowskazy :idea: :?:
No nie do końca, chociaż też w zielonym kolorze. Ikonki przedstawiają wizerunek lewarka zmiany biegów i małą strzałeczkę - odpowiednio w górę lub w dół.

Co nie zmienia faktu, że też jestem zaskoczony, że u kogoś w Dusterze FL to nie działa.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2900
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-01, 11:27   

http://www.daciaklub.pl/f...1689278#1689278
Marek1603 napisał/a:

A u ciebie to dzialaja podpowiedzi zmiany biegow? Chyba bede musial pod clipa sie podpiac.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-02, 00:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7428
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-01, 11:56   

Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-01, 14:04   

Ja tego ni mam.... i tak mi nie jest potrzebne. :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 18:22   

Marek1603 napisał/a:
Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.

A to chyba niedobrze - wskaźnik na zdjęciu pokazuje, że powinieneś zredukować, a że "asystent" każe zmieniać bieg na wyższy przy zbyt niskich obrotach, to tym bardziej sugeruje redukcję przy zdecydowanie zbyt niskich. Ja przynajmniej redukowałbym nie później niż zgodnie ze wskazaniami "asystenta".
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1203
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-01, 19:08   

MM napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.

A to chyba niedobrze - wskaźnik na zdjęciu pokazuje, że powinieneś zredukować, a że "asystent" każe zmieniać bieg na wyższy przy zbyt niskich obrotach, to tym bardziej sugeruje redukcję przy zdecydowanie zbyt niskich. Ja przynajmniej redukowałbym nie później niż zgodnie ze wskazaniami "asystenta".


Moja żona ma to w Sandero II 1,2 16V. Trochę jeździłem tym autem i też z tego nie korzystam.
Według mnie sugeruje zbyt szybka zmianę biegu na wyższy..
Mniej więcej sugeruje zmianę biegu przy 2.000 obrotów. Jak dla mnie to zbyt mało jak na benzynę.
Według mnie optymalna zmiana biegów następuje pomiędzy 2500 - a 3000 obrotów.
Korzystając z sugestii asystenta po prostu czuję, jak "duszę" silnik i słyszę jak coś w nim dzwoni.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-01, 20:52   

Przy łagodnym przyspieszaniu zawsze "przeciągnę" obroty o te 500-750 wobec tego co pokazują wskaźniki.
Natomiast przy dynamicznym wciśnięciu pedału gazu to asystent się przydaje i pokazuje optymalny moment zmiany biegu.
Co do redukcji to najczęściej w TCe 90 asystent sugeruje zmianę gdy obroty spadają poniżej 1500 - jak dla mnie to zbyt niska wartość i najczęściej redukuję jak obroty oscylują w granicy 1750.
Jak dla mnie jest to przydatny "bajer" i zawsze kątem oka obserwuje jego wskazania.
_________________
enjoy the silence
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-02-02, 22:41   

keikan napisał/a:
MM napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.

A to chyba niedobrze - wskaźnik na zdjęciu pokazuje, że powinieneś zredukować, a że "asystent" każe zmieniać bieg na wyższy przy zbyt niskich obrotach, to tym bardziej sugeruje redukcję przy zdecydowanie zbyt niskich. Ja przynajmniej redukowałbym nie później niż zgodnie ze wskazaniami "asystenta".


Moja żona ma to w Sandero II 1,2 16V. Trochę jeździłem tym autem i też z tego nie korzystam.
Według mnie sugeruje zbyt szybka zmianę biegu na wyższy..
Mniej więcej sugeruje zmianę biegu przy 2.000 obrotów. Jak dla mnie to zbyt mało jak na benzynę.
Według mnie optymalna zmiana biegów następuje pomiędzy 2500 - a 3000 obrotów.
Korzystając z sugestii asystenta po prostu czuję, jak "duszę" silnik i słyszę jak coś w nim dzwoni.

Nic dodać nic ująć, zbędny bajer
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-03, 07:55   

dacia napisał/a:
Nic dodać nic ująć, zbędny bajer

Zbędny czy nie to kwestia względna ;-)
Spróbuj "depnąć" autko to się zdziwisz przy jakich obrotach najlepiej zmienić bieg - nie mówiąc już o tym, że dość duże różnice są w czasie używania trybu Eco.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-02-03, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-03, 10:15   

Tak naprawdę to ten asystent to kolejny ukłon w stronę ekologii. Pokazuje zmiany biegów, tak by silnik był jak najmniej uciążliwy dla środowiska. Bo nie pokazuje możliwości najbardziej ekonomicznej pracy silnika, ani najbardziej optymalnego przyspieszania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 422 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18041
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 10:33   

kali napisał/a:
Pokazuje zmiany biegów, tak by silnik był jak najmniej uciążliwy dla środowiska. Bo nie pokazuje możliwości najbardziej ekonomicznej pracy silnika

W jakich warunkach występuje mniejsze zużycie paliwa jednocześnie z większą emisją spalin?

kali napisał/a:
ani najbardziej optymalnego przyspieszania

Chyba trudno tego wymagać od funkcji, która od początku została zaprojektowana właśnie jako ekonomizer - czyli "w celu zapewnienia mniejszego zużycia paliwa" (cytat z instrukcji).
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-02-03, 13:55   

witam
wydaje mi się że te wszystkie "udogodnienia" nie sprawiają by człowiek był lepszym kierowcą mnóstwo podpowiadajek , asystentów, to generalnie nie ma czasu by bardziej skupić się np. na drodze , na mijanym krajobrazie tylko bez przerwy pilnujesz deski i piktogramów , nawet auto parkować samo potrafi ba nawet jechać, to spytam retorycznie " po co prawo jazdy" :-D
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-03, 14:03   

trybik, kombinujesz jak koń pod górę - jednym okiem obserwujesz wskaźniki, a drugim krajobraz ( ewentualnie ładne dziewczyny) :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 14:06   

gregorisan napisał/a:
trybik, kombinujesz jak koń pod górę - jednym okiem obserwujesz wskaźniki, a drugim krajobraz ( ewentualnie ładne dziewczyny) :mrgreen:

To zeza można się nabawić... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1203
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-03, 14:24   

gregorisan napisał/a:
trybik, kombinujesz jak koń pod górę - jednym okiem obserwujesz wskaźniki, a drugim krajobraz ( ewentualnie ładne dziewczyny) :mrgreen:


A którym okiem wtedy obserwujesz drogę przed sobą i sytuację w lusterkach wstecznych? ;)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-03, 14:32   

route2000 napisał/a:
To zeza można się nabawić...

Czego się nie robi dla "pięknych krajobrazów" :mrgreen:
keikan napisał/a:
A którym okiem wtedy obserwujesz drogę przed sobą i sytuację w lusterkach wstecznych? ;)

Mam podzielną uwagę - ewentualnie pasażer pomoże :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-02-03, 15:09   

witam
gdzieś za miesiąc wiosna panowie czas rzucić obserwacje piktogramów a wziąć się za obserwacje pięknych dziewcząt oczywiście w mini :-D
bo tylko obserwacja się została :lol:
chyba moderator mnie wywali bo nie na temat :-|
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2016-02-03, 21:25   

u mnie asystent drugi raz pokazuje się przy 4000-4500 obrotów:)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-03, 21:59   

keikan napisał/a:
MM napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.

A to chyba niedobrze - wskaźnik na zdjęciu pokazuje, że powinieneś zredukować, a że "asystent" każe zmieniać bieg na wyższy przy zbyt niskich obrotach, to tym bardziej sugeruje redukcję przy zdecydowanie zbyt niskich. Ja przynajmniej redukowałbym nie później niż zgodnie ze wskazaniami "asystenta".


Moja żona ma to w Sandero II 1,2 16V. Trochę jeździłem tym autem i też z tego nie korzystam.
Według mnie sugeruje zbyt szybka zmianę biegu na wyższy..
Mniej więcej sugeruje zmianę biegu przy 2.000 obrotów. Jak dla mnie to zbyt mało jak na benzynę.
Według mnie optymalna zmiana biegów następuje pomiędzy 2500 - a 3000 obrotów.
Korzystając z sugestii asystenta po prostu czuję, jak "duszę" silnik i słyszę jak coś w nim dzwoni.

W starym silniku renault V6 z 1990r automat zmieniał biegi przy 2000 obrotów ( w pozycji normal, przy sporcie 2500 ) auto miało prawie 400tyż przebiegu i jakoś silnika nie zarżnęło. Ja mam w Lagunie K4M z przebiegiem 250 tyś, zmieniam bieg po przekroczeniu 2000 od początku i jakoś mi się nie rozpadł.Tak więc uważam twierdzenia o szkodliwości takiej jazdy za "urban legend", jak ktoś uważa inaczej to niech poda źródło - po jakim przebiegu z jaki sinik rozpadł się z tego powodu . Oczywiście nie wgniata mnie w fotel przy takiej jeździe, ale jak się zrobi ten pierwsze 1000tyś km to większość przestaje podniecać sprint spod świateł czy wyprzedzanie na trzeciego - w końcu życie jest po to by je smakować a nie przelecieć sprintem. :-D
Ale asystent zmiany biegów mi niepotrzebny - jeszcze słyszę kiedy silnik przekracza te 2000 obrotów.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-02-03, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-04, 06:57   

keikan napisał/a:
A którym okiem wtedy obserwujesz drogę przed sobą i sytuację w lusterkach wstecznych? ;)

Oj naprawdę - odrobina parapsychologii. Trzecim okiem - wewnętrznym. :-D :-P
_________________

 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1203
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-04, 07:56   

PiotrWie napisał/a:
keikan napisał/a:
MM napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Asystent zmiany biegów.
Tak działa ale jakoś nie korzystam z tego.

A to chyba niedobrze - wskaźnik na zdjęciu pokazuje, że powinieneś zredukować, a że "asystent" każe zmieniać bieg na wyższy przy zbyt niskich obrotach, to tym bardziej sugeruje redukcję przy zdecydowanie zbyt niskich. Ja przynajmniej redukowałbym nie później niż zgodnie ze wskazaniami "asystenta".


Moja żona ma to w Sandero II 1,2 16V. Trochę jeździłem tym autem i też z tego nie korzystam.
Według mnie sugeruje zbyt szybka zmianę biegu na wyższy..
Mniej więcej sugeruje zmianę biegu przy 2.000 obrotów. Jak dla mnie to zbyt mało jak na benzynę.
Według mnie optymalna zmiana biegów następuje pomiędzy 2500 - a 3000 obrotów.
Korzystając z sugestii asystenta po prostu czuję, jak "duszę" silnik i słyszę jak coś w nim dzwoni.

W starym silniku renault V6 z 1990r automat zmieniał biegi przy 2000 obrotów ( w pozycji normal, przy sporcie 2500 ) auto miało prawie 400tyż przebiegu i jakoś silnika nie zarżnęło. Ja mam w Lagunie K4M z przebiegiem 250 tyś, zmieniam bieg po przekroczeniu 2000 od początku i jakoś mi się nie rozpadł.Tak więc uważam twierdzenia o szkodliwości takiej jazdy za "urban legend", jak ktoś uważa inaczej to niech poda źródło - po jakim przebiegu z jaki sinik rozpadł się z tego powodu . Oczywiście nie wgniata mnie w fotel przy takiej jeździe, ale jak się zrobi ten pierwsze 1000tyś km to większość przestaje podniecać sprint spod świateł czy wyprzedzanie na trzeciego - w końcu życie jest po to by je smakować a nie przelecieć sprintem. :-D
Ale asystent zmiany biegów mi niepotrzebny - jeszcze słyszę kiedy silnik przekracza te 2000 obrotów.


Też mam swoje lata i przejechane nie jedne 100.000 km... NIe mówię tu o sprincie spod świateł, bo: po 1 już także z tego wyrosłem,po 2 gdybym to wciąż lubił, to nie kupowałbym sobie takich aut jak Duster 1,6, czy Sandero 1,2.
Nie wspominałem też nic o rozpadaniu się silnika. Uważam tylko, że zmiana biegu na wyższy przy 2000 RPM tak jak wskazuje asystent to raczej w TDI, a nie w wolnossącej benzynie. Podczas zmiany biegu poniżej 2500 RPM to auto po prostu nie jedzie i tak jak pisałem wyżej - słychać "dzwonienie" w silniku. Więc wolę nie być EKO, ale za to jeździć elastycznie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne