Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).
No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?
Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).
No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?
Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.
To jedź. Wymiana czujnika temperatury parownika oraz aktualizacja softu podobno rozwiązuje sprawę. A przynajmniej takie info mam z ASO z przed tygodnia. Wiem bo byłem.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-06, 15:41
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).
No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?
Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.
No to mi to naprawili rok temu.
Wymiana zaworu rozprężnego, czujnika i softu.
Pokrętła nie wymagały wymiany.
Ale niewiele to zmienia, bo i tak w upały klima musi chodzić na 3 biegu.
Obstawiam, że i wcześniej przy 3 biegu by nie zamarzła, bo przedmuch byłby wystarczający.
Byłem jeszcze raz w ASO. Okazało się, że dla rocznika 2012 wymaga się wymiany tylko czujnika temperatury parownika (lub coś takiego), zaś panelu - dla aut późniejszych produkcji.
W moim aucie też stopień nawiewu nie miał znaczenia - liczyła się długość jazdy (ok. 130-140 km), wilgotność i temperatura (powyżej 25 C na pewno, ale czasami chyba też przy nieco ponad 20 C robiły się mniej dokuczliwe problemy - nagła wilgoć i ciepło w kabinie, ale bez śnieżenia i charczenia z nawiewów. W piątek wymieniam ów czujnik. Latem, a może już w gorące wiosenne dni zobaczymy, czy to coś dało.
Niestety wydajność klimatyzacji w moim samochodzie przy 24'C na zewnątrz jest trochę za niska. Porównując z takimi samochodami jak Grupa VW i Renault Megane II. Obawiam się że jak przyjdą prawdziwe upały to będzie tragedia. Postanowiłem podpiąć maszynę do klimatyzacji i sprawdzić ilość czynnika. Chyba że TTTM ze względu na Euro 6. Na mój gust jest go za dużo objaw częste włączanie się i wyłączanie kompresora na wolnych obrotach. Proszę o informację jaka jest prawidłowa ilość gazu dla silnika Sce 115.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-05-12, 07:03, w całości zmieniany 1 raz
Niestety wydajność klimatyzacji w moim samochodzie przy 24'C na zewnątrz jest trochę za niska. (...)Obawiam się że jak przyjdą prawdziwe upały to będzie tragedia. Postanowiłem podpiąć maszynę do klimatyzacji i sprawdzić ilość czynnika. Chyba że TTTM ze względu na Euro 6. Na mój gust jest go za dużo objaw częste włączanie się i wyłączanie kompresora na wolnych obrotach.
Niestety, w moi m aucie jest podobnie - to nie to, co być powinno. To wyłączanie się nie jest objawem jakiejś usterki, czy braku lub nadmiaru czynnika, ale cechą immanentną typku klimatyzacji w Dusterze od 2012 r.
Nie miałem jeszcze dłuższej trasy z włączoną klimą, więc nie potwierdzę. Z tego co widzę, to po ostatnich modyfikacjach softu sterownika (bo tylko to zrobili) w mieście klima tak nie szaleje tj. nie włącza się i nie wyłącza co 6 -10 sek. Jakoś bardziej kulturalnie się to odbywa.
Wolałbym jednak poczekać do upałów żeby wydać ocenę. Jadę do ASO w poniedziałek - być może jeszcze coś sprawdzą w tej kwestii.
Tak, tylko interwały są dłuższe i generalnie bardziej komfortowo to odczuwam. Kiedyś na czerwonych światłach sprężarka włączała mi się z 7 razy i samochód wpadał w wibracje na jałowym. Teraz to jest mniej wyczuwalne. Wydajność samej klimy O.K. Wnętrze szybko osiąga odpowiednią temperaturę. Jednak muszę poczekać do upałów i wakacji żeby sprawdzić czy powtórzy się efekt zamarzania parownika.
Karenzo, nie robiłem jeszcze długie trasy w upał. Gdy jechałem w dłuższą trasę było chłodnie i nie miałem cały czas włączonej klimy. (i wysyłam pytanie na priva).
Pomoc już nie jest potrzebna słaba wydajność spowodowana zbyt małą ilością czynnika w układzie. Powinno być według ASO 480g a mi udało się ściągnąć 390g. W tym przypadku 90g robi różnicę. Klimatyzacja zaczęła nieźle chłodzić i szumy ustały. Widać w fabryce zaoszczędzili na czynniku albo jest gdzieś niewielka nieszczelność. raczej obstawiłbym to pierwsze Można powiedzieć ze jestem przyzwyczajony u żony w UP! było to samo tylko w VW klimatyzacja nawet nie myślała się uruchomić
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 08:59
Przez długi weekend miałem okazję przejechać 2350 km z tego dobrze ponad połowa drogi czyli z 11 godzin z włączoną klimą. I jest już poprawnie - a jedyne co było robione to aktualizacja oprogramowania ECU na jesieni. Wcześniej po jakimś czasie zaczynało lecieć ciepłe powietrze z nawiewów - teraz nawet na pierwszym biegu wentylatora przyjemny chłodek leci przy zewnętrznej blisko 30 stopni w cieniu - nawet po 3-4 godzinach włączonej. Na drugim biegu chłodzi naprawdę mocno.A co ciekawe od nowości nie miałem uzupełnianego czynnika - muszę podjechać na kontrolę ale nawet teraz jest w porządku.
Kiedyś rozmawiałem z fachowcem od klimy, że jak dobrze chłodzi od nowości to nie należy tego ruszać. Robić tylko wtedy, gdy już zaczyna szwankować. Miał gość klimę od początku i dobrze chłodziła przez PARĘ lat i nic nie robił przy klimie tzn. kontrola i nabijanie, bo nie było potrzeby.
DrOzda, a czy możesz jakoś sprawdzić, jaką aktualną wersję masz wgraną w ECU?
Albo spytać w ASO, bo ja by też w swoim ASO powiedziałbym o tej aktualnej wersji ECU, gdzie jest poprawione działanie klimy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 11:16
Wersja oprogramowania 237105938R dla ECU Valeo 237102071R - na niemieckim portalu ktoś sprawdzał że jest jeszcze kilka nowszych wersji dla tego ECU dostępnych.
Mam wrażenie, że w moim nowym Dusterze klima słabo chłodzi.
Czy obecne upały 32 stopniowe mają wpływ na moc chłodzenia ?
Jest jakiś test na pomiar stopni C, jakie powinno się osiągnąć we wnętrzu auta ?
_________________ mam suv-a...
Ostatnio zmieniony przez maro_1955 2016-05-30, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 19:17
maro_1955 napisał/a:
Mam wrażenie, że w moim nowym Dusterze klima słabo chłodzi.
To nie wrażenie, to fakt.
Klima w Dusterze jest do d.....
Żeby poprawnie chłodziła w upały, wymaga 3 biegu dmuchawy.
Na pierwszym biegu sprawdza się jak na dworze jest +20 i słońce nie świeci w przednią szybę.
Jak tego nie poprawią w nowym Dusterze, to już w życiu na żadną Dacię namówić się nie dam.
To jakieś absurdalne wartości: 20 C z nawiewów to jest grzanie, a nie chłodzenie.Gdyby tak działała klima w Skodzie Octavii to bym się upiekł w Rumunii czy Chorwacji. Nie wiem, skąd ta tabela pochodzi, ale to są wartości nieakceptowalne. Dziś jeździłem Skodą Fabią - na zewnątrz ok. 30 C, a w aucie chłodniutko; gdy przyłożyłem dłoń do nawiewów, nie mogłem jej dłużej przytrzymać, bo marzła. Zupełnie inaczej niż w Dusterze - tam mogę palec włożyć w nawiew i nigdy nie będzie za zimno. Klima w Dusterach jest marniutka i tyle; no (zgodzę się na taki eufemizm z niechęcią) - ledwie, ledwie wystarczająca.
To jest g.... a nie pomiar i zadowalajace wartości.
Zgodziłbym się, że taka może być temperatura.
Ale tak ogólnie we wnętrzu, w najcieplejszym punkcie auta, przy biegu dmuchawy na 1.
A nie na wylocie powietrza.
Na wylocie powietrza ma być kilka stopni powyżej zera i to cały czas (tak jest w innych autach), a nie raz 10 a raz 20, jak to się dzieje na niskich obrotach dmuchawy w Dusterze, bo kompresor co chwile się wyłącza.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-05-30, 19:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-05-31, 12:02
Osobiście jak na razie na klimatyzację w swoim Sandero nie narzekam. Korzystam z niej raczej sporadycznie - włączam co jakiś czas w czasie jazdy na kilkanaście minut. Nawiew mam ustawiony na twarz i tułów. Prędkość 1 lub 2 i chłodzi przyzwoicie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum