Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 czy tce 90
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 15:55   

damiaszek napisał/a:
1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s.


Nie ma to jak sobie wybiórczo parametr znaleźć, który akurat mało się różni i w ten sposób próbować uzasadnić jakąś bzdurną tezę.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-01, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 15:56   

mbar napisał/a:
Czas do setki jest odpowiednio 14,5 s i 11,1 s. Przepaści na pewno nie ma :)


Ale to pewnie tylko dlatego, że dla wolnossącego chłamu rozpędzali się od II biegu, zamiast zredukować jak to kolega radził......
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 642
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 17:00   

Czasy do setki... :-|
3,4s. różnicy to prawie 1/3 czasu Tce

Ze startu zatrzymanego 1.2 pociągnie zadowalająco, gorzej jak się toczysz w korku te ~30 km/h już na II biegu i trzeba uciec...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 17:05   

Kauris napisał/a:
Czasy do setki... :-|
3,4s. różnicy to prawie 1/3 czasu Tce

Ze startu zatrzymanego 1.2 pociągnie zadowalająco,


prawie 15 sekund to jest zadowalająco?
To pewnie dlatego nie rozumiem o co Wam chodzi.

Zadowalająco to ma 1 cyfrę przed przecinkiem.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 642
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 17:45   

A przeczytaj jeszcze raz Cav...
Pisałem o różnicy wynikającej z zapinania II biegu przy innych obrotach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-01, 18:59   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s.


Nie ma to jak sobie wybiórczo parametr znaleźć, który akurat mało się różni i w ten sposób próbować uzasadnić jakąś bzdurną tezę.


Zauważ że, jednak to nie jest ta sama moc tylko 75 i 80
OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s

To na pewno nie jest przepaść w osiągach, różnicy bez stopera nie zmierzysz. Bzdurną tezą jest pisanie o przepaści w osiągach. Słabszy Sce jest oczywiście wolniejszy, ale pisanie że wolnossący nie jedzie w porównaniu do doładowanego silnika przy zbliżonej mocy jest mijaniem się z prawdą. To że subiektywne odczucia kierowcy który boi się nacisnąć gaz i kręcić silnik powyżej 3000rpm są takie, oznacza tylko tyle że on tak potrafi pojechać, a nie że auta wolnossące "nie jadą" w porównaniu z doładowanymi.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-01, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-01, 19:31   

damiaszek napisał/a:
...jest mijaniem się z prawdą. To że subiektywne odczucia..i.


Tak właśnie formułuje poglądy prawdziwy dżentelmen. A nie "kłamiesz". "piiii eprzysz", "jesteś głupi", "mylisz się".
Pozdrawiam serdecznie.
:idea: :idea: :idea: :idea: :-D :-D :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 19:58   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s.


Nie ma to jak sobie wybiórczo parametr znaleźć, który akurat mało się różni i w ten sposób próbować uzasadnić jakąś bzdurną tezę.


Zauważ że, jednak to nie jest ta sama moc tylko 75 i 80
OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s

To na pewno nie jest przepaść w osiągach,


Nie jest.
Bo i nie może być, skoro i tak używa się wysokich obrotów, na których turbina się nie przydaje, to i wynik podobny.
Turbina działa w codziennej jeździe, od niskich obrotów do średnio-wyższych.
Przy ekstremalnym duszeniu pedału, wyrównuje tylko różnice w pojemności.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-02, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-01, 20:23   

Uwzględniliście elastyczność na rożnych biegach? Jednak tce 90 moim zdaniem lepszy wybór niż 1.2 jeśli kogoś stać. Mam w samochodach oba silniki, ale jeśli ktoś potrzebuje, auto w benzynie na okazjonalne trasy, to jest wybór optymalny. A to że ma 3 cylindry, to poczytajcie o tym co motywuje konstruktorów do takiego działania oprócz kosztów.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 20:26   

arnold napisał/a:

to że ma 3 cylindry, to poczytajcie o tym co motywuje konstruktorów do takiego działania oprócz kosztów.


Oprócz kosztów to chyba nic.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-01, 20:59   

Cav napisał/a:

Jest i to jeszcze większa niż w poprzednim wypadku, bo porównałeś dwa silniki o zupełnie innej charakterystyce i znowu tylko na jednym, tendencyjnie wybranym parametrze.


Mniejsza różnica, liczby nie kłamią. A że charakterystyka jest inna to przecież oczywiste. Wybrane parametry tyczą się stwierdzenia że wolnossący "nie jedzie" - inne jak spalanie, głośność, elastyczność nie dotyczą tego stwierdzenia.

Cav napisał/a:
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.


Owszem, ale jak się wachluje biegami to "jedzie" więc nie pisz że nie jedzie.
Dlaczego piszesz o dieslach, przecież porównujemy dwie benzyny?

Cav napisał/a:
P.S.
Weź kiedyś idź na jazdę próbną czymkolwiek z turbiną, zobaczysz o czym mowa, jak wciska w fotel po dodaniu gazu.
A najlepiej pojeździj sobie kilka dni turbodoładowanym silnikiem, tak żeby nauczyć się nim jeździć prawidłowo.
Dopóki tego nie zrobisz, po prostu nie porównuj ze sobą takich silników, bo nie wiesz o czym mówisz.


Zobacz w mój opis i co aktualnie mogę porównywać. Zapewniam Cię że wiem jak jeżdżą silniki doładowane i w sumie w życiu więcej chyba przejechałem kilometrów takimi pojazdami zarówno w wersji diesel jaki i benzyna. Oczywiście że doładowanym silnikiem wrażenie z przyspieszania jest lepsze, lepiej sie z "dołu" zbiera, ale liczy nie kłamią i pisanie że jeden nie jedzie, a drugi to przy nim rakieta nie jest prawdą. Oboma da się sprawnie pojechać, a że CCC działa to przy obecnej polityce firm długo jeszcze będą klienci na silniki wolnossące.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-01, 21:01   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:

OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s

To na pewno nie jest przepaść w osiągach,


Jest i to jeszcze większa niż w poprzednim wypadku, bo porównałeś dwa silniki o zupełnie innej charakterystyce i znowu tylko na jednym, tendencyjnie wybranym parametrze.

Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.


To który silnik jest Dieslem - SCe czy TCe :?: Bo nie nadążam :?:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow

Wysłany: 2016-09-01, 21:39   

Wszystko jest względne. Chłam też. Dla jednego będzie to wolnossący, dla drugiego uturbiony. Z różnych, subiektywnych względów. Jak wiadomo, każda pliszka swój ogonek chwali. pozdr
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-02, 07:43   

Cav napisał/a:
(...)
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
(...)

Czy aby nie rozpędziłeś się?
dCi jest przed potopowy?
przyspieszenie jak i Vmax. w głównej mierze zależą od "długości" skrzyni.....
a i wątek jest wszak o benzynie a nie ON :mrgreen:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-09-02, 08:35   

Ten temat zaczyna przypominać dyskusje, co ważniejsze : Boże Narodzenie, czy Wielkanoc ;)
Nie lepiej to podsumować tak:

TCE:
- trochę droższy w zakupie
- bardziej dynamiczny (niż 1.2 16V)
- odrobinę mniej pali (niż 1.2 16V)
- można spodziewać się, że turbina padnie (a skoro jest, to padnie kiedyś na pewno :) ), więc wyższe koszty ew. napraw

1.2 16V
- trochę tańszy w zakupie
- mniej dynamiczny (niż 0.9 TCe)
- odrobinę więcej pali (niż 0,9 TCe)
- tańszy w przypadku ewentualnych napraw
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-02, 08:46   

I to jest dobre podsumowanie, oboma silnikami da się jeździć. Można coś dodać jeszcze o kosztach i ewentualnej eksploatacji LPG w tych silnikach.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-02, 09:48   

Zdecydowanie Wielkanoc jest najważniejszym chrześcijańskim świętem. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 09:51   

Mogę tylko dodać, że wszelkie dane katalogowe biorą się z pomiaru w warunkach optymalnych (prosta droga, bez wiatru, 1-2 osoby na pokładzie).
Przy np wyjeździe wakacyjnym ( 4 osoby+ bagaż+ klima+ górki- mocniejszy silnik + turbo wykrzesa jednak więcej życia, a jazda będzie przyjemniejsza.
W miastach, czy krótkich wypadach tego nie odczujemy, przy dłuższych i częstszych wyjazdach już tak
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-09-02, 09:54   

eplus napisał/a:
Zdecydowanie Wielkanoc jest najważniejszym chrześcijańskim świętem. :idea:


Ale gdyby nie Boże Narodzenie, to nie byłoby Wielkanocy ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-02, 10:44   

Ja bym popatrzył jeszcze na hamulce.
1,2@75 ma na 100% zwykłe tarcze niewentylowane
clio w wersji tce90 ma mocniejsze hamulce (tarcze wentylowane wewnętrznie)
pytanie jak jest w sandero z tce90 ? (w katalogu widzę grubość tarczy 22mm więc raczej są)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-02, 12:30   

Pamiętajcie, że nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej :mrgreen: ! Słabe osiagi mogą być jeszcze słabsze, a 4 cylindry moga zostać zastąpione przez 3: http://www.daciaklub.pl/f...1707186#1707186
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 811
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 14:15   

Cytat:
pytanie jak jest w sandero z tce90 ? (w katalogu widzę grubość tarczy 22mm więc raczej są)


Są wentylowane 22mm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 17:06   

fotorobart napisał/a:
Cav napisał/a:
(...)
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
(...)

Czy aby nie rozpędziłeś się?
dCi jest przed potopowy?


1.5?
Oczywiście.

Przejedź się jakimś porządnym dieslem, ot choćby 1.6 dci.
Ja największy szok przeżyłem przy przesiadce z podobnego parametrami 1.6 crdi.
Nie dość że klekocze jak traktor, ducha nie ma za grosz, zwłaszcza w połączeniu ze skrzynią w 4x4, to jeszcze pije jak smok.
Ot - typowy klekot sprzed kilkunastu lat.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 17:10   

damiaszek napisał/a:

Dlaczego piszesz o dieslach, przecież porównujemy dwie benzyny?


Sorry, mój błąd, podświadomie odczytałem że porównujesz z 1.5 dci.
Poprawiłem tamtego posta.

Diesel faktycznie nie jedzie z niskich biegów, z tce jest zupełnie inaczej.
Ale ten z kolei ma niską pojemność, więc gdy turbina nie działa, to szybko traci ducha.
W silnikach o tych pojemnościach nie ma porządnie dmuchających turbin, jakie były kiedyś.
Za to mają mało, albo prawie żadną turbodziurę.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-03, 05:15   

Dobrze, że wkleiłem cytat, bo bym teraz na durnia wyszedł. Dziad o niebie, baba o chlebie.
To już jak widzę skończył się entuzjazm dla turbin?
A nitro ktoś zakładał w 1,6 16V? Nitro nie ma ruchomych części jak turbina (niezawodność), a uratowałoby tych, którzy w czasie wyprzedzania TIRa muszą robić postój na siku albo drugie śniadanie. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne