Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-05, 14:16
tqlis napisał/a:
Oficjalna informacja odnośnie LPG do SCE jest taka, że będzie to realizowane z dotryskiem benzyny, tak jak jest za zachodnią granicą.
Należy uważać na niektórych "cwaniaków" dilerów, bo aktualnie proponują do SCE instalacje LPG. Z tym, że nie uświadamiają kupującego o utracie gwarancji producenta oraz o kosztach regulacji zaworów. Ja dowiadywałem się u kilku i wszyscy "palą francuza", że nie wiedzą nic o tym. Za to doskonale wiedzą ile kosztuje regulacja i jest to koszt około 4-5 tyś w serwisie.
Co do utraty gwarancji, to jak widzą, że klient kumaty przy zakupie, to mówią, że dają swoją gwarancję (lokalną). Ciekaw jestem, czy będzie tak kolorowo, jak przyszłoby im wymieniać np turbinę, czy inne drogie komponenty z jakiegoś powodu.
Ogólnie Dacia nie popisała się z tym nowym silnikiem benzynowym.
Nastawiają się na inne niż polski rynek. Rosja, reszta wschodu, gdzie paliwo tanie, jak woda.
Niemcy i reszta zachodu, też nie potrzebuje LPG na miasto, bo dla nich 1€ za litr benzyny, to mało.
Ten silnik nie ma turbiny. Poza tym podzielam opinię, że Dacia totalnie spieprzyła gamę silnikową. Uwaga dotyczy Lodgy, bo to jedyna Dacia, która z grubsza mi pasuje. W każdym razie nie mają silnika dla mnie, co może uratować ASO Nazaruk w LU przed dalszą współpracą ze mną.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-04-05, 14:19, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem w ASO ilość wtryskiwaczy w naszych silnikach 4 szt. Dlatego zaglądając pod kolektor słusznie wydawało mi się że brakuje pozostałych 4. Ciekawe czym jeszcze różni się ten silnik od HR16DE
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-05, 16:31
tqlis napisał/a:
Oficjalna informacja odnośnie LPG do SCE jest taka, że będzie to realizowane z dotryskiem benzyny, tak jak jest za zachodnią granicą.
Czyli ten silnik się na LPG nie nadaj totalnie skoro aż tak. Rzeczywiście dziwna polityka Renault bo jednak Dacia to auto dla oszczędnych (nie biednych ale oszczędnych żeby była jasność). Do większych aut zostaje wobec tego dci w różnych wariantach mocy.
Tak wiem, że nie ma turbiny. Podałem, to tylko jako przykład. Chodzi o to, że taka gwarancja "tylko sprzedawcy lokalnego", to żadna gwarancja, bo jak przyjdzie co do czego, to pewnie się wycofają.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-10, 23:09
Dawno mnie tu nie było ,ale początek dyskusji mnie zainspirował że sprawdziłem . I dziękuje Wam bo już kupowałem na wysprzedaży DD 1.6 4 x 4 s nowym silnikiem 1.6 . Oczywiście w salonie coś ściemniali więc na forum i szok !! . Oczywiście chciałem zagazowac bo za dużo jeżdżę do pracy , A tu kicha . No i DD stoją ( w benzynie ) na placu . Na razie odważnych nie ma , może są ale niedoinformowani ....Typowy strzał w kolano . Zarżnęli polski rynek , a i chyba resztę demoludów , choć niemcy też się przekonują do LPG . I z tego żalu chciał nie chciał kupiłem KIA Sportage 2 z LPG 2.0 bezyna 4x4 od handlarza , szukałem parę miesięcy , chyba kręcony ale mogło być gorzej . Po uszczelnieniu skrzyni ( ktoś niefachowo grzebał ) regulacji płytek , pasków , olejów , 2 opon już od miesiąca śmigam . Powiem tyle że DD na trasie wymięka jeśli chodzi o komfort zawieszenia i hałas .. ale cóż autko ma 10 lat i co majmniej 300 na szafie . Ale szacun , po reanimacji jest naprawdę nieźle .
Wg mnie porównywanie Kia Sportage z Dusterem może być tylko pod względem wyglądu.
Co najwyżej można porównywać nówka sztuka vs. wypierdziana sztuka :)
To całkiem inna klasa aut.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-17, 08:50
kubalonek napisał/a:
(...) niemcy też się przekonują do LPG (...)
Już są przekonani. LPG szeroko dostępny, cena ok. 0.5 EUR.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-23, 20:49
Czytam i czytam, a w sumie to nie wiem. Można założyć do Lodgy 1.6 SCE instalację LPG czy nie?. Bo w krótkim czasie chcę zamówić to auto pod kątem późniejszego, czyli następnego dnia, instalacji LPG w zewnętrznym warsztacie.
Są używane Lodgy w ofertach, ale są to roczniki 2012 - 2014, gdzie nie było tempomatu. A mnie zależy na tym dodatku, bo dużo jeżdżę i gdybym mógł to założyłbym tempomat do roweru i wózka dzieciaków.
Dotrysk paliwa w Skodzie wynikał z kijowych wtryskiwaczych dawanych przez Landi Renzo. Jedyne co za tym przemawiało, to koszty i zarobek dla Skody.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-23, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-23, 21:03
To znakiem tego technologia kosmiczna ten silnik Sce.
Cóż, teraz wiem skąd 3 telefony z salonu o zainteresowaniu moim autem z fabrycznym gazem. Klienci chcą, a nie mogą kupić. Więc trzeba jeździć tym co jest.
A jest ktoś na forum ktoś kto montował instalację LPG do tego silnika Sce 1.6 100 KM Euro 6?.
Takim podejściem Dacia strzela sobie w kolano. Wysoka sprzedaż aut tej marki opierała się na fabrycznych instalacjach LPG lub możliwości ich dołożenia. Teraz Dacia wróci do czasów Dacii 1310 i jej postrzegania przez nas jak w tamtych latach.
Auta bez tablic, jeszcze z gąbkami na zderzakach. Widać, że wstawia je diler Dacii do założenia instalacji. Więc pewno jest i gwarancja na silnik skoro ASO zleca montaż. Chyba, że jest jakiś diler w Polsce, który wydaje auto bez tablic rejestracyjnych...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-23, 21:45, w całości zmieniany 7 razy
A tak serio czym różni się silnik w dusterze i lodgy ?
bo nie jest czasem tak że 2 wtryski na cylinder występuje tylko w dusterze ?
to nie możliwe że ten silnik jest ograniczony poprzez mapy
Może np 1.6 sce 110 KM ma zmienne fazy rozrządu a 100 KM nie
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-23, 22:49
laisar napisał/a:
dacialoganmcv napisał/a:
Można założyć do Lodgy 1.6 SCE instalację LPG czy nie?
Oczywiście, że można - tyle że dla bezproblemowej eksploatacji wymaga najwyraźniej porządniejszego gazownika, niż pierwszy lepszy.
Patrząc ogólnie po LPG Słupsk to chyba mają "przerób" i związane z tym doświadczenie. A sądzę, że porozumiał się z nimi jakiś salon z Gdańska czy Słupska i sprzedają gotowe auta. W ten sposób jest pewnie i gwarancja na silnik zachowana. Jutro zadzwonię i dowiem się wszystkiego. Z tego co widzę, to wszędzie zainstalowana jest instalacja Lovato Smart. Więc może i tu jest jakiś klucz do rozwiązania tej "zagadki". Wszak z rozmów z Landi Renzo Polska i znanym tu jej przedstawicielem, to wiem że był w Rumunii i dostosowywał ten silnik z Euro 6 do instalacji Landi Renzo. Być może zarzucili ten projekt, bo nie dogadali się co do finansów lub innych takich powodów. Wszak Renault od 3 lat kupuje tylko sprzęt od Landi Renzo Spa czyli Włochy, nie bierze wsparcia od LR, sami programują i mają w nosie Landi Renzo. Polska we Włoszech jest zbywana i traci na tym tylko marka Landi Renzo, nikt inny. I została mi przyznana w tym momencie racja, a powiedziałem, że pomimo szczerych chęci nigdy nie założę instalacji LR w jakimkolwiek aucie. Po prostu na złość za zepsucie marki przez Renault/Landi Renzo. Możliwe, że cena jaką usłyszałem była zabójcza. Bo padła kwota ponad 4000 zł kiedy BRC czy Stag mają te same instalacje za 2500 zł z montażem... I po prostu zaśmiałem się jak to usłyszałem. Bo nie ma sensu tego kupować. Więc może to zadecydowało o wycofaniu tego z oferty. Znowu Lovato jest w grupie Landi Renzo, więc nie wiem co o tym myśleć ;).
laisar napisał/a:
Natomiast wciąż nie jest dostępna instalacja fabryczna, ale "wróbelki" ćwierkają (; że będzie "wkrótce" (czyli podobno w tym roku).
Tzw. "kiedyś będę". Tym bardziej, że Dokker od połowy do końca 2015 roku w 1.6 SCe 100 KM Euro 6 miał fabryczną instalację.
Bazując na doświadczeniach z Loganem MCV 2013 z GPL z fabryki NIE POLECAM tej instalacji dla osób, które cokolwiek lubią robić przy aucie. Fabryczna instalacja to:
- brak jakiejkolwiek możliwości zmiany czegokolwiek
- szarpanie przy zmianie PB na LPG > ustawione obroty min. 1200 i przyspieszanie
- brak możliwości "samoczynnego" przełączenia na LPG po zagrzaniu silnika z powodu j.w.
To samo potwierdzone w Lodgy 1.6 84 KM z fabryczną instalacją Landi Renzo. Szarpie przy przełączeniu, czas przejścia ustawiony na 0, obroty 1200 i przyspieszanie. A choćby można zmienić na spadek obrotów, to by się zmieniło przy zmianie biegów i nieodczuwalnie dla kierującego. Wtedy wtryskiwacze napełnią się paliwem i będzie po sprawie.
Nigdy więcej auta z fabryczną instalacją LPG, od której Landi Renzo Polska umywa ręce, a Renault Polska też nie ma o tym pojęcia. Ma działać i tyle. Nie pytaj jak i czemu. Testowane w innych warunkach klimatycznych niż panują w Polsce. A to bardzo duża różnica, bo latem w MCV ta instalacja pracuje zupełnie inaczej. Szarpanie jest mniej odczuwalne.
laisar napisał/a:
dacialoganmcv napisał/a:
roczniki 2012 - 2014, gdzie nie było tempomatu
Zawsze można dołożyć - to prostsze niż montaż LPG:
Weeeeź mnie nie rozwalaj. Jak dłubałem przy Fiatach, to m.in. dokładałem tempomaty i inne takie co w ASO było niemożliwe. To kiedyś gościu przysłał mi "tempomat", który sam założył w Punto. Miałem nawet zdjęcie, teraz nie mogę znaleźć. Była to stopka blokująca do bramy, którą wyregulował tak, aby naciskała mu pedał przyspieszenia... I tu widzę podobne rozwiązania... Wolę fabryczne.
Do auta z ogranicznikiem prędkości nie dołożysz fabrycznego tempomatu. Brak sterowania przez centralkę, brak właściwego przycisku na konsoli i kierownicy. Brak kontrolki na desce. Trzy ostatnie są do obejścia. Pierwszy choćby skały sra..y nie dołożysz. Chyba, że wyjdzie jakaś aktualizacja oprogramowania i wtedy elementy jw. W Grande Punto jak zegary były ubogie, to nie miały diody pod ikonką tempomatu oraz nie obsługiwała tego logika zegarów, ale tempomat działał. Jak ktoś koniecznie chciał, to wymieniał zegary. A druga opcja to była taka, że bogatsze zegary i tylko aktywacja w centralce, i kontrolka sama się zapalała sygnalizując działanie systemu. Aczkolwiek i tu regułę szlag trafił, jak gościu przyjechał z "bogatymi" zegarami z dobrze wyposażonego auta i tam diody też nie było. A trafił się chłopak z autem z wyposażeniem na zasadzie "kierownica w standardzie", gdzie miał licznik z wlutowaną diodą i obsługą tempomatu przez licznik. A nie miał nawet fabrycznego radia i pociągniętego przez to CAN do odbiornika. A i przewody w wiązce miał do tempomatu. Znowu kolejne auto z szyberdachem, klimą automatyczną i subwooferem, gdzie wiązki są "na bogato", nie miał tego jednego przewodu. A że bazowałem na doświadczeniu i "musiał mieć", to skończyło się na grzebaniu w wiązkach i szukaniu tego czego nie było. Po dołożeniu 60 cm długości przewodu wszystko ruszyło. Tak więc nie ma żadnych reguł. Przynajmniej we Fiacie. W Dacii czy Renault nie wiem, bo nie ruszam elektryki w tych autach. Po prostu na trzeźwo nie daję rady.
Karenzo napisał/a:
oznaczenia a dokładnie numeracja nie może być taka bo przecież moc jest inna
więc katalogowo jest to inny produkt
Katalogowe oznaczenie może oznaczać jakieś konkretne zmiany, np. w Loganie MCV 1.2 miał dwie wersje silnikowe. Końcówka 2 to "zwykły" silnika. Z końcówką 4 oznaczony jako fabryczny GPL. Niby ze zmienioną głowicą i innymi duperelami pod gaz.
A co do oznaczeń, to we Fiacie Bravo w 2008 roku czy 2009 w wersji 1.4 TJet 120 KM był taki numer, że tych silników brakło w fabryce i wkładali 150 KM w tej samej cenie. Zmienione były tabliczki, ale bez zmian w silniku czy ECU. I na hamowni wychodziło, że silnik mocniejszy. Dopiero dodłubaliśmy w katalogu części zamiennych, bo Fiat to ukrył i oficjalnie nie informował, ale było dodatkowe oznaczenie na tych silnikach i ukryty opis, który sugerował jakąś zmianę. A dotyczył tylko tej partii aut.
Poczytałem i na jednej z relacji z montażu LPG Słupsk jest informacja o dilerze: OPALIŃSKI Słupsk. Więc trzeba tam dzwonić i pytać.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-23, 23:39, w całości zmieniany 11 razy
My tu gadu, gadu a wczoraj miałem przyjemność rozmawiać z posiadaczem takiego dustera z sce posiadającym instalację gazową. Zamontował instalację od razu po nabyciu samochodu a montaż wyglądał na profesjonalny ( tzn lepszy od fabrycznego ). Wypytałem go czy wie że ten silnik nie posiada normalnej regulacji zaworów to mi odpowiedział że ma firmowego kaszkaja z lpg i tym samym silnikiem nalatane już ponad 100 tyś i jeszcze nic nie trzeba robić bo kontroluje sytuacje.
Zaprosiłem jak będzie miał chwile czasu żeby odwiedził forum i rozwiał te wszystkie bajki odnośnie gazu w tym samochodzie. Które tak naprawdę wzięły się od tego że Dacia nie montuje fabrycznego gazu a to wszystko przez to że ten silnik wymaga po prostu większej dokładności przy strojeniu i montażu tak aby mieszanka zapewniała te same parametry pracując na gazie czy benzynie.
Ps. Sprawdziłem swojego dustera i wygląda na to że mieszanka jest za bogata na tej wspaniałej instalacji by Renault co prawda nie ma tragedii ale katalizator dostaje po tyłku ( to lepiej niż by miała być za uboga ) Gdyby tak było w tym nowym silniku który to katalizator ma podobno znacznie bliżej silnika pewnie po jakimś czasie by kata szlak by trafił ( i RP pewnie by jeszcze miał to wymieniać gwarancyjnie same problemy )
A są jakieś wykresy H4M 110 i 100 KM ?
bo może ten słabszy ma wcześniej odcinke
Mapami nie ma za bardzo czym manipulować (różnica 1-2 KM maks)
to niemożliwe i nielogiczne że to są takie same silniki
niby bo jaką cholerę mieli by obcinać moc ?
szczególnie że w silnikach bez doładowanie modulowanie mocy jest bardzo trudne /drogie/
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 450 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-24, 16:15
Jestem po rozmowie ze swoim monterem instalacji gazowych. Powiedział, że nie ma najmniejszego problemu do instalacji w tym silniku 1.6 100 KM Euro 6. Odnośnie informacji o Lovato Smart powiedział, że badziew i jak chce to może mi to założyć. On woli BRC. Mówi, że kwestia tylko czy w silniku są 4 czy 8 wtryskiwaczy i ustawia się ewentualnie dotrysk paliwa przy wyższych obrotach.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-24, 16:16, w całości zmieniany 1 raz
i dyskusją potwierdzacie to co posiałem, że wystarczy dobry gazownik i odpowiednie dobranie materiałów i wszystko gra...poza tym jeżeli do silnika nie nadaje się LPG to żaden szanujący się zakład go nie założy bo człowiek nie powie, że ma zły silnik tylko, że w zakładzie X zakładali mu LPG i tak założyli, że po kilkunastu tysiącach silnik padł...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum