Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy LPG?
Autor Wiadomość
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-20, 14:56   

Cav wbacz, źle się wyraziłem. Ale też należy pamiętać żę dane paliwo to też konkretny rodzaj silnika w tym przypadku i tak jeden jak i drugi mają swoje mocne strony.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-20, 18:10   

lukaszbogacz napisał/a:
Cav wbacz, źle się wyraziłem. Ale też należy pamiętać żę dane paliwo to też konkretny rodzaj silnika w tym przypadku i tak jeden jak i drugi mają swoje mocne strony.


LPG w silniku wolnossącym nie ma żadnych, poza ceną.
LPG w silniku doładowanym - ma całkiem sporo, tylko że cena instalacji już często wyklucza sens takiego rozwiązania....
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-20, 18:46   

Za to Diesel w Daćkach ma 6 biegów a nie 5 jak przy wiekszości benzyn ;)
Ostatnio zmieniony przez lukaszbogacz 2016-10-20, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-20, 19:06   

Duster PB 4x4 też ma 6-tkę.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-20, 19:10   

Ja bym zabił, żeby to ta skrzynia była dostępna w lodgy. I to był dla mnie główny argument żeby jednak zdecydować się na Diesla.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 06:51   

Długo nie trzeba czekać żeby się pojawił kolejny temat o problemach z lpg : http://www.daciaklub.pl/f...cfa23a0#1711427 , na benzynie ok na lpg już nie. Nie twierdze, że to poważna sprawa tylko jak kupuje nowe auto to nie po to żeby w nim dłubać.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-21, 08:51   

Jakiś powód jest, że w krajach bogatych ilość pojazdów LPG jest śladowa. LPG to tylko i wyłącznie niższe koszty paliwa przy spełnieniu warunku stosunkowo dużych przebiegów pojazdu. Komfort używania i posiadania auta z LPG jest znacznie mniejszy. Do tego dochodzi coraz bardziej zauważalny fakt, że im nowsze silniki tym trudniej je zagazować i co za tym idzie koszty instalacji rosną, a oszczędności spadają, albo nawet niwelują się.

Gdyby w krajach bogatych zainteresowanie LPG było poważne, już dawno powstały by samochody zasilane wyłącznie LPG. Natomiast rynek krajów biedniejszych, takich jak PL zaspokaja się odpadami z krajów bogatych. Koncern nie będize inwestował w rozwój produktu, którym jest zainteresowana jakaś tam dziesiąta czy setna procenta odbiorców.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-21, 08:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-21, 09:45   

Aha np w takiej Holandi to wogóle nie jeżdzą na LPG ;-) , a Włochy to "trzeci świat" w porównaiu z Polską, a ponad 7000 stacji sprzedających LPG w Niemczech to niedługo splajtują z powodu braku klientów (a tak w ogóle to tam tankuja tylko Polacy i Turcy) ;-) . Problem z LPG (to znaczy muszę palnować szukać stacji itp.) to miałem w Austrii


Po za benzyną, ON, i LPG koncerny samochodowe wypuszają jeszcze auta na paliwa etanolowe, a za jakiś czas w UE będą tylko elektryki, a inne to tylko z żółtymi blachami :mrgreen:
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-21, 09:49   

LPG jest u nas popularne bo nie każdemu wynagrodzenie pozwala na jeżdżenie na PB lub ON. Tutaj padło jeszcze stwierdzenie o Holandii i Włoszech. Owszem tam pojazdy zasilane LPG też występują. Trzeba by było poszperać w jakiś krajowych rejestrach u nich jaki jest odsetek samochodów zasilanych gazem. Spokojnie można jednak stwierdzić, że będzie on mniejszy niż u nas.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 10:01   

Oczywiście że będzie mniejszy bo jesteśmy w pierwsze 4 krajów z największym zapotrzebowaniem na LPG - Korea Płn, Turcja, Rosja, Polska...
Jakby nie było jesteśmy w otoczeniu światowych potęg militarnych.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-10-21, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-21, 11:13   

Korea owszem, ale chyba Ci chodziło o tą z południa - tam maja tak ze 3x większe zużycie niż w Polsce. Co do północnej to chętnie dowiedziałbym się o źródło danych ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 12:18   

oczywiście Południowa - pisałem z telefonu, napisałem Korea Płn i telefon musiał poprawić sam...
:oops:
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-21, 12:38   

jeśli telefon był koreański to musi być spisek!
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 12:43   

Jeśli z Samsunga pisał to rzecz jasna... :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 13:03   

jak najbardziej Samsung :-D
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 15:03   

damiaszek napisał/a:



Po za benzyną, ON, i LPG koncerny samochodowe wypuszają jeszcze auta na paliwa etanolowe,


Etanol to ta sama ( i tu mnie zlinczuja) kupa co LPG. Probowalem na tym jezdzic i porownanie spalania i ceny rozni sie niewiele. Osobiscie mialem 3 auta na gazie ( moze to przypadek ) i z kazdum byly problemy. Wychodze z zalozenia , ze na gazie to lepiej gotowac niz jezdzic.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 15:13   

Najlepiej to gotować na prądzie.

A komunał o tym że gaz to do kuchenek a nie aut...
Dziwnym trafem taka ropa naftowa służy do wielu rzeczy i nikt nie krzyczy "nafta tylko do lamp".

Rozumiem że skoro gaz tylko do kuchenek, to jedynym prawilnym nawóz em w rolnictwie jest oborniki?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 16:16   

Wiedzialem, ze bede bity przez uzytkownikow aut na gaz. To tylko moje zdanie. Niech kazdy robi jak chce .
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 16:21   

Lol

Aktualnie mam diesla, jeździłem na lpg.

Nie cierpię po prostu bezsensownych komunałów.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 17:44   

kapelusznik napisał/a:
Najlepiej to gotować na prądzie.

Ee tam jeździć na prądzie - bo najtanie i najbardziej ekologiczniej.

kapelusznik napisał/a:
A komunał o tym że gaz to do kuchenek a nie aut...
Dziwnym trafem taka ropa naftowa służy do wielu rzeczy i nikt nie krzyczy "nafta tylko do lamp".
I tak powinno być - patrz wyżej.

kapelusznik napisał/a:
Rozumiem że skoro gaz tylko do kuchenek, to jedynym prawilnym nawóz em w rolnictwie jest oborniki?

I to też prawda - im mniej chemii tym zdrowsze jedzenie i dłużej żyjemy
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 19:14   

Część klubowiczów ma widzę kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.

Nikt nie napisał, że lpg nie jest paliwem problem wg mnie leży w tym iż żaden producent silników samochodowych nie konsrtuuje silników pod zasilanie gazem więc cały ten układ jest "na doczepkę" i stąd wiele problemów.

Kolejny temat http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0 gdzie nie można nawet ustalić czy należy przy lpg kontrolować/regulować luzy zaworowe czy też nie. Wyszło nawet że nie trzeba (przynajmniej tal zrozumiałem). Ok. To po co część nawet na DK je reguluje?

Ten temat brzmi: "Diesel czt LPG" no to ja uważam, że lepszy diesel gdzie całą jego obsługa i konserwacja jest jasno określona przez producenta niż lpg druciarsko doczepiane.

Do tego wszystkiego Renault ma taka politykę wobec Dacii że np w MCV dci90KM to jedyny silnik, który pozwala na w miarę dynamiczną a zarazem ekonomiczną jazdę i bije pod tym względem wszystkie pozostałe.

Ciekawe też dlaczego oprócz Dacii nikt z grupy bo ani Renault ani Nissan nie oferuje fabrycznego lpg do tych samych silników? Może właśnie dlatego, że zdają sobie sprawę z niedoskonałości tego rozwiązania a nie chcą sobie psuć marki. Dacia jako że celuje w klientów z mało zasobnymi portfelami i w skenry :mrgreen: jest do tego niejako zmuszona i nie ma innego wyjścia.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-23, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-23, 19:44   

A ja chciałbym kiedyś zobaczyć rzetelną kalkulację kosztów [ON] vs [PB+LPG] w podobnych mocą silnikach i w takim samym modelu samochodu. Bo mam takie podejrzenie, że koszty są zbliżone i kombinowanie z kłopotliwym LPG się nie za bardzo opłaca.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-23, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 19:46   

Przy dieslu masz wszystko określone?
Jasne. Olej long life i filtr powietrza raz na 90kkm.
Słuchaj się producenta to do końca gwarancji silnik dociagnie.

To ja już wolę ustalić sobie sam interwał regulacji zaworów i jedna regulacja lpg rocznie z wymianą filtrów za 60zł.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 19:48   

Koszty są zbliżone z lekka przewagą lpg, tyle że koszt zakupu niższy, osprzęt tańszy i ewentualne finansowe następstwa awarii mniej bolesne.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 20:05   

kapelusznik napisał/a:
To ja już wolę ustalić sobie sam interwał regulacji zaworów i jedna regulacja lpg rocznie z wymianą filtrów za 60zł.


To Ty kolego chyba w ogóle tematów nie czytasz tylko odpisujesz. Temat który podałem dotyczy tego iż w 0.9tce koszty są na poziomie 2-4 tys bo trzeba wyciągać silnik. Z sce1.6 jest podobnie tylko wynika to z konstrukcji układu zaworowego.
To co na samą regulację przez 5 lat wydasz 10-20 tys?

Jeszcze raz napiszę: dla mnie problem dotyczy braku silników zaprojektowanych pod lpg i "doczepiania" tego rozwiązania a nie tego czy lpg może być paliwem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne