Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-11, 19:05   

Zamówiłem pewien układ czasowy i powinien na dniach być u mnie. Jak go sprawdzę i uda się podpiąć pod przycisk to dam znać.
Zamysł jest aby w automacie go wyłączało po każdym odpaleniu auta z możliwością dezaktywacji go dodatkowym przyciskiem.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-11, 19:06   

Sorry ale przerosła mnie ta dyskusja....
To że można zrobić układ który daje impuls po jakimś czasie od odpalenia to wałkowano w szerokim świecie.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 19:19   

Jaki układ czasowy?. Przekaźnik monostabilny czasowy.... Podłączasz pod + i -. Do nóżek przekaźnika podpinasz przewód do centralki od przycisku. Potem ustawienie czasu załączenia po jakim pojawi się prąd na +. Pytanie tylko czy reaguje na otwarcie czy zamknięcie obwodu. Od tego zależy czy wpinamy się w układ czy przecinamy przewód. Ale to już kwestia sprawdzenia na miejscu jak będę miał auto.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 19:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-11, 20:21   

Czym jest przekaźnik monostabilny czasowy, jak nie prostym układem elektronicznym? Tym że go tak nie nazwałem, bo nie wiem co jest w handlu to mądrzejszy zorientuje się.

Tnij instalację w nowym pojeździe na gwarancji.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 450
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 20:25   

arnold napisał/a:
Tnij instalację w nowym pojeździe na gwarancji.


Masz rację. Przetnę, jeśli trzeba, najważniejszy przewód w aucie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-11, 21:37   

Chcę stykiem przekaźnika (mojego układu) wpiąć się równolegle do przycisku.
Układ po chwili od odpalenia daje impuls (jakbyś ręcznie przycisnął) i wyłącza S&S. Wszystko w temacie. Jak będzie realizowane i czym to już wszystko jedno.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-11, 22:05   

Niech przyjdzie do reklamacji co do czego to sobie narobisz problemów gdy ktoś to znajdzie twoją ingerencję.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-12, 04:33   

Spokojnie, mam tego świadomość.

W lodzi porobiłem sporo modernizacji i nic się nie dzieje. Wcześniej w MCV-ce i też nic się nie działo.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-12, 04:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-19, 05:11   

Wczoraj sprawdziłem organoleptycznie.
Podczas odpalania trzymałem wciśnięty przycisk dezaktywacji systemu S&S. Wyłączał się system więc poniższy schemacik z dodatkowym włącznikiem auto/ręka i przekaźnikiem z cewką na 12V. Układ około 10zł plus trochę roboty.

automatyczna deaktywacja s&s.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 25,13 KB

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-19, 07:54   

A co się stanie, jak by na stałe zewrzeć ten przycisk? Byłoby najprościej, może też zadziała...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-19, 11:34   

Przycisk, a raczej przełącznik no/nc jest tylko do aktywacji układu i nie musi być.
Sygnał masz tylko z sygnału załączenia rozrusznika. Jak podłącze to napiszę dokładnie w które miejsca się wpiąć.
 
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-09-19, 11:39   

No właśnie od tygodnia mam nową Lodgy i ucieszyłem się z SS bo pomyślałem że zaoszczędzę na paliwie, ale jak czytam wcale nie musi być różowo. Ten system jest stosunkowo młody i pytania o wytrzymałość silnika, akumulatora i alternatora są jeszcze raczej retoryczne. Jednakże ja chyba podziękuję i wyrobię u siebie jeszcze jeden małpi odruch sięgania ręką pod dźwignię hamulca ręcznego.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-19, 11:47   

Wszystko jest ok jak jeździsz w trasach też.
Moja jedzie 1,5km do przedszkola, 2km do pracy i wraca 1,5km do domu. Po drodze ma 4 razy światła więc aku wykończony w ciągu miesiąca by był.
Wyobraź sobie teraz sięganie i wyłączanie tego przyciskiem za każdym odpaleniem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-19, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 12:03   

nasir napisał/a:
system jest stosunkowo młody

50 lat, dopiero upowszechnienie się to ostatnie 10 lat - http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

Na FAP-y też początkowo narzekano, tymczasem w daciach nie ma z nimi żadnych problemów - to i S&S nie ma się co bać na zapas.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 12:06   

Marek1603 napisał/a:
aku wykończony w ciągu miesiąca by był

Nieprawda - S&S monitoruje napięcie aku, jeśli więc będzie zbyt niskie, to po prostu nie zadziała. (Czyli na tych 4 światłach w razie czego nie zgasi silnika).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-19, 12:12   

Dobrze mówisz ale pytanie ile jest w stanie wytrzymać tych rozruchów aku?

Np. po 30 odpaleniach spada napięcie i go doładowuje. Potem kolejne 30 itd.
Jest dobry (nowy) wytrzyma te 30 potem będzie stosunkowo spadało, aż kiedyś ci na światłach może nie odpalić, bo dostanie zwarcia na celach. I jak to się ma do bezpieczeństwa?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-19, 12:37   

Marek1603, a czy to się dzieje na prawdę na 4 skrzyżowaniach co pisałeś wcześniej czyli działa S&S? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-19, 12:40   

Pół biedy na światłach, gdzie te kilkadziesuiat sekund sie stoi i rzeczywiście jakieś wymierne oszczędności na paliwie i dla środowiska są. Ale najgorzej jest w pełzających korkach, gdzie co kilka sekund trzeba podjechać kilkanaście metrów. SS gasi silnik po każdym zatrzymaniu. Na dystansie 100-200 metrów silnik jest gaszony i zapalany kilkadzesiąt razy. Oszczędności na paliwie nie ma prawie żadnych, dla środowiska być może nawet jest więcej szkód niż korzyści w tym przypadku.
Jeszcze długa droga ewolucji przed tym systemem. Przedewszystkim powinien wiedzieć, czy stoi przed światłami, czy w pełzającym korku i jak długo potrwa jeszcze czerwone. Dopiero jak większość sygnalizatorów będzie w stnie to komunikować systemom S/S (np przesyłać tego typu dane radiowo) i auta będą komunikować się między sobą podając dane dot. swojego położenia i ruchu. Będzie można nauczyć system interpretacji tych danych odpowiedniej reakji. Wtedy ten system będzie użyteczny. Technika jaką dysponujemy to umożliwia, nie jest to nic jakoś arcytrudnego, wymaga tylko nakładów finansowych.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-09-19, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-19, 13:39   

A mnie w sobotę znowu zgasł całkowicie silnik przy aktywnym S&S. Przy takiej sekwencji zdarzeń: Włączony wentylator na 1 biegu oraz radio.
Aktywacja S&S - po 3-4 minutach wybudzenie poprzez wciśnięcie sprzęgła. Podjechałem kilkadziesiąt metrów i znowu było czerwone światło bo barany bez kultury wjechały na czerwonym po drugiej stronie remontowanej drogi - więc powtórka. System aktywny przez kilka minut - ale niestety już w tym przypadku silnik zgasł całkowicie i trzeba było go uruchomić z kluczyka :-/
_________________
enjoy the silence
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-19, 14:08   

Może ma jakiś "timeout" po jakim kompletnie unieruchamia silnik? jak masz czas, to spróbuj pod domem powtórzyć tą sekwencję, tym razem patrząc na zegarek.

U mnie dla odmiany:
- SS włącza zatrzymany silnik, gdy ktoś otworzy dowolne drzwi. Trochę jest z tym zamieszania..
- SS potrafi wyłączyć silnik na sekundę, w trakcie parkowania, gdy zbyt ślamazarnie przełączam tryb skrzyni z jazdy do przodu na cofanie lub odwrotnie.
- SS wyłącza nawet zimny silnik, na pierwszym skrzyżowaniu, które mam 200 metrów od domu..
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-19, 15:22   

route2000 napisał/a:
Marek1603, a czy to się dzieje na prawdę na 4 skrzyżowaniach co pisałeś wcześniej czyli działa S&S? ;-)


Tak, pod warunkiem, że wyrzucisz na luz i puścisz sprzęgło. Można trzymać wciśnięte sprzęgło ale znowu pracuje niepotrzebnie łożysko "oporowe" (wyciskowe) na docisku tarczy sprzęgłowej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 15:30   

Marek1603 napisał/a:
ile jest w stanie wytrzymać tych rozruchów aku?

Około mnóstwo.


Marek1603 napisał/a:
po 30 odpaleniach spada napięcie i go doładowuje

Jak to "po 30"? Przecież spada przy każdym uruchomieniu i ładowanie także zachodzi zawsze jak tylko działa silnik.

Owszem, przy wielu krótki odcinkach bilans _mógłby_ się okazać ujemny - ale nie w trybie działania S&S: rozgrzany silnik, ustawianie tłoków w pozycji do łatwiejszego rozruchu i właśnie ciągłe monitorowanie stanu akumulatora (tzn. jeśli po kolejnym uruchomieniu silnika S&S wykryje, że napięcie jest niskie, to następnym razem go nie zatrzyma).


Można też rozumować tak: biorąc pod uwagę mocne promowanie przez Dacię przedłużania gwarancji, to firma musi być pewna, że to rozwiązanie wytrzyma 5 lat plus jakiś margines w jakichś 99% egzemplarzy, inaczej by się to nie opłacało.

(Zanim ktoś wyskoczy z "polskimi sądami" to niech weźmie pod uwagę, że organizacje konsumenckie w krajach zachodnich są znacznie silniejsze, warunki gwarancji są takie same, a ogólna urbanizacja wyższa niż u nas, nawet jeśli to akurat parę naszych miast należy do najbardziej zakorkowanych).


Lza napisał/a:
Jeszcze długa droga ewolucji przed tym systemem

Niezbyt - dopracowywany jest cały czas, jak wszystko, co używamy, ale zgodnie z prawem malejących zysków największą korzyść generuje jego wprowadzenie, a nie stosunkowo drobne poprawki.

A tym bardziej, że na horyzoncie majaczy elektryzacja [:
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 15:39   

Cytat:
Przedewszystkim powinien wiedzieć, czy stoi przed światłami, czy w pełzającym korku i jak długo potrwa jeszcze czerwone.


To w sumie można łatwo pozyskać z nawigacji, z określoną dokładnością oczywiście.

Ja bym chciał, żeby ktoś gdzieś uczciwie powiedział od ilu sekund wyłączenie opłaca się ekologicznie/ekonomicznie (w samochodzie, który system i tak ma, dla uproszczenia). Bo w korku to można czasem po prostu sprzęgła nie puścić. Jak się nie ma automatu oczywiście.

Ogólnie jestem zwolennikiem czystych elektryków uważając hybrydy za niewiele wnoszącą, ślepą ścieżkę ewolucji, ale właściwie można pomyśleć o nich jako o pewnym rozwinięciu koncepcji S&S.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 15:43   

gregorisan napisał/a:
zgasł całkowicie silnik przy aktywnym S&S
Lza napisał/a:
U mnie dla odmiany

1) Żaden mechanizm nigdy nie jest idealny i zawsze może się zdarzyć sytuacja, że zadziała nieprawidłowo.

2) Częste przypadki zazwyczaj zostają wyeliminowane, ale jeżeli przyczyną są jakieś warunki graniczne, to może się nie opłacać ich poprawianie.

3) Nie ma jednego uniwersalnego systemu S&S - jest wiele rozwiązań, mających różne priorytety i poziomy agresywności działania.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-19, 16:00   

laisar napisał/a:
firma musi być pewna, że to rozwiązanie wytrzyma 5 lat


Na akumulator jest gwarancja 5 lat? Bo to on najprawdopodobniej odpadnie pierwszy. Podobno są ulepszone, ale czy to ulepszenie polega tylko na zwiększeniu pojemności, czy rzeczywiście na zwiększeniu cykli rozładowania/ładowania - nie wiem.

Pozostałe elementy raczej wytrzymają, bo dlaczegóż miałyby nie wytrzymać? W zasadzie dużo więcej nie pracują niż np w samochodach bez s/s listonoszy czy kurierów.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne