Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana sprzęgła alternatora
Autor Wiadomość
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-17, 19:48   Wymiana sprzęgła alternatora

Witam,
popsuł mi się alternator, a dokładniej sprzęgło - lata luźno.
Odkręciłem alternator, ale nie udało mi się go wyjąć - jest tam za mało miejsca. Myślę, że uda mi się wymienić to sprzęgło pod maską.
Regulator napięcia: BR14CO.
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora: VKM 03612
Alternator bosch: 0124415041

Potrzebuję pomocy przy doborze klucza do tego sprzęgła. Myślę nad zestawem kluczy, ale też wolałbym wiedzieć jaki klucz dokładnie potrzebuję, by mieć pewność, że będzie w zestawie.
Czy jest jakiś katalog by dobrać jeszcze szczotki do tego alternatora?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-17, 20:15   

2 klucxe potrzebne sa.mozesz je kupic na allegro do bosha.ja mam je jeszcze ze statego auta
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-17, 20:31   

corrado napisał/a:
2 klucxe potrzebne sa.mozesz je kupic na allegro do bosha.ja mam je jeszcze ze statego auta


Widziałem właśnie w zestawach te klucze gwiazdkowe klucze. Skoro w zestawie jest ich 13, to spora szansa, że złe kupie. Stąd też pytanie o symbol tego klucza.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-17, 20:50   

Możesz też odkręcić cały alternator. Odkręcasz tył blokujesz wirnik. I odkręcasz. Przy okazji robisz przegląd alternatora.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-17, 20:55   

kali napisał/a:
Możesz też odkręcić cały alternator. Odkręcasz tył blokujesz wirnik. I odkręcasz. Przy okazji robisz przegląd alternatora.


Nie mogę wyjąć tego alternatora. Tam jest tak ciasno, że nie da się go wyjąć.
Rurek od klimatyzacji nie odkręcę, pompy wspomagania też już wolę nie ruszać.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-17, 22:52   

Może się przyda plik pdf

Demontaż alternatora.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 647 raz(y) 136,28 KB

 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-17, 23:04   

Zapomniałem, żeby wyjąć alternator musi być usunięty zderzak przedni pojazdu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-17, 23:56   

Ksiezyc napisał/a:
Potrzebuję pomocy przy doborze klucza do tego sprzęgła

Sześciokątny M20 plus torx 50.


Cytat:
Czy jest jakiś katalog by dobrać jeszcze szczotki do tego alternatora?

http://www.hurtowniarozru...VoqQ0cxNDIzMjk=


Ksiezyc napisał/a:
Rurek od klimatyzacji nie odkręcę

Nie ma takiej potrzeby - wystarczy odkręcić sprężarkę od wspornika i odsunąć ją na bok.

(Tak samo ze wspomaganiem).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-18, 01:44   

Józef napisał/a:
Zapomniałem, żeby wyjąć alternator musi być usunięty zderzak przedni pojazdu.

Nie musi robiłem to u siebie. Zderzak odsunięty, od sprężarki odkręciłem 1 srubę lekko ciągnąć rurkę. Samą śrubę skróciłem o 1 cm by później wychodziłem bez problemu. Alternator zdiołem i wyczyściłem. Sprzęgło kosztowało niecałe 100zł
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-18, 06:48   

Sprzęgło wymieniałem w 2 autach na samochodzie, alternarora nie wyjmowalwm.
Jak nie masz imadla duzego albo klucza pneumtycznwgo to nawet odkrecenie sprzegielka na aucie jest łatwiejsze.dobrze radze
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-18, 08:11   

Jak masz klucze i jesteś pewny stanu technicznego alternatora to na samochodzie. W innym wypadku wyciągasz. Dwa czy trzy razy musiałem wyciągnąć bo nie szło ruszyć i trzeba było ciąć i zawsze to było w Mercedesie. Łatwiej zrobić to na wierzchu z pełnym dostępem niż na samochodzie.
Ech bajko pisarzu na aucie pójdzie kluczami a na zewnątrz duże imadło i pneumat....... :lol: Ręce opadają. Pewnie że z imadłem wygodniej, ale na zewnątrz mam cały wachlarz innych możliwości. Młotek, przecinak, wkrętak, spawarka, pasek klinowy, pasek parciany, żabki, francuzy, zaciski stolarskie i typu mors....... Itd. Po prostu do wyboru do koloru.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-18, 08:35   

Książka napraw logan sandero podaje że zderzak musi być usunięty ale jak mechanik wykombinuje że usunie bez zdjęcia zderzaka to już jego mistrzostwo.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-09-18, 09:37   

E.... Odkręcasz górne łatwo dostępne śruby i przy nadkolu zapinki z jednej strony. Odchylasz, podpierasz kołkiem by ci rąk nie przycisnął i jedziesz z koksem. Najwięcej się nawkór....łem o ułożenie rurek klimy przy sprężarce. Przez które miały problem z wyjęciem jednej śruby z podstawy alternatora.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-18, 11:03   

Faktycznie nie da się inaczej odkręcić alternatora bez demontowania zderzaka :)
Sprężarki już chyba nie będę odkręcał, nie chce narobić szkód z tą klimą (działam pod blokiem, bez kanału :D).
Sprzęgło powinno się udać wymienić, alternator daje się przekręcać i mam możliwość dostania się do regulatora napięcia. Ciężko wymienić te szczotki? Da się to łatwo później złożyć?

Nigdy nie rozbierałem alternatora, a teraz mam dobrą okazję ku temu. 160k przebiegu, a chyba nie było żadnych napraw przy alternatorze.

Dzięki za link Laisar. Już wiem, jaki mam rodzaj szczotek :) BX2132

Miałem już upatrzony zestaw kluczy, ale chyba nie nada się to zupełnie do daci ;/
T50 jest, ale M20 nie ma :( Laisar, nie jest to przypadkiem M22 ? Na allegro tak piszą "nasadka 6-kątna 22mm (Renault, Volvo)" Co nie znaczy, że się nie mylą...
http://allegro.pl/klucze-...6445430633.html

A jeśli dobrze widzę, to na rosyjskiej stronie informacja jest o M18 ;O
https://www.drive2.ru/l/4854456/

Jutro chyba pofatyguję się do samochodu i sam zmierzę przed kupnem :)
Ostatnio zmieniony przez Ksiezyc 2016-09-18, 11:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-18, 13:45   

Proszę o wyrażanie się, żebym nie musiał ponownie kasować postów.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-18, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-18, 13:57   

Ksiezyc napisał/a:
nie jest to przypadkiem M22?

Nie wiem - katalog części podaje nr 6001548094, czyli właśnie M20, ale też nie jest bezbłędny.

No i bywa, że niektóre dacki nie są zgodne z oficjalną specyfikacją, więc zawsze najlepiej sprawdzić jak jest w danym aucie.
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-18, 14:51   

Mam problem. Zmierzyłem suwmiarką i wyszło 28mm. A co najlepszego to nie jest zwykły sześciokąt, a ma jeszcze takie wypustki. Oczywiście nie widzę zestawu z takim kluczem ;/ Numer na części 110616. Spotkał się ktoś z czymś takim?

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-18, 15:37   

Ksiezyc napisał/a:
Zmierzyłem suwmiarką i wyszło 28mm

Przyjrzałem się procedurze wymiany w Dialogysie i wygląda inaczej niż w starej serwisówce w PDF, którą oglądałem pierwotnie - nie przytrzymuje się zwykłej nakrętki, ale nasadkę wkładaną w otwór koła pasowego. Stąd różnica w rozmiarach.


Ksiezyc napisał/a:
nie widzę zestawu z takim kluczem

SKF VKN 350.


Ksiezyc napisał/a:
Numer na części 110616

To skrócona wersja - pełny to 7700110616.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-18, 15:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-18, 15:51   

kali napisał/a:

Ech bajko pisarzu na aucie pójdzie kluczami a na zewnątrz duże imadło i pneumat....... :lol: Ręce opadają. Pewnie że z imadłem wygodniej, ale na zewnątrz mam cały wachlarz innych możliwości. Młotek, przecinak, wkrętak, spawarka, pasek klinowy, pasek parciany, żabki, francuzy, zaciski stolarskie i typu mors....... Itd. Po prostu do wyboru do koloru.


bajko-pisarzu ? wez skoncz "mistrzu" , tylko do odkrecania srubek sie nadajesz i niczego madrzejszego:)
Haha to trudniej dwoma kluczami ? a myslisz ze wyjac altka latwiej i szybciej z calm tym arsenalem :
" Młotek, przecinak, wkrętak, spawarka, pasek klinowy, pasek parciany, żabki, francuzy, zaciski stolarskie i typu mors" ?
myslisz ze kazdy ma sprawarke i zaciski stolarskie tak wogole ? :mrgreen:
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-19, 20:27   

Po wielu próbach udało się wyjąć alternator górą :)
Chciałbym dokupić łożyska, a nie przyszło jeszcze narzędzie do sprzęgła.
Jedno z łożysk (to przy szczotkach) ma numer 6003RDD, wie ktoś jaki numer ma to drugie łożysko?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 20:37   

Ksiezyc napisał/a:
jaki numer ma to drugie łożysko?

Które?

 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-09-19, 20:49   

laisar napisał/a:
Ksiezyc napisał/a:
jaki numer ma to drugie łożysko?

Które?

Obrazek


Numer 2 na schemacie.
Zerkniesz na moje szczotki?


Pilnie do wymiany? Nie mogę namierzyć w intercarsie/allegro takiego regulatora napięcia. Mogę go zastąpić BOSCH – F 00M A45 234 BR14-M1 ?

szczotkii.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 223,81 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 21:25   

Ksiezyc napisał/a:
Numer 2 na schemacie

Dawniej 6001548077, zastąpiony przez 7701047242, alternatywnie 5001850067 - w ASO 250 zł, ale jest sporo zamienników.

Ksiezyc napisał/a:
[szczotki] Pilnie do wymiany?

Z elektrotechniki miałem "dst"... (; ale wiem, że bardziej niż wygląd liczy się docisk i swoboda ruchu.

W każdym razie nówki mają zdaje się 17,5 mm.

Ksiezyc napisał/a:
Nie mogę namierzyć w intercarsie/allegro takiego regulatora napięcia

Dawniej 6001548087, zastąpiony przez 7701048230 - nie chcesz znać ceny w ASO... :shock: Na szczęście oba mają zamienniki - chociaż inne niż podany przez Ciebie, więc nie wiem, czy akurat on by pasował mimo oznakowanie w IC jako przeznaczony do tej wersji silnikowej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne