Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy LPG?
Autor Wiadomość
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-17, 14:45   

Nigdy z lpg nie miałem auta ale jak czytam na wszelakich forach ciągłe dyskusje jak to coś się nie przełącza, coś prycha, coś kicha, coś trzeba ciągle stroić (nawet indywidualnie :mrgreen: ), przeglądy, konserwacje 2 razy częściej robić i to nawet w "producenckich" instalacjach to dochodzę do wniosku że lpg to dalej dość zaawansowane druciarstwo ale jednak druciarstwo. Przy oszczędnościach do 2 zł na 100 km to się nie ma co z gazownią pierniczyć i jeżeli ma być ekonomia to jednak diesel.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-17, 15:14   

Widać że nie miałeś nigdy auta z LPG.

Ludzie pewnie mają problemy ale wystarczy zakładać w porządnym serwisie to potem tylko lać, jeździć i robić przegląd i regulację zaworów zgodnie z zaleceniami producenta
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-17, 15:23   

kapelusznik napisał/a:
Widać że nie miałeś nigdy auta z LPG.

Ludzie pewnie mają problemy ale wystarczy zakładać w porządnym serwisie to potem tylko lać, jeździć i robić przegląd i regulację zaworów zgodnie z zaleceniami producenta


Chyba żeby jednak MIMO spełnienia tych warunków, przynajmniej w założeniu, okazuje się że jednak jest jak pisał.
Tak, wiem, wtedy zawsze można powiedzieć, że serwis nie był porządny.

Ale niektórzy wolą auto do jeżdżenia, a nie do doktoryzowania się z jakości serwisów lpg i samych instalacji.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2016-10-17, 15:32   

Lza napisał/a:
Chyba że LPG wtedy też miał jakiś dołek cenowy.


Na wakacjach to w Krakowie na MPO przy Nowohuckiej ON był po 3.52 to wtedy była jazda nawet tańsza niż na LPG w przypadku mojego 2.0 HDi :D :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-17, 16:14   

mojo napisał/a:
jak czytam na wszelakich forach ciągłe dyskusje

Myślisz, że jest ich więcej niż ciągłych dyskusji o FAPach, wtryskach, dwumasach, EGRach, olejach do dwutaktów, słabym grzaniu, smrodzeniu i reszcie okołodieslowego barachła? <:

A przede wszystkim: taki jest urok forów dyskusyjnych w ogóle - głównie wypowiadają się osoby mający jakieś kłopoty, a nie bezproblemowa większość.

Gdybyś zrobił jakąś rzetelną statystykę - liczba postów, ich częstotliwość, ważone powagą usterek, względem odsetka poszczególnych rodzajów paliwa - to byłoby o czym rozmawiać, a tak to wnioski o przewadze któregokolwiek napędu są wyssane z rury wydechowej d;
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-17, 16:21   

mojo napisał/a:
Nigdy z lpg nie miałem auta ale jak czytam na wszelakich forach ciągłe dyskusje jak to coś się nie przełącza, coś prycha, coś kicha, coś trzeba ciągle stroić (nawet indywidualnie :mrgreen: ), przeglądy, konserwacje 2 razy częściej robić i to nawet w "producenckich" instalacjach to dochodzę do wniosku że lpg to dalej dość zaawansowane druciarstwo ale jednak druciarstwo. Przy oszczędnościach do 2 zł na 100 km to się nie ma co z gazownią pierniczyć i jeżeli ma być ekonomia to jednak diesel.


Po pierwsze problemy z LPG to nic w porównaniu z problemami dieslem (choć ja do tej pory nie miałem problemów ani z dieslem, ani z LPG [puk, puk w niemalowane ;-) ])

Po drugie trzeba by porównywać te same modela z różnymi silnikami, bo to co policzyłem to dotyczy forda TDCI i dustera LPG. Jak się weźmie średnie spalanie ON takiego dustera (4x4) to różnica będzie większa - około 2000 zł rocznie przy obecnych cenach i moich przebiegach na korzyść LPG + różnica ceny w zakupie

Po trzecie jak kupowałem używanego dastera to tylko ten egzemplarz wchodził w grę i jak byłby z dieslem to też bym brał, tak samo jak i bez LPG (znana historia, przebieg i przed zakupem widziałem go prawie codziennie od nowości :-P )

Po czwarte druciarstwo to widziałem w różnych pojazdach i nie zależą one od paliwa którym są zasilane.

Po piąte po 5 latach przeglądy są już coroczne dla każdego

Po szóste. Za cenę jednego wtryskiwacza do diesla jest są 3 komplety do LPG ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-10-17, 16:32   

mojo napisał/a:
Nigdy z lpg nie miałem auta ale jak czytam na wszelakich forach ciągłe dyskusje jak to coś się nie przełącza, coś prycha, coś kicha, coś trzeba ciągle stroić (nawet indywidualnie :mrgreen: ), przeglądy, konserwacje 2 razy częściej robić i to nawet w "producenckich" instalacjach to dochodzę do wniosku że lpg to dalej dość zaawansowane druciarstwo ale jednak druciarstwo. Przy oszczędnościach do 2 zł na 100 km to się nie ma co z gazownią pierniczyć i jeżeli ma być ekonomia to jednak diesel.


Jak czytam na wszelkich forach ile to ludzie maja problemów z dieslem, jakieś turbiny, filtry cząstek stałych, drogie naprawy itd.. :mrgreen: i to czasem od nowości się psuje to jakaś zaawansowana fuszerka jest ale jednak fuszerka. To wole się jednak z gazownią pierniczyć która prze 2 auta i 10 lat nie zrobiła mi nigdy kuku.

A tak na poważnie jeżdżę dieslem i lpg i co ma się zepsuć to się zepsuje - nie psuje się samochód który stoi w garażu - chociaż tu też można mieć wątpliwości. Jednym i drugim da się jeździć - jak samochód zadbany i odpowiednio traktowany ( i z fabryki wyjechał bez usterek) to rodzaj paliwa nie ma znaczenia.

:shock: 2 posty wyżej od mnie napisane inaczej ale chyba o tym samym i w tym samym czasie :shock:
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-10-17, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-17, 17:49   

Cav napisał/a:
Ale niektórzy wolą auto do jeżdżenia, a nie do doktoryzowania się z jakości serwisów lpg i samych instalacji.
większość ludzi doktoryzuje się z motoryzacji przy zakupie nowego auta. Te dodatkowe 2h na znalezienie porządnego serwisu LPG w okolicy to chyba małe miki...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-17, 17:58   

kapelusznik napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale niektórzy wolą auto do jeżdżenia, a nie do doktoryzowania się z jakości serwisów lpg i samych instalacji.
większość ludzi doktoryzuje się z motoryzacji przy zakupie nowego auta. Te dodatkowe 2h na znalezienie porządnego serwisu LPG w okolicy to chyba małe miki...


Tyle że na ten temat nie wystarczy 2h, wiem po sobie że nawet nie kilka tygodni.
Bo zawsze ktoś w necie Ci zarzuci, że mogłeś wybrać lepszy warszat i lepszą instalację, więc problemy z lpg to TYLKO Twoja wina.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 19:30   

Jeśli awaria w LPG jest błaha, to gaziarze sobie zazwyczaj radzą. W końcu te instalacje nie są jakieś mega skomplikowane, kilka metrów miedzianej rureczki i kilka większych elementów, które w zasadzie wymienia się w całości jeśli klękną. Gorzej jak nie potrafią zdiagnozować o co halo i podmiany modułów nie pomagają. Auto sypie błędami z kosmosu, gaziarze wysyłają do zwykłego mechanika, zwykły mechanik do gazowników. ;o)
_________________
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-18, 07:18   

Maximus napisał/a:
Jak czytam na wszelkich forach ile to ludzie maja problemów z dieslem, jakieś turbiny, filtry cząstek stałych, drogie naprawy itd.. :mrgreen:


Zgadzam się, że niektórzy mają ogromne problemy z dieslami. Ale jestem też zdania, że wiele zależy od historii serwisowej, oraz od tego jak my sami dbamy o pojazd. Ja staram się należycie obchodzić z samochodem i uważam, że dobrze poszanowany pojazd, nawet jak będziemy od niego sporo wymagać odwdzięczy się bezobsługową eksploatacją.

Owszem, coś może nawalić. A to turbo odmówi współpracy, a to się filtr cząstek stałych zapcha, dwumasa zdechnie. Takie życie, samochody są teraz nastawione aby producent zarabiał więcej na serwisie niż na samym samochodzie.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 07:52   

laisar napisał/a:
Myślisz, że jest ich więcej niż ciągłych dyskusji o FAPach, wtryskach, dwumasach, EGRach


Ok, to poproszę o linki do tematów na DK gdzie komuś padł w dci fap, wtrysk, turbo, dwumasa i temat ciągnął się do tego na kilka stron bo a to sterownik zablokowany a to pomimo wymiany elementów były problemy z dostrojeniem itp
O lpg takich tematów jest sporo.

Tak nawiasem mówiąc to ja o padniętej turbinie, wtryskiwaczu, dwumasie, fapie do przebiegu ok 200 tys w ogóle na DK nie czytałem ale zapewne coś pominąłem.

W temacie lpg bardzo też ciekawy i "zachęcający" jest temat o 1.6 SCE. Wg samego producenta raz się gaz nadaje, potem nagle się nie nadaje a później znowu się nadaje. Jak producent sam się nie może zdecydować czy 1.6sce+lpg to dobre rozwiązanie czy nie dobre to o czym to świadczy? O dokładnym przebadaniu tego rozwiązania czy o eksperymentowaniu na kliencie? No sorry ale dla mnie to świadczy o wprowadzaniu tego rozwiązania pod naciskiem klienta na siłę.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-18, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-18, 08:21   

Samochód w konfiguracji Pb+LPG jest prostszy ma mniej drogich części. ON ma drogi osprzęt który bywa zawodny i jego koszty naprawy są w używanych autach bardzo duże. Wymaga także dość skomplikowanej diagnostyki.
Jednak Pb+LPG to 2 niezależne źródła zasilania w jednym aucie, standardowa obsługa i naprawy są proste. Ceny części są nie wielkie. Jednak każda trudniejsza do zdiagnozowania usterka kończy się tym samym - mechanik wysyła auto do gazownika, a gazownik do mechanika :)
A dyskusja co lepsze przypomina dyskusję o wyższości jednych świąt nad drugimi...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 10:11   

mojo napisał/a:
poproszę o linki do tematów

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php - ja nie muszę niczego udowadniać, bo moja teza była: "[bez rzetelnej statystyki] wnioski o przewadze któregokolwiek napędu są wyssane z rury wydechowej".

Jak zrobisz - chętnie sprawdzę i poczytam.


mojo napisał/a:
Wg samego producenta raz się gaz nadaje, potem nagle się nie nadaje a później znowu się nadaje

Nie producenta - sprzedawców, którzy nie tylko przy tej okazji i nie tylko w tej marce wielokrotnie "błyszczeli wiedzą".

Wersja 1.6 SCe+LPG znajdowała się w dokumentacji technicznej od samego początku, a wcześniej była oferowana w siostrzanej marce - Nissanie.

Równie dobrym powodem opóźnienia we wprowadzeniu LPG mogły być względy marketingowe - też nie byłby to pierwszy raz.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-10-18, 15:29   

lukaszbogacz napisał/a:
Maximus napisał/a:
Jak czytam na wszelkich forach ile to ludzie maja problemów z dieslem, jakieś turbiny, filtry cząstek stałych, drogie naprawy itd.. :mrgreen:


Zgadzam się, że niektórzy mają ogromne problemy z dieslami. Ale jestem też zdania, że wiele zależy od historii serwisowej, oraz od tego jak my sami dbamy o pojazd. Ja staram się należycie obchodzić z samochodem i uważam, że dobrze poszanowany pojazd, nawet jak będziemy od niego sporo wymagać odwdzięczy się bezobsługową eksploatacją.

Owszem, coś może nawalić. A to turbo odmówi współpracy, a to się filtr cząstek stałych zapcha, dwumasa zdechnie. Takie życie, samochody są teraz nastawione aby producent zarabiał więcej na serwisie niż na samym samochodzie.


Szanowny lukaszbogacz jak wczytasz się w mój tekst wyżej do końca to niewątpliwie zauważysz ze napisałem to co Ty tylko innymi słowami.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 15:40   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php - ja nie muszę niczego udowadniać, bo moja teza była: "[bez rzetelnej statystyki] wnioski o przewadze któregokolwiek napędu są wyssane z rury wydechowej".

Jak zrobisz - chętnie sprawdzę i poczytam.


Wrzuciłem:
- wymiana turbiny
- wymiana fap
- wymiana dwumasy

w opcji "szukaj w postach"

0 słownie: ZERO postów w których ktoś by to wymieniał.

A jednak może ktoś wymieniał? Przyznać się !!!! :-D
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 15:51   

laisar napisał/a:
Nie producenta - sprzedawców, którzy nie tylko przy tej okazji i nie tylko w tej marce wielokrotnie "błyszczeli wiedzą".


Sprzedawców? Od kiedy to sprzedawca ustala wersje produkcyjne?
Sprzedawca sprzedaje co mu każą sprzedawać nawet g.. w papierku będzie sprzedawał. To producent traktuje lpg jako zło konieczne bo są upierdliwi klienci, którym na tym zależy.
Przejrzałem oferty na nowe auta z fabrycznym lpg i się to potwierdza, oferty tylko w segmencie dla klientów "oglądających każdą złotówkę 2 razy".
Dacia co został na tym forum nie jeden raz napisane "musi mieć lpg" no ... i ... ma ... ale to jak wyżej jeden kolega słusznie napisał jest dokładaniem drugiego układu zasilania pomimo żei silnik projektowany pod niego nie był.
Poproszę o przykłady aut w których jest tzw "lpg fabryczne" bo to co dealer dokłada to robi na własną rękę i na własną odpowiedzialność, a jak padnie to gwarancji "ni budziet".

Nie ma silników, które są projektowane pod lpg więc to taki rodzaj tuningu czyli lepszego lub gorszego ale druciarstwa.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-18, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 15:58   

Lza napisał/a:
Jeśli awaria w LPG jest błaha, to gaziarze sobie zazwyczaj radzą. W końcu te instalacje nie są jakieś mega skomplikowane, kilka metrów miedzianej rureczki i kilka większych elementów, które w zasadzie wymienia się w całości jeśli klękną. Gorzej jak nie potrafią zdiagnozować o co halo i podmiany modułów nie pomagają. Auto sypie błędami z kosmosu, gaziarze wysyłają do zwykłego mechanika, zwykły mechanik do gazowników. ;o)


Dokładnie - tak było w moim przypadku.
Winną okazała się cewka, która na benzynie pracowała całkowicie normalnie, a na gazie powodowała niesamowite historie, z paleniem się centralki włącznie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 16:18   

mojo napisał/a:
Wrzuciłem:
wymiana turbiny

Chęci na 5, wykonanie na 1 <:

http://www.daciaklub.pl/f...1709103#1709103

Wiem, wiem - "dziadowska szukajka, bałagan na forum, offtopujący użytkownicy i wina [---zakaz polityki na forum---]"...

(Pozostałe problemy też występowały, ale z tego, że je pamiętam, nie wyciągam zaraz wniosków "diesel to g", "dacia to padaki" itd. - bez _rzetelnej_ statystyki dalej pozostajemy w kręgu wylotu wydechu).


mojo napisał/a:
Od kiedy to sprzedawca ustala wersje produkcyjne?

Nie ustala tylko komunikuje się z klientami - i tylko stąd dochodziły wiadomości, jakoby były jakieś techniczne problemy z LPG do SCe. Producent w ogóle się nie wypowiedział.

No chyba że znasz jakiś oficjalny komunikat, to podziel się, proszę, też chętnie poznam.


mojo napisał/a:
silnik projektowany pod niego nie był

Silnikowi jest wszystko jedno jakie paliwo spala, byle proces mieścił się w zadanych widełkach - obojętnie czy to benzyna, alkohol, LPG czy CNG.


mojo napisał/a:
Poproszę o przykłady aut w których jest tzw "lpg fabryczne"

Dacia - auta z fabrycznym LPG przyjeżdżają z instalacjami założonymi w fabryce, nie u dilerów.

(U nich też jest dostępne LPG, ale taki zestaw nazywa się właśnie "dilerskim" lub "dedykowanym").
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 16:38   

laisar napisał/a:
Chęci na 5, wykonanie na 1 <:

http://www.daciaklub.pl/f...1709103#1709103

Wiem, wiem - "dziadowska szukajka, bałagan na forum, offtopujący użytkownicy i wina [---zakaz polityki na forum---]"...


Czytałem ten post całkiem niedawno. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, iż napisałem "do 200 tys" tu jest 218 ale ok. Czy są później płacze że niedostrojone? Nie wyczytałem. Człowiek wymienił i jeździł dalej nie łażąc od jednego do drugiego warsztatu celem dostrojenia.
Oprócz tego przypadku poszukaj innych, mnie się nie spieszy ale skoro zaczęliśmy po męsku rozmawiać to poproszę o inne przykłady na DK gdzie to dci się sypie.
Spoko, znajdziesz zapodaj.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 17:17   

laisar napisał/a:
ja nie muszę niczego udowadniać, bo moja teza była: "[bez rzetelnej statystyki] wnioski o przewadze któregokolwiek napędu są wyssane z rury wydechowej".

Jeśli Ty chcesz sobie, kol. mojo, udowadniać wyższość diesla albo badziewność LPG, to proszę bardzo - podtrzymuję, że chętnie się zapoznam.

Dla ustalenia uwagi: nie mam i nigdy nie miałem ani LPG, ani diesla, jeździłem jednym i drugim (oraz na innych paliwach), więc powinno być dość oczywiste, że wyższość jednego nad drugim jest mi jako taka zupełnie obojętna - ale wolę wnioski oparte na jakichś podstawach, a nie "jak czytam na wszelakich forach"... :roll:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-18, 19:56   

Ja 18 lat temu jeździłem na gazolinie i to było najlepsze ekonomicznie paliwo, miód. Szkoda, że znikło.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-19, 10:10   

Każdy silnik ma jakieś tam swoje mocne strony. Nie można powiedzieć że Diesel jest lepszy od Gazu czy też benzyny bo... W zależności od sposobu eksploatacji jeden ma zalety nad drugim i tyle. Jakaś tam awaryjność występuje i z tym się trzeba liczyć, jednak dotyczy to każdego silnika.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-19, 10:24   

mojo napisał/a:
Nie ma silników, które są projektowane pod lpg


Są, w niektórych wózkach widłowych. Nie mają benzyny w ogóle, pracują wyłącznie na LPG.

Nie mam pojęcia jak tam jest rozwiązana kwestia parownika, który teoretycznie nie działa na zimno. Może mają jakieś elektryczne podgrzewanie, zanim silnik nie rozgrzeje parownika?

jestem przekonany, że gdyby Polacy byli w stanie wymyślić i uruchomić seryjną produkcję tanich, masowych samochodów dla masowego użytkownika, to na pewno miały by takie silniki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-19, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-19, 17:52   

lukaszbogacz napisał/a:
Każdy silnik ma jakieś tam swoje mocne strony.


Ale tu nie mówimy o silniku, tylko o paliwie.
A gaz, nawet fabryczny jak widać, ma tylko jedną mocną stronę w obecnych realiach - cenę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne