1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s.
Nie ma to jak sobie wybiórczo parametr znaleźć, który akurat mało się różni i w ten sposób próbować uzasadnić jakąś bzdurną tezę.
Zauważ że, jednak to nie jest ta sama moc tylko 75 i 80
OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s
To na pewno nie jest przepaść w osiągach, różnicy bez stopera nie zmierzysz. Bzdurną tezą jest pisanie o przepaści w osiągach. Słabszy Sce jest oczywiście wolniejszy, ale pisanie że wolnossący nie jedzie w porównaniu do doładowanego silnika przy zbliżonej mocy jest mijaniem się z prawdą. To że subiektywne odczucia kierowcy który boi się nacisnąć gaz i kręcić silnik powyżej 3000rpm są takie, oznacza tylko tyle że on tak potrafi pojechać, a nie że auta wolnossące "nie jadą" w porównaniu z doładowanymi.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-01, 19:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-01, 19:58
damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
1.2 ma 75 KM, a TCe ma 90, przy czym wg. katalogu ze startu zatrzymanego 1000m osiągają po 36s i 33s.
Nie ma to jak sobie wybiórczo parametr znaleźć, który akurat mało się różni i w ten sposób próbować uzasadnić jakąś bzdurną tezę.
Zauważ że, jednak to nie jest ta sama moc tylko 75 i 80
OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s
To na pewno nie jest przepaść w osiągach,
Nie jest.
Bo i nie może być, skoro i tak używa się wysokich obrotów, na których turbina się nie przydaje, to i wynik podobny.
Turbina działa w codziennej jeździe, od niskich obrotów do średnio-wyższych.
Przy ekstremalnym duszeniu pedału, wyrównuje tylko różnice w pojemności.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-02, 17:04, w całości zmieniany 1 raz
Uwzględniliście elastyczność na rożnych biegach? Jednak tce 90 moim zdaniem lepszy wybór niż 1.2 jeśli kogoś stać. Mam w samochodach oba silniki, ale jeśli ktoś potrzebuje, auto w benzynie na okazjonalne trasy, to jest wybór optymalny. A to że ma 3 cylindry, to poczytajcie o tym co motywuje konstruktorów do takiego działania oprócz kosztów.
Jest i to jeszcze większa niż w poprzednim wypadku, bo porównałeś dwa silniki o zupełnie innej charakterystyce i znowu tylko na jednym, tendencyjnie wybranym parametrze.
Mniejsza różnica, liczby nie kłamią. A że charakterystyka jest inna to przecież oczywiste. Wybrane parametry tyczą się stwierdzenia że wolnossący "nie jedzie" - inne jak spalanie, głośność, elastyczność nie dotyczą tego stwierdzenia.
Cav napisał/a:
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
Owszem, ale jak się wachluje biegami to "jedzie" więc nie pisz że nie jedzie.
Dlaczego piszesz o dieslach, przecież porównujemy dwie benzyny?
Cav napisał/a:
P.S.
Weź kiedyś idź na jazdę próbną czymkolwiek z turbiną, zobaczysz o czym mowa, jak wciska w fotel po dodaniu gazu.
A najlepiej pojeździj sobie kilka dni turbodoładowanym silnikiem, tak żeby nauczyć się nim jeździć prawidłowo.
Dopóki tego nie zrobisz, po prostu nie porównuj ze sobą takich silników, bo nie wiesz o czym mówisz.
Zobacz w mój opis i co aktualnie mogę porównywać. Zapewniam Cię że wiem jak jeżdżą silniki doładowane i w sumie w życiu więcej chyba przejechałem kilometrów takimi pojazdami zarówno w wersji diesel jaki i benzyna. Oczywiście że doładowanym silnikiem wrażenie z przyspieszania jest lepsze, lepiej sie z "dołu" zbiera, ale liczy nie kłamią i pisanie że jeden nie jedzie, a drugi to przy nim rakieta nie jest prawdą. Oboma da się sprawnie pojechać, a że CCC działa to przy obecnej polityce firm długo jeszcze będą klienci na silniki wolnossące.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
OK, no to w takim razie Duster i silniki SCe 115 i TCe 125 - różnica w mocy zdecydowanie mniejsza, a wyniki następujące dla 4x4:
do 100 km/h 12s i 11s
1km z zatrzymania po 34s i 33s
To na pewno nie jest przepaść w osiągach,
Jest i to jeszcze większa niż w poprzednim wypadku, bo porównałeś dwa silniki o zupełnie innej charakterystyce i znowu tylko na jednym, tendencyjnie wybranym parametrze.
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
To który silnik jest Dieslem - SCe czy TCe Bo nie nadążam
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-09-01, 21:39
Wszystko jest względne. Chłam też. Dla jednego będzie to wolnossący, dla drugiego uturbiony. Z różnych, subiektywnych względów. Jak wiadomo, każda pliszka swój ogonek chwali. pozdr
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-02, 07:43
Cav napisał/a:
(...)
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
(...)
Czy aby nie rozpędziłeś się?
dCi jest przed potopowy?
przyspieszenie jak i Vmax. w głównej mierze zależą od "długości" skrzyni.....
a i wątek jest wszak o benzynie a nie ON
Ten temat zaczyna przypominać dyskusje, co ważniejsze : Boże Narodzenie, czy Wielkanoc ;)
Nie lepiej to podsumować tak:
TCE:
- trochę droższy w zakupie
- bardziej dynamiczny (niż 1.2 16V)
- odrobinę mniej pali (niż 1.2 16V)
- można spodziewać się, że turbina padnie (a skoro jest, to padnie kiedyś na pewno :) ), więc wyższe koszty ew. napraw
1.2 16V
- trochę tańszy w zakupie
- mniej dynamiczny (niż 0.9 TCe)
- odrobinę więcej pali (niż 0,9 TCe)
- tańszy w przypadku ewentualnych napraw
Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 09:51
Mogę tylko dodać, że wszelkie dane katalogowe biorą się z pomiaru w warunkach optymalnych (prosta droga, bez wiatru, 1-2 osoby na pokładzie).
Przy np wyjeździe wakacyjnym ( 4 osoby+ bagaż+ klima+ górki- mocniejszy silnik + turbo wykrzesa jednak więcej życia, a jazda będzie przyjemniejsza.
W miastach, czy krótkich wypadach tego nie odczujemy, przy dłuższych i częstszych wyjazdach już tak
Ja bym popatrzył jeszcze na hamulce.
1,2@75 ma na 100% zwykłe tarcze niewentylowane
clio w wersji tce90 ma mocniejsze hamulce (tarcze wentylowane wewnętrznie)
pytanie jak jest w sandero z tce90 ? (w katalogu widzę grubość tarczy 22mm więc raczej są)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-02, 12:30
Pamiętajcie, że nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej ! Słabe osiagi mogą być jeszcze słabsze, a 4 cylindry moga zostać zastąpione przez 3: http://www.daciaklub.pl/f...1707186#1707186
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 17:06
fotorobart napisał/a:
Cav napisał/a:
(...)
Diesel, zwłaszcza taki przedpotopowy jak w Dacii słabo się sprawdza przy wyścigach do setki, bo musisz się nawachlować biegami żeby dojść do tej prędkości.
A benzyniakowi wystarczą do tego często nawet 2 biegi.
(...)
Czy aby nie rozpędziłeś się?
dCi jest przed potopowy?
1.5?
Oczywiście.
Przejedź się jakimś porządnym dieslem, ot choćby 1.6 dci.
Ja największy szok przeżyłem przy przesiadce z podobnego parametrami 1.6 crdi.
Nie dość że klekocze jak traktor, ducha nie ma za grosz, zwłaszcza w połączeniu ze skrzynią w 4x4, to jeszcze pije jak smok.
Ot - typowy klekot sprzed kilkunastu lat.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 17:10
damiaszek napisał/a:
Dlaczego piszesz o dieslach, przecież porównujemy dwie benzyny?
Sorry, mój błąd, podświadomie odczytałem że porównujesz z 1.5 dci.
Poprawiłem tamtego posta.
Diesel faktycznie nie jedzie z niskich biegów, z tce jest zupełnie inaczej.
Ale ten z kolei ma niską pojemność, więc gdy turbina nie działa, to szybko traci ducha.
W silnikach o tych pojemnościach nie ma porządnie dmuchających turbin, jakie były kiedyś.
Za to mają mało, albo prawie żadną turbodziurę.
Dobrze, że wkleiłem cytat, bo bym teraz na durnia wyszedł. Dziad o niebie, baba o chlebie.
To już jak widzę skończył się entuzjazm dla turbin?
A nitro ktoś zakładał w 1,6 16V? Nitro nie ma ruchomych części jak turbina (niezawodność), a uratowałoby tych, którzy w czasie wyprzedzania TIRa muszą robić postój na siku albo drugie śniadanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum