Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 08:50   

Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-21, 09:09   

Ja mam od jesieni Motrio bo mój turecki montowany oryginalnie w Lodgy zdechł w serwisie i też się "nie łapał" na akcję serwisową - zimę przeżył w każdym razie ....
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-06-21, 09:13   

Karenzo napisał/a:
Są objawy zdychania akumulatora ale trzeba wyraźnie obserwować auto .
U mnie było to lekkie przygasanie świateł . Złapałem za miernik wyszło ładowanie 12.6 V więc szybko do ASO podałem jakie mam ładowanie oraz że powołuje się na notkę serwisową której numer to już padał i dostałem nowy AKU .


Nooo taaak, ale to trzeba być fachowcem od aut, żeby takie coś zaobserwować. Ja tego w swoim aucie nie zauważyłem, a aku nagle padł.
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-06-21, 19:45   

W celu zamknięcia historii ;-)
Pojechałem po pracy na Puławską po dustera. Chciałem jeszcze z ciekawości zerknąć na dokumentację z przeglądu okresowego po 4 latach, w której powinny być zawarte parametry aku, które wyszły na tamtym badaniu. Niestety, dokumentacja podobno pojechała do archiwum.
Zapłaciłem więc 340 zeta i się zawinąłem do domu mecz obejrzeć ;-)
Z dodatkowych rzeczy umyto mi auto, przemyto dywaniki i przetarto kokpit.
Zrobiono też kontrolę bezpieczeństwa (wizualną) typowych punktów, jak przy przeglądzie okresowym (m.in. oświetlenie, wycieraczki, stan ogumienia itp), na co dostałem kwit.
I to w zasadzie tyle :-)
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-20, 12:35   

Dla tych, co mają S&S macie, co prawda auta nowe nie wymagają jeszcze wymiany akumulatorów. Ale właśnie na rynku pojawił się nowy gracz firma Duracell. Który oferuje akumulatory EFB w normalnych pieniądzach. Fakt kupiłem to w nowo otwartym przedstawicielstwie które próbuje zdobyć klientów. Ale cena 350zł za 60Ah akumulator dostosowany do systemu S&S jest rewelacyjna. Akumulator pod naklejką ma korki do uzupełnienia wody.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-20, 13:20   

A czy nadaje też do aut bez S&S?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-10-20, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-20, 13:43   

Oczywiście że tak.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-10-23, 08:25   

Z żalem pożegnałem swój CALCIU 12 V, 60 Ah, rok prod. 02.2005. Zastąpił go centra plus future 12 V, 61 Ah. Gwarancja - 3 lata Cena 300 zł.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-23, 09:28   

Obyś nie żałował wyboru...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2900
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 14:52   

A moj juz 3.5 roku i nadal hula. Bez preblemu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-14, 09:52   

Mój akumulator już dogorywa i chyba czas na nowy. Rano auto odpala tak za 3 razem dopiero i ciężko mu to idzie. Szukając nowego pomyślałem, że zakupię taki:
Exide Premium EA770 12V 77Ah 760A

Wejdzie taki w ogóle do Dustera czy muszę mniejszy kupić?
Wymiary: 278mm (Długość ) x 175mm (Szerokość ) x 190mm (Wysokość całkowita)
Ostatnio zmieniony przez MrVlad 2016-12-14, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-14, 09:56   

MrVlad, przed zakupem zmierz sobie stary akumulator (wymiary), zobaczy czy jest jeszcze trochę wolnego miejsca na nowy akumulator i będziesz wiedział czy wejdzie do komory silnika i tyle. ;-)
Skoro ta firma sprzedaje akumulatory to wystarczy tam podjechać i samemu sprawdzić czy będzie pasował.
Aha, pamiętaj o kodzie do radia przy wymianie akumulatora, bo wylecą całe nastawienia w radiu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-12-14, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-14, 10:02   

Liczyłem na to, że ktoś może kojarzy wymiary oryginalnego akumulatora i miejsca montażowego... :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-14, 21:41   

305 mm ci wejdze jak mnie pamięć nie myli. Ale ci to za problem otworzyć maskę i zmierzyć. Pozostałe 2 wymiary standardowe.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1140
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-15, 06:59   

shrek napisał/a:
A moj juz 3.5 roku i nadal hula. Bez preblemu.

Cienko. Ja mam ciągle fabryczny, czyli już mu stuknęło 6 lat. Zero problemów. Ciekawe ile jeszcze pociągnie?
_________________

 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-15, 10:48   

Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 10:58   

MrVlad napisał/a:
Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/

A ile km rocznie robisz? Bo jak mało to nic dziwnego, że padł w krótszym czasie niż inne auta z większym przebiegiem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-15, 13:26   

Wiekszy przebieg wcale nie daje żywotnosci akumulatora. Licz cykle.
A tu dzisiejszy zakup.

IMG_20161215_132112.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 77,21 KB

 
MrVlad 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-15, 15:37   

route2000 napisał/a:
MrVlad napisał/a:
Mój padł po równych 3 latach, dodam, że Duster garażowany... :/

A ile km rocznie robisz? Bo jak mało to nic dziwnego, że padł w krótszym czasie niż inne auta z większym przebiegiem.


Po równych 3 latach mam 85 tys. Dziennie przeważnie 80 km.

Wymieniłem na taki
Ostatnio zmieniony przez MrVlad 2016-12-15, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3706
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-15, 19:01   

Była jakaś akcja z wadliwymi akumulatorami w Daciach w latach podażej 2012-13.
Może to wtedy taki akumulator padł w krótkim czasie, spytaj to w ASO o taką akcję. Może Ty należałeś do tej grupy z wadliwymi akumulatorami.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Andrzej12345 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5dCI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: OKOLICE WARSZAWY
Wysłany: 2016-12-16, 19:32   

Mojemu Aku minęło 6 lat w listopadzie, zadnych problemów, przejechałem 138kkm.
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 477
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-24, 15:54   

A u mnie po pół roku od chwili zakupu sanderki pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zaświeciły się kontrolki na desce rozdzielczej . Rozrusznik też nie zadziałał . Autko na lawecie pojechało do ASO .Tam pomiar napięcia pokazał .... 5,2 V Autko garażowane o niewielkim przebiegu [w dniu tego wydarzenia było 1155 km na liczniku ] Nie mam pojęcia skąd taki spadek napięcia .
Światła zawsze pamiętam wyłączyć przy wysiadaniu , radio też :-x
_________________
Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
 
imielinek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 113
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-12-24, 16:01   

Bo jak mówią starzy Polacy narząd nie używany zanika :))
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-09, 19:54   

Mam takie pytanie. Ostatnimi czasy sprawdzam sobie różne tam parametry auta poprzez ELM 327 i między innymi też napięcie akumulatora.
Parkuje pod chmurką i za każdym razem po dłuższym postoju to napięcie spoczynkowe mam 12,2-12,3 V. - przy wyłączonych wszystkich źródłach poboru prądu.
Zaraz bo zgaszeniu silnika jest prawidłowe - 12,4 - 12.5 V.
Napięcie ładowania także jest prawidłowe.
Przynajmniej raz w tygodniu robię jakaś dłuższą trasę.
Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem samochodu - nawet przy -22 stopniach.
Czy mam powód do niepokoju? A może to metoda pomiaru jest nieprawidłowa?
_________________
enjoy the silence
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 19:58   

Jedyny powód do niepokoju to sposób pomiaru godny dzieci Neostrady. A może tak po ludzku miernikiem na aku?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne