Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-24, 20:12   

Ja rozważam zakup od poniedziałku. We wtorek zadałem pytanie na forum. Wieczorem dowiedziałem się o sprzecznych informacjach na temat tego silnika, który mnie interesuje. Poszperałem godzinę w internecie, rano zadzwoniłem dokładnie w dwa miejsca. I wiem wszystko. A tu bicie piany na 9 stron, bo o zniknięciu LPG z cennika świadczy brak możliwości zainstalowania tego w tym silniku...

Po prostu Landi Renzo pogryzło się z Renaultem, bo iskrzyło od dawna. Nie brali od nich wsparcia, sami się nauczyli i robili, a ludzie do Landi z pretensjami przychodzili i traciła marka. A faktem jest, że centralki do LPG były programowane tak samo jak każda do silnika, tj. ogólnie bez dopracowania do silnika. Stąd inna praca silnika jak pojedzie się na dostrojenie czy jakieś małe tuningi. Każdy silnik jest inny, a w fabryce LPG dokładają na ogólnych zasadach. Więc pewnie stąd wyszły jakieś problemy. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-24, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-24, 23:22   

dacialoganmcv napisał/a:
Ja rozważam zakup od poniedziałku. We wtorek zadałem pytanie na forum. Wieczorem dowiedziałem się o sprzecznych informacjach na temat tego silnika, który mnie interesuje. Poszperałem godzinę w internecie, rano zadzwoniłem dokładnie w dwa miejsca. I wiem wszystko. A tu bicie piany na 9 stron, bo o zniknięciu LPG z cennika świadczy brak możliwości zainstalowania tego w tym silniku...

Po prostu Landi Renzo pogryzło się z Renaultem, bo iskrzyło od dawna. Nie brali od nich wsparcia, sami się nauczyli i robili, a ludzie do Landi z pretensjami przychodzili i traciła marka. A faktem jest, że centralki do LPG były programowane tak samo jak każda do silnika, tj. ogólnie bez dopracowania do silnika. Stąd inna praca silnika jak pojedzie się na dostrojenie czy jakieś małe tuningi. Każdy silnik jest inny, a w fabryce LPG dokładają na ogólnych zasadach. Więc pewnie stąd wyszły jakieś problemy. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Dobrze prawisz, tylko odpowiednia instalacja LPG tzn. odpowiednio dobrane podzespoly do danego silnika i dokładne i dobrze zestrojona przez kumatego gazownika nie powinna przynosić żadnych problemów w eksploatacji tego auta.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-30, 09:22   

Dziś ponownie oglądałem Dustera z 1.6 Sce 115 KM. Na tabliczce jest model H4MK. Z instalatorem instalacji ustaliłem, iż kwestia jest czy ma 4 czy 8 wtryskiwaczy. Jak 8 to emulator na 4 i BRC Sequent 32. Jak 4 to Sequent 24. W Lodgy jest ten sam silnik tyle, że z mocą ok. 100 KM.

Obejrzałem silnik i wychodzi, że są 4 wtryskiwacze. Jedyny problem to brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Ale to tylko dlatego określenie "delikatny silnik".
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-30, 15:12   

Zadzwoniłem do dilera z północno wschodniej części kraju. Oferują 1.6 100 KM Sce z instalacją BRC w tym silniku bez żadnych problemów. Jedynie doliczają sobie ponad 1000 zł niż to co zostawię u swojego instalatora.

Dziś dotarłem do osoby, która ma 1.6 100 KM w Nissanie z 2009 roku. Od początku z instalacją LPG. 230.000 km na liczniku i żadnych problemów. A jest to ten sam silnik co w ofercie Renault/Dacia pod nazwą Sce.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-05-30, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-30, 21:42   

dacialoganmcv napisał/a:
Po prostu Landi Renzo pogryzło się z Renaultem, bo iskrzyło od dawna. Nie brali od nich wsparcia, sami się nauczyli [...]


Nooo... Mam taką centralkę, gdzie się "nauczyli"...

dacialoganmcv napisał/a:
A faktem jest, że centralki do LPG były programowane tak samo jak każda do silnika, tj. ogólnie bez dopracowania do silnika. Stąd inna praca silnika jak pojedzie się na dostrojenie czy jakieś małe tuningi. Każdy silnik jest inny, a w fabryce LPG dokładają na ogólnych zasadach. Więc pewnie stąd wyszły jakieś problemy. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

Tu się zgadza ale wiedz, że te centralki komunikują się ze sterownikiem silnika po szynie CAN i
"ciągną" mapy ze sterownika silnika a panowie z LR/Renault dodali tylko współczynnik korekcji i podwyższyli dawkę wtryskiwanego gazu o 25% dla każdego punktu mapy. A ta komunikacja po CANie nie jest taka głupia, nie jest wtedy konieczna czasochłonna zabawa z kalibracją.
_________________
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-31, 12:40   

piotr. z napisał/a:

Nooo... Mam taką centralkę, gdzie się "nauczyli"...


Jak "gdzie"?. U siebie. LR jeździło do nich, wspólnie dostrajali instalacje. Potem doszli do pewnej wiedzy co i jak, zaczęli sami robić swój soft pod centralki z LR i zrezygnowali ze wsparcia LR, za które płacili masę pieniędzy. Informacja z LR, a trwa to od 4 lat, gdzie Francuzi kupują tylko sprzęt od LR. Ludzie w LR Polska rozkładają ręce jak do nich pojedziesz. Albo nie mogą się połączyć albo w ogóle sprzęt im się resetuje po podpięciu do złącza diagnostycznego instalacji.

piotr. z napisał/a:

Tu się zgadza ale wiedz, że te centralki komunikują się ze sterownikiem silnika po szynie CAN i
"ciągną" mapy ze sterownika silnika a panowie z LR/Renault dodali tylko współczynnik korekcji i podwyższyli dawkę wtryskiwanego gazu o 25% dla każdego punktu mapy. A ta komunikacja po CANie nie jest taka głupia, nie jest wtedy konieczna czasochłonna zabawa z kalibracją.


Nowości mi nie powiedziałeś o tym CANie. Wystarczy podpiąć się Clipem aby zobaczyć parametry LPG w centralce silnika. Poza tym w schematach są pozmieniane przewody w fabrycznych instalacjach, jest także opisany CAN. A co Renault zrobiło czy co dodało, to ja nie wiem. I nie bardzo mnie to interesuje. Wiem tyle, że testy robią w ciepłym, swoim klimacie i stąd u nas część problemów zimową czy jesienną porą, kiedy jest chłodno. W lecie nie czuję przełączania na LPG z PB. A wystarczy ok. 5 stopni na dworze albo zimniej, to szarpnięcie jest wyczuwalne. Jak to określił kolega taty, "jak w Polonezie na mieszalniku". Do tego brak możliwości zmiany paru parametrów powoduje, że instalacja fabryczna nie spełnia moich oczekiwań. Poza tym, że jestem z niej zadowolony jeśli chodzi o spalanie czy jazdę, tak duży czerwony minus na NIE jest właśnie za całkowitą blokadę. A wystarczyłoby, aby serwis mógł to zmienić. Choćby i Landi. Ale po co.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-31, 19:01   

dacialoganmcv napisał/a:
piotr. z napisał/a:

Nooo... Mam taką centralkę, gdzie się "nauczyli"...


Jak "gdzie"?. U siebie.


"Gdzie" w sensie "w której". Nie chodzi o miejsce, w którym Renault "zdobywało wiedzę".
Po prostu nie jestem zadowolony a wręcz rozczarowany poziomem tej wiedzy opakowanej w obudowę sterownika. Ale swoje zdanie wyrażałem już wcześniej wielokrotnie na ten temat więc nic nowego nie wniosę.
_________________
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-03, 14:54   

Jeden z kolegów na innym forum podesłał mi notę Renaulta oraz schemat do instalacji Landi Renzo w Dusterze 1.6 115 KM Euro 6. I nie ma tam nigdzie mowy o jakiś specjalistycznych problemach. Co ciekawe, siedzi w tym aucie (jeśli ma być fabryczna instalacja) dokładnie to samo co w Loganie czy Sandero, czyli sterownik LC03, reduktor LI10....

Ogólny link jest tutaj

Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że program opisany w serwisówce Landi Renzo wysyłałem do Landi Renzo Polska, bo nie wiedzieli że złącze diagnostyczne 3 pinowe w ogóle jest w wiązce. Szoku doznali jak powiedziałem, że działa i coś nawet mi się samo zaktualizowało w centralce po podpięciu... Ehhhh, świadczy to o przepływie informacji między Landi Renzo Polska i SpA.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-03, 14:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-05, 18:47   

Tutaj macie włoskie forum, gdzie użytkownik zainstalował do Dustera 1.6 115 KM Euro 6 instalację Landi Renzo Omegas (Evo).

A tutaj parę zdjęć jego instalacji


https://www.dropbox.com/s...085938.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...085950.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...090014.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...090029.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...090036.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...090046.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...085938.jpg?dl=0
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-05, 18:56   

Dzięki za zdjęcia nie znam co prawda włoskiego :oops: ale przynajmniej wyjaśniło się po co
te łapki na kolektorze dolotowym. Widać że Dacia przewidziała możliwość gazowania tych silników tylko coś poszło nie tak :-(
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-05, 19:29   

Byłem u dilera. Rozmawiałem z kolegą na ten temat. To sprzedał jednego Dustera z fabryczną instalacją z cennika. Potem nagle auto wycofali. Duster jeździ z instalacją aż miło. A był na szkoleniu to powiedzieli, że "prace trwają". Nie wiadomo ile potrwają, czemu przerwali, itd. Podejrzewam, że prace przerosły inżynierów z Renaulta, którzy zapewne chcieli zrobić to taniej, czyli samemu. A dziś liczą każdy grosz, bo Euro wysoko stoi. Na sobotę na Dzień Otwarty powiedział, że będzie tragedia. Żadnych zniżek, rabatów, ubezpieczeń, itd. Jedynie co oferta będzie to dla użytkowników Dacii którzy kupili ją w latach 2008 - 2010. Oni dostali pisemne zaproszenie do zakupu z pełną 7 letnią gwarancją. I to jedyna promocja w tym roku. No i można wygrać Dustera jak się coś tam zrobi. Ogólnie aut nie będzie u mniejszych dilerów. Czyli Dzień Otwarty jak każdy inny w tygodniu.

Teraz klienci przychodzą i dopytują o auta z LPG. Jak słyszą, że nie ma, "nie wolno instalować" to wychodzą. A na górze zdziwieni, że auta nie sprzedają się jak na słupkach założyli. Napisałem w pierwszym poście, że machina Dacii kręci się tylko dlatego, bo napędza ją sprzedaż aut z instalacją LPG lub z silnikami, w których jest to możliwe. Teraz ukręcili sami sobie łeb wycofując LPG z oferty. Auta stoją i czekają na klienta. A klient idzie po używane Kijanki czy inne Ople, w których już jest LPG albo za 2000 zł dołoży bez problemu.

Tata był na naprawie szkody z AC w serwisie swoją Rio 1.2 z LPG BRC z 2013 roku. Na parkingu 2 klientów się o nią pytało, a i sam przyjmujący do serwisu dwa razy pytał się o chęć co do zamiany auta na nowsze.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-05, 19:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-10, 08:41   

Witam,
to mój pierwszy wpis na tym forum, czekam na odbiór Dustera Open 4x4 1.6 SCe i czytam o LPG pod ten silnik. Polecem zobaczyć link http://www.egp.pl/lpg-do-nissana.htm. Wszystkie instalacje Nissana Qashqai 1.6 mają instalację gazową BRC Sequent 24 i lubrykant. Zastanwiam sie , czy nie zaryzykować po odbiorze i nie założyć takiej instalacji, albo poczekam z 2 lata co wymyśli Dacia.
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
Ostatnio zmieniony przez waldi100 2016-06-10, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-10, 16:50   

Też zwróciłem na to uwagę. W Nissanach zakładali tylko BRC. W Dacii zakładają różnie, bo Lovato Smart, ale to ponoć słaba instalacja jest według "moich" gazowników. Za namową paru osób z innego forum zacząłem pytać o coś naszego typu Stag czy KME. Jeden gazownik chciał założyć mi Staga z "najlepszymi podzespołami" za 2700 zł z JLM. BRC mam za 2800 zł też z dodatkowym smarowaniem. A mam miłe doświadczenia z BRC, więc nie będę szukał wrażeń.

Znalazłem jednego dilera Dacii, który też do tych aut proponuje BRC Sequenta i tylko tę instalację. Żadnej innej nie dopuszczają. Fakt, że kasują za to 4000 zł.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-10, 17:16   

Za cztery tysie to można założyć wtrysk fazy ciekłej i mieć spokój z regulacją zaworów ...
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-10, 19:33   

Więc dziś mam kolejną porcję wiedzy. Za namową kolegów z forum LPG poczytałem troszkę informacji i mam całkowity mętlik w głowie. Otóż według ich opinii BRC instalują warsztaty "mniej" doświadczone, z czym ja akurat się nie zgadzam. BRC na wszelki wypadek zaleca montować lubryfikator, jakby coś się zepsuło czy padł katalizator. Sam Czakram ma związane ręce jeśli chodzi o sprzęt którym handluje. Według opinii innych instalatorów "nie mają pojęcia jak to działa". Ja podchodzę do tego jak w temacie Landi Renzo w Dacii/Renault. Mówią co im wygodniejsze i szkolą serwisantów tak jak im wygodniej.

Natomiast zaciekawił mnie sam temat dodatkowego smarowania zaworów. Jak miałem to zamontowane w Kii to pierwsze co powiedziałem montażyście, to że jak to ma działać skoro to wkropla smarowidło w kolektor i nigdy nie będzie rozłożone równomiernie. Pytanie pozostało bez odpowiedzi. Fakt, że urządzenie działa do dziś i po lekturze zaczynam zastanawiać się czy tego nie usunąć z Kii.

Najciekawsze informacje zebrane w całość odnośnie smarowania:
- w silnikach, które nie mają problemu z wypalaniem gniazd zaworowych na benzynie, nie grozi to przy instalacji LPG właściwie zestrojonej
- właściwa konfiguracja parametrów LPG nie robi silnikowi żadnej różnicy, a wręcz wpływa pozytywnie na film olejowy w cylindrach, bowiem gaz go nie spłukuje jak benzyna
- jeśli silnik nie jest ciągany na wysokich obrotach z pedałem przyspieszenia w podłodze, to nawet najgorsza instalacja nie spowoduje uszkodzenia silnika
- jeśli ktoś jeździ okolice 3000 obrotów i głównie do ok. 110 km/h to może spać spokojnie.

W poniedziałek dzwonię do Łodzi do KME zapytać o ich instalacje i montaż w Lodgy. Jednak na forum lpg proponują, aby zastanowić się nad naszymi rozwiązaniami w tej branży. Makaronów wspierać w ostateczności.

Wrócę w poniedziałek z jakimiś informacjami.

Dla chętnych http://lpg-forum.pl/kolek...tfu-t52877.html
Suchej nitki na BRC nie zostawiają....
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-11, 20:37, w całości zmieniany 5 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-11, 21:37   

Nie spotkałem się z wiarygodnymi publikacjami z wynikami badań dodatkowych środków lubryfikujących do LPG, co oczywiście nie znaczy że ich nie ma (mam na myśli publikacje z listy np. SAE). Wypalania gniazd zaworowych spowodowane jest wyższą temperaturą spalania LPG, ale nie tylko - zazwyczaj zapomina się o efekcie chłodzenia związanym z odparowywaniem benzyny, co nie występuje w instalacjach z fazą lotną (tzn występuje ale w parowniku), a w instalacjach z wtryskiem fazy ciekłej działa tak samo jak w benzynie. Generalnie wypalanie gniazd zaworowych dotyczyło instalacji mieszalnikowych gdzie łatwo było "oszczędzać" ustawiając ubogą mieszankę. Z silnikiem wolnossącym ciężko nie przekraczać 3000 rpm. ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-06-11, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-11, 21:41   

damiaszek napisał/a:
. Z silnikiem wolnossącym ciężko nie przekraczać 3000 rpm. ;-)


Szczerze, to u mnie jak jeżdżę to góra 3500 obrotów i zmiana biegu. Na trasie też do 120 km/h. W sumie to nie mam czym wyprzedzać, to nie szaleję. Lodgy też nie będzie demonem prędkości, więc myślę, że te parametry utrzymam. A że ja już nie gówniarz, to nie muszę zegarów zamykać co skrzyżowanie.
Do chłodzenia poproszę o ustawienie dotrysku benzyny na 4000 obrotów i wyżej, jakbym gdzie potrzebował więcej mocy.

Tak teraz się zastanawiam. Niby moja Daćka Logan z fabrycznym LPG ma w katalogu zmienioną górę silnika. Ciekaw jestem czy to rzeczywiście zmiana w rzeczywistości czy tylko numery katalogowe części z głowicy są inne. Szczerze, to zaczynam mieć coraz większe wątpliwości czy COKOLWIEK zmienili...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-11, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-06-12, 05:30   

damiaszek napisał/a:
Wypalania gniazd zaworowych spowodowane jest wyższą temperaturą spalania LPG,)


Temperatura na LPG jest niższa
http://www.loaditup.de/files/747929_myb5ffy2nt.pdf
Strona 16 benzyna
Strona 17 LPG
Strona 18 Różnica LPG benzyna
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-06-13, 17:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-12, 07:52   

Co do lubryfikacji...


http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73188
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73187
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73186
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73185

A gdzieś były zdjęcia co z tym lubrykantem dzieje w katalizatorze ...

Pic na wodę który ma naciągnąć klienta uspokoić go bo nasłuchał się że gaz niebezpieczny. A problem stanowi monter a nie właściwości spalania lpg. Jedynym lekiem na zawory jest dobrze zamontowana, wyregulowana oraz regularnie serwisowana dobrze dobrana instalacja gazowa.

Jak gazownik proponuje lubrę lepiej zmienić gazownika i poszukać kogoś kto poświęci więcej jak 12 godzin na instalacje.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-12, 08:30   

eastcowboy napisał/a:


niebieskie zmiany silniki LPG
zielone zmiany silniki etanolu


Na zdjęciu starszy silnik 1.4 i zmienione zawory i gniazda zaworowe dla LPG. W L MCV 2013 patrzyłem w katalog, to też było podobnie z tego co pamiętam. Ale czy to jest zmienione w rzeczywistości, to trzeba byłoby wziąć obie części do ręki i porównać.


eastcowboy napisał/a:

Temperatura na LPG jest niższa
http://www.loaditup.de/files/747929_myb5ffy2nt.pdf
Strona 16 benzyna
Strona 17 LPG
Strona 18 Różnica LPG benzyna


Rzeczywiście. Więc z tego wynika, że zła lub źle wyregulowana instalacja powoduje problemy z silnikiem, a nie samo paliwo LPG.

W mojej Dacii Logan MCV z rury wydechowej wylatuje czysta, ciepła para bez żadnego zapachu. W Kii na BRC czuję delikatny zapach JLM, który kończy swój żywot jak tata wróci do domu.

Parę zarwanych nocy do poczytania i przeanalizowania tego co się dowiedziałem, a wtedy można mieć swoje zdanie. Co w połączeniu z jakąś tam wiedzą mechaniczną daje dość duży obraz sytuacji.


SilverTM napisał/a:
Co do lubryfikacji...
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73188
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73187
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73186
http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=73185


Czytałem ten wątek i poddali w wątpliwość, czy to tylko JLM czy inny środek. Ktoś napisał, że to może być wynik jakiegoś MotoDoctora czy podobnego. Inny znowu pokazywał w środku kolektor po 100.000 km ze smarowidłem i był jak z fabryki. Więc trzeba przeczytać i wyrobić sobie zdanie.

SilverTM napisał/a:

Jak gazownik proponuje lubrę lepiej zmienić gazownika i poszukać kogoś kto poświęci więcej jak 12 godzin na instalacje.


Nie do końca. Bo z paroma rozmawiałem, to żaden nie zaprotestował jak pytałem o JLM. Mówili, że jak chcę to założą, a dwóch monterów to znajome osoby. Więc jest na zasadzie "jak sobie klient życzy". Sądzę, że mają swoje zdanie na ten temat i po prostu nie dyskutują z klientem, bo wiedzą że szkoda gadać.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-12, 08:38, w całości zmieniany 4 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-12, 08:43   

Przy jeździe na LPG trzeba doliczyć koszt regulacji zaworów, który gdy są szklanki przekracza tysiąc złotych.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-12, 08:59   

LPG nie ma tu żadnego znaczenia. Jeśli jest dobrze skonfigurowana instalacja, to silnik nie odczuwa różnicy.

W LPG Słupsk kilkanaście aut z 1.6 Sce ma już 3 przegląd, to są okolice > 50.000 km i żadnych regulacji nikt nie robił, bo nie ma potrzeby. Bardziej trzeba tu szukać odpowiedzi na forum Nissana niż na Renaultowych kuluarach. Wszak Nissany mają i po 200.000 km z LPG z tym silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-12, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-12, 09:18   

dacialoganmcv napisał/a:
to żaden nie zaprotestował jak pytałem o JLM. Mówili, że jak chcę to założą,


Proste jak pojedziesz do mechanika i powiesz mu że chcesz coś wymienić to czemu ma odmawiać jak to zarobek dla niego ? Ja mówię żeby unikać warsztatów lpg w których zalecają montaż lubryfikacji. Ja sam widziałem skutki działania lubryfikacji u dobrze znanego montera ( pomijam różne typy lubryfikacji typu podawania tego środka itp ) ale do tej pory nie spotkałem się z żadnymi badaniami potwierdzających skuteczność działania tego środka poza marketingowymi tworami. Z tego co wiem na Politechnice chcieli oficjalnie zbadać skuteczność tych lubryfikantów jednak żaden z producentów nie dał zgody na publikację wyników więc są tylko nieoficjalne informacje od studentów. Czyli im mniejsza dawka tym lepiej bo nie zapycha niczego. A najlepiej jak lubryfikacja jest zakręcona czy wyłączona tak działa najlepiej ;P

Piitubski napisał/a:
Przy jeździe na LPG trzeba doliczyć koszt regulacji zaworów, który gdy są szklanki przekracza tysiąc złotych.


Tak tylko że w tym wypadku reguluje się w momencie kiedy trzeba już dokonać regulacji a nie co 30-40 tyś km. co 20 tyś można sprawdzać jak tam mają się luzy. Kolega w Toyocie miał nalatane chyba 170 tyś na liczniku ( tam też są szklanki ) i luz nie był regulowany więc nie ma co siać paniki.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-06-12, 10:11   

dacialoganmcv napisał/a:


Rzeczywiście. Więc z tego wynika, że zła lub źle wyregulowana instalacja powoduje problemy z silnikiem, a nie samo paliwo LPG.


oraz prawo materiał jest ważne
https://translate.google....t-text=&act=url
Dlatego budowanie Renault 3 różnych silników na benzynę, propan-metanu i etanolu.
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-06-13, 17:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-06-12, 10:47   

eastcowboy napisał/a:

Dlatego budowanie Renault 3 różnych silników na benzynę, propan-metanu i etanolu.


Dzięki za materiał, poczytam. Co do samego LPG, to warto więc ustawić dotrysk paliwa co którąś dawkę, aby warunki w komorze spalania nie zmieniały się za bardzo. Uważam, że taka dodatkowa dawka przy >3800 - 4000 obrotów nie zaszkodzi, a przy mocniejszej jeździe pomoże. A ten litr benzyny na 100 km więcej, to jakby gazu potrzebował troszkę więcej.

Tak więc mam już obraz o co w tym wszystkim chodzi.

Z tekstu wynika, że sam JLM czy inny środek nie zaszkodzi, jeśli nie jest przedawkowany. Jeśli jest za dużo to uszkadza katalizator. Ale z drugiej strony lepszy dotrysk paliwa co powoduje też smarowanie i chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, wyrównuje parametry w komorze spalania. Od smarowideł trzymam się z daleka.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-06-12, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne