Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-19, 00:33
Osłona dolna / pod silnikiem / płyta denna
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-28, 17:13   

Allekko napisał/a:
Osłona odebrana pierwsze przyłożenie do samochodu pokazało mały problem.

na pewno da się w razie potrzeby coś wyciąć i dopasować. Warto też porządnie zakonserwować przed montażem, żeby nie łapała rudej. A śruby mocujące płytę przed wkręceniem posmarować grubo smarem stałym typu towot. Będzie pewność,że w razie konieczności łatwo się odkręcą a nie urwą, co się zdarzało. Dlatego niektóre aso np podczas wymiany oleju nie korzystają w otworu inspekcyjnego tylko prewencyjnie demontują całosć i konserwują śruby
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-28, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-28, 17:30   

Śruby zostaną wymienione na takie z VW które mocują przedni panel z błotnikami np. w passacie. Śruby te mają taką milą przypadłość że nigdy nie korodują a są wyposażone w szeroką podkładkę która będzie pewnie trzymała płytę. Oczywiście smar również naniosę żeby zabezpieczyć gwint w trawersie. Ponowne przymiarki pokazały że trzeba wyciąć rzeczywiście niewiele dokładnie tak jak pokazałem na wcześniejszym zdjęciu. na głębokość jakieś 2-3cm. Robota raczej niewielka potem przemalować jakimś aktywnym podkładem, zakonserwować i gotowa do montażu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-04-28, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 20:52   

Ta plastikowa u mnie to się wygina jak baniak od płynu do spryskiwaczy.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-29, 09:53   

Allekko, ja niestety nie mam żadnych umiejętności, ani narzędzi, żeby to wykonać.
Już zamontowałem KUK. Filcem okleiłem próg bagażnika, 2 półeczki w kabinie przed pasażerem i tylne progi wewnątrz (ochrona przed butami). Kupiłem spray przeciw gryzoniom Motip i opryskałem wybrane elementy w komorze silnika.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 08:50   

Nie rozumiem po co ci kolego metalowa ochrona podwozia , no ale zaluzmy ze masz takie krawezniki u siebie w okolicy etc...

Jedyny raz w swoich autach co zrobilem zadziore na misce olejowej to bylo w BMW 318ti
kiedy tak naprawde po malym drifcie wyrzucilo mnie na kraweznik.
Ale sprawa i tak nie byla tak mocna , bo kapalo minimalnie i bo udalo sie zakleic nawet na misce aluminiowej dobrym klejem po odtluszczneiu i nie puszczalo nic , przynajmniej przez miesiac . Koszta praktycznie zerowe tyle co klej i benzyna.

Druga sprawa kolego to dla mnie fotele sa w dusterze fajne i nie tylko dla mnie i calkiem wygodne - zdrowe dla kregoslupa - prostopadle siedzenie a nie jak na lezaku .
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 13:43   

Kolego Corrado, nie interesują mnie krawężniki, tylko nierówności terenowe. Regulacja przednich foteli to jedna wielka porażka.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:34   

a gdzie to kolega sie wybiera z 4x2 na takie uskoki :lol:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-04, 18:55   

corrado napisał/a:
a gdzie to kolega sie wybiera z 4x2 na takie uskoki :lol:



Ja głęboko wierzę, że jednak się chłopak w terenie nie rozczaruje jak fotelami i nie będzie pisał, że utknął w metrowym brodzie albo, że Duster nie dał rady za Leopardem na poligonie :-)
_________________

 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-05, 14:19   

Kilka zdjęć po montażu osłony stalowej.

RIMG3484.JPG
Plik ściągnięto 72 raz(y) 116,71 KB

RIMG3480.JPG
Plik ściągnięto 138 raz(y) 110,18 KB

RIMG3479.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 73,77 KB

RIMG3478.JPG
Plik ściągnięto 107 raz(y) 145,37 KB

RIMG3476.JPG
Plik ściągnięto 213 raz(y) 158,71 KB

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-05, 15:40   

solidna konstrukcja, można atakować krawężniki, a co do foteli - masz pod siedziskiem dwa gustowne druty, jeden do przesuwania fotela przód-tył, drugi góra-dół. Używając tego ostatniego powodujesz,że unoszony fotel idzie w górę ale jednocześnie lekko zmienia się kąt nachylenia siedziska, im jest niżej, tym bardziej tyłek wpada między siedzisko a oparcie. Tak przynajmniej to mniej więcej działa w aucie przedliftingowym. Podobne rozwiązanie było w Nissanie Note. Fotele w DD nie mają dobrego trzymania bocznego i są dość płaskie ale przynajmniej oparcie jest obszerne i dość wysokie a duży płaski zagłówek dobrze chroni głowę. Wreszcie można pokombinować coś z fotelem. Pokrycie da się zdjąć, a dobry tapicer meblowy bez problemu uzupełni brak podparcia lędźwiowego kawałkiem odpowiednio ukształtowanej i dobranej twardością gąbki i nie będzie to kosztować fotruny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-05, 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-05, 17:07   

A gdzi zakupiłeś taka gustowną osłonę?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-05, 18:20   

Piotr1 napisał/a:
A gdzi zakupiłeś taka gustowną osłonę?

a np tu:
http://allegro.pl/oslona-...6170325944.html
wystarczy wpisać hasło "dacia duster osłona pod silnik"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-05, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 19:52   

wiecej za ta blache dacie niz za miske olejowa ... i nie wiem kiedy w nia przydzwonicie w dusterze ... a i dodawac ciezaru na przod auta bezsensu to juz wogole trzeba sie stuknac w lepetyne

miska olejowa do 1.5dci k9k 65pln LOL
http://allegro.pl/miska-o...5119493402.html
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:23   

Z powgniataną i przebitą osłoną da się dojechać do domu. Ciekawe jak to zrobisz bez oleju w silniku jak urwiesz miskę. Jeśli ktoś zamierza latać w terenie to jest właściwe rozwiązanie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:26   

corrado napisał/a:
wiecej za ta blache dacie niz za miske olejowa

rozbawiłeś mnie :mrgreen:
z blachą jak z kondomem - lepiej mieć i nie użyć, niż nie mieć kiedy zajdzie potrzeba użycia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-05, 20:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-05, 20:29   

Piotr1 napisał/a:
A gdzi zakupiłeś taka gustowną osłonę?

Osłona kupiona na allegro w cenie 90 zł. Oryginalna wystarczyło oczyścić i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.
Kuny maja utrudnione wejście do silnika :mrgreen:
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:30   

Allekko, gratulacje, super osłona. Chciałbym taką mieć. Ile waży w przybliżeniu taka osłona? Co zrobiłeś z fabryczną plastikową? Czy trudny był montaż? Czy na wszystkie śruby były otwory w powoziu?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-05, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:30   

szefie, tak sie sklada ze mialem niegdys Bmw i ze dwa razy przynajmniej przydzwonilem w miske jak niezmiescilem sie w zakrecie i z duza predkoscia zatrzymywalem sie na krawezniku ze ludzie klaskali a kolega fioletowy wychodzil z auta :lol:
i co ? nic mala dziurka a wahacz , zwrotnica zgieta, drazek stabilizatora, wiec ... :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:54   

Allekko napisał/a:

i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.

Życie ci nie miłe ?
to jest środek do podwozi , po podgrzaniu (miska olejowa ) robi sie bardzo łatwo palny.
Nie da sie tego ugasić wodą !!!!
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-05, 21:58   

Karenzo napisał/a:
Allekko napisał/a:

i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.

Życie ci nie miłe ?
to jest środek do podwozi , po podgrzaniu (miska olejowa ) robi sie bardzo łatwo palny.
Nie da sie tego ugasić wodą !!!!


Nie czepiam się ale nie wiem czy ten środek może się zapalić od ciepła z miski olejowej. Mamy przecież również plastikowe osłony pod silnikiem a nikt się (jak na razie) nie skarżył, że co tam się pod spodem odkształciło. I na szczęście ciepłe powietrze unosi się do góry. ;-)
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 22:06   

bitex to w zasadzie pochodna ropy
widziałeś kiedyś jak pali się smoła ?
właśnie tak pali się ten konserwant do podwozi , wiem bo sprawdzałem .
W puszcze po 5 kg tego specyfiku wrzuciłem zapałkę i paliło sie dobre 15 min . A to były resztki .

Nie twierdze że to zapali się od miski ale ciepło silnika rozgrzeje maź a wtedy staje się to skrajnie łatwopalne .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-05-05, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 05:52   

Takim bitexem jak zabezpieczają podwozia to przy wydechu także, a nie każde auto ma osłony termiczne.
Wydech również bardzo się rozgrzewa, a do tej pory nie słyszałem o fakcie spalonego samochodu w wyniku bitexowania podwozia.
Nie straszcie ludzi, ktoś to dopuścił do stosowania w samochodach.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-06, 08:45   

Karenzo napisał/a:
Allekko napisał/a:

i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.

Życie ci nie miłe ?
to jest środek do podwozi , po podgrzaniu (miska olejowa ) robi sie bardzo łatwo palny.
Nie da sie tego ugasić wodą !!!!


O swoje życie jestem spokojny zastosowałem
coś takiego. Olej w silniku nagrzewa się maksymalnie przy wolnossącym do 120'C myślę że miska może mieć jakieś 70'C
Odległość od miski do płyty 8cm.
Mocowanie osłony zrealizowałem przykręcając śrubami z VW 6mm średnicy do oryginalnych otworów gwintowanych w trawersie. Wszystko pasuje. Trzeba tylko pamiętać o wycięciu osłony w okolicy otworu kwadratowego jakieś 6cm w stronę tyłu pojazdu
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 09:18   

Allekko, wielkie dzięki za szczegółowy opis i gratulacje - jesteś Pionierem w kwestii zamontowania osłony stalowej do DD 4x2. Przeczytałem ulotkę tego środka Wurth - skrajnie łatwopalny i niezwykle toksyczny.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-06, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 09:48   

Laisar, mógłbyś podać namiary na śruby do zamontowania stalowej osłony silnika? Czy oprócz śrub potrzebne są jeszcze spinki? Idąc śladem Kolegi Allekko chcę kupić stalową płytę na allegro.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne