Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-28, 17:13
Allekko napisał/a:
Osłona odebrana pierwsze przyłożenie do samochodu pokazało mały problem.
na pewno da się w razie potrzeby coś wyciąć i dopasować. Warto też porządnie zakonserwować przed montażem, żeby nie łapała rudej. A śruby mocujące płytę przed wkręceniem posmarować grubo smarem stałym typu towot. Będzie pewność,że w razie konieczności łatwo się odkręcą a nie urwą, co się zdarzało. Dlatego niektóre aso np podczas wymiany oleju nie korzystają w otworu inspekcyjnego tylko prewencyjnie demontują całosć i konserwują śruby
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-28, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Śruby zostaną wymienione na takie z VW które mocują przedni panel z błotnikami np. w passacie. Śruby te mają taką milą przypadłość że nigdy nie korodują a są wyposażone w szeroką podkładkę która będzie pewnie trzymała płytę. Oczywiście smar również naniosę żeby zabezpieczyć gwint w trawersie. Ponowne przymiarki pokazały że trzeba wyciąć rzeczywiście niewiele dokładnie tak jak pokazałem na wcześniejszym zdjęciu. na głębokość jakieś 2-3cm. Robota raczej niewielka potem przemalować jakimś aktywnym podkładem, zakonserwować i gotowa do montażu
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-04-28, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
Allekko, ja niestety nie mam żadnych umiejętności, ani narzędzi, żeby to wykonać.
Już zamontowałem KUK. Filcem okleiłem próg bagażnika, 2 półeczki w kabinie przed pasażerem i tylne progi wewnątrz (ochrona przed butami). Kupiłem spray przeciw gryzoniom Motip i opryskałem wybrane elementy w komorze silnika.
Nie rozumiem po co ci kolego metalowa ochrona podwozia , no ale zaluzmy ze masz takie krawezniki u siebie w okolicy etc...
Jedyny raz w swoich autach co zrobilem zadziore na misce olejowej to bylo w BMW 318ti
kiedy tak naprawde po malym drifcie wyrzucilo mnie na kraweznik.
Ale sprawa i tak nie byla tak mocna , bo kapalo minimalnie i bo udalo sie zakleic nawet na misce aluminiowej dobrym klejem po odtluszczneiu i nie puszczalo nic , przynajmniej przez miesiac . Koszta praktycznie zerowe tyle co klej i benzyna.
Druga sprawa kolego to dla mnie fotele sa w dusterze fajne i nie tylko dla mnie i calkiem wygodne - zdrowe dla kregoslupa - prostopadle siedzenie a nie jak na lezaku .
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-04, 18:55
corrado napisał/a:
a gdzie to kolega sie wybiera z 4x2 na takie uskoki
Ja głęboko wierzę, że jednak się chłopak w terenie nie rozczaruje jak fotelami i nie będzie pisał, że utknął w metrowym brodzie albo, że Duster nie dał rady za Leopardem na poligonie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-05, 15:40
solidna konstrukcja, można atakować krawężniki, a co do foteli - masz pod siedziskiem dwa gustowne druty, jeden do przesuwania fotela przód-tył, drugi góra-dół. Używając tego ostatniego powodujesz,że unoszony fotel idzie w górę ale jednocześnie lekko zmienia się kąt nachylenia siedziska, im jest niżej, tym bardziej tyłek wpada między siedzisko a oparcie. Tak przynajmniej to mniej więcej działa w aucie przedliftingowym. Podobne rozwiązanie było w Nissanie Note. Fotele w DD nie mają dobrego trzymania bocznego i są dość płaskie ale przynajmniej oparcie jest obszerne i dość wysokie a duży płaski zagłówek dobrze chroni głowę. Wreszcie można pokombinować coś z fotelem. Pokrycie da się zdjąć, a dobry tapicer meblowy bez problemu uzupełni brak podparcia lędźwiowego kawałkiem odpowiednio ukształtowanej i dobranej twardością gąbki i nie będzie to kosztować fotruny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-05, 18:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
wiecej za ta blache dacie niz za miske olejowa ... i nie wiem kiedy w nia przydzwonicie w dusterze ... a i dodawac ciezaru na przod auta bezsensu to juz wogole trzeba sie stuknac w lepetyne
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:23
Z powgniataną i przebitą osłoną da się dojechać do domu. Ciekawe jak to zrobisz bez oleju w silniku jak urwiesz miskę. Jeśli ktoś zamierza latać w terenie to jest właściwe rozwiązanie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-05, 20:26
corrado napisał/a:
wiecej za ta blache dacie niz za miske olejowa
rozbawiłeś mnie
z blachą jak z kondomem - lepiej mieć i nie użyć, niż nie mieć kiedy zajdzie potrzeba użycia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-05, 20:28, w całości zmieniany 2 razy
Osłona kupiona na allegro w cenie 90 zł. Oryginalna wystarczyło oczyścić i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.
Kuny maja utrudnione wejście do silnika
Allekko, gratulacje, super osłona. Chciałbym taką mieć. Ile waży w przybliżeniu taka osłona? Co zrobiłeś z fabryczną plastikową? Czy trudny był montaż? Czy na wszystkie śruby były otwory w powoziu?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-05, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
szefie, tak sie sklada ze mialem niegdys Bmw i ze dwa razy przynajmniej przydzwonilem w miske jak niezmiescilem sie w zakrecie i z duza predkoscia zatrzymywalem sie na krawezniku ze ludzie klaskali a kolega fioletowy wychodzil z auta
i co ? nic mala dziurka a wahacz , zwrotnica zgieta, drazek stabilizatora, wiec ...
i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.
Życie ci nie miłe ?
to jest środek do podwozi , po podgrzaniu (miska olejowa ) robi sie bardzo łatwo palny.
Nie da sie tego ugasić wodą !!!!
Nie czepiam się ale nie wiem czy ten środek może się zapalić od ciepła z miski olejowej. Mamy przecież również plastikowe osłony pod silnikiem a nikt się (jak na razie) nie skarżył, że co tam się pod spodem odkształciło. I na szczęście ciepłe powietrze unosi się do góry.
bitex to w zasadzie pochodna ropy
widziałeś kiedyś jak pali się smoła ?
właśnie tak pali się ten konserwant do podwozi , wiem bo sprawdzałem .
W puszcze po 5 kg tego specyfiku wrzuciłem zapałkę i paliło sie dobre 15 min . A to były resztki .
Nie twierdze że to zapali się od miski ale ciepło silnika rozgrzeje maź a wtedy staje się to skrajnie łatwopalne .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 140 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 05:52
Takim bitexem jak zabezpieczają podwozia to przy wydechu także, a nie każde auto ma osłony termiczne.
Wydech również bardzo się rozgrzewa, a do tej pory nie słyszałem o fakcie spalonego samochodu w wyniku bitexowania podwozia.
Nie straszcie ludzi, ktoś to dopuścił do stosowania w samochodach.
i przemalować środkiem do konserwacji podwozi. Daje warstwę odporna na ścieranie i odporność na korozję.
Życie ci nie miłe ?
to jest środek do podwozi , po podgrzaniu (miska olejowa ) robi sie bardzo łatwo palny.
Nie da sie tego ugasić wodą !!!!
O swoje życie jestem spokojny zastosowałem
coś takiego. Olej w silniku nagrzewa się maksymalnie przy wolnossącym do 120'C myślę że miska może mieć jakieś 70'C
Odległość od miski do płyty 8cm.
Mocowanie osłony zrealizowałem przykręcając śrubami z VW 6mm średnicy do oryginalnych otworów gwintowanych w trawersie. Wszystko pasuje. Trzeba tylko pamiętać o wycięciu osłony w okolicy otworu kwadratowego jakieś 6cm w stronę tyłu pojazdu
Allekko, wielkie dzięki za szczegółowy opis i gratulacje - jesteś Pionierem w kwestii zamontowania osłony stalowej do DD 4x2. Przeczytałem ulotkę tego środka Wurth - skrajnie łatwopalny i niezwykle toksyczny.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-06, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Laisar, mógłbyś podać namiary na śruby do zamontowania stalowej osłony silnika? Czy oprócz śrub potrzebne są jeszcze spinki? Idąc śladem Kolegi Allekko chcę kupić stalową płytę na allegro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum