zrobiłem małe zestawienie w exelu
oczywiście robiłem pod siebie
w wyposażeniu nie pisałem o rzeczach które są w każdym aucie np tempomatu
Wszystkie dane są dla wersji 4x4
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-02, 21:37
Karenzo napisał/a:
zrobiłem małe zestawienie w exelu
oczywiście robiłem pod siebie
w wyposażeniu nie pisałem o rzeczach które są w każdym aucie np tempomatu
Wszystkie dane są dla wersji 4x4
Porównywanie dychawicznych, starych, bezsensownych silników 1.6 z Dustera i Vitary, do nowoczesnych z Subaru i Mazdy, jest cokolwiek nie na miejscu.
One nie mają prawa znaleźć się w jednym zestawieniu.
CX-3 nie ma normalnego silnika, to że jest wolnossący o sporej pojemności nie znaczy że jest prosty technologicznie. Ale podobają mi się Mazdy i ich nowa polityka.
Oczywiście przy rozpatrywaniu aut tylko przednio napędowych wybór jest większy
cenny mazdy za wersje SkyENERGY czyli już takiej lepszej oczywiście SkyMOTION jest 5 tyś tańsze
Jak ktoś chce prawdziwego suva to forester od 120 tyś bardzo dobre auto , bagażnik duży 22 cm prześwitu , 3 silniki do wyboru .
2.0 benzyna , 2,0 benzyna turbo (chyba 250 kucy ) i 2.0 klekot
Oburzenie osób o tą mazde jest po prostu głupie , pisałem porównanie pod moje wymagania .
Przez te zimy w ogóle się zastanawiam czy trzeba pchać się w te duże prześwity , drogę u mnie ostatnio naprawili tylko w zimie nie posypują (stąd 4x4) . Ale nie było tak jak 5 lat temu że zaspy na pół metra i pchałeś nosem śnieg . Gdyby tak było kupił bym dustera i od razu oddał na tuning do overlimit
Dziś robiłem objazd po salonach i urzekło mnie subaru XV .
W prowadzeniu twardsze od dustera , lepiej się zbiera , hamulce żyletki .
Można fajnie polatać po szutrze ale ESP nie da się do końca wyłączyć :(
Najbardziej spodobał mi oddzielny komputer pokładowy na którym możemy wyświetlać na stałe 3 wybrane parametry takie jak temperatura oleju .
To jedyne auto w zestawieniu które informuje o temperaturze silnika a opcji było dużo więcej .
Na minus to brak nawi nawet nie da się kupić , trzeba coś samemu kombinować .
Sprzedawca mi powiedział że forester to taki duster tylko dla USA i coś w tym jest .
XV to forester z wyższym dachem i większym bagażnikiem reszta jest taka sama
Na subaru trzeba czekać 6 miesiecy ale salony zamawiają z góry (bo jest tylko 3 wersji wyposażenia a każdy kupuję środkową ) więc auta są do odbioru po 2 miechach .
Przegląd po 1 roku , 1100 zł , po 2 1500 zł
Mazda , porażka , małe ,plastikowe napęd całkowicie nie sterowalny działa tylko w czasie uślizgu .
Nowoczesne zegary jako monitor właściwie to tylko obrotomierz , tragedia nie nawiedzę tego rozwiązania . Super dźwięk i dynamiczny silnik , światł ledowe można mieć za dopłatę 2500 zł
to bardzo mało . Silnik to nie żaden cud techniki po prostu ma bardzo duże sprężanie prawie 50 % więcej od konkurencji .
Vitara , pół środek , silnik kiepski, nie wyświetla temperatury silnika , normalne zegary, fajne tryby napędu , możliwość wyłączenia ESP na kilka metrów .
Brak navi w opcji można używać piratów bo jest slot na karte .
Podsumowując jestem praktycznie zdecydowany na subaru , mój wybór motywuje fakt że po wpisaniu hasła" subaru forester/xv korozja " znajduje tematy na temat wydechu i dwóch akcji serwisowych
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-04, 06:31
Karenzo napisał/a:
Podsumowując jestem praktycznie zdecydowany na subaru , mój wybór motywuje fakt że po wpisaniu hasła" subaru forester/xv korozja " znajduje tematy na temat wydechu i dwóch akcji serwisowych
Jeśli masz ochotę iść w taaaakie koszty, to zdecydowanie subaru będzie najlepszą opcją, to jest numer większe auto.
Ale przy >100 temat robi się całkiem szeroki, możesz spokojnie obejrzeć więcej aut konkurencji.
Zamiast wypicowanego malucha CX-3, mogłeś np. od razu obejrzeć porządnego suv-a jakim jest CX-5.
mi się mazda nie podoba , ten styl zegarów dostęp bez kluczykowy , uruchamianie z przycisku .
Bagażnik w cx-5 przepastny faktycznie .
Wczoraj uszkodził mi się pasek w pompie wspomagania (nie w daci ) i musiałem lekko kręcić rozrusznikiem aby tylko przesunąć pasek , jak bym miał guzik to nie mógł bym tego zrobić
Silnik mazdy to jednak nie jest prosta konstrukcja .
Powiedział bym że to nie wiadomo co .
Bardzo wysoki stopień sprężania bo 14:1 więc bardzo trzeba dbać o jakość paliwa i lać tylko 98
Bezpośredni wtrysk , jakiś dziwaczny sposób sterowania zaworami .
Olej silnikowy 0W20 (widział ktoś taki ?) jak wleje się gęstszy to będą problemy z odpalaniem w zimę.
Sam silnik potrzebuje bardzo dobrą amortyzacje gdyż jest nie odporny na wstrząsy .
Lepiej dopłącić 10 tyś do większego bagażnika czy hak 2,5 tyś plus jakaś przyczepka 2,5 tyś
dwa trzy raza do roku wożę większe graty bo mam dom na wsi .
woziłem już ziemie ogrodową , zamrażarkę skrzyniową , kosiarki , stół itp
Lepiej dopłącić 10 tyś do większego bagażnika czy hak 2,5 tyś plus jakaś przyczepka
Karenzo, rozumiem, że to miało być pytanie? Moim zdaniem, xv jest raczej takim wyższym kombi 4x4, a Forester to klasyczny SUV i to z tych mocnych (jeśli chodzi o możliwości terenowe, jakość napędu). Na pewno xv będzie lepszy w trasie szosowej, bo jednak ma bardziej opływową sylwetkę. Na co dzień bagażnika pewnie wystarczy. Jeśli jednak miałbyś często wozić przyczepkę, to lepiej dołożyć dychę od razu (to niewielka różnica); na dodatek na Foresterze zyskujesz - jeśli z Twojego punktu widzenia można to nazwać zyskiem - klasyczną, wyższą sylwetkę suv (w tym kontekście xv nazwałbym raczej crossoverem, czyli autem miejskim).
Forester różnili się od XV tylko dłuższym bagażnikiem , inna klapą bagażnika i 10 cm wyższym dachem . Silnik , napęd , koła , systemy i przestrzeń pasażerską są tożsame
XV jest dłuższy od dustera o 14 cm
Forester jest dłuższy o 16 cm od xv , a 30 cm od dustera
Ja coraz bardzej rozważam forestera golasa , zawsze to mniej elektroniki do zepsucia
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-06, 18:03
Karenzo napisał/a:
Forester różnili się od XV tylko dłuższym bagażnikiem , inna klapą bagażnika i 10 cm wyższym dachem . Silnik , napęd , koła , systemy i przestrzeń pasażerską są tożsame
XV jest dłuższy od dustera o 14 cm
Forester jest dłuższy o 16 cm od xv , a 30 cm od dustera
Ja coraz bardzej rozważam forestera golasa , zawsze to mniej elektroniki do zepsucia
Dłuższy przy tym samym rozstawie osi oznacza gorsze właściwości terenowe.
Wolałbym krótsze auto i hak, zawsze rowery łatwiej zabrać.
Niby tak ale do forestera jest multum modyfikacji jak szpera osłona dyfra , skrzynie biegów czy silnika za małe pieniądze a do XV nie ma prawie nic .
Co ciekawe jest do foresterka turbo kit lub kompresor dedykowany za 4000 $
Niestety nie jest do końca tak że XV/forester są takie same jak chętnie przekonują sprzedawcy .
1. W XV jest dłuższa skrzynia biegów cvt również (troche )
2. XV dostajemy na oponach 225/55 , forka 225/60 (do forka można wsadzić większą opone )
3. Forek jest wzmacnia do jazdy terenowej , ma specjalne tryby x1-x2 do jazdy w terenie
4. Mimo większej cenny forek ma tańsze ubezpieczenie , wynika to z faktu że w eurostracie podpada pod terenówki a XV crossovery
5. XV nie ma relingów
6. Forek ma większa komorę silnikową co przy boxerze jest kluczowe bo nie trzeba wyjmować silnika do wymiany świec
Forka sprzedaje się 6-8 razy więcej w PL od XV
Jak bym miał więcej kasy to kupił bym forestera XT 2.0 trubo 250 kucy
założyć lpg i jeździc do upadłego
Polskie katalogi to jakiś żart , w niemieckich wszystkie dane ładnie podane przełożenia , masy ,dmc .
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-06-14, 10:47
Subaru to coraz bardziej niszowe auto (mniejszy dostęp do zamienników, spore ceny oryginalnych części), ale z drugiej strony, kupując auto z salonu, można liczyć na kilka lat bezproblemowej jazdy. Ja, tak czysto subiektywnie, zdecydowanie bardziej wolałbym Forestera niż XIV, ale tu głównie chodzi o design. Bardzo podoba mi się sylwetka SUV'a, a XIV to trochę taki uterenowiony hatchback (uterenowionym kombi nazwałbym Outbacka), a więc raczej crossover.
Ostatnio zmieniony przez Zbój 2016-06-14, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
kupiłem forestera ma miększe zawieszenie , bardziej terenowy haraktrem , dużo większą dostępność części
jest dużo niusów różnicą te samochody i tylko w słowach handlowa to jest to samo .
Choćby fakt że w forku można TMPS dezaktywować na stałe z guzika albo są 2 nastawy do jazdy normal i sport
w forku też masz pełno wymiarowe koło zapasowe
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-06-17, 20:06
Tez ogladalem Subaru i raczej bym odradzal. Po pierwsze samochod drogi w zakupie i utrzymaniu, do tego serwisow autoryzowanych malo i licza jak za zboze za wszystko. Poza tym pomimo legendarnej niezawodnosci Subaru mial wiele roznych wpadek, wiec z ta niezawodnoscia to chyba raczej marketingowe gadanie. W standardzie wyposazenie tez nie jest jakos super bogate, np. xv nie ma czujnikow parkowania. Choc musze przyznac, ze jakoscia wykonania Subaru robi wrazenie. Pytanie jak jest po kilku latach, bo widzialem np. 3 letnie auto sprzedawane przez dealera jako samochod zastepczy i w srodku juz wszystko skrzypialo i nie wygladalo najlepiej. Do tego, choc Subaru oficjalnie zaprzecza, strasznie dlugo czeka sie na mniej typowe czesci zamienne (glownie chodzi tu o sprawy typu wypadek/stluczka, gdy rozwalisz cos mniej typowego). Mysle, ze jesli mialby byc japonczyk to lepszym wyborem jest Toyota czy Suzuki.
Xv ma kamerę cofania to po co czujniki ?
Na blacharkę do XV trzeba długo czekać , dlatego ja wybrałem forestera jeździ go u nas bardzo dużo a xv widziałem 1 szt.
W warszawie jest 6 serwisów autoryzowanych , oraz 5-6 zwykłych robiących subaru .
Ja w promieniu 5 km mam 2 .
Co do tych kosztów w ASO , przegląd sama robocizna 500 zł , w daci było 300 zł
faktycznie kosmos
Subaru robi tragiczne diesle nie powinno się ich kijem tykać , benzyna bez turbo to najmniej awaryjne silniki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum