Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 15:09
I ludzie wierzący w to że samą szerokością opony poprawią niedostatki układu kierowniczego projektowanego zapewne na drogi trzeciej jakości a nie na autostrady. (To nie wada, tylko cecha)
Logan miał dobre prowadzenie na dziurach.
Po autostradzie po prostu jechał. Waga, wysokość i układ kierowniczy robią jednak swoje.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-10, 19:17
Karenzo napisał/a:
w każdej daci jest tragicznie oparcie łokcia lewej ręki
po długiej trasie boli (opiera sie o twardy plastik więc nie dziwne ) , ja na wakacyjne wojaże brałem poduszę
Może to zależy jak kto jest wysoki - bo nawet po długiej trasie nie zauważyłem żadnego bólu w lewej ręce.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-10, 20:29
GRL, 301 też jest lekka i wysoko zawieszona. Nie jest tona pewno zwierz autostradowy. Mało tras robię, więc mi to nie przeszkadza. Mniej kwadratowa niż MCV i z mniejszą boczną powierzchnią. MCV krótko jeździłem więc trudno mi porównać obiektywnie, ale chyba trochę lepiej w Pugu. Zapatrywałem się na MCV przy kupnie, ale 301kę dostałem prawie w jej cenie, a w automacie, z małym spalaniem, obszernym jak na klasę wozu wnętrzem i coś co skreśliło MCV - napinacze pirotechniczne pasów. Pug ma też grubsze blachy, Dacia ma miękkie, ale to zmartwienie dla tych co kopią w swoje auto, więc mi to bez różnicy.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-10, 21:09
Karenzo napisał/a:
w każdej daci jest tragicznie oparcie łokcia lewej ręki
po długiej trasie boli (opiera sie o twardy plastik więc nie dziwne ) , ja na wakacyjne wojaże brałem poduszę
podłokietnik masz pod prawą... lewą trzyma się wszak kierownicę
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-09-10, 21:09, w całości zmieniany 1 raz
Ja też podpierałem czasami lewą rękę na drzwiach, ale Dusterze wolę położyć rękę na nodze :p
Precyzja - zależy co kto lubi. Do zwykłej jazdy jest ok, bo ani przesadzona, ani zbyt słaba. Na pewno mniejsza od Lancera X (wg mnie przerost formy nad treścią w seryjnej wolnossącej benzynie 1.8), porównywalna do Xsary II, Renault Thalia I.
Dość słabe wspomaganie kierownicy - dla mnie akurat na plus. Lubię czuć, że kręcę kołami samochodu, a nie zabawką.
Podmuchy boczne - tutaj słabo. Do 120-130 jest ok. Z wymienionych aut, tylko Renault Thalia dorównuje mu niepewnością prowadzenia na autostradzie. Niestety z tym się trzeba liczyć. To auto, w tym budżecie, nie będzie dobre na trasy, jazdę po mieście i teren. Ja tras robię mało, więc wybieram komfort na kiepskich drogach.
Ogólnie przy niższych prędkościach w zakrętach trzyma się nawet nieźle, jak ktoś już zauważył - zdradza go brak trzymania bocznego w fotelach.
Ja po przesiadce z Zafiry B do Lodgy w kwestii prowadzenia i "bocznego wiatru" mogę powiedzieć tylko jedno - Zafiro wróć
Oczywiście w lodgy tragedii nie ma i po skorygowaniu prędkości można poruszać się bezpiecznie do przodu ale wg mnie:
- przy braku lub delikatnym bocznym wietrze na autostradzie max 130km/h
- jak wieje mocniej nie przekraczam 110 km/h
w każdej daci jest tragicznie oparcie łokcia lewej ręki
po długiej trasie boli (opiera sie o twardy plastik więc nie dziwne ) , ja na wakacyjne wojaże brałem poduszę
Miałem ten problem na początku; nawet planowałem wkleić poduszeczkę z podkładki komputerowej, ale - zaniechałem, bo po jakimś czasie ręka zaczęła układać się na plastikowym rancie drzwi tak, że nie boli, ma ze względu na wysokość foteli, nie męczy podniesieniem łokcia do góry (jak w niektórych komfortowych osobówkach). Podłokietnik w Dusterze (pod prawą ręką) nie jest zbyt dobry/wygodny. Daje jednak możliwość podparcia ręki/łokcia w dłuższej trasie i ma jakiś schowek na drobiazgi (trochę go udoskonaliłem, dzieląc na dwie części, żeby się drobiazgi nie przemieszczały podczas podnoszenia do pozycji pionowej). Korzystam z obu tych funkcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum