Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-06, 13:16   

piku napisał/a:
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).


No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-03-06, 14:17   

Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).


No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?

Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-03-06, 15:22   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).


No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?

Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.


To jedź. Wymiana czujnika temperatury parownika oraz aktualizacja softu podobno rozwiązuje sprawę. A przynajmniej takie info mam z ASO z przed tygodnia. Wiem bo byłem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-06, 15:41   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła).


No dobra - ale jaki problem chcą w ten sposób usuwać?

Ten, którym zgłosiłem, czyli śnieżenie z klimy i wyłączanie się klimy podczas jazdy na dłuższych dystansach - typowe usterki, o których tu dyskutujemy.


No to mi to naprawili rok temu.
Wymiana zaworu rozprężnego, czujnika i softu.
Pokrętła nie wymagały wymiany.

Ale niewiele to zmienia, bo i tak w upały klima musi chodzić na 3 biegu.
Obstawiam, że i wcześniej przy 3 biegu by nie zamarzła, bo przedmuch byłby wystarczający.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-09, 15:08   

Cytat:
Obstawiam, że i wcześniej przy 3 biegu by nie zamarzła, bo przedmuch byłby wystarczający.


Zamarzła by, zamarzła... U mnie zamarzała także na 4 biegu. Liczył się tu tylko czas użycia, wysoka wilgotność i temperatura powietrza na zewnątrz.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-09, 16:55   

sobol1976 napisał/a:
Cytat:
Obstawiam, że i wcześniej przy 3 biegu by nie zamarzła, bo przedmuch byłby wystarczający.


Zamarzła by, zamarzła... U mnie zamarzała także na 4 biegu. Liczył się tu tylko czas użycia, wysoka wilgotność i temperatura powietrza na zewnątrz.


No to rozwiązanie naprawcze zdało efekt, bo latem nie zamarzała nawet podczas kilkunastu godzin jazdy non stop na klimie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-03-09, 18:49   

Byłem jeszcze raz w ASO. Okazało się, że dla rocznika 2012 wymaga się wymiany tylko czujnika temperatury parownika (lub coś takiego), zaś panelu - dla aut późniejszych produkcji.
W moim aucie też stopień nawiewu nie miał znaczenia - liczyła się długość jazdy (ok. 130-140 km), wilgotność i temperatura (powyżej 25 C na pewno, ale czasami chyba też przy nieco ponad 20 C robiły się mniej dokuczliwe problemy - nagła wilgoć i ciepło w kabinie, ale bez śnieżenia i charczenia z nawiewów. W piątek wymieniam ów czujnik. Latem, a może już w gorące wiosenne dni zobaczymy, czy to coś dało.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-12, 07:01   

Niestety wydajność klimatyzacji w moim samochodzie przy 24'C na zewnątrz jest trochę za niska. Porównując z takimi samochodami jak Grupa VW i Renault Megane II. Obawiam się że jak przyjdą prawdziwe upały to będzie tragedia. Postanowiłem podpiąć maszynę do klimatyzacji i sprawdzić ilość czynnika. Chyba że TTTM ze względu na Euro 6. Na mój gust jest go za dużo objaw częste włączanie się i wyłączanie kompresora na wolnych obrotach. Proszę o informację jaka jest prawidłowa ilość gazu dla silnika Sce 115.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-05-12, 07:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-05-12, 07:18   

Allekko napisał/a:
Niestety wydajność klimatyzacji w moim samochodzie przy 24'C na zewnątrz jest trochę za niska. (...)Obawiam się że jak przyjdą prawdziwe upały to będzie tragedia. Postanowiłem podpiąć maszynę do klimatyzacji i sprawdzić ilość czynnika. Chyba że TTTM ze względu na Euro 6. Na mój gust jest go za dużo objaw częste włączanie się i wyłączanie kompresora na wolnych obrotach.


Niestety, w moi m aucie jest podobnie - to nie to, co być powinno. To wyłączanie się nie jest objawem jakiejś usterki, czy braku lub nadmiaru czynnika, ale cechą immanentną typku klimatyzacji w Dusterze od 2012 r.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-12, 09:13   

Zrobiło się trochę cieplej i osobom którym naprawiali wszystko działa ?
_________________
Moje auto
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-12, 09:36   

Nie miałem jeszcze dłuższej trasy z włączoną klimą, więc nie potwierdzę. Z tego co widzę, to po ostatnich modyfikacjach softu sterownika (bo tylko to zrobili) w mieście klima tak nie szaleje tj. nie włącza się i nie wyłącza co 6 -10 sek. Jakoś bardziej kulturalnie się to odbywa.
Wolałbym jednak poczekać do upałów żeby wydać ocenę. Jadę do ASO w poniedziałek - być może jeszcze coś sprawdzą w tej kwestii.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-12, 09:48   

ale nadal klima wyłączą się w trakcie jazdy ?
_________________
Moje auto
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-12, 12:09   

Tak, tylko interwały są dłuższe i generalnie bardziej komfortowo to odczuwam. Kiedyś na czerwonych światłach sprężarka włączała mi się z 7 razy i samochód wpadał w wibracje na jałowym. Teraz to jest mniej wyczuwalne. Wydajność samej klimy O.K. Wnętrze szybko osiąga odpowiednią temperaturę. Jednak muszę poczekać do upałów i wakacji żeby sprawdzić czy powtórzy się efekt zamarzania parownika.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-05-12, 12:34   

Karenzo napisał/a:
ale nadal klima wyłączą się w trakcie jazdy ?


Karenzo, nie robiłem jeszcze długie trasy w upał. Gdy jechałem w dłuższą trasę było chłodnie i nie miałem cały czas włączonej klimy. (i wysyłam pytanie na priva).
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-12, 19:27   

Pomoc już nie jest potrzebna słaba wydajność spowodowana zbyt małą ilością czynnika w układzie. Powinno być według ASO 480g a mi udało się ściągnąć 390g. W tym przypadku 90g robi różnicę. Klimatyzacja zaczęła nieźle chłodzić i szumy ustały. Widać w fabryce zaoszczędzili na czynniku albo jest gdzieś niewielka nieszczelność. raczej obstawiłbym to pierwsze :-D Można powiedzieć ze jestem przyzwyczajony u żony w UP! było to samo tylko w VW klimatyzacja nawet nie myślała się uruchomić :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 08:59   

Przez długi weekend miałem okazję przejechać 2350 km z tego dobrze ponad połowa drogi czyli z 11 godzin z włączoną klimą. I jest już poprawnie - a jedyne co było robione to aktualizacja oprogramowania ECU na jesieni. Wcześniej po jakimś czasie zaczynało lecieć ciepłe powietrze z nawiewów - teraz nawet na pierwszym biegu wentylatora przyjemny chłodek leci przy zewnętrznej blisko 30 stopni w cieniu - nawet po 3-4 godzinach włączonej. Na drugim biegu chłodzi naprawdę mocno.A co ciekawe od nowości nie miałem uzupełnianego czynnika - muszę podjechać na kontrolę ale nawet teraz jest w porządku.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-30, 10:20   

Kiedyś rozmawiałem z fachowcem od klimy, że jak dobrze chłodzi od nowości to nie należy tego ruszać. Robić tylko wtedy, gdy już zaczyna szwankować. Miał gość klimę od początku i dobrze chłodziła przez PARĘ lat i nic nie robił przy klimie tzn. kontrola i nabijanie, bo nie było potrzeby.

DrOzda, a czy możesz jakoś sprawdzić, jaką aktualną wersję masz wgraną w ECU?
Albo spytać w ASO, bo ja by też w swoim ASO powiedziałbym o tej aktualnej wersji ECU, gdzie jest poprawione działanie klimy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 11:16   

Wersja oprogramowania 237105938R dla ECU Valeo 237102071R - na niemieckim portalu ktoś sprawdzał że jest jeszcze kilka nowszych wersji dla tego ECU dostępnych.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-05-30, 18:23   

Mam wrażenie, że w moim nowym Dusterze klima słabo chłodzi.
Czy obecne upały 32 stopniowe mają wpływ na moc chłodzenia ?
Jest jakiś test na pomiar stopni C, jakie powinno się osiągnąć we wnętrzu auta ?
_________________
mam suv-a...
Ostatnio zmieniony przez maro_1955 2016-05-30, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-30, 18:43   

maro_1955 napisał/a:
Jest jakiś test na pomiar stopni C, jakie powinno się osiągnąć we wnętrzu auta ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=86847#86847
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 19:17   

maro_1955 napisał/a:
Mam wrażenie, że w moim nowym Dusterze klima słabo chłodzi.


To nie wrażenie, to fakt.
Klima w Dusterze jest do d.....
Żeby poprawnie chłodziła w upały, wymaga 3 biegu dmuchawy.
Na pierwszym biegu sprawdza się jak na dworze jest +20 i słońce nie świeci w przednią szybę.
Jak tego nie poprawią w nowym Dusterze, to już w życiu na żadną Dacię namówić się nie dam.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-05-30, 19:30   

laisar napisał/a:
maro_1955 napisał/a:
Jest jakiś test na pomiar stopni C, jakie powinno się osiągnąć we wnętrzu auta ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=86847#86847


To jakieś absurdalne wartości: 20 C z nawiewów to jest grzanie, a nie chłodzenie.Gdyby tak działała klima w Skodzie Octavii to bym się upiekł w Rumunii czy Chorwacji. Nie wiem, skąd ta tabela pochodzi, ale to są wartości nieakceptowalne. Dziś jeździłem Skodą Fabią - na zewnątrz ok. 30 C, a w aucie chłodniutko; gdy przyłożyłem dłoń do nawiewów, nie mogłem jej dłużej przytrzymać, bo marzła. Zupełnie inaczej niż w Dusterze - tam mogę palec włożyć w nawiew i nigdy nie będzie za zimno. Klima w Dusterach jest marniutka i tyle; no (zgodzę się na taki eufemizm z niechęcią) - ledwie, ledwie wystarczająca.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 19:42   

piku napisał/a:

Klima w Dusterach jest marniutka i tyle; no (zgodzę się na taki eufemizm z niechęcią) - ledwie, ledwie wystarczająca.


No niestety - nie jest nawet wystarczająca.
To jest proteza klimy, a nie klima.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 19:45   

laisar napisał/a:
maro_1955 napisał/a:
Jest jakiś test na pomiar stopni C, jakie powinno się osiągnąć we wnętrzu auta ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=86847#86847


"- ventilation: maximum setting, "

To jest g.... a nie pomiar i zadowalajace wartości.

Zgodziłbym się, że taka może być temperatura.
Ale tak ogólnie we wnętrzu, w najcieplejszym punkcie auta, przy biegu dmuchawy na 1.
A nie na wylocie powietrza.
Na wylocie powietrza ma być kilka stopni powyżej zera i to cały czas (tak jest w innych autach), a nie raz 10 a raz 20, jak to się dzieje na niskich obrotach dmuchawy w Dusterze, bo kompresor co chwile się wyłącza.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-05-30, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-05-31, 12:02   

Osobiście jak na razie na klimatyzację w swoim Sandero nie narzekam. Korzystam z niej raczej sporadycznie - włączam co jakiś czas w czasie jazdy na kilkanaście minut. Nawiew mam ustawiony na twarz i tułów. Prędkość 1 lub 2 i chłodzi przyzwoicie.
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne